Gjest Siyha Skrevet 18. januar 2015 #7261 Del Skrevet 18. januar 2015 Kleint når Natt&Dag har satt seg mer inn i saken enn DN. http://www.nattogdag.no/2015/01/det-er-fint-at-fotballfrue-legger-seg-flat-selv-om-hun-er-helt-flat-fra-for/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iriina Skrevet 18. januar 2015 #7262 Del Skrevet 18. januar 2015 Forsang og Peters er iallfall venner på FB uten at det trenger å bety noe, han har jo 3000 venner. Kjenner godt til denne gjengen, er i samme bransje. Jonas og Peters er close, så det er utrolig kritikkverdig at dette ikke en gang nevnes i artikkelen. Men nå har jo Forsang nære bindinger også til Stordalen-paret og ironisk nok fikk han eneste intervju om sykdommen. Man kan jo lure... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. januar 2015 #7263 Del Skrevet 18. januar 2015 Kjenner godt til denne gjengen, er i samme bransje. Jonas og Peters er close, så det er utrolig kritikkverdig at dette ikke en gang nevnes i artikkelen. Men nå har jo Forsang nære bindinger også til Stordalen-paret og ironisk nok fikk han eneste intervju om sykdommen. Man kan jo lure... Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iriina Skrevet 18. januar 2015 #7264 Del Skrevet 18. januar 2015 Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med. Uenig. Jeg ville aldri intervjuet mine nære venner. Det er generelt sånn at settingen kan være helt ok, men så lenge det kan stilles spørsmål ved bindinger etc bør det unngås. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 18. januar 2015 #7265 Del Skrevet 18. januar 2015 Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med. Det er mikrofonholderi, ikke journalistik. Det bør opplyses om interessekonflikter. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. januar 2015 #7266 Del Skrevet 18. januar 2015 Det er mikrofonholderi, ikke journalistik. Det bør opplyses om interessekonflikter. Jeg har stor sympati for at de velger en de kjenner når saken er såpass intim og personlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iriina Skrevet 18. januar 2015 #7267 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Såvidt jeg vet er Jonas Forsang frilansjournalist. Uavhengig av om han frilans eller ikke; Det gjør bakgrunnen for intervjuet enda mer interessant; hvordan ble kontakten etablert? Tok Peters kontakt med DN eller Forsang? Hvis denne kontakten kun har foregått via dem er det særdeles kritikkverdig. Forventer at DN klargjør dette. Endret 18. januar 2015 av Iriina 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 18. januar 2015 #7268 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg har stor sympati for at de velger en de kjenner når saken er såpass intim og personlig. Det er ikke det som er problematisk, per se. Men DN har plikt til å opplyse om koblingen mellom journalisten og Fotballfruas management. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 18. januar 2015 #7269 Del Skrevet 18. januar 2015 Såvidt jeg vet er Jonas Forsang frilansjournalist. Det gjør bakgrunnen for intervjuet enda mer interessant; hvordan ble kontakten etablert? Tok Peters kontakt med DN eller Forsang? Hvis denne kontakten kun har foregått via dem er det særdeles kritikkverdig. Forventer at DN klargjør dette. I følge hans LinkedIn-profil er han ansatt i Dagens Næringsliv (jobbet frilans for dem tidligere). https://no.linkedin.com/pub/jonas-forsang/6b/700/353 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iriina Skrevet 18. januar 2015 #7270 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) I følge hans LinkedIn-profil er han ansatt i Dagens Næringsliv (jobbet frilans for dem tidligere). https://no.linkedin.com/pub/jonas-forsang/6b/700/353Han skriver mye for Costume etc også fortsatt (jobber selv frilans for dem, så følger med), men det kan jo være en deltidsstilling eller at han har en spesialavtale. Det finnes jo eksempler på det i NRK. Endret 18. januar 2015 av Iriina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 18. januar 2015 #7271 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Det er ikke det som er problematisk, per se. Men DN har plikt til å opplyse om koblingen mellom journalisten og Fotballfruas management. Tror noen her snakker om Gunhild Stordalen (jfv. kommentarer om intim/personlig/trist situasjon som til en viss grad beretigger bruk av journalist"venn"), mens andre snakker om CBE. Har ikke noe i mot at Stordalen-paret benyttet seg av en bekjent som journalist (ettersom det ikke direkte var "to sider av saken" - det var vel bare et dybdeintervju om sykdommen), men reagerer sterkt på måten CBE-intervjuet er vinklet på (fokus på at CBE har blitt stalket og utsatt for nettroll, i et forsøk på å dra fokus vekk fra dette med å utgi seg under falske navn og beskyttede titler). Edit: skrivefeil. Endret 18. januar 2015 av lenebu 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. januar 2015 #7272 Del Skrevet 18. januar 2015 Det er ikke det som er problematisk, per se. Men DN har plikt til å opplyse om koblingen mellom journalisten og Fotballfruas management. Jeg snakker om Stordalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iriina Skrevet 18. januar 2015 #7273 Del Skrevet 18. januar 2015 Tror noen her snakker om Gunhild Stordalen (jfv. kommentarer om intim/personlig/trist situasjon som til en viss grad beretigger bruk av journalist"venn"), mens andre snakker om CBE. Har ikke noe i mot at Stordalen-paret benyttet seg av en bekjent som journalist (ettersom det ikke direkte var "to sider av saken" - det var vel bare et dybdeintervju om sykdommen), men reagerer sterkt på måten CBE-intervjuet er vinklet på (fokus på at CBE har blitt stalket og utsatt for nettroll, i et forsøk på å dra fokus vekk fra dette med å utgi seg under falske navn og beskyttede titler). Edit: skrivefeil. Noe av det mest grunnleggende i presseetikken er; la aldri folk tvile på din integreritet, selv ikke i 'ufarlige' saker. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 18. januar 2015 #7274 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg snakker om Stordalen. Og jeg snakker om Caroline Berg Eriksen. Nåja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 18. januar 2015 #7275 Del Skrevet 18. januar 2015 Akkurat det intervjuet er greit, klart de valgte en de kjente fra før, situasjonen tatt i betraktning. Ikke kritikkverdig og de har ingenting å stå til rette for. Er jo ikke noe de måtte gå ut med. Jeg har stor sympati for at de velger en de kjenner når saken er såpass intim og personlig. Tullball! Det skrives om mye verre historier enn det frua har opplevd, der journalist og intervjuobjekt ikke kjenner hverandre fra før. Ja, man har kanskje noen samtaler i forkant om rammene rundt intervjuet, men dette her går over alle støvleskaft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. januar 2015 #7276 Del Skrevet 18. januar 2015 Tullball! Det skrives om mye verre historier enn det frua har opplevd, der journalist og intervjuobjekt ikke kjenner hverandre fra før. Ja, man har kanskje noen samtaler i forkant om rammene rundt intervjuet, men dette her går over alle støvleskaft. Mine kommentarer handlet om Stordalenparet. Les tråden oppover før du hisser deg opp, jeg har flere kommentarer om CBE-intervjuet, men nå snakket vi om journalisten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glædelig Skrevet 18. januar 2015 #7277 Del Skrevet 18. januar 2015 http://www.sporten.com/nyhet/odd-slar-ringt-rundt-fotballfrues-ektemann Odd slår ring rundt LKE. Enda et sympati-innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 18. januar 2015 #7278 Del Skrevet 18. januar 2015 http://www.sporten.com/nyhet/odd-slar-ringt-rundt-fotballfrues-ektemann Odd slår ring rundt LKE. Enda et sympati-innlegg De har da ingen grunn til å gjøre noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Moon Skrevet 18. januar 2015 #7279 Del Skrevet 18. januar 2015 Denne er litt utenfor tema, men jeg måtte bare dele den som det velvillige rådet det er til Caroline Berg Eriksen. Et godt tips å ta med seg på veien, for å slippe en ny stor katastrofe. http://pappahjerte.blogg.no/1421520914_tips_til_caroline.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 18. januar 2015 #7280 Del Skrevet 18. januar 2015 Denne er litt utenfor tema, men jeg måtte bare dele den som det velvillige rådet det er til Caroline Berg Eriksen. Et godt tips å ta med seg på veien, for å slippe en ny stor katastrofe. http://pappahjerte.blogg.no/1421520914_tips_til_caroline.html Hehe, den var søt da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg