Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Ichiko skrev:

Ehm...alle dere her inne som er så opptatt av CBE på en negativ måte, ser dere ikke at dere lager masse gratisreklame for noe dere uansett ikke liker? Denne tråden ble startet den 19. januar i fjor: så på 13 måneder har dere klart å fylle snart 1000 sider med nærmere 20 000 innlegg! Om ÉN kvinne! Er ikke det PR så det holder, så vet ikke jeg.

Hva driver dere med, egentlig? Er det virkelig så deilig å ha noen å hate?

Hvorfor gir dere ikke bare blaffen i hele greia, og følger noen dere faktisk kan like?

:vetikke:

PS. Nei, jeg er ikke en fan i det hele tatt; følger bare blogger til folk jeg kjenner personlig.

Sånn. Det var mitt bidrag i denne renneløkka av en tråd.

Håper denne «renneløkka» vil dø den dagen bloggen til CBE ikke innbringer millioner på eksponering av mindreårige, de merker ALLE reklameinnlegg med REKLAME, ANNONSE slik de skal, ikke reklamerer for alkohol, fremmer et sunt og normalt kroppsbilde, slutter med bruk og kast mentaliteten sin. Kan bla nevne deres badekar som har blitt framvist i nesten ett år uten merking på alle SoMe kanaler. Plutselig var det #reklame/sponset. Merkelig det der at det kommer inn en random bruker midt i en trå og uttaler seg. Først kan du lese deg opp på de mange ulovligheter og gråsoner denne bloggen fremmer, SÅ kan du komme inn igjen her og uttale deg. Eller du kan fortsette å lese bloggere du kjenner personlig. 

Du skjønner det, at CBE også driver en sånn «kjære du», «søte, snille du. Tusen takk, nå ble jeg glad» grooming av sine «bestevenninner» også. 

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Ichiko skrev:

Ehm...alle dere her inne som er så opptatt av CBE på en negativ måte, ser dere ikke at dere lager masse gratisreklame for noe dere uansett ikke liker? Denne tråden ble startet den 19. januar i fjor: så på 13 måneder har dere klart å fylle snart 1000 sider med nærmere 20 000 innlegg! Om ÉN kvinne! Er ikke det PR så det holder, så vet ikke jeg.

Hvorfor gir dere ikke bare blaffen i hele greia, og følger noen dere faktisk kan like?

PS. Nei, jeg er ikke en fan i det hele tatt; følger bare blogger til folk jeg kjenner personlig.

i denne samme perioden har lesertallene hennes stupt, så jeg tror du bommer i analysen din. Du kan se i innlegget til @asti litt lenger oppe hvordan tallene synker.

Endret av MissLucy
  • Liker 24
Gjest formula
Skrevet
34 minutter siden, Ichiko skrev:

Tja, tror ikke den gratisreklamen og PR er så mye verdt. Nå har "vi" holdt på i 13 måneder, og CBE har aldri vært mindre populær. Forøvrig er det bedriften CBE som diskuteres her. Ikke en kvinne som "hates."

Skrevet

Here we go again. Kort fortalt, så handler denne tråden om sosiale medier, om innholdsmarkedsføring, om redelighet og uredelighet og tydelighet når man lever av kommersielt innhold  på sosiale medier - og litt om det å bruke barn som ikke vet hva de er med på, for å generere inntekter.

Og litt om ekstremt utseendefokus og ekstremt overforbruk. Vi diskuterer ikke en privatperson, selvsagt. Det som diskuterer er flere  ganske innbringende reklamekanaler som eies av de to som henholdsvis stadig er avbildet i de ulike some-kanalene, og han som tar disse bildene.

Det er det som publiseres i some som diskuteres, ikke hvem hun er eller hva hun gjør utenfor de sosiale mediene.

• Liker 26
Skrevet (endret)
56 minutter siden, Ichiko skrev:

............

Nei, saklige innlegg med dokumentasjon på de urederlige sidene ved en bedrift - https://imgur.com/a/3mO86 - er sjelden god PR.  Og i dette tilfellet synker tallet på lesere og følgere på alle SoMe-kanaler (Snapchat har jeg ikke tatt med pga mangler oversikt der): https://imgur.com/a/UYgtq

Å tillegge andre folk motiver de ikke har, er en dårlig hersketeknikk og regnes under "trollsnakk", jfr. https://www.svt.se/kultur/medier/trollsnack

Endret av Asti
Skrevet

Det ligger en kritisk kommentar til barneeksponeringen på IG som har fått ligget hele dagen. 

Har de tatt ferie fra å sensurere kommentarfeltene også? 

• Liker 9
Skrevet

Dagens antrekk. Faux skinnbukse, høye vinrød støvler og den pelsen? Er det en paljett topp? Fascinerende...

• Liker 7
Skrevet
26 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Det ligger en kritisk kommentar til barneeksponeringen på IG som har fått ligget hele dagen. 

Hadde vært interessant å høre bedriftens synspunkt på dette. Det kommer ikke til å skje, selvsagt. 

Jeg lurer oppriktig på hvordan de forsvarer dette for seg selv. 

• Liker 10
Skrevet
24 minutter siden, Miranda16 skrev:

Dagens antrekk. Faux skinnbukse, høye vinrød støvler og den pelsen? Er det en paljett topp? Fascinerende...

Det var et særdeles spesielt antrekk.. 

• Liker 4
Skrevet

Hehe ser i det siste innlegget at de prøver seg med LKE som mannemodell. Samme tomme blikk mot horisonten, og samme kunstige positur som fruen, bortsett fra at han bøyer det bakerste beinet der hun konsekvent bøyer det forreste. Tipper de venter på lovprisningskommentarene, så de kan fortsette å utvide merkevaren sin.

• Liker 18
Gjest Sirkustjukk
Skrevet
1 time siden, Mrs O'Donell skrev:

Nææ, har hun ikke frontkjempere som tar seg av slike ubehageligheter?

Skrevet

Til og med Valentine dagen er gjort om til reklameinnlegg. #UIsMelkeku

Blogger de om det de gjør, eller gjør de noe for å blogge om? Vet hva jeg setter penga på..

• Liker 21
Skrevet
19 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Blogger de om det de gjør, eller gjør de noe for å blogge om? Vet hva jeg setter penga på..

Bedriften skal ha mest mulig pæng i kassa... 💰

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Miranda16 skrev:

Den jakka er så stygg at den er fascinerende.. Uææ

• Liker 6
Skrevet

Frua til frua prøver seg som "modell"? Litt mislykket, da det ser ut som han ikke har hals og de brillene var langt fra kledelig. Ser bleik og halvsjuk ut i tillegg. Litt farge i kinna hadde gjort seg i photoshop? Denne sida i magasinet var dørgende kjedelig.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, LilleSnupp skrev:

Egentlig kan man sammenligne CBE med handelstanden, begge forsøker å vri penger ut av alle dager som er både litt og mye utenom det vanlige 

• Liker 10
Gjest Skribent
Skrevet

@Ichiko Datoen for start på denne tråden er litt villedende, det var flere tråder før dette. De ble til slutt stengt fordi det ble for mye usaklig oppgulp og brukerdebatt, og andre regelbrudd. Debatten om bloggen har derfor pågått mye lenger, og har mange flere innspill.

Dersom du hadde lest denne tråden fra starten, kan du velge å være ganske selektiv på hvem som sier hva. Du kan velge om du vil se tråden som 

1. Noen startet tråden med et ønske om saklig debatt og for å belyse problematiske forhold. I og med at dette er et åpent forum vil ingen trådstarter kunne forhindre at troll, hetsere, lavpannete brukere, folk på fylla, venner og familie av bloggeren etc kaster seg på og ytrer det de vil. Saklig eller usaklig. Sånn er det. Det kan ikke forhindres, kun moderatorene kan gjøre noe med det, og så kan man heller være enig eller uenig i reglene og håndhevingen av dem.

2. Du kan eventuelt velge å se på tråden og tenke at den er startet som en personlig vendetta. I så fall bør dokumentasjonen i tråden overbevise deg om det motsatte. Se punkt 1.

@Ichiko Kort sagt: Les ordentlig før du mener noe.

Hun sier hun elsker å blogge osv, men jeg lurer oppriktig på hvilken del av bloggingen som gir denne gleden utenom pengene? Kjøreturer er slitsomme, dagene er travle og med tett program, folk er misunnelige og bare ute etter å kritisere, livet som tobarnsmor (med pappa hjemmeværende) er bare SÅ krevende... Skal vi se ut av vårt villa-vindu og skåle litt i billig bubbly for fattige alenemødre til tre barn sånn i samme slengen?

Bildene tar mannen, kommentarene deler de på. Tekstene ligger det null arbeid i, i den grad at hun faktisk ikke tar seg bryet med lett korrektur - innleggene publiseres med elementære skrivefeil på barneskolenivå. Og dette er «jobben hun elsker»? For 3,5 mill i året skulle jeg for pokker klart å stave?!

Det er ikke umiddelbart tydelig, fra et mediefaglig ståsted, hva med denne jobben hun elsker. Hvis hun kan innrømme at hun driver med reklame begynner vi å nærme oss, men hun insisterer på at dette er noe hun gjør fordi hun trives med det. Tror hun på det selv, tro? Eller sitter de i «salongen» og ler rått av lettlurte lesere? Personlig dagbok, jadda.

Det siste ville vært litt morsomt, med tanke på forsvarerne hennes - om ti år kommer det en bok om hennes liv, hvor de gjør rede for hvordan de spilte på alle strenger og hvordan de naive leserne ilte til hennes forsvar. Hvordan nettopp den ihuga fansen ga signalene om hva massene ønsket seg, slik at opplegget bare kunne skreddersys - alt fra eksponering av barna, via alkoholreklame og til massiv spekulasjon i regelverk og gråsoner. Ikke rart hun takker de faste leserne!

Gjest Skribent
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Frua til frua prøver seg som "modell"? Litt mislykket, da det ser ut som han ikke har hals og de brillene var langt fra kledelig. Ser bleik og halvsjuk ut i tillegg. Litt farge i kinna hadde gjort seg i photoshop? Denne sida i magasinet var dørgende kjedelig.

Har ikke sett bildet, men generelt vil jeg vel si at jeg heier på naturlige bilder. Er det ikke det vi etterlyser, mer naturlig hverdag som flere kan kjenne seg igjen i?

Skrevet
2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Likevel handler det om meg, meg, meg, alle spørsmålene de kunne finne som handler om henne? Har selv noen va disse spillene. Veldig spesiell måte å snappe om parspillet på. Er så vidt man kan lese at det står #annonse med den forbaska nye skrifta, og spørsmålene er MEG, MEg, Meg, meg... 

0C746FAC-CD7D-4140-A616-C5119DDEBF80.jpeg

6CC27779-0F01-4310-BAFA-24C643BEF47E.jpeg

2F58B6BE-225C-406A-B50A-BF5C847A5B0A.jpeg

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...