Gjest formula Skrevet 20. oktober 2017 #41481 Del Skrevet 20. oktober 2017 11 timer siden, Sirkustjukk skrev: Har du dokumentasjon på denne dialogen, Caroline? https://imgur.com/a/kuwCb Synes hun virker irritert her - vi tar den dialogen direkte med FO, ikke med deg, men fuckings takk skal du ha for maset! Men klisterer på et smilefjes så klart. Det hun egentlig sier er vel ca at vi tar det med FO om de mot formodning skulle reagere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 20. oktober 2017 #41482 Del Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, Topptur skrev: Jeg synes nå det er merkelig at en blogger som er på jobbtur til Paris ikke blogger (mer) om det. Et enslig lite innlegg med bilder tatt i en vinduskarm gir oss som ikke følger på IG eller Snap ganske lite inspirasjon om byen. Hun gjør jo ikke dette for leserne. Tipper at de har en avtale om hva og hvor mye som skal ut på de ulike kanalene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppen Skrevet 20. oktober 2017 #41483 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Hele turen er et kaos av hva som er spons og ikke. Unnlatelse av reklamering første dagen fordi «de reiste et døgn tidligere på eget initiativ», og etter dette er det så vidt det nevnes spons på Snapchat og IG.. Ved spørsmål i kommentarfeltet på bloggen om turen er sponset, svarer fruen kun at de valgte å reise en dag i forvegen.... F*ck markedsføringsloven Edit: Fruen la ut et bilde på snap hvor hun informerte om at alle bilder som ble lagt ut frem til formiddagen idag var reklame, mens på IG-storyen har hun lagt ut et bilde hvor alt er reklame frem til ettermiddagen idag https://imgur.com/gallery/FYiYY Endret 20. oktober 2017 av Pigaloppen Tilleggsinformasjon 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2017 #41484 Del Skrevet 20. oktober 2017 4 timer siden, Hotellet skrev: Er kommet 37 snapper, Dvs bilder og filmsnutter ETTER denne snappen: Hvordan i alle dager skal man vite at turen er reklame når første snap ikke er der lenger? Første snap er ikke der nå, og det er helt umulig for meg som forbruker - så sant jeg ikke følger med på KG da, å vite at dette er reklame. Det skal så klart ikke være slik at vi som forbrukere må følge med på KG for å vite hva som er reklame eller ikke KG kan tjene penger på det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 20. oktober 2017 #41485 Del Skrevet 20. oktober 2017 26 minutes ago, Newroz said: Hvordan i alle dager skal man vite at turen er reklame når første snap ikke er der lenger? Første snap er ikke der nå, og det er helt umulig for meg som forbruker - så sant jeg ikke følger med på KG da, å vite at dette er reklame. Det skal så klart ikke være slik at vi som forbrukere må følge med på KG for å vite hva som er reklame eller ikke KG kan tjene penger på det da! Alt på denne bloggen er reklame, ha det som utgangspunkt. Hadde bare CBE innrømet det hadde min respekt steget, ikke betraktelig, men noe... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2017 #41486 Del Skrevet 20. oktober 2017 Akkurat nå, filifjonka skrev: Alt på denne bloggen er reklame, ha det som utgangspunkt. Hadde bare CBE innrømet det hadde min respekt steget, ikke betraktelig, men noe... Tror de hadde gjort det mye lettere for seg selv, og ikke minst forbrukerne, om de bare hadde merket hvert eneste innlegg med reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 20. oktober 2017 #41487 Del Skrevet 20. oktober 2017 Hvorfor slår ikke FO hardere ned på dette når reklame beviselig ikke merkes godt nok? Er det et kapasitetsproblem? Fant forøvrig denne tråden i Smått og stort om sosiale media i Norge, og vet ikke hvem av dere her inne som deltar der - men lar meg sjokkere over tonen og svarene som gis av LKE og andre. Prøvde å følge linken til mamsi sitt innlegg, men det står at siden er suspended? Kan dokumentasjonen finnes andre steder? (Har ikke tid til å lese gjennom 574 sider for å finne svaret, så jeg våger meg til å spørre!) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2017 #41488 Del Skrevet 20. oktober 2017 Akkurat nå, Puffin skrev: Hvorfor slår ikke FO hardere ned på dette når reklame beviselig ikke merkes godt nok? Er det et kapasitetsproblem? Fant forøvrig denne tråden i Smått og stort om sosiale media i Norge, og vet ikke hvem av dere her inne som deltar der - men lar meg sjokkere over tonen og svarene som gis av LKE og andre. Prøvde å følge linken til mamsi sitt innlegg, men det står at siden er suspended? Kan dokumentasjonen finnes andre steder? (Har ikke tid til å lese gjennom 574 sider for å finne svaret, så jeg våger meg til å spørre!) Mener de tidligere har sagt at de ikke har kapasitet til å følge opp alle bruddene, også virker det som lista for å få noe inn til markedsrådet er skyhøyt. Har aldri hørt om en blogger som har blitt ilagt økonomiske