Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner og diskusjon rundt kropp samt svar.

- Pavilion, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 time siden, mellimassi skrev:

Det er kanskje da de skal ta over bedriften til faren hennes, slik hun har skrevet om før.

Gudene vet hva de skal drive med etter bloggen. Men om 2-3 år er hun 30 år (og "voksen kvinne"), og har hatt bloggen i 10 år. Bloggscenen har endret seg enormt på de 10 årene, bloggen går på tomgang (det gjorde den for noen år siden også, så ble hun gravid og fikk litt mer blogginnhold med barnerom/baby/gravitidet/dåp/bursdag/etc), troverdigheten er tynnslitt, de har veldig mange skandaler bak seg og lesertallene er synkende. Om 2-3 år legger vel LK opp som fotballspiller også (om ikke før, jeg vet ikke når den nåværende kontrakten hans går ut).

Men hva de skal drive med etter blogger klarer jeg ikke gjette meg til. De har begge et så stort eksponeringsbehov at jeg tror å trekke seg helt tilbake og drive videre formaet til (sviger)far i Sarpsborg er uaktuelt. 

Edit: jeg googlet og firmaet til faren til CBE driver med hvitevarereperasjon. 

Endret av Alice123
  • Liker 11
Skrevet
7 timer siden, Fredrik29 skrev:

Nytt innlegg om plastisk kirurgi på bloggen. Det eneste hun har tatt er Restylane i leppene sier hun. 

Må innrømme at jeg var sikker på hun hadde silikon + fillers i kinnbein/ansikt, ettersom hun ser så veldig annerledes ut nå enn for noen år siden. 

Så da er det blitt greit å bruke Restylane i leppene under graviditet nå, hvis hun sier hun har tatt det. Mener å huske under forrige graviditet at hun benektet å bruke det, fordi det ikke var heldig for fosteret. I tillegg var det visst ingen som ville sette det av samme grunn. Ja, ja, det er kanskje forsket på dette at det ikke er så farlig...

• Liker 5
Skrevet

Barn nr 2 blir vel uansett ikke like spennende for leserne som barn nr 1. Nyhetsverdien er ikke den samme. 

Tar seg sikkert opp rundt fødselen, og så daler det. Pudderrosa barnerom og "perfekt" dåp har vi sett før.

• Liker 8
Skrevet
52 minutter siden, Alice123 skrev:

Men hva de skal drive med etter blogger klarer jeg ikke gjette meg til. De har begge et så stort eksponeringsbehov at jeg tror å trekke seg helt tilbake og drive videre formaet til (sviger)far i Sarpsborg er uaktuelt. 

Lars Kristians forsøk på å drive egen blogg ble iallfall et gigantisk mageplask. 

• Liker 19
Skrevet
17 minutter siden, monty skrev:

Så da er det blitt greit å bruke Restylane i leppene under graviditet nå, hvis hun sier hun har tatt det. Mener å huske under forrige graviditet at hun benektet å bruke det, fordi det ikke var heldig for fosteret. I tillegg var det visst ingen som ville sette det av samme grunn. Ja, ja, det er kanskje forsket på dette at det ikke er så farlig...

Hun har fått gjentatte spørsmål om hun har fyllt på leppene sine etter nyttår, men svart alle at hun ikke har fyllt på siden november.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, mellimassi skrev:

Lars Kristians forsøk på å drive egen blogg ble iallfall et gigantisk mageplask. 

Nettopp... jeg gjetter de vil gjøre "noe med media", men jeg forstår ikke hva slags kompetanse de har... markedsføring, kanskje? CBE har jo prøvd seg gjenntatte ganger på design, men det er aldri noe mer enn i beste fall middelmådig. Verken herr eller fru Eriksen er kjendis nok til å bare leve av å være kjendis heller (type Tone Dameli). Journalistikk, kanskje? For hennes del. Motejournalistikk (type egen spalte "min mote" på VG.no). Og markedsføring for han, på tross av manglende formell kompetanse (brevkurs i ernæring er ikke akkurat en madter i marketing eller PR).

