Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, gjest91 skrev:

Har hun begynt å ta av reguleringen for hvert bilde hun tar?

Venter bare på at Frua ikke gidder mere..

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
52 minutter siden, Kollontaj skrev:

Er det en slags parodi på fransk mote hun bedriver? 😳

Bare ikke pariserne føler seg krenket på grunn av den stereotypiske klesstilen CBE drar frem nå i disse krenkelsestider.
Spøk til side: Hun er i Paris, da burde hun se hvordan pariserne kler seg. Og de kler seg ikke som en tegneseriefigur.

• Liker 14
Gjest Gillians
Skrevet
25 minutter siden, miagunda skrev:

Gidder ikke å gå inn å se, er hun mimeaktig kledd? Ha ha. Svart og hvit stripete kledd? Med en sånn merkelig hatt?

:D Du var virkelig ikke langt unna! 

Gjest Skribent
Skrevet

Milde himmel, bildene med sort skinn alpelue og Eiffeltårnet i bakgrunnen er så pute-dårlig at en kan bli helt :overrasket::fnise: 

Jeg forstår heller ikke den sveisen som hun har hatt lenge nå, sånne strie taustumper i stive bølger. Det ser virkelig ikke ut. Vet ikke engang hva som skal til for å få hår til å se slik ut, er det extensions, dere som har peiling på sånt? Hun kler veldig mange ulike fasonger i både langt og halvlangt, så jeg synes det er rart å holde på akkurat den sveisen så lenge, særlig i en tid der «alle» har langt hår - sånn hva gjelder sans for moter og trender osv.

For øvrig veldig godt å se mindre av barna! Hvis merkingen blir bedre og barna forblir ute av bildet, so to speak, så er de langt på vei.

Skrevet (endret)
15 timer siden, Skribent skrev:

Milde himmel, bildene med sort skinn alpelue og Eiffeltårnet i bakgrunnen er så pute-dårlig at en kan bli helt :overrasket::fnise: 

Jeg forstår heller ikke den sveisen som hun har hatt lenge nå, sånne strie taustumper i stive bølger. Det ser virkelig ikke ut. Vet ikke engang hva som skal til for å få hår til å se slik ut, er det extensions, dere som har peiling på sånt? Hun kler veldig mange ulike fasonger i både langt og halvlangt, så jeg synes det er rart å holde på akkurat den sveisen så lenge, særlig i en tid der «alle» har langt hår - sånn hva gjelder sans for moter og trender osv.

For øvrig veldig godt å se mindre av barna! Hvis merkingen blir bedre og barna forblir ute av bildet, so to speak, så er de langt på vei.

Men grunnen til at vi har sett mindre av barna, er muligens bare fordi hun også har sett barna mindre i det siste..

Endret av Irja
  • Liker 14
Gjest nicecar
Skrevet
1 time siden, Cavatina skrev:

Bare ikke pariserne føler seg krenket på grunn av den stereotypiske klesstilen CBE drar frem nå i disse krenkelsestider.
Spøk til side: Hun er i Paris, da burde hun se hvordan pariserne kler seg. Og de kler seg ikke som en tegneseriefigur.

Det er nok noen parisere som får seg en latterkule eller to når de ser henne løpe rundt med en alpelue på huet og knæsjrød lebestift. Hun trekker frem det man ser på som den stereotypiske pariseren - og DET er et hån i seg selv.

Skrevet
1 minutt siden, Asti skrev:

Vedr. oppskriften til CBE - http://www.carolinebergeriksen.no/2017/ ... oagrateng/ , er det denne https://pinchofyum.com/creamy-chicken-q ... -casserole ? I tilfelle er det ikke god kutyme å skrive hvor man har hentet den fra?

Det vil jeg absolutt påstå at det er. Mener å huske at hun fikk pes for det samme noen år tilbake, men at hun hevdet at hun hadde sin egen vri, altså at de byttet ut en ingrediens eller noe slikt, på de, og at hun derfor ikke trengte å poste linken til originalen. Noen som husker dette? 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Newroz skrev:

Det vil jeg absolutt påstå at det er. Mener å huske at hun fikk pes for det samme noen år tilbake, men at hun hevdet at hun hadde sin egen vri, altså at de byttet ut en ingrediens eller noe slikt, på de, og at hun derfor ikke trengte å poste linken til originalen. Noen som husker dette? 

Ser at CBE har svart i kommentarfeltet under oppskriften - http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/18/kylling-og-quinoagrateng/#comment-579102 : "Tusen takk :) Jeg forsøker å være kreativ! :)".    

Å google seg frem til oppskrift (og forandre bittelittegrann på f.eks. volum) er vel ikke å være kreativ, CBE.... 

