Jump to content
Ultiva

Caroline Berg Eriksen

Recommended Posts

Lana01
11 timer siden, Bergensia skrev:

LKE har ihvertfall ikke som nyttårsforsett å svare Mamsi noe hyggeligere😑

Kanskje man skal snu dette på hodet. Hvem er det som er ute etter hvem her? Skjønner godt at LKE ikke føler behovet for å være hyggelig ovenfor Mamsi. .Mamsi har lagt ut drøssevis om blogg innlegg om paret, skulle nesten tro det var personlig.  Bildet som ble lagt ut på FB, ble lagt ut på et syltynt grunnlag. Rett og slett pinlig for trådstarter, og for Mamsi , som hev seg på diskusjonen. Skjønner veldig godt reaksjonen til folk. Hvem er det som går inn , med lupe , og zoomer innpå bilder på en blogg,  for så å prøve og avdekke feil? At enkelte velger å gjøre det her inne får  så være ,her inne  diskuterer de med likesinnede....  men å legge det ut på FB blir både pinlig og dumt.  

Diskusjonen er forresten fjernet nå. Av trådstarter selv? eller ble den kastet ut, fordi den var upassende?

Fortsetter under...

Jobbermedbarn
23 minutter siden, Lana01 skrev:

Kanskje man skal snu dette på hodet. Hvem er det som er ute etter hvem her? Skjønner godt at LKE ikke føler behovet for å være hyggelig ovenfor Mamsi. .Mamsi har lagt ut drøssevis om blogg innlegg om paret, skulle nesten tro det var personlig.  Bildet som ble lagt ut på FB, ble lagt ut på et syltynt grunnlag. Rett og slett pinlig for trådstarter, og for Mamsi , som hev seg på diskusjonen. Skjønner veldig godt reaksjonen til folk. Hvem er det som går inn , med lupe , og zoomer innpå bilder på en blogg,  for så å prøve og avdekke feil? At enkelte velger å gjøre det her inne får  så være ,her inne  diskuterer de med likesinnede....  men å legge det ut på FB blir både pinlig og dumt.  

Diskusjonen er forresten fjernet nå. Av trådstarter selv? eller ble den kastet ut, fordi den var upassende?

Jeg er faktisk veldig enig med deg her! Jeg liker Mamsi, men akkurat her er jeg enig med deg at hun burde ha holdt seg unna! Den tråden var pinlig, ja, og jeg synes LKE hadde helt rett i at det var upassende! Jeg har fortsatt lite til overs for måten LKE ordlegger seg på og jeg ser på han som et nettroll, men essensen i det han skrev i noe av innleggene i går er jeg helt enig i!

Jeg synes at CBE har sett veldig sunn og flott ut i det siste, og jeg føler at det er utrolig bra at de har tatt den delen av kritikken til seg, derfor fikk jeg en skikkelig dårlig følelse av den tråden i går! Jeg synes det fortsatt taes opp viktige ting her, men for at det skal komme frem tror jeg man skal tenke seg ekstra om hva man poster/legger vekt på! 

Jeg har fortsatt veldig lite til overs for bedriften, og jeg troverdigheten er laber, men det som ble skrevet i går ga en vond smak i munnen! 

Når det er sagt; jeg blir rett og slett sjokkert over hvordan denne Anne Elin et eller annet, skriver og svarer! Det er ok at man føler at man har kunnskap om noe, men det er vi mange som har etter mange års utdannelse/erfaring i livet, det hadde aldri falt meg inn å være så nedlatende og svare på den måten hun gjør for å si det sånn! Skremmende å bevitne! Men jeg la merke til at LKE ikke likte den verste kommentaren hennes, det var bra! 

MissLucy

Ser det har kommet en ny definisjon av hvilken konstruktiv og saklig kritikk som blir godkjent: Det er den som har som mål å forbedre bloggen.

M.a.o. Råd og forslag som man ellers måtte betalt for å få?

