Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei bildet ble først postet på SoMe på facebook. Så ble den lenket her inne og diskutert. Den første tråden på fb ble slettet.

---

Angående dette med å ta andre medier som Det Nye, Elle, og så videre. Dette er da, for oss som er opptatt av politikk, et aktuelt tema som partiene diskuterer jevnlig. En kjapp googling av reklame, retusjering og merking gir ørten linker om artikler, innlegg om dette temaet.

Og om andre vil lage egen tråd om de, så står dere som skriver det her inne, fritt til å opprette egen tråd som diskuterer dette. DENNE tråden handler om CBE. Og den finnes andre tråder som diskuterer blogger generelt.

Et lite utvalg for de som ikke gidder google selv.

http://www.medier24.com/nyheter/sanitetskvinnene-fortsetter-kampen-mot-kroppspress-krever-merking-av-reklame-med-retusjerte-bilder/

http://www.nrk.no/rogaland/varsler-omkamp-om-retusjering-1.12030984

http://www.adressa.no/meninger/snakkut/article10990313.ece

http://kampanje.com/archive/2013/08/uenige-om-retusjert-reklame/

OBS: fant også en link til tråd her på KG om temaet.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Keikolina skrev:

Sånn jeg har oppfattet det ble det postet her først.

Ja, nå tok jeg meg bryet med å bla tilbake + sjekke skjermdump fra facebook, og da ser det ut til at det ble postet her et par timer før det ble postet på facebook. Da er det vel ikke usannsynlig at den som sendte det til Magni, så det her først, men det vet vi ikke, for Magni referererte til det som et bilde som "sirkulerer på internett"

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Nei bildet ble først postet på SoMe på facebook. Så ble den lenket her inne og diskutert. Den første tråden på fb ble slettet.

---

Det var sånn jeg oppfattet det også, men jeg ble i tvil når jeg gikk tilbake og så. Men det er vanskelig å få klarhet i hva som ble postet hvor og når siden så mye er fjernet både her og på facebook. Det første innlegger jeg finner her inne om saken er postet fredag kveld i åttetiden, av Cornucopia. Kanskje du vet hvor det ble postet først @Cornucopia?

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet
7 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Ja, nå tok jeg meg bryet med å bla tilbake + sjekke skjermdump fra facebook, og da ser det ut til at det ble postet her et par timer før det ble postet på facebook. Da er det vel ikke usannsynlig at den som sendte det til Magni, så det her først, men det vet vi ikke, for Magni referererte til det som et bilde som "sirkulerer på internett"

Bildet ogdiskusjonene dukket opp her først på fredag, denne Magni la det ut et par timer senere på So-Me. Bildene og diskusjonene ble moderert bort her, det samme ble den på fb.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Det var sånn jeg oppfattet det også, men jeg ble i tvil når jeg gikk tilbake og så. Men det er vanskelig å få klarhet i hva som ble postet hvor og når siden så mye er fjernet både her og på facebook. Det første innlegger jeg finner her inne om saken er postet fredag kveld i åttetiden, av Cornucopia. Kanskje du vet hvor det ble postet først @Cornucopia?

Jeg la ut skjermbilder, siste kl. 00:10 - http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?do=findComment&comment=17505014 - og da var det 2 timer siden det første innlegget ble lagt ut. :)

Dvs. innlegg på SoMe-gruppa ble lagt ut ca. kl. 22.00, mens diskusjonen startet her kl. 20.00, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/902004-fotballfrue-kritikk/?do=findComment&comment=17503831 

Endret av Asti
Skrevet
40 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

---

Angående dette med å ta andre medier som Det Nye, Elle, og så videre. Dette er da, for oss som er opptatt av politikk, et aktuelt tema som partiene diskuterer jevnlig. En kjapp googling av reklame, retusjering og merking gir ørten linker om artikler, innlegg om dette temaet.

Og om andre vil lage egen tråd om de, så står dere som skriver det her inne, fritt til å opprette egen tråd som diskuterer dette. DENNE tråden handler om CBE. Og den finnes andre tråder som diskuterer blogger generelt.

Et lite utvalg for de som ikke gidder google selv.

http://www.medier24.com/nyheter/sanitetskvinnene-fortsetter-kampen-mot-kroppspress-krever-merking-av-reklame-med-retusjerte-bilder/

http://www.nrk.no/rogaland/varsler-omkamp-om-retusjering-1.12030984

http://www.adressa.no/meninger/snakkut/article10990313.ece

http://kampanje.com/archive/2013/08/uenige-om-retusjert-reklame/

OBS: fant også en link til tråd her på KG om temaet.

Enig med deg i at dette er en prinsipiell og viktig debatt å ta. Men jeg er også enig i at den bør løftes ut av denne tråden og bli mer generell. Redigeringsskandalen i fjor var spesiell både ift type redigering og de bevisene som forelå. Men debatten om den "vanlige" redigeringen/airbrushingen/retusjeringen som"alle" gjør, bør fjernes fra enkeltpersoner.

men det er klart, hvis CBE tar utfordringen fra Magni om å publisere noe om tankene sine rundt dette, så må det jo være interessant for denne tråden igjen.

• Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, Amafalathiel skrev:

Enig med deg i at dette er en prinsipiell og viktig debatt å ta. Men jeg er også enig i at den bør løftes ut av denne tråden og bli mer generell. Redigeringsskandalen i fjor var spesiell både ift type redigering og de bevisene som forelå. Men debatten om den "vanlige" redigeringen/airbrushingen/retusjeringen som"alle" gjør, bør fjernes fra enkeltpersoner.

Jeg er helt enig. Den debatten kan kanskje få utfolde seg videre i denne tråden som omhandler alle bloggere generelt?

http://forum.kvinneguiden.no/topic/973849-jeg-er-så-lei-av-bloggverden-at-jeg-vil-spy/?page=23#comment-17498707

For det BLIR jo rop om heksejakt av å kun kritisere CBE for "lett" bilderedigering og retusjering som tross alt ALLE toppbloggerne bedriver. Det bidrar til å usakliggjøre både KG og denne tråden spesielt. Spesielt den tråden om gardin/overarm i SoMe-gruppa, som jo er ubekreftet flisespikkeri. Men Magni har heldigvis bekreftet at hun ikke er på KG.

Imidlertid så gjelder jo mange av problemstillingene (som "lett" bilderedigering) flere av toppbloggerne og bør derfor diskuteres på generell basis, i den generelle bloggtråden. Lett å gå rett på CBE selvfølgelig, da Treasures har løyet om bildemanipulasjon før og siden daglig leder LKE er lett å nå i diverse SoMe i fht andre bloggere. Men man bør nok likevel tenke på hvilke problemstillinger som gjelder kun denne bloggeren, og hvilke problemstillinger som gjelder toppbloggere generelt. CBE er jo heller ikke landets største blogger lenger, det har hun vel ikke vært på en god stund.

Endret av Ultiva
  • Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Ireth skrev:

Visse skjermbilder fra SoMe-gruppa dukker nok opp på bloggen ganske snart. De har ihvertfall lastet opp noen på bloggserveren. 

Der kom det :) 

Må bare si at her støtter jeg dem 100%, rett og slett pinlige de to trådene på SoMe forumet! Jeg forstår hva TS prøver å aktualisere, men det burde blitt gjort på et generelt grunnlag! Interessant å se de siste spørsmålene CBE stiller også, håper de følger dem opp! :) 

• Liker 7
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Må bare si at her støtter jeg dem 100%, rett og slett pinlige de to trådene på SoMe forumet! Jeg forstår hva TS prøver å aktualisere, men det burde blitt gjort på et generelt grunnlag! Interessant å se de siste spørsmålene CBE stiller også, håper de følger dem opp! :) 

Her er lenke til blogginnlegget: http://carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/

Og skjermbilde: http://imgur.com/uhSCAG5  :)  ... tok nytt skjermbilde: http://imgur.com/eyJeykK pga ble noe feil på det første.

Endret av Asti
Skrevet
5 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Kan du ta skjermbilder? Takk 😊

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg er også helt enig i at den saken i SoMegruppa ikke var bra, og skjønner godt at de reagerer. Men når de tydeligvis vet hvem Magni Fuglerud er, og de vet at hun ikke er på KG, og de vet at hun har en teoretisk tilnærming og de mener å gjennomskue agendaen hennes - hvorfor må de nok engang peke på KG, og til alt overmål avfeie som usant det fenomenet at kritikere, også de som er saklige, blir fremstilt som hatere?

Endret av Amafalathiel
  • Liker 15
Skrevet

Jeg er enig med Ultiva. Dette er jo en generell greie, og noe som bør diskuteres på generelt grunnlag. Greit at CBE ble tatt med buksene nede når hun hevdet at hun aldri redigerte bildene sine. Men nå tenker jeg at saken er mye bedre tjent med en generell diskusjon om dette temaet. På generell basis.

Og ja, jeg synes det er viktigere å snakke med bloggerne om dette enn magasinene. Folk har et helt annet forhold til sin favorittblogger enn til en tilfeldig modell i et ukeblad. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Amafalathiel skrev:

Jeg er også hekt enig i at den saken i SoMegruppa ikke var bra. Men når de tydeligvis vet hvem Magni Fuglerud er, og de vet at hun ikke er på KG, og de vet at hun har en teoretisk tilnærming og de mener å gjennomskue agendaen hennes - hvorfor må de nok engang peke på KG, og til alt overmål avfeie som usant det fenomenet at kritikere, også de som er saklige, blir fremstilt som hatere?

