Gjest formula Skrevet 19. oktober 2017 #41401 Skrevet 19. oktober 2017 Turen er altså i samarbeid med Frankrikes Turistråd, hva nå det er. Skal CBE være den som får oss til å reise til Paris? Hva i allverden skal komme ut av dette? Annet enn at det sikkert blir med noen små eiffeltårn hjem til Sarpsborg. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd de har fått ordnet seg en betalt ferie.
Gjest Asti Skrevet 19. oktober 2017 #41402 Skrevet 19. oktober 2017 56 minutter siden, formula skrev: Turen er altså i samarbeid med Frankrikes Turistråd, hva nå det er. Skal CBE være den som får oss til å reise til Paris? Hva i allverden skal komme ut av dette? Annet enn at det sikkert blir med noen små eiffeltårn hjem til Sarpsborg. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd de har fått ordnet seg en betalt ferie. Hvis turen er sponset av Frankrikes Turistråd, så skal all reklame fra turen merkes. Det er f.eks. unntaksvis CBE har merket fra oppholdet inne på Snapchat hittil. Fra https://forbrukerombudet.no/sos-reklame-some "Jeg legger ofte ut historier på Snapchat og på Instagram. Må jeg merke alle videoer i en historie dersom de omhandler den samme reklamen, eller er det nok å merke den siste eller den første? All reklame skal tydelig fremgå som reklame. Derfor skal alle reklamevideoene i en story tydelig merkes som reklame. Å merke bare den siste videoen i en hel historie vil fort være et lovbrudd. Seerne skal skjønne at det er reklame før eller samtidig som de ser reklamen. Merker man bare den første, risikerer man også at det ikke er alle som registrerer merkingen, for eksempel hvis de klikker seg bort fra videoen eller at merkingen er for utydelig.".
VildeS Skrevet 19. oktober 2017 #41403 Skrevet 19. oktober 2017 Nå skrev hun på Snap at alle snapper fra nå og til og med i morgen formiddag er sponset. Er det virkelig lov? 3
SusieDerkins Skrevet 19. oktober 2017 #41404 Skrevet 19. oktober 2017 3 minutter siden, VildeS skrev: Nå skrev hun på Snap at alle snapper fra nå og til og med i morgen formiddag er sponset. Er det virkelig lov? det er vel ganske opplagt at hun må merke hver gang tenker jeg 18
Gjest Asti Skrevet 19. oktober 2017 #41405 Skrevet 19. oktober 2017 4 minutter siden, VildeS skrev: Nå skrev hun på Snap at alle snapper fra nå og til og med i morgen formiddag er sponset. Er det virkelig lov? Nei, ikke ifølge Forbrukerombudets veiledning. Gjentar det jeg skrev over: Fra https://forbrukerombudet.no/sos-reklame-some "Jeg legger ofte ut historier på Snapchat og på Instagram. Må jeg merke alle videoer i en historie dersom de omhandler den samme reklamen, eller er det nok å merke den siste eller den første? All reklame skal tydelig fremgå som reklame. Derfor skal alle reklamevideoene i en story tydelig merkes som reklame. Å merke bare den siste videoen i en hel historie vil fort være et lovbrudd. Seerne skal skjønne at det er reklame før eller samtidig som de ser reklamen.Merker man bare den første, risikerer man også at det ikke er alle som registrerer merkingen, for eksempel hvis de klikker seg bort fra videoen eller at merkingen er for utydelig.".
Gjest Sirkustjukk Skrevet 19. oktober 2017 #41406 Skrevet 19. oktober 2017 3 minutter siden, VildeS skrev: Nå skrev hun på Snap at alle snapper fra nå og til og med i morgen formiddag er sponset. Er det virkelig lov? Nei, for den snappen/instastoryen forsvinner og da er det ikke sikkert at alle vet om det. Men igjen er det denne spektakulære uviljen til å gjøre ting skikkelig som CBE.no stadig bedriver. F*uck markedsføringsloven og f*ck gråsoneproblematikken daaa🙄
VildeS Skrevet 19. oktober 2017 #41407 Skrevet 19. oktober 2017 4 minutter siden, Asti skrev: Nei, ikke ifølge Forbrukerombudets veiledning. Gjentar det jeg skrev over: Fra https://forbrukerombudet.no/sos-reklame-some "Jeg legger ofte ut historier på Snapchat og på Instagram. Må jeg merke alle videoer i en historie dersom de omhandler den samme reklamen, eller er det nok å merke den siste eller den første? All reklame skal tydelig fremgå som reklame. Derfor skal alle reklamevideoene i en story tydelig merkes som reklame. Å merke bare den siste videoen i en hel historie vil fort være et lovbrudd. Seerne skal skjønne at det er reklame før eller samtidig som de ser reklamen.Merker man bare den første, risikerer man også at det ikke er alle som registrerer merkingen, for eksempel hvis de klikker seg bort fra videoen eller at merkingen er for utydelig.". Ja, jeg så ikke det før jeg skrev. Beklager! Det er nettopp det at snappen fra i dag forsvinner om 24 timer. Men sponsingen fortsetter da til i morgen og de snappene blir også liggende i 24 timer. Om noen ser på storyen i morgen kveld for eksempel få de ikke med seg sponsemerkingen. 8
Gjest Chillpill Skrevet 19. oktober 2017 #41408 Skrevet 19. oktober 2017 11 timer siden, Asti skrev: Vedr. oppskriften til CBE - http://www.carolinebergeriksen.no/2017/ ... oagrateng/ , er det denne https://pinchofyum.com/creamy-chicken-q ... -casserole ? I tilfelle er det ikke god kutyme å skrive hvor man har hentet den fra? Hun lenker jo til den?