MissLucy
8 timer siden, Miss O'Hara skrev:

Det jamres masse om påvirkningskraft overfor yngre mennesker... Betyr det at dere aldri er på kino med ungene? Lar dem lese ungdomsblader? Se på romantiske komedier, i redsel for at barna/ungdommen skal tro det er dokumentarisk om "hvordan skaffe seg en livspartner?" La dem se en handlegate med vindusutstillinger, i tilfelle de tror verden er sånn? Really?

Jeg har barn. Jeg har ingen grunn til å tro de er spesielt begavet sammenliknet med andre barn - men de har visst fra 4 års alder at reklame, TV, film og dataspill er eventyr, med lite kobling til virkeligheten. Dere som liksom er så bekymret for leserne - kanskje det er leserne det er noe galt med - dersom man er så redd for påvirkning?

Godt, balansert nytt år!

Gratulerer med eksepsjonelt begavede barn! Jeg har faktisk aldri hørt om fireåringer som ikke lar seg påvirke av reklame, så bra for deg!!!

men siden dette bare gjelder deg og dine barn, og siden forskning, og ikke minst det enkle faktum at det faktisk er marked for en milliardindustri designet for å påvirke, viser at alle vi andre (og spesielt tweens og tenåringer ) lar oss påvirke, så tenker jeg at det er tryggest for alle at vi fortsetter å jamre. Du og dine barn får heller prøve å la være å lese det da, siden det ikke gjelder dere.

Kollontaj

At hun ikke har rynker og derfor _ikke_ fjerner disse, er ren bløff, forresten. Se imgur nedenfor.

Har sendt et par bilder, blant annet gardinbildene, gjennom http://imageedited.com og de har Adobe-tags, men hva som er gjort er ikke lett å vite. Han som la ut bildet fra fotoforensics (ELA-analyse) på FB i går skrev:

http://imgur.com/bsCs4TR
http://imgur.com/NvOcHZ0

Rynker:

http://imgur.com/8IgMqRk
http://imgur.com/8U6yFUd

Legger til at JEG synes hun er mye finere som hun er, med eller uten rynker. Bløff er usjarmerende. 

Guest Snøsøta
37 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Ser det har kommet en ny definisjon av hvilken konstruktiv og saklig kritikk som blir godkjent: Det er den som har som mål å forbedre bloggen.

M.a.o. Råd og forslag som man ellers måtte betalt for å få?

Det er det jeg også har tenkt lenge. Hun kan ikke stenge kommentarfeltet fordi hun er avhengig av innspill tll tema å blogge om. Jeg har sagt det flere ganger, hun gjør jo ingenting utenom å blogge, så hun har ikke noe å blogge om. Innholdet er stort sett trender fra internett (smørkaffe, smoothiebowl (eller barnemat som jeg liker å kalle det), produktplassering (annonser og sponserde produkter) og hverdagssyssler som å stå opp og ta et bad, og lunsj med mannen. Hun har ingen interesser som er så sterke at hun kan formidle særkunnskap om noe. Interiøret blr stylet av en butikk, boddekning som hun har hatt flere innlegg av formidler hun ikke grunnleggende tips om (jeg gir egentlig katta i hvor gaffelen ligger på bordet hennes, dette er bare et eksempel på mangel på formidling av særkunnskap). Ikke en gang treningsformidling har hun klart å spisse ut over at hun løper på mølla og kom igjen dere, bli med og løp før sola skinner. Heller ikke formidler hun noe moteinnhold som strekker seg ut over den siste kolleksjonen til kjedebutikkene. Leserne er deres kapital i dobbel forstand, de omsettes i inntekt fra annonsører, og bidrar til innholdsproduksjonen.

Det er helt underlig at noen kan definere konstruktiv kritikk på denne måten, men det er også velkjent at folk som bare omgir seg med folk som bare sier at alt man gjør er fantastisk får et forvrengt virkelighetsbilde. Rockestjerner for eksempel, eller diktatorer. Den bobla de lever i som ble så treffende beskrevet tidligere i tråden er ikke sunn for noen.

