Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, bnanny skrev:

Jeg blir litt forvirret at bedriften på Siljan. I det ene øyeblikket kommer det "ikke gråt" innlegg for så å bli fulgt opp av to klageinnlegg (kommentarfelt og retusjering). Lite konsekvent. I tillegg sier de at folk kan jo komme med et enkelt spørsmål om de lurer på redigering. Det gjorde jo folk tidligere og fikk som svar at det var kun lys som ble justert, så hvorfor skal man tro på de om de sier det samme nå? De ble tatt i løgn og har gått til tiltak som gjør det vanskeligere å bli tatt på nytt, betyr ikke at de har sluttet å lyve...

Det er fort gjort at det blir litt forvirrede inntrykk fra bloggen når de er to så forskjellige meningsytrere som står bak bedriftens sosiale medier-konti

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner, hets, personangrep, persondebatt og kommentarer hentet fra blogg, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemy23 skrev:

Ser at LK postet på face lørdag kveld at denne starten på året ikke kunne blitt bedre og at nå kan det KUN gå nedover. Mon tro hva han tenke på her ref hans "seier" over KG-kjerringene på FB-gruppen med påfølgende seiersinnlegg på bloggen. Flaks kona allerede har gått ut lovet mindre "negativitet" og mer "inspirasjon" fremover. 

Seier over KG-kjerringene? Har ikke sett snurten av ham her på KG så den må han lengre ut på landet med. Er vel de færreste i denne tråden som er aktive i SoMe-gruppa på facebook, hvor personangrepene florerer og moderatorene glimrer med sitt fravær. LKE tør ikke å debattere her nei, hvor han ikke får redigere kommentarfeltet selv. Han vet inderlig godt at her kommer han håpløst til kort.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år, nye avtaler.

Jeg skulle ønske det kom et regelverk om transparens av samarbeidsavtaler med oversikt over annonsører hos bloggere, eller en oversikt hos annonsørene med hvilke bloggere de samarbeider med. I tillegg til merkingen, så klart. Er det for optimistisk?

Da slipper man forhåpentligvis å spekulere i avtaler, manglende merking, og annet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cornucopia skrev:

Nytt år, nye avtaler.

Jeg skulle ønske det kom et regelverk om transparens av samarbeidsavtaler med oversikt over annonsører hos bloggere, eller en oversikt hos annonsørene med hvilke bloggere de samarbeider med. I tillegg til merkingen, så klart. Er det for optimistisk?

Da slipper man forhåpentligvis å spekulere i avtaler, manglende merking, og annet.

Det finnes i hvertall en nettbutikk som har skrevet på hjemmesiden hvilke bloggere de har samarbeid med. Knerten og Karoline nettbutikken gjør det i hvertfall :) de linker også fra sin nettside til bloggerene når de har delt ut tilbudskode til dem.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
44 minutter siden, Ultiva skrev:

Seier over KG-kjerringene? Har ikke sett snurten av ham her på KG så den må han lengre ut på landet med. Er vel de færreste i denne tråden som er aktive i SoMe-gruppa på facebook, hvor personangrepene florerer og moderatorene glimrer med sitt fravær. LKE tør ikke å debattere her nei, hvor han ikke får redigere kommentarfeltet selv. Han vet inderlig godt at her kommer han håpløst til kort.

Tja, det hadde vært interessant å vite hvem som gjemte seg bak AnonymBruker-profilen da det var tillatt. Husker at jeg havnet i verbale stridigheter med et par AB'er hvis debatteringsstil var påfallende lik det man har sett på ymse sosiale media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Fredrik29 skrev:

Det blir nesten litt meningsløst å skulle delta i denne debatten videre.  I fruens kommentarfelt sensurerer de og sletter det som passer de. Ingen av mine saklige, konstruktive kommentarer publiseres. Inne på SoMe-gruppa er det helt vill vest med trakassering og sperringer hvis man holder med feil side. 