Gjest Cocosa Skrevet 19. oktober 2017 #41409 Skrevet 19. oktober 2017 Håper dere sender inn alt dette til FO! 😳
LilleSnupp Skrevet 19. oktober 2017 #41410 Skrevet 19. oktober 2017 (endret) 14 minutter siden, Chillpill skrev: Hun lenker jo til den? Ikke i går. #CopyCatCaroline Endret 19. oktober 2017 av LilleSnupp 24
loffen Skrevet 19. oktober 2017 #41411 Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Nå har jeg sett på snappene hennes, og jeg telte 49 (!) snapper uten merking, før den kom der det stod at alle snapper fra og med nå og til ? bla bla var sponset. Eler noe sånt. Rakk i lese alt. Det er klart dette ikke er bra nok! Forventer hun at folk ser alle snapper hun legger ut? Jeg klikker meg inn i blant. Har tross alt andre ting å gjøre. Endret 19. oktober 2017 av loffen innlegget mitt ble et sitat :klo: 16
Gjest Loffeliten Skrevet 19. oktober 2017 #41412 Skrevet 19. oktober 2017 12 minutter siden, Chillpill skrev: Hun lenker jo til den? Nå gjør hun det ja. Ikke tidligere. Mulig hun har fått litt tyn? Etterlinking, ettermerking av reklame... #best-i-alt
Gjest Sirkustjukk Skrevet 19. oktober 2017 #41413 Skrevet 19. oktober 2017 https://imgur.com/a/fGcRR Innlegget ligger originalt på Bloglovin, hadde det vært link i orginalen hadde den hatt blå tekst.
Coccinelle Skrevet 19. oktober 2017 #41414 Skrevet 19. oktober 2017 Det var ingen lenke der tidligere, nei. Fy søren så utspekulert hun er. 26
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. oktober 2017 #41415 Skrevet 19. oktober 2017 Er merkingen like elendig på Instagram og andre sosiale medier? Det er - som nevnt ad nauseam tidligere av mange - ganske merkverdig at en profesjonell blogger (attpåtil selverklært ordensmenneske og liste-skriver) ennå ikke klarer å merke innleggene sine i henhold til lovverket og/eller til korrekt tid, dvs. ved publisering. https://www.boredpanda.com/funny-you-had-one-job-fails/ Vurderer å crowdfunde Markedsføringsloven som lydbok og gi den til CBE. Gleder meg til dét innlegget i "Carolines Bokklubb".
Gjest formula Skrevet 19. oktober 2017 #41416 Skrevet 19. oktober 2017 "På en slik tur må ikke alle snapper ol. merkes. Det holder å merke før den første og når turen er over. Om turen er lang, sånn som nå, så kan man merke jevnlig, typ 1-2 ganger pr. dag. Jeg kommer til å informere om det senere i dag :)" Dette kan da ikke stemme?! Og hva er o.l som heller ikke må merkes?
Ultiva Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter #41417 Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, Sirkustjukk skrev: https://imgur.com/a/fGcRR Innlegget ligger originalt på Bloglovin, hadde det vært link i orginalen hadde den hatt blå tekst. Det stemmer at CBE ikke la ut link i det originale innlegget. Bloglovin lagrer originalversjonen, som @Sirkustjukk har linket til ovenfor. Her er det aktuelle innlegget på bloggen; nå endret til å inneholde link (OBS link direkte inn på blogg): http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/18/kylling-og-quinoagrateng/ Denne sponsede reisen, som er altfor dårlig merket i hht FOs veileder samt Markedsføringsloven, er også med på å vise hvor sleip denne veteranbloggeren er. Det er så tydelig at hun VET hva som er rett. Men dersom hun kan komme unna med det, så velger hun å bryte etiske regler (opphav matoppskrift)og lovverk (markedsføringsloven) i stedet. Det er så utrolig utspekulert og føyer seg pent inn i den svært lange rekken av CBEs uetiske og ulovlige handlinger. 23
Keaton Skrevet 19. oktober 2017 #41418 Skrevet 19. oktober 2017 Har sett snapper, aner ikke hvem som sponser. 11
FruJohansen Skrevet 19. oktober 2017 #41419 Skrevet 19. oktober 2017 2 timer siden, loffen skrev: Nå har jeg sett på snappene hennes, og jeg telte 49 (!) snapper uten merking. 49? Over hvor lang tid var disse akkumulert? Hvis det ikke er snakk om minst en uke, helst to, så skjønner jeg at jeg har valgt rett i å ikke installere Snap! INGEN har 49 opplevelser verdt å dele med omverden i løpet av en dag eller to. Beklager avsporing. 12
Gjest Anne B Skrevet 19. oktober 2017 #41420 Skrevet 19. oktober 2017 2 timer siden, loffen skrev: Nå har jeg sett på snappene hennes, og jeg telte 49 (!) snapper uten merking, før den kom der det stod at alle snapper fra og med nå og til ? bla bla var sponset. Eler noe sånt. Rakk i lese alt. Det er klart dette ikke er bra nok! Forventer hun at folk ser alle snapper hun legger ut? Jeg klikker meg inn i blant. Har tross alt andre ting å gjøre. 49 snapper til nå på tur?? Har hun tid til noe annet , tro.
Fremhevede innlegg