Annonse

Vitulina
2 timer siden, Amafalathiel skrev:

Gratulerer med eksepsjonelt begavede barn! Jeg har faktisk aldri hørt om fireåringer som ikke lar seg påvirke av reklame, så bra for deg!!!

men siden dette bare gjelder deg og dine barn, og siden forskning, og ikke minst det enkle faktum at det faktisk er marked for en milliardindustri designet for å påvirke, viser at alle vi andre (og spesielt tweens og tenåringer ) lar oss påvirke, så tenker jeg at det er tryggest for alle at vi fortsetter å jamre. Du og dine barn får heller prøve å la være å lese det da, siden det ikke gjelder dere.

Forskning viser at selv ikke 12-åringer klarer å forstå alle ringvirkninger av reklame og ikke minst å være upåvirket av det. FFs blogg baserer seg også på SKJULT reklame i 10/10 innlegg, når selv ikke voksne kvinner klarer å forstå det er det jo helt naturlig å tro at barn klarer å distansere seg fra det og foreta valg helt uavhengig av det... 

*ironiflagg*

Kollontaj

Alt som ikke går under kategorien "du er vakker" er hets. 

Neida, men de er litt hårsåre for å si det forsiktig. 

Jobbermedbarn
1 time siden, Asti skrev:

Edited by Jobbermedbarn
Dårlig forklart!

Anglofil

Tråden er ryddet for spekulasjoner, innhold fra blogg, ryktespedning og hets, samt svar til dette.

Edit: Innhold fra blogg skal lenkes til og vil bli slettet fortløpende så lenge dette ikke overholdes.

Yvonne (mod)

Edited by Yvonne

Guest Lalalala59

Nei, jeg aaaaante ikke at folk ville tro det dreide seg om en ny graviditet, spesielt ikke siden jeg har ytret at jeg ønsker et barn til før fylte 30 år :O

http://imgur.com/yHwKQ36

(Sånn, Yvonne, nå er det lastet opp, nå trenger du ikke slette det. Er ikke hets selv om det tulles litt med. De fleste skjønner at hun vil at folk skal tro det handler om graviditet så hun får flere klikk.)

Guest Snøsøta

Jeg tenker at man ikke skal spekulere for mye i redigering og juks uten at man har håndfaste eksempler å underbygge dem med. Det var det som var så elegant med både redigeringsavsløring, kommentarjukset og DN.saken her inne. Bevisene ble publisert her inne, det står det respekt av. Spekulasjoner kan fort ende i et pinlig mageplask, slik som SoMe-innlegget i går. Det er synd ja, hadde gjerne lest en diskusjon der på et generelt plan. Ikke minst siden det er fotografer som går ut og mener at det er uproblematisk i den tråden. Jeg vet noen fotografer har ingen grenser for hva som er greit å gjøre med et bilde. Jeg skulle likt å vite om det gjelder de fleste fotografer eller noen få. Men det blir en avsporing så jeg slutter der :)

Annonse

Kollontaj

Enig med deg, Snøsøta. Virker også som mange er helt blinde og døve for hva som skjer, så lenge de selv synes det er ok, er det liksom ok. Nei, det er det ikke, men jeg så en oversikt nå fra USA der det viste deg at færre ungdommer leser blogger nå enn bare få år tilbake. Kanskje et positivt tegn.  

Kollontaj
Den 30. desember 2015 at 23.40, Francis skrev:

Jeg har sett noen tall, men finner det ikke i farta, skal sjekke! Har lest denne http://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/2365092/1/MASTEROPPGAVEN%20980085%20og%20980218.pdf og her diskuteres blant annet noe av det vi snakker om, selv om deler av oppgaven er på siden. 