Etter ti år i rampelyset (med det eksponeringsbehovet det faktisk kreves for å drive en blogg om egen persom i like lang tid), så klarer jeg ikke se at det er mulig å bare trekke seg tilbake og drive kjøleskapsreperasjonsfirma i Østfold.

Hva kan de drive med etter bloggen? Jeg lurer helt oppriktig.

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for hets og spekulasjoner.

- Pavilion, mod

Skrevet
3 timer siden, Valetta skrev:

Barn nr 2 blir vel uansett ikke like spennende for leserne som barn nr 1. Nyhetsverdien er ikke den samme. 

Tar seg sikkert opp rundt fødselen, og så daler det. Pudderrosa barnerom og "perfekt" dåp har vi sett før.

Det blir nok en gutt, da kan de kjøre på med fotballer og babyblått. 

• Liker 3
Skrevet

https://imgur.com/a/70fc0

Troverdighet: CBE var så fornøyd med sitt første Restylaneforsøk at hun valgte å skrive innlegg om det. CBE spørres av leser om det ikke var slik at hun angret/var misfornøyd med resultatet. CBE svarer nei, leser tar feil, hun var fornøyd. Leser dokumenterer at CBE sier hun så ut som and, hatet det, og vil aldri gjøre det mer. CBE svarer "tatt ut av kontekst".

"Så ut som en and, gjør det aldri igjen" kan ikke bli til "jeg var så fornøyd, har brukt det i seks år", uansett kontekst. 

Dagens innlegg om kosmetisk kirurgi bærer preg av at CBE.no ikke forstår (eller vil forstå) hva slags butikk firmaet hennes driver. Det er ikke en privatsak å operere fjes/kropp når det man selger til kundene sine er oppskrift på fjes/kropp. Trines matblogg legger ikke ut bilde av dritfine boller og holder gjæra hemmelig. Folk bør få slippe å bake seg ihjel og føle seg mislykka. Gi folk hele oppskrifta eller finn et yrke hvor kropp og fjes ikke er hovedproduktet.
  • Liker 42
Skrevet

Hr Petter, jeg skulle virkelig ønske at du var en mann 😍

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Alice123 skrev:

Hva kan de drive med etter bloggen? Jeg lurer helt oppriktig.

Jeg er forresten uenig med deg i at de planlegger å fase ut bloggen om noen år. Jeg tror de kommer til å drive den så lenge som overhodet mulig. 

• Liker 1
Skrevet

Så slemme dere er. Om hun så har en liten kul ifht mange andre i uke 21, så er hun fortsatt i uke 21! Skjønn at hun gleder seg over dette og har ventet på å legge ut sikkert. Dere MÅ ikke finne feil ved alt vet dere....

Caroline ER jo slank og tynn så man kan ikke forvente så mye mer enn at det er slik magen hennes ser ut nå. Hadde hun lagt ut kontra for 21 uker siden hadde man definitivt sett forskjell. Kul eller ei!

:dry:makan

• Liker 8
Skrevet

Anne-Kat og Linnea Myhre; vet at dere leser denne tråden, dere trenger ikke å sitte på henda for evig.. 

Gleder meg til noen brutalt ærlige betraktninger.

• Liker 17
Gjest CecilieX
Skrevet

Det finnes to Caroliner, en privatperson og en som jobber. Slik er det for de fleste av oss. Carolines jobb er å blogge. Med den jobben følger det et ansvar, fordi hun når ut til mange mennesker. PrivatCaroline kan med rette ha fokus på seg selv og kan gjerne vise frem sin perfeksjon. JobbCaroline, derimot, burde som enhver som arbeider med mennesker tenke over hvordan hennes adferd påvirker andre mennesker. I forrige svangerskap og etter forrige magebilde kunne hun påberope seg å ikke forstå at hennes måte å blogge på kunne påvirke folk negativt. Hun fikk kritikk og fagfolk gikk ut for å fortelle henne at det ikke var bra for gravide kvinner å bli påvirket på denne måten. 