Og av disse grunnene så er det et stort behov for disse diskusjonstrådene på KG, hvor man ser på toppbloggerne, altså noen av Norges mektigste mediapersoner, med et kritisk blikk. Og med et upartisk og tilstedeværende moderatorteam. For er det noe media generelt har vist, så er det at de ikke tør å stille kritiske spørsmål til bloggerne, deriblant CBE. Partisk koseintervju med Dagens Næringsliv, partisk koseintervju med Det Nye osv. Mediene fungerer kun som mikrofonstativ for disse bloggerne som er Norges mektigste mediepersoner, og det er på tide at disse milionbedriftene tas seriøst. Når de kan ta 80 000 kr for et reklameinnlegg så sier det sitt om hvor mye makt de har. Hadde det ikke vært for trådene her på KG så hadde bloggene fremdeles florert av umerket reklame, kommentarjuks og ihjelredigerte kropper. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke i prinsippet noe vanskeligere for ham å debattere her nå under et av de mange nickene som dukker opp og forsvinner hele tiden i denne tråden. Men selv om noen hadde laget brukeren Lars Kristian Eriksen her kunne man jo ikke med sikkerhet visst om det faktisk var ham.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bnanny skrev:

Jeg blir litt forvirret at bedriften på Siljan. I det ene øyeblikket kommer det "ikke gråt" innlegg for så å bli fulgt opp av to klageinnlegg (kommentarfelt og retusjering). Lite konsekvent. I tillegg sier de at folk kan jo komme med et enkelt spørsmål om de lurer på redigering. Det gjorde jo folk tidligere og fikk som svar at det var kun lys som ble justert, så hvorfor skal man tro på de om de sier det samme nå? De ble tatt i løgn og har gått til tiltak som gjør det vanskeligere å bli tatt på nytt, betyr ikke at de har sluttet å lyve...

Disse innleggene er hennes måte å "ikke gråte på". Hun sier ifra til kritikerne. (noe hun bekrefter i kommentarfeltet). Dette er en del av "nye" Caroline med meninger, men om det funker.... Jeg stemmer nei.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bnanny skrev:

Jeg blir litt forvirret at bedriften på Siljan. I det ene øyeblikket kommer det "ikke gråt" innlegg for så å bli fulgt opp av to klageinnlegg (kommentarfelt og retusjering). Lite konsekvent. I tillegg sier de at folk kan jo komme med et enkelt spørsmål om de lurer på redigering. Det gjorde jo folk tidligere og fikk som svar at det var kun lys som ble justert, så hvorfor skal man tro på de om de sier det samme nå? De ble tatt i løgn og har gått til tiltak som gjør det vanskeligere å bli tatt på nytt, betyr ikke at de har sluttet å lyve...

Det er nesten provoserende at de kommer med klageinnlegg angående urent spill i kommentarfelt og urettmessige påstander om bilderedigering. I fjor på denne tiden pågikk det jo to skandaler hvor nettopp Treasures var hovedfokus; angående kommentarfeltjuks og bilderedigeringsjuks. I tillegg har Treasures (og andre toppblogger) vært særdeles dårlige på merking og bedriver fremdeles ettermerking flere timer etter at innleggene er lagt ut, det finnes det masse bevis på i denne tråden. 

Treasures kan ikke forvente å nyte troverdighet når det er bevist at de har drevet med uærlig spill på nesten alle av bloggens nøkkelområder (reklame, bilder, kommentarfelt).

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde roe ned mannen sin iallefall når det kommer til det å snakke om selve bloggvirksomheten, for hans debattstil slår meg som veldig usympatisk og desverre så rammer det henne i samme slengen. Når han kommer med disse "ler så jeg griner" smileysene for å latterliggjøre noen som spør, etter de har sagt "bare spør". Og det med at han sa flere ganger "Jeg har raw-filen til bildet altså" - jeg tenkte bare, ja, så legg den ut her da og si deg ferdig med det istedet for å si det så mange ganger og rote deg inn i krangler med de som kun etterspør hva som har skjedd med bildet, om de har tenkt på å begynne å merke bilder som redigeres mye osv. For meg blir det litt sånn at jeg føler han lyver når han sier det at han har raw-filen og ikke bare legger den ut for å stoppe mistanken, for svært få vil komme til å si "få se den" ...han bør opptre profesjonellt når han prater om og for bedriften han er daglig leder for. Hun må da reagere noen ganger hun også over den noen ganger agressive fremtoningen hans? Jeg kan ikke skjønne at hun synes alt er helt greit.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Titan skrev:

