Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare legge til at jeg aldri har kommentert i denne tråden før, selv om jeg innimellom har fulgt med i den helt siden oppstart.

Mye av trådens gode innhold vedr. generelle refleksjoner rundt sosiale medier/internett-bedriftenes (herunder bloggere) samfunnsansvar og påvirkningskraft har vært utrolig interessant å følge med på. Faktisk engasjerte dette temaet meg så mye at jeg som valgfag i fjor valgte et fag som heter bedriftens samfunnsansvar, og skrev semesteroppgaven med dette som problemstilling. Og tenk, mye av semesteroppgaven min, som resulterte i en god karakter, var inspirert av... tro det eller ei: KG!

Enkelte av trådens innlegg (selvfølgelig ikke det som omhandler nedsettende snakk om CBE og LK - det er fullstendig uinteressant) burde vært publisert i kanaler som når ut til en større mottakerskare enn KG, nettopp fordi innholdet har vært så utrolig viktig. Da er det provoserende å se KG bli omtalt i så negative ordelag som det til nå har blitt, kun fordi enkelte er ute etter å ta person (noe jeg faktisk ser jeg er skyldig i mitt forrige innlegg) fremfor sak. Dette betyr dog ikke på noen måte at det viktige mister sin viktighet, noe mange bloggere som er offer for KG mener å tro. 

KG består faktisk (dessverre, LK?) ikke bare av bitre kvinner med fritidsproblemer, men av smarte mennesker med saker og verdisyn de brenner for, som de ønsker å fremme og diskutere. Vi som har fulgt med i tråden siden dens oppstart vet at svartmalingen av KG ikke har rot i virkeligheten, men blir brukt som et slags skjold mot den saklige kritikken som fremkommer her. Takk for alle de gode, inspirerende innleggende som har blitt postet i denne tråden!:blomst:   

• Liker 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet ikke om noen leser inne på SoMe gruppa på FB under den pollen som er lagt ut?

En meningsutveksling mellom LKE og Mamsi! Blir litt satt ut av hvordan LKE ordlegger seg! Uansett hva man mener om det Mamsi skrev i den første tråden (som ble slettet) synes jeg LKE er direkte ufin her! Og med tanke på det de har skrevet om søppelkommentarer og at de skulle heve seg over andre (som stod i dagens innlegg!) virker det jo helt merkelig! Hadde revet meg i håret og tatt fra han PCn hvis jeg var CBE!!!

PS: Så akkurat at han modererte seg litt nederst der, det var bra! 

Endret av Jobbermedbarn
Legge til noe
  • Liker 5
Skrevet
1 time siden, MamaQuilla skrev:

Jeg må bare hilse til LKE og CBE og si stå på med å skape dramatikk i bloggen.

Det er jo en stund siden bloggen var oppe på andreplass på blogglisten. Godt jobba!

59 minutter siden, Vitulina skrev:

Siden innlegg modereres bort som spekulasjoner får jeg forsøke å omformulere meg; 

Jeg synes ikke at innlegget bærer preg av å være forfattet av Fotballfrue selv. 

CBE er den som fronter bloggen som pent og prydlig. Mens LKE driver rundt på ulike sosiale medier, blandt annet SoME gruppa på Facebook. Han har krass tone, til tider skriver an fornuftig, for det meste laaangt unna CBE sin mer prydlige framgangsmåte.

Jeg har lenge tenkt at dette er bevist rollefordeling. Begge to er tross alt ansatt i Treasure. Men på denne måten får de mest mulig spredning og diskusjon runt bloggen, noe som genererer klikk.

At de ligger på andre plass er nok ikke fordi så mange flere leser, men fordi nr 3 og 4 etc har færre lesere enn tidligere.

Om dere ser på unike lesere så peker pila ned. Altså færre unike lesere enn forrige måling. ;) FF bruker ha rundt 4100-4500 unike og ligge på tredje eller fjerdeplass. Mens MammatillMichelle som lenge har vært på toppen, har ramlet langt ned da hun har lagt ned bloggen.

• Liker 7
Skrevet
40 minutter siden, Annabel skrev:

Jeg må bare legge til at jeg aldri har kommentert i denne tråden før, selv om jeg innimellom har fulgt med i den helt siden oppstart.