Her: http://salg.unitedbloggers.no/wp-content/uploads/sites/18/2015/04/Telekom-PepCall.pdf

Atheena
4 timer siden, Snøsøta skrev:

Det er det jeg også har tenkt lenge. Hun kan ikke stenge kommentarfeltet fordi hun er avhengig av innspill tll tema å blogge om. Jeg har sagt det flere ganger, hun gjør jo ingenting utenom å blogge, så hun har ikke noe å blogge om. Innholdet er stort sett trender fra internett (smørkaffe, smoothiebowl (eller barnemat som jeg liker å kalle det), produktplassering (annonser og sponserde produkter) og hverdagssyssler som å stå opp og ta et bad, og lunsj med mannen. Hun har ingen interesser som er så sterke at hun kan formidle særkunnskap om noe. Interiøret blr stylet av en butikk, boddekning som hun har hatt flere innlegg av formidler hun ikke grunnleggende tips om (jeg gir egentlig katta i hvor gaffelen ligger på bordet hennes, dette er bare et eksempel på mangel på formidling av særkunnskap). Ikke en gang treningsformidling har hun klart å spisse ut over at hun løper på mølla og kom igjen dere, bli med og løp før sola skinner. Heller ikke formidler hun noe moteinnhold som strekker seg ut over den siste kolleksjonen til kjedebutikkene. Leserne er deres kapital i dobbel forstand, de omsettes i inntekt fra annonsører, og bidrar til innholdsproduksjonen.

Det er helt underlig at noen kan definere konstruktiv kritikk på denne måten, men det er også velkjent at folk som bare omgir seg med folk som bare sier at alt man gjør er fantastisk får et forvrengt virkelighetsbilde. Rockestjerner for eksempel, eller diktatorer. Den bobla de lever i som ble så treffende beskrevet tidligere i tråden er ikke sunn for noen.

Veldig enig med deg. Hun har også hatt det perfekte som image og det begynner å bli oppbrukt. 

Jeg ser heller ikke lenger hva som er særlig inspirerende med bloggen. Hun er jo absolutt ikke der det skjer og er heller ikke særlig forut for sin tid innen hverken mote eller livsstil. Jeg tror dog at bloggen fikk medfart av lavkarbo trenden de hev seg på, men foruten det så har de ingen særkunnskaper som du skriver. 

Anglofil

Tråden er ryddet for innhold fra blogg, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Trosten
1 time siden, Mahnaz skrev:

Nei, jeg aaaaante ikke at folk ville tro det dreide seg om en ny graviditet, spesielt ikke siden jeg har ytret at jeg ønsker et barn til før fylte 30 år :O

Jeg ble faktisk letta av å lese dementiet. Hun lar seg avbilde med et glass vin mange ganger i uka og selvfølgelig champagne og drinker på nyttårsaften. 

Edited by Trosten

Guest Atp
17 timer siden, Blå politibil skrev:

Herremin. Hvordan er det LK svarer folk:ohmy:. Et voksent menneske svarer da ikke andre sånn! Enig eller uenig om tema, men han er ikke det fnugg bedre enn de såkalte trollene som "gasser seg i kritikk". Han oppnår jo ikke en ting ved å dra ned sakelighetsnivået på denne måten.

Kan ikke fatte og forstå hvordan Caroline tørr å ha mannen sin trålende rundt i diverse komentarfelt. Hadde jeg sett eller hørt mannen min holde på sånn hadde det blitt månelyst her i stua. Kjenner jeg blir direkte flau og aldri så lite oppgitt over oppførselen til en "voksen" mann. Snakk om å ødelegge for seg selv og sine egne. 

Jeg hadde blitt flau om jeg hadde vært mann i huset og sett hvordan noen svarer i bloggen

Guest Atp
25 minutter siden, Trosten skrev:

Jeg ble faktisk letta av å lese dementiet. Hun lar seg avbilde med et glass vin mange ganger i uka og selvfølgelig champagne og drinker på nyttårsaften. 

Har ikke folk hørt om alkoholfri vin? Alkoholfrie drinker?

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...