Hun burde roe ned mannen sin iallefall når det kommer til det å snakke om selve bloggvirksomheten, for hans debattstil slår meg som veldig usympatisk og desverre så rammer det henne i samme slengen. Når han kommer med disse "ler så jeg griner" smileysene for å latterliggjøre noen som spør, etter de har sagt "bare spør". Og det med at han sa flere ganger "Jeg har raw-filen til bildet altså" - jeg tenkte bare, ja, så legg den ut her da og si deg ferdig med det istedet for å si det så mange ganger og rote deg inn i krangler med de som kun etterspør hva som har skjedd med bildet, om de har tenkt på å begynne å merke bilder som redigeres mye osv. For meg blir det litt sånn at jeg føler han lyver når han sier det at han har raw-filen og ikke bare legger den ut for å stoppe mistanken, for svært få vil komme til å si "få se den" ...han bør opptre profesjonellt når han prater om og for bedriften han er daglig leder for. Hun må da reagere noen ganger hun også over den noen ganger agressive fremtoningen hans? Jeg kan ikke skjønne at hun synes alt er helt greit.

Helt enig. Han sitter på nøkkelen til å stanse diskusjonen dersom det faktisk er det han ønsker. Når han i stedet ser ut til å fyre den opp, kan man ikke konkludere med annet enn at det er det han ønsker, og at det er bevisst (= utnytte enhver konflikt for potensielle clickbaits).

Han kan selvsagt også mene at det å måtte bevise sin "uskyld" er noe han ikke skylder noen eller skal måtte behøve å bevise. Der mener vel de fleste i denne tråden at han gjør en feilvurdering, og at han i høyeste grad har seg selv å takke for at han ikke lenger blir trodd på sitt ord.

Endret av Aricia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.1.2016 at 10.57, Cornucopia skrev:

Rakk å bli medlem av "blokkert av EN pga feil like"-klubben, da 😂 

Kanskje KG-detektivene burde sette litt fokus på denne dama?

Innlegg ryddet for hetsende utsagn

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3.1.2016 at 11.17, Sobril skrev:

Venter bare på en uhorvelig dose pepper inne på SoMe etter siste innlegget jeg la ut. Gleder meg nesten 😜

Hvilket innlegg var det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SjiraffenLaffen skrev:

Det finnes i hvertall en nettbutikk som har skrevet på hjemmesiden hvilke bloggere de har samarbeid med. Knerten og Karoline nettbutikken gjør det i hvertfall :) de linker også fra sin nettside til bloggerene når de har delt ut tilbudskode til dem.

Så bra at slike bedrifter finnes :)
Da ønsker jeg bare flere av dem velkommen.

Endret av Cornucopia
Velkommen hadde falt ut
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Aricia skrev:

Det er jo ikke i prinsippet noe vanskeligere for ham å debattere her nå under et av de mange nickene som dukker opp og forsvinner hele tiden i denne tråden. Men selv om noen hadde laget brukeren Lars Kristian Eriksen her kunne man jo ikke med sikkerhet visst om det faktisk var ham.

Joda, han kan enkelt verifisere det på mange forskjellige måter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Titan skrev:

Hun burde roe ned mannen sin iallefall når det kommer til det å snakke om selve bloggvirksomheten, for hans debattstil slår meg som veldig usympatisk og desverre så rammer det henne i samme slengen. Når han kommer med disse "ler så jeg griner" smileysene for å latterliggjøre noen som spør, etter de har sagt "bare spør". Og det med at han sa flere ganger "Jeg har raw-filen til bildet altså" - jeg tenkte bare, ja, så legg den ut her da og si deg ferdig med det istedet for å si det så mange ganger og rote deg inn i krangler med de som kun etterspør hva som har skjedd med bildet, om de har tenkt på å begynne å merke bilder som redigeres mye osv. For meg blir det litt sånn at jeg føler han lyver når han sier det at han har raw-filen og ikke bare legger den ut for å stoppe mistanken, for svært få vil komme til å si "få se den" ...han bør opptre profesjonellt når han prater om og for bedriften han er daglig leder for. Hun må da reagere noen ganger hun også over den noen ganger agressive fremtoningen hans? Jeg kan ikke skjønne at hun synes alt er helt greit.

Det maset med "jeg har raw-filen" ga meg ikke så mye egentlig. Alle bilder som publiseres, må redigeres på et vis. Spesielt om man fotograferer i raw-format. Det ble ikke publisert et uredigert bilde på bloggen, og om man ba om å få se raw-filen, så har ikke jeg nok kunnskap i hvordan man kan se om ikke bildet er blitt konvertert tilbake til raw-format etter redigeringen. Jeg syns bildet som er publisert på bloggen ser snålt ut, han påstår at det ikke er redigert for annet enn lys og kontrast. Men den diskusjonen er jeg ferdig med, så da stanser det her for min del.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Helt enig. Han sitter på nøkkelen til å stanse diskusjonen dersom det faktisk er det han ønsker. Når han i stedet ser ut til å fyre den opp, kan man ikke konkludere med annet enn at det er det han ønsker, og at det er bevisst (= utnytte enhver konflikt for potensielle clickbaits).

Han kan selvsagt også mene at det å måtte bevise sin "uskyld" er noe han ikke skylder noen eller skal måtte behøve å bevise. Der mener vel de fleste i denne tråden at han gjør en feilvurdering, og at han i høyeste grad har seg selv å takke for at han ikke lenger blir trodd på sitt ord.

Det er klart, og det er jeg på et vis også enig i, men da bør han ikke si så mange ganger at han har raw-filen, dersom han mener han ikke skylder noen noe. Så mener jeg at de bør være litt ydmyke for at de ikke har så mye tillit lenger, og jeg kan ikke skjønne at de ikke OBJEKTIVT kan se på det bildet å si "jo, jeg ser hvordan folk kan tro det er gjort noe med dette". For det ser jo unektelig sånn ut, og når man har en sånn forhistorie så er det jo like greit å bevise det med en gang og så gå videre fremfor å sitte å diskutere det i dagesvis slik han og hun har gjort.

Altså, jg personlig gir jo blaffen i om de redigerer seg og alt det der, hun må gjerne PS seg tynnere, men ikke gå ut i media å syt når noen sier de synes du ser for tynn ut! Hadde de ikke gjort det vett så hadde det ikke blitt så mye oppstyr heller. Alle de andre sier jo de potoshopper bildene, ingen henger seg nevneverdig opp i det da liksom. Og de som ikke sier noe er iallefall ikke ute å syter om at noen kalte de for tynn ...Jeg vil gjerne tro henne når hun sier at hun ikke vil gjøre det mer nå heller fordi hun er mamma til en datter, og jenter trenger ikke det presset der. Men, jeg tror det er vanskelig å stå i mot photoshop-lysten når du har mange titusener som ser bildene av deg og hun sikkert blir kritisert for hver minste rynke noen måtte se, hva om hun er litt oppblåst en dag, så slank som hun er synes det sikkert kjempegodt på mageregionen, av erfaring så vet jeg at det siste man vil høre da, når man fra før føler seg helt jævlig, er om man er gravid for man ser en kul ...tror hun får mange av den sorten siden jenta deres er blitt to år og det nå er vanlig å tenke på nummer to ...jeg skjønner jo presset, men ikke gå ut å kjeft på folk når de sier man ser for tynn ut - hun vet jo selv at det kun er Photoshop som gjør det ...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig noen har svart, men kom det noe tilbakemelding på hvem som er forfatteren bak sutre- og uthengingsinnlegget?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...