AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #41 Skrevet 16. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja altså da får man bare vokse opp og komme seg over det. Sånn er rett og slett livet- inngår man et parforhold så er sjansene der for at man blir såret. Man opplever vanskelige perioder i livet av mange årsaker- man kan da ikke lage lover for alle mulige måter man kan bli såret her i livet. Anonymkode: cca38...b0f Folk reagerer faktisk ulikt på ting, så selv om du ikke hadde tatt det så tungt men reist deg rett opp så betyr det ikke at alle andre også gjør det! De fleste kommer seg over det, men noen trenger faktisk tid og det bør de også da få! Har heller ikke sagt man skal lage lov for det, burde ikke vært nødvendig med lov. Elsker man noen nok er man ikke utro. Anonymkode: 8776a...644
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #42 Skrevet 16. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk reagerer faktisk ulikt på ting, så selv om du ikke hadde tatt det så tungt men reist deg rett opp så betyr det ikke at alle andre også gjør det! De fleste kommer seg over det, men noen trenger faktisk tid og det bør de også da få! Har heller ikke sagt man skal lage lov for det, burde ikke vært nødvendig med lov. Elsker man noen nok er man ikke utro. Anonymkode: 8776a...644 Var ikke problemstillingen at man skulle forby utroskap? Ja noen mennesker reagerer sterkere enn andre- men man kan jo selvsagt ikke forby utroskap pga av disse menneskene. Anonymkode: cca38...b0f 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #43 Skrevet 16. januar 2017 Det burde heller være forbudt med denne eiertrangen og herskesyken over andre mennesker. Som om en evn partner skulle eie den andres kjønn. Helt ufattelig patetisk og latterlig. Mennesket er jo selvfølgelig det eneste dyret på planeten som også klarer å lage så mye styr fordi noen puler noen andre. Buhu, h*h var utro. Nå må jeg la alt gå til helvete fordi normen og samfunnet sier at det skal være slik. Syns ikke LITT synd i de som blir "bedratt" Anonymkode: aadd6...005 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #44 Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ikke problemstillingen at man skulle forby utroskap? Ja noen mennesker reagerer sterkere enn andre- men man kan jo selvsagt ikke forby utroskap pga av disse menneskene. Anonymkode: cca38...b0f Jo det var problemstillingen men jeg har aldri sagt at jeg mener det. Jeg bare svarte på ditt innlegg angående psykisk syk av utroskap. Anonymkode: 8776a...644
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #45 Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde heller være forbudt med denne eiertrangen og herskesyken over andre mennesker. Som om en evn partner skulle eie den andres kjønn. Helt ufattelig patetisk og latterlig. Mennesket er jo selvfølgelig det eneste dyret på planeten som også klarer å lage så mye styr fordi noen puler noen andre. Buhu, h*h var utro. Nå må jeg la alt gå til helvete fordi normen og samfunnet sier at det skal være slik. Syns ikke LITT synd i de som blir "bedratt" Anonymkode: aadd6...005 Jo det er synd i dem, pga løgnene og tillitsbruddet den andre utøver. Om man vil være i et forhold man har sex med andre er man åpen om det fra starten slik at dette er greit; da er det IKKE utroskap. Men om man lover troskap men ikke overholder det er man utro og drittsekk. Anonymkode: 8776a...644
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #46 Skrevet 16. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde heller være forbudt med denne eiertrangen og herskesyken over andre mennesker. Som om en evn partner skulle eie den andres kjønn. Helt ufattelig patetisk og latterlig. Mennesket er jo selvfølgelig det eneste dyret på planeten som også klarer å lage så mye styr fordi noen puler noen andre. Buhu, h*h var utro. Nå må jeg la alt gå til helvete fordi normen og samfunnet sier at det skal være slik. Syns ikke LITT synd i de som blir "bedratt" Anonymkode: aadd6...005 Og mennesket er vell eneste dyret på planeten som er såpass smarte også da, føler den type kjærlighet. Anonymkode: 8776a...644
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #47 Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er synd i dem, pga løgnene og tillitsbruddet den andre utøver. Om man vil være i et forhold man har sex med andre er man åpen om det fra starten slik at dette er greit; da er det IKKE utroskap. Men om man lover troskap men ikke overholder det er man utro og drittsekk. Anonymkode: 8776a...644 Likevel er det ingenting å ta på vei for. Det eneste som blir "såret" er de tillærte følelsene man har blitt fortalt man skal ha for slikt. Anonymkode: aadd6...005 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #48 Skrevet 16. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og mennesket er vell eneste dyret på planeten som er såpass smarte også da, føler den type kjærlighet. Anonymkode: 8776a...644 Ja. Veldig smarte er de. Derfor denne tråden, sikkert. Anonymkode: aadd6...005 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #49 Skrevet 16. januar 2017 Så lenge det bare er menn som straffes for det så. Anonymkode: dbd97...6c9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #50 Skrevet 16. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det bare er menn som straffes for det så. Anonymkode: dbd97...6c9 Nåja syns vel egentlig det ville vært litt urettferdig, selvom det ville gagnet meg Anonymkode: cca38...b0f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #51 Skrevet 16. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Likevel er det ingenting å ta på vei for. Det eneste som blir "såret" er de tillærte følelsene man har blitt fortalt man skal ha for slikt. Anonymkode: aadd6...005 Nei. Det er pga de følelsene man har. Man blir ikke såret pga noen sier man skal bli det man blir da såret pga msn faktisk blir såret. Hadde noen stått og løyet meg midt oppi ansiktet hadde jeg blitt forbannet om det gjaldt utroskap eller noe annet pga løgnen og tillitsbruddet. Jeg har ingen behov eller ønske å leve i et forhold hvor man har sex med flere. For MEG er det noe intimt jeg deler med kun min kjære. Anonymkode: 8776a...644 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #52 Skrevet 16. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Det er pga de følelsene man har. Man blir ikke såret pga noen sier man skal bli det man blir da såret pga msn faktisk blir såret. Hadde noen stått og løyet meg midt oppi ansiktet hadde jeg blitt forbannet om det gjaldt utroskap eller noe annet pga løgnen og tillitsbruddet. Jeg har ingen behov eller ønske å leve i et forhold hvor man har sex med flere. For MEG er det noe intimt jeg deler med kun min kjære. Anonymkode: 8776a...644 Som tatt ut av samfunnsfagboka. Slik skal det være sier onkel norm og tante oppvekstmiljø. Anonymkode: aadd6...005 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #53 Skrevet 16. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som tatt ut av samfunnsfagboka. Slik skal det være sier onkel norm og tante oppvekstmiljø. Anonymkode: aadd6...005 Nei det er fordi jeg føler det slik ikke fordi jeg har lest det en plass. Jeg kjenner virkelig på følelsene mine hva jeg føler og tenker om slike ting, og jeg har ingen interesse av å ha sex med andre. En setning i en bok kan faktisk ikke stanse en slik følelse om jeg hadde hatt den. Anonymkode: 8776a...644 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #54 Skrevet 16. januar 2017 (endret) På 17.1.2017 den 0.21, AnonymBruker skrev: Nei det er fordi jeg føler det slik ikke fordi jeg har lest det en plass. Jeg kjenner virkelig på følelsene mine hva jeg føler og tenker om slike ting, og jeg har ingen interesse av å ha sex med andre. En setning i en bok kan faktisk ikke stanse en slik følelse om jeg hadde hatt den. Anonymkode: 8776a...644 Bare gi F i de som sier monogami og trofasthet er noe vi har lært oss å like i samfunnsfagboka. Anonymkode: 133db...b7e Endret 21. januar 2017 av Nordvesta Innlegg ryddet for spekulasjon 2
RoH Skrevet 16. januar 2017 #55 Skrevet 16. januar 2017 Ja jeg syns det bør straffes. Det bør telle i barnefordeling, fordeling av felles verdier osv. Det skal koste og svikte. Ære, holdninger, moral, empati osv er ikke verdier vi er født med det er verdier vi lærer og skjønner verdien av.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 #56 Skrevet 16. januar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja altså da får man bare vokse opp og komme seg over det. Sånn er rett og slett livet- inngår man et parforhold så er sjansene der for at man blir såret. Man opplever vanskelige perioder i livet av mange årsaker- man kan da ikke lage lover for alle mulige måter man kan bli såret her i livet. Anonymkode: cca38...b0f Den holdningen din kan man jo snu om ved alt annet også. Barna dine dør i en ulykke? Buhu, bare å vokse opp og komme seg over det. Man blir hardt rammet av kreft? Voks opp og kom deg over det. Voldtatt og mishandlet? Buhu, voks opp og kom deg over det. Kan jo umulig bli psykisk skadet av katastrofer som skjer i livet, for det er visst så enkelt at man må ta seg i nakkeskinnet og heve seg over det. Tror du trenger å studere mennesker litt og hvordan vår hjerne fungerer. Det er helt naturlig at man kan bli psykisk syk av en så stor katastrofe som utroskap. Anonymkode: 948c0...83b 2
Gjest Kim Skrevet 17. januar 2017 #57 Skrevet 17. januar 2017 For dere som lever i "bobla" Dette er en god talk:
Uredd Skrevet 17. januar 2017 #58 Skrevet 17. januar 2017 All smerten den bedratte part opplever er vel nokså lik smerten ved et brudd... Vi burde da som en logisk konsekvens forby skillmisser og brudd også... 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #59 Skrevet 17. januar 2017 Jeg blir alltid så fascinert av hva som skjer her på KG med en gang utroskap blir nevnt. Hvor kommer alt sinnet fra? Det er visst opplest og vedtatt at utroskap er det verste man kan gjøre mot et menneske, og det er kun den utro sin skyld. Det er en helt legitim holdning, men jeg mistenker at alt sinnet som følger med disse diskusjonene kommer fra at dere ikke er helt sikre i deres sak? Eller hva er det? Ut i fra min erfaring er det nemlig ikke så sort-hvitt. I min verden er utroskap et enormt svik på lik linje med andre måter å være drittsekk på - for det finnes flere svik. Og det henger ofte sammen med hvordan det går i forholdet. Er det kanskje det dere blir så provosert av? Dersom utroskap ble forbudt tror jeg det bare ville økt antallet privatdetektiver og advokater, jeg tror ikke det faktisk ville senke tallene på utroskap. Litt som de som forsøker å overbevise tenåringer om at avholdenhet er det Jesus ønsker.. For det er en rimelig høy andel som er utro i en eller annen form - kanskje det rett og slett er menneskelig? Det betyr ikke at det er greit, men alle kan kanskje feile, og man blir ikke automatisk OND resten av livet for det? Anonymkode: 2f744...69f 9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2017 #60 Skrevet 17. januar 2017 Nei, absolutt ikke. Kjærlighet bør ikke reguleres av loven, og derfor mener jeg også at eksteskap bør avskaffes. Forhold bør være basert på troskap og tillit, og det vil jeg ha av partneren min fordi han ønsker det og ikke fordi han må. Ja, det er en fare for å bli sveket, men det er en naturlig konsekvens av å stole på andre. Anonymkode: 6232b...3d4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå