Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alternativt kan brukere her ha en egen gruppe på FB, en lukket og ikke lesbar for andre. Det er noe å tenke på.

Endret av Francis
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at det har et så anstreng forhold til denne tråden at det er veldig vanskelig for dem å lese den på en nyansert måte. 

Det tror jeg og. Og det er jo ikke vanskelig å forstå den mennesklige reaksjonen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg har tenkt helt motsatt enn deg, nå blir denne tråden viktigere enn noen gang for å holde interessen for bloggen oppe! Men det kan godt hende at du har rett i det du skriver! Jeg tenker at hvis de virkelig ville stenge denne tråden hadde de fått det til? 

Nei, hvordan skulle de få det til? Det er ytringsfrihet her i landet, og moderatorene fjerner langt mer enn det som strengt tatt er nødvendig ift lovlighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Det tror jeg og. Og det er jo ikke vanskelig å forstå den mennesklige reaksjonen. 

Men så var det det med å skille privatliv og bloggliv igjen da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Francis skrev:

Alternativt kan brukere her ha en egen gruppe på FB, en lukket og ikke lesbar for andre. Det er noe å tenke på.

Det er faktisk en god ide! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det siste innlegget til CBE blir rett og slett litt flaut. Hun og LKE lar seg stadig sjokkere og provosere av at noen spekulerer i om kroppen hennes er redigert på bilder. Faktum er jo at her har de ødelagt for seg selv med tidligere redigering. Reaksjonen deres hadde vært forståelig dersom hun/han aldri hadde redigert kroppen og stadig ble beskyldt for dette. 

Helt ok at de går ut og motsier ryktene nå, men legg nå vekk den sjokkerte holdningen, for så sjokkerende kan det neppe være. De må nok dessverre leve med en viss mistillit, det er en konsekvens av valg de har tatt. Selvfølgelig er det kjipt og ødeleggende for de, men folk glemmer dessverre ikke skandaler av det slaget de har prestert. 

Hun har allerede lovet skriftelig på bloggen at den type redigering ikke vil finne sted igjen og da ville jeg faktisk latt det bli med det og hevet meg over hva enkeltpersoner spekulerer i på nett. Dette blir så "stakkars meg" aktig og lite profesjonelt. Det har jo ikke vært noen medieoppslag om dette, så mange av leserne hennes har vel ikke fått det med seg engang, før hun nå selv velger å dra det frem på bloggen. 

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod
42 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jeg er også helt enig i at den saken i SoMegruppa ikke var bra, og skjønner godt at de reagerer. Men når de tydeligvis vet hvem Magni Fuglerud er, og de vet at hun ikke er på KG, og de vet at hun har en teoretisk tilnærming og de mener å gjennomskue agendaen hennes - hvorfor må de nok engang peke på KG, og til alt overmål avfeie som usant det fenomenet at kritikere, også de som er saklige, blir fremstilt som hatere?

Tror at det er så banalt enkelt, at de tror Magni ikke hadde startet dette om det ikke var for Kg. At ryktet starter her, dermed kan de peke fingeren mot kg som " startet" rabalderet. Pluss en unnskyldning for å disse tråden :dry: Hvilken agenda Magni har/hadde, er uvist, men syns kanskje hun prøvde fremprovosere reaksjoner underveis her, noe som er lett å få fra gjengen på So-Me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som reagerer på hvordan en blogg med 40.000 lesere henger ut enkeltpersoner?!?! Vi her inne er tross alt anonym, mens Magni blir hengt ut med fullt navn!??! Har de overhode tenkt over konsekvensene dette kan føre til med tanke på de gale fansa?!?!

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Francis skrev:

Alternativt kan brukere her ha en egen gruppe på FB, en lukket og ikke lesbar for andre. Det er noe å tenke på.

Ho ho, tenk om alle avsløringene i fjor hadde kommet fra en lukket gruppe!! Da hadde de mistet muligheten til å slette og fjerne og rydde før det sprakk i offentligheten. Skulle virkelig tro det var i deres egen i interesse at debatten om dem går i et åpent forum som de kan følge med på!!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Selvsagt får KG-kvinnene skylda selv om denne Magni har avkreftet tilhørighet i denne tråden.

