Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her inne som sitter på mye dokumentasjon anngåede feilmerking, bør sende det til FO.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig at det alltid skal bli så dramatisk når frua skal ut å fly....

• Liker 9
Skrevet
På 10.10.2017 den 20.48, fina skrev:

Kan vi plis ikke dra klasse- og utdannelseskortet her inne? Det fremstår så lett nedlatende, og stiller debatten her inne i et så dårlig lys, syns jeg. Noe som er synd, all den tid det er så mange gode innlegg som jeg håper herr og fru Treasures får med seg.

Jeg vet at denne kommentaren er litt gammel (i cbe-tråd sammenheng), men jeg syntes at klassekortet er relevant til bedriftens virksomhet.

(For ordens skyld kan jeg legge til at jeg kommer fra midterste middelmådige A4-middelklasse selv og har i voksen alder ikke beveget meg en cm utenfor. Jeg er født til taco og rekkehus og sånn kommer jeg til å dø også. Her er det ingen elitisme å spore)

CBE (bedrift) selger en livsstil. Hele det offentlige livet deres er en reklameplakat med karakteren Caroline som hovedperson (og barna som kulisser...). Siden de flyttet fra Siljan/fikk barn nr.2/CBE ble 30 år har de helt tydelig prøvd seg på et imagebytte og et klassehopp. For å nevne noen få eksempler har de kjøpt historisk villa, innredet et "bibliotek" osv. (min personlige favoritt var da hele familien var på "skitur" i nikkers). Dette er en stor kontrast til hvordan bloggen så ut for bare 2 år siden.

Ettersom bedriften selger en livsstil, syntes jeg det er relevant å diskutere hva slags livsstil de selger. I dette tilfellet er det så overtydelig at det er falsk, nettopp fordi de feiler så veldig på "klassereisen" sin og det hele bare skriker nyrik russer.

Jeg er enig i at det er unødvendig å gjøre narr av utdannelsen til cbe og lke. Samtidig syntes jeg de har lagt litt opp til det selv, ved å tillegge seg selv beskyttede titler, lyve om karakterer, snakke stygt om andre utdanninger ("jus-er-lite-kreativt-caroline") og snakke annerkjent fagfolk midt i mot (eks norges ledende innen behandlinger av spiseforstyrrelser som "ikke visste noen ting). For å ikke snakke om den forskningsrapporten de brukte to uker på å lese og kom frem til at forskning er "fri til å tolkes".

• Liker 43
Gjest formula
Skrevet
13 minutter siden, Isola2 skrev:

Merkelig at det alltid skal bli så dramatisk når frua skal ut å fly....

Er jo ganske vanlig at hun har et "fortrolig" innlegg innimellom.Tipper at nå kommer det snart MASSE reklame, så et aldri så lite flyskrekkinnlegg kan brukes for å skape intimitet og en personlig tone med leserne(venninnene)så de er myke og mottagelige før det braker løst. Her kan de komme med gode råd, og også dele egne, lignende opplevelser, som igjen forsterker venninneforholdet. Å sånn går no dagan.

Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Er jo ganske vanlig at hun har et "fortrolig" innlegg innimellom.Tipper at nå kommer det snart MASSE reklame, så et aldri så lite flyskrekkinnlegg kan brukes for å skape intimitet og en personlig tone med leserne(venninnene)så de er myke og mottagelige før det braker løst. Her kan de komme med gode råd, og også dele egne, lignende opplevelser, som igjen forsterker venninneforholdet. Å sånn går no dagan.

Og dér kom innlegget om den akk så forferdelige flyskrekken! 

Forøvrig interessant at CBE skriver hun var på pressetur - hvilken redaksjon er denne fordums ikke-VVP-følgende journalisten i så fall knyttet til? 

Skrevet

Ufattelig at noen fortsatt går på den formelen. Ellers antar jeg at de fleste leser bloggen av gammel vane, responsen er jo ikke så mye å skryte av lengre. 

• Liker 8
Skrevet

Har lest side opp og side ned på denne tråden og snakk om mye bra dokumentasjon!!! Derfor er det så inni granskauen IRRITERENDE at det etter såpass mange år med rosabloggere, fortsatt ikke blir tatt seriøst av høyere hold når de gjør som de gjør. Blir ordentlig sinna for at de tjener penger på å lure andre mennesker. Når skal dette bli gjort noe med?? Hvor lenge skal det bli brukt unnskyldninger om at blogging er nytt, og at de ikke har nok kapasitet??? Unnskyld meg, men med så mange bevis syns jeg det er kvalmt at de ikke bryr seg mer om det som skjer. 

Sånn. Da går jeg tilbake til å være en taus leser på KG igjen :fnise:

• Liker 33
Skrevet

For deg som er redd for å fly, ikke les siste blogginnlegg!  😉 Ff er så glup at hun forteller detaljert om turbulensen de opplevde på flyturen hjem. Det er jo nettopp slikt som gjør at mange ikke tør å fly. Så om hensikten med reklameturen skal være å ønske besøke Paris , ja,så har hun virkelig klart å drepe lysta til mange potensielt turister....🤔

• Liker 12
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Nja, tror agendaen er mer "fysj, så slemme dere er som maser om manglende merking av snapper når jeg trodde jeg skulle dø på vei hjem i dag"-typ.

(Føler for folk med flyskrekk men tror hun er så kalkulerende at hun velger å kjøre på med "leirbålstemning" i dag. Sorry, bitterfitte-varsel😒)

Gjest formula
Skrevet
6 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Nja, tror agendaen er mer "fysj, så slemme dere er som maser om manglende merking av snapper når jeg trodde jeg skulle dø på vei hjem i dag"-typ.

(Føler for folk med flyskrekk men tror hun er så kalkulerende at hun velger å kjøre på med "leirbålstemning" i dag. Sorry, bitterfitte-varsel😒)

Trengs nok med litt hyggelig "leirbålstemning" etter alt gnålet om merking + at det ikke direkte har vært hallelujastemning rundt antrekksbildene i det siste. Mer undring egentlig.

Skrevet

For ikke å snakke om at det ble litt uro rundt bursdagsbonanzaen for ettåringen. 

• Liker 10
Skrevet

Er ikke setningsoppbyggingen i overskriften i siste innlegg feil?

Når flyreisen blir som du ikke håper......burde det ikke heller vært «Når ikke flyreisen blir som du håper»? 

Mulig det er pirk, men for en som lever av å skrive og skal være perfekt i ett og alt så burde hun ha bedre kontroll over det skriftlige. 

• Liker 23
Gjest formula
Skrevet (endret)
6 minutter siden, skruf skrev:

Er ikke setningsoppbyggingen i overskriften i siste innlegg feil?

Når flyreisen blir som du ikke håper......burde det ikke heller vært «Når ikke flyreisen blir som du håper»? 

Mulig det er pirk, men for en som lever av å skrive og skal være perfekt i ett og alt så burde hun ha bedre kontroll over det skriftlige. 

Enig. Det var merkelig formulert.

"Når ikke flyreisen blir som du håper" eller "Når flyreisen ikke blir som du håper" vil begge være riktig her.

Ja, mulig det er pirk, men når det er skrevet av en journalist bør det være korrekt, enten det er blogg, avis eller glanset magasin.

Endret av formula
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

https://imgur.com/a/U23mP

Nja, jeg har bare sett merking en gang på snap og en på instastory.

Og jo, det skal merkes hver gang, det sier veilederen tydelig;

"All reklame skal tydelig fremgå som reklame. Derfor skal alle reklamevideoene i en story tydelig merkes som reklame."

Men dere har jo dialog med FO og greier så hva vet jeg🙄

Skrevet (endret)

«Det sier seg selv...» 🤣 En ting skal CBE-folka ha; de har litt humor. 

Selvsagt kan de merke alt med reklame. Det er jo reklame. De klarer jo ellers å pynte og jorre med fancy tekst og fandens oldemor på de snappene, så å skrive reklame bør være barnemat. 

😡

Endret av Kollontaj
  • Liker 28
Skrevet

(Jeg har ikke sett alle snappene og har derfor ikke sett noe merking.)

• Liker 6
Skrevet

Dama beskriver ikke flyskrekk, hun beskriver en angstlidelse.

• Liker 14
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

"All reklame skal tydelig fremgå som reklame. Derfor skal alle reklamevideoene i en story tydelig merkes som reklame."

Vedr. imguren/svaret til CBE: Hvor opplyste hun om det flere ganger?  Såvidt jeg fikk med meg var det kun 2 ganger inne på Snapchat (og så skrev hun om det i kommentarfeltet).  Jeg har tatt skjermbilder: https://imgur.com/a/nnq5E . 

Vedr. Snapchat (som hun brukte mest underveis for å reklamere for den sponsede turen): Første gangen skrev hun kun "sponset tur", men hvem som sponset stod det ingenting om. Andre gangen skrev hun sponset tur med Visit Paris. Fra  https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some 

"Navn på annonsør

Det skal alltid fremgå av innlegget ditt hvem du reklamerer for. Det er tilstrekkelig at dette blir omtalt i innlegget eller at det går tydelig frem ut fra sammenhengen, f. eks. i tilfeller hvor  det er åpenbart hvilken annonsør som omtales i reklamen.

Endret av Asti
Skrevet
11 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Øhh hvorfor sier det seg selv at man ikke kan merke alle snapene i en story med reklame? Enlighten me please. 

• Liker 15
Skrevet

Hun skriver at "Det sier seg selv at man ikke kan merke alle snapper med <<reklame>> når det går over flere dager :/ " . Noen som vet hvorfor dette ikke går an? Eller går det an? Skjønner ingenting. :vetikke:

• Liker 22
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...