Endret av Asti
Skrevet
1 time siden, Gillians skrev:

Ja, stil er ikke CBEs sterke side. Det ser man både på interiør og klær. Ikke noe galt i det, men det er jo litt funny når man faktisk driver en blogg som handler masse om nettopp de to tingene. Paris-outfiten er virkelig komisk og viser med all tydelighet at hun ikke klarer å la seg inspirere, det blir too much og alt for bokstavelig. Derfor er hun alltid finest når hun går i festantrekk, ikke så lett å mis-matche en lang kjole. 
MEN, den gule jakka hun har i flyinnlegget er faktisk fin, hvor er den fra?

Den er fra Zara. Billig var den og! https://m.zara.com/no/no/dame/jakker/ytterjakke-med-semsket-effekt-c269184p4724004.html

16 minutter siden, Newroz skrev:

Mener å huske at det var i forbindelse med at hun ga ut bok. Hadde jeg hatt noe annet enn telefonen min akkurat nå, skulle jeg sjekket det nærmere ut. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Asti skrev:

Ser at CBE har svart i kommentarfeltet under oppskriften - http://www.carolinebergeriksen.no/2017/10/18/kylling-og-quinoagrateng/#comment-579102 : "Tusen takk :) Jeg forsøker å være kreativ! :)".    

Å google seg frem til oppskrifter (og forandre bittelittegrann på f.eks. volum) er vel ikke å være kreativ, CBE.... 

Om det er dette hun anser som kreativt, kan jeg plutselig forstå hvordan juss ikke var kreativt nok.. 

• Liker 17
Skrevet (endret)
48 minutter siden, Newroz skrev:

Var det den gangen "jurist med spesialisering i opphavsrett" dukket opp i kommentarfeltet? Her kan man lese om hva den saken gjaldt:  http://www.carolinebergeriksen.no/2014/12/17/banana-cookies-for-store-og-sma/#comment-230932 (kildehenvisningen inneholdt ikke navn i teksten).

Endret av Asti
Korrigerte
Skrevet
52 minutter siden, Newroz skrev:

Ja, de nektet å lenke til Lise Finkelhagen, selv om hun ba om det. Kjempedebatt, og så kom juristen med spesialisering i opphavsrett og sa at oppskrifter ikke har verkshøyde, ergo ikke opphavsrett. Etter min mening litt på siden av poenget, for det går jo an å lenke likevel, for å være hyggelig og etterrettelig. Skjønner ikke hvorfor de alltid skal legge seg på det aller laveste nivået som er juridisk holdbart. Det virker som vanlig folkeskikk ikke er en del av tankesettet deres overhodet.

• Liker 34
Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)

@Amafalathiel

Lise von Krogh var det, men det viste for alvor arrogansen fra LKE og "andre".

Endret av Sirkustjukk
Skrevet
4 timer siden, Amafalathiel skrev:

Ja, de nektet å lenke til Lise Finkelhagen, selv om hun ba om det. Kjempedebatt, og så kom juristen med spesialisering i opphavsrett og sa at oppskrifter ikke har verkshøyde, ergo ikke opphavsrett. Etter min mening litt på siden av poenget, for det går jo an å lenke likevel, for å være hyggelig og etterrettelig. Skjønner ikke hvorfor de alltid skal legge seg på det aller laveste nivået som er juridisk holdbart. Det virker som vanlig folkeskikk ikke er en del av tankesettet deres overhodet.

Presis dette synes jeg gjennomsyrer mye av virksomheten til Treasures. Hva er galt med å være hyggelig og raus mot andre selv om man ikke kjenner dem personlig liksom? Spesifikt hva gjelder matoppskrifter så er de gjerne flott og innbydende presentert på CBE.no og mister på ingen måte noen "verdi" om det linkes til der hun fant den. Man må på død og liv ikke late som om man finner opp kruttet hver gang.

• Liker 18
Skrevet
6 timer siden, RompeRusk skrev:

Om det er dette hun anser som kreativt, kan jeg plutselig forstå hvordan juss ikke var kreativt nok.. 

«Forsøker å være kreativ», ja.

Dette er jo helt klart en oppskrift hun ikke har funnet på selv. Så utrolig flaut?! Ikke et ord om at hun har funnet oppskriften et sted eller så mye som hentet inspirasjon et sted.

• Liker 15
Skrevet (endret)
23 timer siden, gjest91 skrev:

Kan noen forklare meg hvordan det er mulig at bilderedigeringen hennes ble avslørt? Man ser jo gjengivelser av mange av de redigerte bildene i henholdsvis ekte og manipulert versjon - hvordan kan man vite hvordan originalen så ut? Og hvem har æren for å ha funnet ut av vanviddet?

Hvis jeg husker rett så lå både det redigerte og uredigerte bildet i bildearkivet hennes på bloggen. Så de som klarte å finne riktig URL-adresse til dette arkivet, kunne se bildene. Nå ser URL-en til et bilde ut som dette: https://eu-central-1.tchyn.io/unitedbloggers-production/uploads/sites/197/2017/10/Oppskrift_2.jpg. Hvis man tar bort den siste delen som peker til selve bildet, så får man stien til noe som ser ut som bilder fra oktober 2017, altså https://eu-central-1.tchyn.io/unitedbloggers-production/uploads/sites/197/2017/10. Denne katalogen har man ikke tilgang til nå.

Edit: Eller så var det det at det redigerte bildet het f.eks. "Caroline-r.jpg", "Caroline-red.jpg" eller noe slikt. Og at det originale bildet bare het "Caroline.jpg". 

Nå ble jeg usikker, men begge deler er fult mulig.

Endret av penny_
  • Liker 7
Skrevet

Ang. oppskrifer og opphavsrett: smitten kitchen er muligens verdens mest leste matblogg. Etter flere års matblogging har hun naturlig nok kommet borti problematikken med kreditering og god folkeskikk når det gjelder andres oppskrifter og idéer - hun skriver blant annet om det i dette innlegget:

https://smittenkitchen.com/2016/05/roasted-carrots-with-avocado-and-yogurt/

Sitat

I had this salad at the then new-ish Spotted Pig in the West Village and attempted to recreate it. It didn’t go well and because I was as mature then as I am now, I had a tantrum and didn’t get back to it until 2009, at which point I made a roasted carrot dish with a bit of cumin and topped it with avocado slices that had been tossed with some lemon and everyone was happy. However, in 2011, Jean-Georges Vongerichten published a book of his homecooking favorites including this salad, which is also on the menu at ABC Kitchen and in 2012, April Bloomfield included the recipe in her first cookbook and I’ve thought it might be nice to circle back to these more complexly spiced and textured versions.

Sitat

Okay, so I get a lot of cooking ideas from restaurants I go to and I jot them down but it’s not because I want to do anything sinister like pretend I came up with them first, but because I want to do something with the impression it made on me. It’s like going to a museum and admiring the soft colors in a painting and realizing you want to soften the palette in your own artwork; nobody is going to mistake you for Monet any more than anyone is going to mistake me for Beyoncé if I buy thigh-high tights and wear them as pants. (They’re more likely, in fact, beg me to never do this again.) 

Sånn kan man gjøre det. Da er man både raus og anstendig, og man viser seg som genuint reflektert og kreativ.

• Liker 15
Gjest Gillians
Skrevet
9 timer siden, PecanPie skrev:

Den er fra Zara. Billig var den og! https://m.zara.com/no/no/dame/jakker/ytterjakke-med-semsket-effekt-c269184p4724004.html

Mener å huske at det var i forbindelse med at hun ga ut bok. Hadde jeg hatt noe annet enn telefonen min akkurat nå, skulle jeg sjekket det nærmere ut. 

Takk! Kjipt den var fake, så ikke sånn ut på bildene. Får ta meg en tur på Zara og sjekke hvordan den ser ut IRL!

Gjest Gillians
Skrevet
3 timer siden, Inocybe skrev:

Presis dette synes jeg gjennomsyrer mye av virksomheten til Treasures. Hva er galt med å være hyggelig og raus mot andre selv om man ikke kjenner dem personlig liksom? Spesifikt hva gjelder matoppskrifter så er de gjerne flott og innbydende presentert på CBE.no og mister på ingen måte noen "verdi" om det linkes til der hun fant den. Man må på død og liv ikke late som om man finner opp kruttet hver gang.

CBE har jo alltid elsket å påpeke at hun er perfeksjonist, vel den perfeksjonismen handler først og fremst om å ikke innrømme imperfeksjoner. Hun har aldri kviser, fikk toppkarakterer, løper kjempefort osv. Hele blogguniverset hennes er tuftet på at hun lever i et slags elfenbenstårn hvor alt er perfekt og hun en helt unik skapning som bare gir og gir. 
Sannheten er selvfølgelig en helt annen, og for andre folk ville det vært det mest naturlige i verden å gi kred til en oppskriftside, innrømme at man har tabbet seg ut innimellom, fått en kvise, osv. Men det passer ikke inn i CBEs selvfremstilling, for der hun først og fremst er perfeksjonist på er å ikke innrømme feil. Selv oppussinga kan hun jo ikke innrømme at de bomma kraftig på, de vil bare "forbedre den", ved å endre ALT. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...