Synes ekteparet gir "oss" mye oppmerksomhet om dagen med tanke på at de ikke bryr seg om hva som skrives i tråden.

Kanskje det ble litt skummelt når en medieutdannet person med fullt navn går hardt ut i en gruppe med kunnskapslrike fagfolk hvor de ikke kan kortrollere kommentarene slik som i eget kommentarfelt?

Når det er sagt synes jeg Magni var litt på viddene, men at CBE.no ser nok en anledning til å skylde på KG  er flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo litt spesielt at CBE omtaler KG som en person, da. HUn burde jo kjenne grunnprinsippet med et forum, det likner jo egentlig veldig på hennes eget kommentarfelt - mange ulike mennesker som skriver og mener mange ulike ting. Litt skivebom der, egentlig - men jeg forutsier at fansen kommer til å gå amok. Skulle ønske hun kunne bli like indignert over usakligheter og hets som går hennes vei.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Francis skrev:

Men så var det det med å skille privatliv og bloggliv igjen da. 

Ja, jeg skrev faktisk nøyaktig det i fortsettelsen av den kommentaren. Men jeg strøk det igjen fordi jeg likevel skjønner at det er ekstremt ubehagelig, selv om jeg er helt enig med deg i at de må skille privatliv og jobb.  Men hvis min jobbutførelse hadde blitt diskutert på denne måten, ville nok jeg også fått vondt i min private mage. På den annen side så er jeg så svak og føyelig at jeg antagelig ville tatt innover meg det som ble sagt nokså raskt, og så ville tråden stoppet og magevondtet gått vekk...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Her er lenke til blogginnlegget: http://carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/

Og skjermbilde: http://imgur.com/uhSCAG5  :)  ... tok nytt skjermbilde: http://imgur.com/eyJeykK pga ble noe feil på det første.

De har redigert innlegget (lagt til tekst nederst),, der CBE ber leserne ikke ha fokus på Magni, Kvinneguiden eller andre personer. De ønsker å være bedre enn det.... Nytt skjermbilde med denne tilføyelsen: http://imgur.com/2KFht2V

;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg skjønner godt at de tar det personlig, men de har selv sagt at man ikke kjenner dem gjennom bloggen og derfra ikke må anta noe som helst om dem, så det blir litt merkelig kommunikasjon og vanskelig å vite hvem som snakker i bloggen; av og til privatpersonene, av og til bloggpersonene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud......... 

 

Jeg har faktisk ikke ord. Så ufattelig stakkarslig. 

LK og FF; grunnen til at dere til stadighet mistros og diskuteres er fordi 1) dere har NULL troverdighet og 2) oppførselen dere begge to har fremvist gjennom flere år er alt annet enn likandes. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia
3 minutter siden, Asti skrev:

De har redigert innlegget (lagt til tekst nederst),, der CBE ber leserne ikke ha fokus på Magni, Kvinneguiden eller andre personer. De ønsker å være bedre enn det.... Nytt skjermbilde med denne tilføyelsen: http://imgur.com/2KFht2V

;)

 

Vi får se om de publiserer kommentarer etter den levereglen der da😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amafalathiel skrev:

Det var sånn jeg oppfattet det også, men jeg ble i tvil når jeg gikk tilbake og så. Men det er vanskelig å få klarhet i hva som ble postet hvor og når siden så mye er fjernet både her og på facebook. Det første innlegger jeg finner her inne om saken er postet fredag kveld i åttetiden, av Cornucopia. Kanskje du vet hvor det ble postet først @Cornucopia?

Bare innom kjapt, men jeg tror det nok var meg som var så dum å stusse på bilderedigering eller øynene mine.
Grunnen til stussingen var blogginnlegget til CBE der hun selv dro frem ord om anoreksia-kroppen sin som et tema for hets fra "hatere" (noe jeg ikke kunne huske at noen her i KG hadde ymtet et ord om), og i lys av bilderedigeringsskandalen ifjor der noen i firmaet de facto selv redigerte kroppen hennes tynnere.
Jeg syntes bildet så rart ut, og det var det flere som gjorde. Hadde aldri trodd at det skulle blåse seg opp til å bli en slik verkebyll av det.
 

Endret av Cornucopia
Slettet lenke i tilfelle moderering.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...