Hvorfor ikke? Alt de kan klistre på KG gagner dem. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jeg er også hekt enig i at den saken i SoMegruppa ikke var bra. Men når de tydeligvis vet hvem Magni Fuglerud er, og de vet at hun ikke er på KG, og de vet at hun har en teoretisk tilnærming og de mener å gjennomskue agendaen hennes - hvorfor må de nok engang peke på KG, og til alt overmål avfeie som usant det fenomenet at kritikere, også de som er saklige, blir fremstilt som hatere?

Enig i at det er unødvendig! Men det blir jo mer "fuzz" da, og det vekker de som ikke klarer å se nyanser som dessverre det er overtall av i alle kommentarfelt! Ser de har lagt ut en "poll" nå, det er jo interessant! :) 

• Liker 1
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Ja der var det jo ingen konspirasjonsteori i det hele tatt CBE. 

De forsøker å klistre saken på KG også, Virker som de har gått i åpen krig mot denne tråden i disse dager. Det skjønner jeg godt egentlig, det er herifra de store slagene har kommet. Hvis de nå redigerer bort all kritikk fra sitt eget kommentarfelt på den måten de har annonsert, pressen unnlater å sette kritisk søkelys på bloggere og tidvis opptrer som mikrofonstativ så er det bare denne tråden igjen som faktisk kan stille spørsmålstegn ved praksisen deres. Å diskreditere tråden og få den kategorisert som full av sjalue nettroll i offentlighetens frontallapp og kanskje til og med få den stengt gir jo ekteparet full kontroll. Det er virkelig ikke en pen tanke  i et demokrati.

Endret av Snøsøta
Skrevet

Jeg tenker at det har et så anstreng forhold til denne tråden at det er veldig vanskelig for dem å lese den på en nyansert måte. 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Snøsøta skrev:

Ja der var det jo ingen konspirasjonsteori i det hele tatt CBE. 

De forsøker å klistre saken på KG også, Virker som de har gått i krigen mot denne tråden. Det skjønner jeg godt egentlig, det er herifra de store slagene har kommet. Hvis de nå redigerer bort all kritikk fra sitt eget kommentarfelt på den måten de har annonsert, pressen unnlater å sette kritisk søkelys på bloggere og tidvis opptrer som mikrofonstativ så er det bare denne tråden igjen som faktisk kan stille spørsmålstegn ved praksisen deres. Å diskreditere tråden og få den kategorisert som full av sjalue nettroll i offentlighetens frontallapp og kanskje til og med få den stengt gir jo ekteparet bukten og begge endene. Det er virkelig ikke en pen tanke.

Jeg har tenkt helt motsatt enn deg, nå blir denne tråden viktigere enn noen gang for å holde interessen for bloggen oppe! Men det kan godt hende at du har rett i det du skriver! Jeg tenker at hvis de virkelig ville stenge denne tråden hadde de fått det til? 

Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg har tenkt helt motsatt enn deg, nå blir denne tråden viktigere enn noen gang for å holde interessen for bloggen oppe! Men det kan godt hende at du har rett i det du skriver! Jeg tenker at hvis de virkelig ville stenge denne tråden hadde de fått det til? 

Jeg er sikker på at de ønsker det, men jeg kan ikke tenke meg at redaktøren ville finne seg i noe sånt. Det er hun som bestemmer hva som skal publiseres her og hun har et knakende godt moderatorteam som forløpende luker bort ufinheter og hets. så ekteparet har nok en dårlig sak. Når det er sagt mener jeg å huske at de klarte det en gang før?

Endret av Snøsøta
Skrevet
1 minutt siden, Snøsøta skrev:

Jeg er sikker på at de ønsker det, men jeg kan ikke tenke meg at redaktøren ville finne seg i noe sånt. Det er hun som bestemmer hva som skal publiseres her og hun har et knakende godt moderatorteam som forløpende luker bort ufinheter og hets. så ekteparet har nok en dårlig sak. Når det er sagt mener jeg å huske at de klarte det en gang før?

Jeg forsøker forøvrig også å si at denne tråden er viktigere enn noen gang, så jeg skjønner ikke helt hva vi er uenige i?

Det falt ut noe der, jeg mente å skrive at denne tråden er viktigere enn noen gang for dem/for bedriften! Iom at kommentarfeltet skal bli "snillere" trenger de noe for å holde oppmerksomheten oppe! Men det kan godt hende du har rett i at denne tråden er aller mest problematisk for dem! 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...