Likevel fortsetter JobbCaroline å ignorere det ansvaret som hun har. Hun fortsetter å blogge som om hun var PrivatCaroline. Hun dekker sine behov, og ignorerer resten. 

Skrevet (endret)

:)

Endret av Melba123
Slettet da jeg vil bruke tiden min på viktigere ting:)
  • Liker 8
Skrevet
Den 16.4.2016 at 12.31, Xstrella skrev:

Nå ville nok aldri ff klaget eller sagt at det er slitsomt med barn. I hennes rosa verden så skinner jo alt og det meste er perfekt. Så neste barn blir nok like perfekt. Alt er perfekt på internett vet dere 😊

Nå er det sånn at vi foreldre synes ungene våre er perfekte uansett da. Svært få foreldre sitter å føler seg skuffet fordi ungen var et herk i ettertid - heldigvis. Så den kan du ikke akkurat dra under samme kam som alt det andre som glorifiseres. Dessuten har hun valgt en bloggstil der hun ikke legger ut all negativ dritt som skjer i livet, synes det er greit jeg. Det er nok bloggere som øser ut med alt gruff i livet deres.

• Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet
3 minutter siden, Titan skrev:

Nå er det sånn at vi foreldre synes ungene våre er perfekte uansett da. Svært få foreldre sitter å føler seg skuffet fordi ungen var et herk i ettertid - heldigvis. Så den kan du ikke akkurat dra under samme kam som alt det andre som glorifiseres. Dessuten har hun valgt en bloggstil der hun ikke legger ut all negativ dritt som skjer i livet, synes det er greit jeg. Det er nok bloggere som øser ut med alt gruff i livet deres.

Der er jeg enig. Og når Man først utleverer ungene på nett bør det vær positivt. Tenker med gru på en viss "kake-bake-blogger" som deler alskens dritt om ungene...

Skrevet (endret)

Her foregår diskusjonene på forskjellige nivå. Noen snakker om privatpersonen, andre om bloggpersonen og noen tar metadiskusjonen. Da er det lett å miste fokus og misforstå. 

Det blir flisespikkeri for mange å diskutere om CBE ikke vrir/vrir på seg og hvorfor dette skjer, altså hensikten. Vi vet at bloggeierne ønsker å selge, senest bekreftet av daglig leder her (FB-diskusjon, er lov å publisere fordi er offentlig) http://imgur.com/fOnxacc Denne diskusjonen blir derfor, mener jeg, mer relevant og viktig dersom man forholder seg til bloggeierne, ikke hvorvidt privatpersonene er så og så smale og "må få lov til å vise seg frem". Noe skal selges, gravidkroppen brukes til dette formålet og da må det være helt legitimt å kritisere bloggeiernes valg av bilder og tekst. Hva slags følelser ønsker de å trigge hos mottakeren? Her kan man jo bare tenke AIDA: attention, interest, desire og action, for å si det veldig enkelt. Nei, det handler ikke om jantelov eller privatpersonenes ytre, det handler om hvilke valg de tar og unnlater å ta som en av Norges største influencers, denne gangen med temaet "graviditet" og hvordan denne kan benyttes i salgsøyemed. 

Ellers viser jeg til Ultivas ypperlige innlegg lengre opp, der blir de viktigste aspektene ved denne type bilder/innlegg belyst. Kudus til henne. 

FB-diskusjonen er fra 15.4.16

Endret av Francis
  • Liker 15
Gjest Kariannne
Skrevet

Hele 2 treningsinnlegg på to dager. Blitt plutselig veldig mye treningsfokus igjen nå etter hun slapp nyheten om graviditeten. Viktig å vise at man er super sprek selvom man er over halvveis. At ikke hun blir sliten av å hele tiden skulle bevise noe.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...