Mye av trådens gode innhold vedr. generelle refleksjoner rundt sosiale medier/internett-bedriftenes (herunder bloggere) samfunnsansvar og påvirkningskraft har vært utrolig interessant å følge med på. Faktisk engasjerte dette temaet meg så mye at jeg som valgfag i fjor valgte et fag som heter bedriftens samfunnsansvar, og skrev semesteroppgaven med dette som problemstilling. Og tenk, mye av semesteroppgaven min, som resulterte i en god karakter, var inspirert av... tro det eller ei: KG!

Enkelte av trådens innlegg (selvfølgelig ikke det som omhandler nedsettende snakk om CBE og LK - det er fullstendig uinteressant) burde vært publisert i kanaler som når ut til en større mottakerskare enn KG, nettopp fordi innholdet har vært så utrolig viktig. Da er det provoserende å se KG bli omtalt i så negative ordelag som det til nå har blitt, kun fordi enkelte er ute etter å ta person (noe jeg faktisk ser jeg er skyldig i mitt forrige innlegg) fremfor sak. Dette betyr dog ikke på noen måte at det viktige mister sin viktighet, noe mange bloggere som er offer for KG mener å tro. 

KG består faktisk (dessverre, LK?) ikke bare av bitre kvinner med fritidsproblemer, men av smarte mennesker med saker og verdisyn de brenner for, som de ønsker å fremme og diskutere. Vi som har fulgt med i tråden siden dens oppstart vet at svartmalingen av KG ikke har rot i virkeligheten, men blir brukt som et slags skjold mot den saklige kritikken som fremkommer her. Takk for alle de gode, inspirerende innleggende som har blitt postet i denne tråden!:blomst:   

Skulle gjerne sett det siste avsnittet der som sticky!!!!

• Liker 7
Skrevet

Nå igjen, hva skulle Caroline gjort uten Kvinneguiden? Da har hun ikke noe drivstoff å fyre opp bloggen sin med, da blir det stive motebilder fra Skien sentrum, en post om frokosten, salg hos Get Inspired og at hun har vært på tredemølla før klokka 6. Så kommer en tur på hotell til Køben med mannen og en charterferie. 

Nå får hun igjen en haglskur av støtteerklæringer fra fansen og tusenvis av ekstra klikk fra brukere som er møkk lei de vanlige temaene hennes, men som nysgjerrig går inn på bloggen når det er drama. Vi får se hvor lenge denne strategien holder. Skal hun fortsette å leke dramaqueen annenhver dag, går nok mange lei. 

• Liker 13
Skrevet

Forresten snakker hun med to tunger der i det siste innlegget. Hun har jo nettopp innrømmet at hun glatter ut hud og fjerner rynker. Det var vel også noen ufordelaktige bilder fra GC som ble manipulert straks de ble kommentert. Alt ved det gamle, altså. 

• Liker 9
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Siden Treasures er et firma hvor begge er både eiere og ansatte, og de jobber meget tett sammen (jmf, utsagn på såvel blogg, aviser/tidsskrifter, og andre SoMe), er det ikke slik at begge kan stilles til ansvar for uttalelser som den ene kommer med? Når LKE poster på SoMe-siden på Facebook, er det da i sin kraft av bedriftseier eller som privatperson? 

Jeg sitter nemlig her med et inntrykk av at rollene mellom bedriftseier (med det offentlige ansvaret som hviler på en slik rolle) sauses vilkårlig og etter eget forgodtbefinnende sammen med rollen som privatperson).

Skrevet
9 minutter siden, Trosten skrev:

Nå igjen, hva skulle Caroline gjort uten Kvinneguiden? Da har hun ikke noe drivstoff å fyre opp bloggen sin med, da blir det stive motebilder fra Skien sentrum, en post om frokosten, salg hos Get Inspired og at hun har vært på tredemølla før klokka 6. Så kommer en tur på hotell til Køben med mannen og en charterferie. 

Nå får hun igjen en haglskur av støtteerklæringer fra fansen og tusenvis av ekstra klikk fra brukere som er møkk lei de vanlige temaene hennes, men som nysgjerrig går inn på bloggen når det er drama. Vi får se hvor lenge denne strategien holder. Skal hun fortsette å leke dramaqueen annenhver dag, går nok mange lei. 

Hvis en leser kommentarfeltet ser en at mange har gått lei allerede! Men hun skal ha for at hun slipper inn mange konstruktive kritiske kommentarer nå, det er bra! 

• Liker 5
Skrevet (endret)
18 minutter siden, MamaQuilla skrev:

Nytt innlegg i bloggen hvor det uttales at det er fint å få snakke ut om ting som føles urettferdige, men at fokuset fremover skal være positivt.

Standard bilde av kopp med innhold og CBE i sofaen med friske blomster i forgrunnen, umerket reklame i form av sponsede antrekk på mor og barn og som vanlig, iscenesatt idyll og full eksponering av eget barn og et par tynnslitte fraser om hvor mye hun elsker julepynt - ikke noe nytt i Siljan, altså.

Tankene mine går mot brannslukking etter negative reaksjoner på forrige innlegg. I tillegg lurer jeg på når linkene til antrekkene dukker opp. Kanskje i morgen?

Brannslukking har du nok helt rett i da både mammapoliti- og kommentarfeltinnleggene fikk ligge svært lenge ute som siste innlegg, slik at flest mulig skulle få lest de (jf. CBEs egen uttalelse). Brannslukkingen henger nok sammen med det @Jobbermedbarn nevnte, at tilbakemeldingene ikke var såååååååååå fantastiske som de nok hadde håpet på.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 8
Skrevet

Er det noen som har spurt Fruen hvem som står bak innlegget? 

Skrevet

Må innrømme at jeg faktisk syns litt synd på CBE fordi hun glemte å merke innlegget hun la ut 19:48 med sponset klær (og puter muligens). Hun hadde fortjent å fått det til etter at hun ble brukt som eksempel i SoMe-tråden. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Må innrømme at jeg faktisk syns litt synd på CBE fordi hun glemte å merke innlegget hun la ut 19:48 med sponset klær (og puter muligens). Hun hadde fortjent å fått det til etter at hun ble brukt som eksempel i SoMe-tråden. 

Fortjent å fått det til? Er det ikke bare til å gjøre det da? "Glemte".

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ja, det er sant. Men jeg føler jo veldig samhold med henne når sånn skjer da, oss blinde høner mellom. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
17 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Men må hun merke dette da dette tøyet er flere år gammelt? KT har ikke produsert den lilla fargen på en del år nå. Har samme settet selv. Det er jo ikke noe leserne kan få tak i. Kun andre farger.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Bootybuilder skrev:

Men må hun merke dette da dette tøyet er flere år gammelt? KT har ikke produsert den lilla fargen på en del år nå. Har samme settet selv. Det er jo ikke noe leserne kan få tak i. Kun andre farger.

Hvordan skal leseren vite at dette ikke kan skaffes? Akkurat som alt det andre det lenkes til som ofte er utsolgt? Jo, det skal merkes.

• Liker 11
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
1 time siden, MamaQuilla skrev:

Nytt innlegg i bloggen hvor det uttales at det er fint å få snakke ut om ting som føles urettferdige, men at fokuset fremover skal være positivt.

Standard bilde av kopp med innhold og CBE i sofaen med friske blomster i forgrunnen, umerket reklame i form av sponsede antrekk på mor og barn og som vanlig, iscenesatt idyll og full eksponering av eget barn og et par tynnslitte fraser om hvor mye hun elsker julepynt - ikke noe nytt i Siljan, altså.

Tankene mine går mot brannslukking etter negative reaksjoner på forrige innlegg. I tillegg lurer jeg på når linkene til antrekkene dukker opp. Kanskje i morgen?

Hun har "glemt" å merke på IG også. Svært vanskelig dette med annonseregler og slikt. Jeg synes det er rart at hun kritiserer sine lesere for å ikke forstå alle reglene, når hun åpenbart ikke klarer det selv. 

Gjest Lalalala59
Skrevet

Sophie Elise oppfordres til å slutte og gråte, men CBE selv fikk ikke sove den natten :O

Skrevet
1 minutt siden, Mahnaz skrev:

Sophie Elise oppfordres til å slutte og gråte, men CBE selv fikk ikke sove den natten :O

Ja, du tenker at de mente det de skrev i gråt-ikke osv? 

Vel...

• Liker 8
Gjest Mamama
Skrevet
8 minutter siden, Mahnaz skrev:

Det stussa jeg på, og skreiv en kommentar til henne. Men hun hadde ikke ment det på den måten, hun mente at bloggere måtte begynne å si ifra. Slik som hun gjør nå... 😊 Ja ja..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...