sanksjoner. Det betyr i praksis at det er fritt frem for bloggere å bryte loven, mens andre firmaer som bryter loven vil møte et langt strengere kontrollorgan og økonomiske sanksjoner. Jeg har inntrykk av at svært mange er av den oppfatningen av at bloggere fortsatt er små jenter som blogger om hverdagen sin for et lite publikum fra jenterommet, men sannheten er at flere bloggere nå er millionbedrifter som når ut til svært mange forbrukere. At flere fortsatt ser ut til å tro at bloggere er uskyldige småjenter, kan både bloggeierne og andre bedrifter som ønsker å bruke de som markedsføringskanal nyte svært godt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 20. oktober 2017 #41489 Del Skrevet 20. oktober 2017 2 minutes ago, Newroz said: Mener de tidligere har sagt at de ikke har kapasitet til å følge opp alle bruddene, også virker det som lista for å få noe inn til markedsrådet er skyhøyt. Har aldri hørt om en blogger som har blitt ilagt økonomiske sanksjoner. Det betyr i praksis at det er fritt frem for bloggere å bryte loven, mens andre firmaer som bryter loven vil møte et langt strengere kontrollorgan og økonomiske sanksjoner. Jeg har inntrykk av at svært mange er av den oppfatningen av at bloggere fortsatt er små jenter som blogger om hverdagen sin for et lite publikum fra jenterommet, men sannheten er at flere bloggere nå er millionbedrifter som når ut til svært mange forbrukere. At flere fortsatt ser ut til å tro at bloggere er uskyldige småjenter, kan både bloggeierne og andre bedrifter som ønsker å bruke de som markedsføringskanal nyte svært godt av. Ja, dette er inntrykket mitt også. FO virker å trenge en kalibrering av oppfatningen sin her. Bedrifter med langt mindre omsetning - og ikke minst langt mindre rekkevidde, får konsekvenser.. mens blogging ikke er "ekte business". Kanskje er jeg paranoid, men regner med bedriftene som sponser disse bloggerne skor seg på dette og utnytter at systemet er sånn. Jeg driver også et AS og har lover og regler jeg må forholde meg til. Det ville aldri blitt akseptert at jeg sa "sorry" og innrettet meg etter reglene etter at jeg ble tatt i brudd. Det samme gjelder forklaringen med at "ingen er perfekte" eller at "det meste jeg gjør er lovlig". Syns det er helt hårreisende. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 20. oktober 2017 #41490 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) 17 minutter siden, Puffin skrev: Hvorfor slår ikke FO hardere ned på dette når reklame beviselig ikke merkes godt nok? Er det et kapasitetsproblem? Fant forøvrig denne tråden i Smått og stort om sosiale media i Norge, og vet ikke hvem av dere her inne som deltar der - men lar meg sjokkere over tonen og svarene som gis av LKE og andre. Prøvde å følge linken til mamsi sitt innlegg, men det står at siden er suspended? Kan dokumentasjonen finnes andre steder? (Har ikke tid til å lese gjennom 574 sider for å finne svaret, så jeg våger meg til å spørre!) Ja, dokumentasjonen som @mamsi la ut ligger her inne (jeg som la det ut). Må imidlertid lete litt for å finne det igjen. Men her er den siste oversikten jeg la ut (april -17): http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=108&tab=comments#comment-19645483 . Og så har jeg tatt noen skjermbilder av den manglende merkingen fra Paris-turen: https://imgur.com/a/nnq5E Endret 20. oktober 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2017 #41491 Del Skrevet 20. oktober 2017 2 minutter siden, Puffin skrev: Ja, dette er inntrykket mitt også. FO virker å trenge en kalibrering av oppfatningen sin her. Bedrifter med langt mindre omsetning - og ikke minst langt mindre rekkevidde, får konsekvenser.. mens blogging ikke er "ekte business". Kanskje er jeg paranoid, men regner med bedriftene som sponser disse bloggerne skor seg på dette og utnytter at systemet er sånn. Jeg driver også et AS og har lover og regler jeg må forholde meg til. Det ville aldri blitt akseptert at jeg sa "sorry" og innrettet meg etter reglene etter at jeg ble tatt i brudd. Det samme gjelder forklaringen med at "ingen er perfekte" eller at "det meste jeg gjør er lovlig". Syns det er helt hårreisende. Nei, nettopp. Hadde du ikke fult regelverket så kunne du fort fått så store økonomiske sanksjoner at firmaet ditt gikk konk. Både firmaer og enkeltpersoner må følge loven, hvis ikke får vi en real smekk. Bloggere slipper merkelig nok unna dette. Dobbeltmoralen vises også i media. Bloggere hylles som firmaer med mye innflytelse, og når noen av de som faller inn under rosablogger-sjangeren sier noe mer eller mindre fornuftig hylles de også som viktige samfunnsdebattanter. Samtidig fremstilles de som ofre for sin egen verden, sårbare og småpiker i fosterstilling som ikke kan få kritikk. Noe av problemet ligger nok også i sammenblandingen av privatperson og firma. Blogg er et firma som kan svitsje frem og tilbake alt ettersom hva som passer best, og det forvirrer nok mange og gjør de uangripelige for kritikk - og kanskje også sanksjoner ved brudd på loven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 20. oktober 2017 #41492 Del Skrevet 20. oktober 2017 7 minutes ago, Asti said: Ja, dokumentasjonen som @mamsi la ut ligger her inne (jeg som la det ut). Må imidlertid lete litt for å finne det igjen. Men her er den siste oversikten jeg la ut (april -17): http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=108&tab=comments#comment-19645483 . Og så har jeg tatt noen skjermbilder av den manglende merkingen fra Paris-turen: https://imgur.com/a/nnq5E Takk for linker! Kjenner jeg har blitt helt fanget i et "rabbit hole" av proporsjoner når det gjelder dette. Mest på grunn av behandlingen mamsi fikk i den FB-tråden. Å komme med legitim kritikk avvises som hets. og personangrepene sitter løst. 4 minutes ago, Newroz said: Nei, nettopp. Hadde du ikke fult regelverket så kunne du fort fått så store økonomiske sanksjoner at firmaet ditt gikk konk. Både firmaer og enkeltpersoner må følge loven, hvis ikke får vi en real smekk. Bloggere slipper merkelig nok unna dette. Dobbeltmoralen vises også i media. Bloggere hylles som firmaer med mye innflytelse, og når noen av de som faller inn under rosablogger-sjangeren sier noe mer eller mindre fornuftig hylles de også som viktige samfunnsdebattanter. Samtidig fremstilles de som ofre for sin egen verden, sårbare og småpiker i fosterstilling som ikke kan få kritikk. Noe av problemet ligger nok også i sammenblandingen av privatperson og firma. Blogg er et firma som kan svitsje frem og tilbake alt ettersom hva som passer best, og det forvirrer nok mange og gjør de uangripelige for kritikk - og kanskje også sanksjoner ved brudd på loven. Enig. Det er nok person/bedrift-blandingen som gjør det vanskelig. Samtidig er regelverket så utrolig enkelt å forstå. FO burde jo slå beinhardt ned på de største for å statuere et eksempel, slik at de som overser lover og regler faktisk risikerer noe ved å gjøre det! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2017 #41493 Del Skrevet 20. oktober 2017 1 minutt siden, Puffin skrev: Enig. Det er nok person/bedrift-blandingen som gjør det vanskelig. Samtidig er regelverket så utrolig enkelt å forstå. FO burde jo slå beinhardt ned på de største for å statuere et eksempel, slik at de som overser lover og regler faktisk risikerer noe ved å gjøre det! Absolutt. Jeg tror det også ville hatt en stor forbyggende effekt for mindre og nye blogger, om store og erfarne blogger fikk økonomiske sanksjoner. Jeg kan se problemet til FO hvis de skal gå igjennom alle bloggere, men å ta for seg de som ligger øverst på listene bør vel være mulig tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. oktober 2017 #41494 Del Skrevet 20. oktober 2017 Kjempeseriøst reisebyrå med hensyn til e-postadressen: [email protected]https://www.facebook.com/pg/tourismparis2016/about/?ref=page_internal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 20. oktober 2017 #41495 Del Skrevet 20. oktober 2017 Guuud, den tråden i SoMe-gruppa... Husker godt den diskusjonen! Og man lurer på hvorfor man ikke har lyst å kritisere CBE og co under fullt navn?!😳 Nok en gang, en stor applaus for @mamsi som har tatt SÅ mange diskusjoner "der ute" og fått så mye ufortjent usaklig 💩 i retur fra såkalte profesjonelle mediefolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2017 #41496 Del Skrevet 20. oktober 2017 1 minutt siden, Lafemmemauvaise skrev: Kjempeseriøst reisebyrå med hensyn til e-postadressen: [email protected]https://www.facebook.com/pg/tourismparis2016/about/?ref=page_internal Oi, er det i det hele tatt ekte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuttavims Skrevet 20. oktober 2017 #41497 Del Skrevet 20. oktober 2017 Nå kritiserer FO GPS klokker for barn, samme som bloggen reklamerer for. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 20. oktober 2017 #41498 Del Skrevet 20. oktober 2017 34 minutes ago, Newroz said: Oi, er det i det hele tatt ekte? Ingenting i Frankrike er seriøst, det meste er o la la... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 20. oktober 2017 #41499 Del Skrevet 20. oktober 2017 3 minutter siden, filifjonka skrev: Ingenting i Frankrike er seriøst, det meste er o la la... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 20. oktober 2017 #41500 Del Skrevet 20. oktober 2017 4 timer siden, formula skrev: Synes hun virker irritert her - vi tar den dialogen direkte med FO, ikke med deg, men fuckings takk skal du ha for maset! Men klisterer på et smilefjes så klart. Det hun egentlig sier er vel ca at vi tar det med FO om de mot formodning skulle reagere. Kvalmt 🤢🤢🤢 For en innstilling på frua🤢🤢 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg