Gå til innhold

Er kvinner klar over hvor privilegerte de er?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er 50/50.

Men det er kvinner som bestemmer om det i det hele tatt skal bli en relasjon - så dere sitter med bukta og begge endene. 

Anonymkode: 8b7d4...7aa

Det gjør vi ikke nei. Det er menn som er gatekeepers for forhold, uansett hva slags relasjon man ellers har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, antbug skrev:

Var det kvalitetsmenn som svarte deg, synes du? Ville du datet dem hvis du faktisk var kvinne, eller anbefalt din søster/datter å gjøre det? Antar du hadde en alminnelig kvinne på eventuelle bilder og ikke en drømmedame for å få et realistisk bilde av det hele, og at du ikke laget en lokkeprofil som spilte på sex bare for å få mange svar. 

Jeg hadde bilder av en helt gjennomsnittlig dame. 

Jeg fikk hundrevis av meldinger av alle slags typer menn. Hadde jeg vært kvinner så kunne jeg valgt på alle hyller, fra øverste til nederste. 

Skrevet
9 minutter siden, Lee Jones skrev:

I noen tilfeller er de så. Fengselsinnsatte får mange kjærlighetsbrev. Men det er som oftest de utenfor murene. De utadvente og kjekke mennene med økonomi, ambisjoner og status.

At noen såkalt attraktive menn kan ha disse egenskapene er nok heller ganske tilfeldig. Det er de dårlige egenskapene de har i tillegg til det, som gjør dem attraktive uansett, fordi kvinner ser sårbarhet (helt misforstått selvfølgelig) i dårlige egenskaper og tror mannen egentlig trenger dem. 

De mennen jeg kjenner som får mange damer er 100% håpløse, gjennomegoistiske menn og de er langt i fra pen. De er i beste fall ordinær av utseende. 

Anonymkode: 6d53a...979

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mennen jeg kjenner som får mange damer er 100% håpløse, gjennomegoistiske menn og de er langt i fra pen. De er i beste fall ordinær av utseende. 

Joda, det stemmer at kvinner responderer bra på ubrukelige drittsekker i det virkelige liv. 

Men på tinder blir det de mennene som ser best ut som ender opp med alle damene. Og disse igjen blir også utilgjengelige drittsekker siden de har så mange valgmuligheter, så da blir de dobbelt attraktive for kvinnene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner i dagens samfunn har fritt valg på øverste hylle når det gjelder sexpartnere. Aldri i verdenshistorien har det eksistert en så seksuelt privilegert gruppe som det kvinner i vestlige samfunn er i dag. 

En normalt utseende kvinne på tinder kan i løpet av en dag booke møter med 100 sexpartnere, om hun så ønsker. 

Er kvinner selv klar over hvor enkelt de har det? Når de sitter på Tinder og venstresveiper 95 av 100 menn, tenker de over at de fleste kvinner gjør nøyaktig de samme valg som dem selv? Og at det store flertall av menn dermed blir valgt bort? 

Det virker ikke sånn. Selv om kvinner har det utrolig enkelt med å finne partnere, er de mer misfornøyde enn noengang. For jo lettere man har det, jo mer bortskjemt blir man. 

Så min oppfordring til kvinner på dette forumet er: Tenk litt over hvor enkelt dere har det før dere klager. Tenk litt på de 95 av 100 menn dere sveiper til venstre på Tinder. 

Det blir vel litt for enkelt. Kvinner er jo ikke en homogen gruppe som tropper opp proppfulle av selvtillit. Så kan det vel hende at de får treff enklere seksuelt, men de blir like ofte oversett av akkurat han de vil ha som menn blir av den kvinnen de vil ha.

Å kanskje føles det til og med verre å da etter å ha hatt sex, enn det gjør for oss.

Jeg skal ikke forsvare kvinner her for en hver pris, men det blir litt for enkelt fremstilt. Alle kvinner kan få en idiot, men de færreste får den de vil ha. Så da er vi like langt. Kvinner og menn. Og til slutt finner vi en som vi mener er "bra nok.!" Og forelsker oss;)

Å møte de som KUN vil ha sex, er vel i lengden en ganske ensom vei å gå ned.

Endret av Lanista1984
  • Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bilder av en helt gjennomsnittlig dame. 

Jeg fikk hundrevis av meldinger av alle slags typer menn. Hadde jeg vært kvinner så kunne jeg valgt på alle hyller, fra øverste til nederste. 

Jeg får vel tro deg når du sier det, men det rimer ikke helt med det mine venninner forteller om hvordan de opplever Tinder. Selv har jeg aldri hatt profil der eller på lignende steder, så jeg skal ikke være for påståelig, men det de sier er at det er lett å få den første kontakten med menn. Problemet er at de omtrent må sende puppebilder med det samme for at de skal gidde å snakke mer med dem, og det blir feil for damer som er ute etter mer enn bare et ligg.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At noen såkalt attraktive menn kan ha disse egenskapene er nok heller ganske tilfeldig. Det er de dårlige egenskapene de har i tillegg til det, som gjør dem attraktive uansett, fordi kvinner ser sårbarhet (helt misforstått selvfølgelig) i dårlige egenskaper og tror mannen egentlig trenger dem. 

Teiteste jeg har lest i dag.

Skrevet
4 minutter siden, antbug skrev:

Jeg får vel tro deg når du sier det, men det rimer ikke helt med det mine venninner forteller om hvordan de opplever Tinder. Selv har jeg aldri hatt profil der eller på lignende steder, så jeg skal ikke være for påståelig, men det de sier er at det er lett å få den første kontakten med menn. Problemet er at de omtrent må sende puppebilder med det samme for at de skal gidde å snakke mer med dem, og det blir feil for damer som er ute etter mer enn bare et ligg.

Ja, det kan nok stemme ettersom de sikkert velger å matche med den bittelille prosenten som alle andre kvinner velger å matche med. Disse mennene har så mye utvalg at de må være ganske rett på sak når de skal sile ut damer. De gidder ikke å sitte på en kaffedate og høre på pisspreik. Det er ass-to mouth på første date eller ingenting. 

• Liker 1
Skrevet

Er det er privilegium å bli kalt for hore også da, hvis det er et privilegium å ha sex med så mange menn?

Og tror du virkelig at det er dette kvinner ønsker?

Anonymkode: da338...0eb

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. På samme måte som at Norge ikke kan ta imot hele verdens fattige, så trenger ikke kvinner ha sex med alle menn. 

Men man kan være litt ydmyk og vise litt takknemlighet fordi man har det så utrolig bra, ikke sant? 

Hva skal jeg være takknemlig for ovenfor menn som gruppe mener du? Menn som gruppe har ikke gjort noe som helst for at jeg har det bra i dag. Det kan jeg for selv ved hardt arbeid og god oppdragelse for foreldre. Jeg har ikke sex utenom forhold og ønsker heller ikke det, og da driter jeg vel oppi om 100 løse mannfolk vil ha sex med meg en kveld.. Og synes du det er er problem at endel menn er så løse så får du jo heller snakke til de det gjelder. Jeg har ingenting med det å gjøre og har ingenting å være takknemlig ovenfor alle menn for. 

Virker som om at du tror menn er en gruppe og kvinner er en gruppe og at disse gruppene liksom har lik personlighet eller noe sånt? Kan du ikke begynne å se på folk som mennesker og ikke sette dem i bås pga kjønn? 

Anonymkode: a2568...32c

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det er privilegium å bli kalt for hore også da, hvis det er et privilegium å ha sex med så mange menn?

Og tror du virkelig at det er dette kvinner ønsker?

Virker jo som om at TS tror det. Han får prøve å pule 100 stk en kveld han da og se hvor givende det er. Ser at mange menn på dette forumet overvurderer sex sterkt. Det er som om at de tror det er det folk lever og ånder for. Som om at det er det mest fantastiske man opplever i livet. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Virker jo som om at TS tror det. Han får prøve å pule 100 stk en kveld han da og se hvor givende det er. Ser at mange menn på dette forumet overvurderer sex sterkt. Det er som om at de tror det er det folk lever og ånder for. Som om at det er det mest fantastiske man opplever i livet. 

Hehe, når det er så vanvittig enkelt å få sex som det er for kvinner så skjønner jeg at man ikke forstår hva som er greia. For kvinner er det omtrent som å puste. No big deal. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan nok stemme ettersom de sikkert velger å matche med den bittelille prosenten som alle andre kvinner velger å matche med. Disse mennene har så mye utvalg at de må være ganske rett på sak når de skal sile ut damer. De gidder ikke å sitte på en kaffedate og høre på pisspreik. Det er ass-to mouth på første date eller ingenting. 

Nu må du slutte, alle slags menn havner i forhold hver dag.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, når det er så vanvittig enkelt å få sex som det er for kvinner så skjønner jeg at man ikke forstår hva som er greia. For kvinner er det omtrent som å puste. No big deal. 

Det er vanvittig enkelt å få dårlig sex ja. De fleste kvinner trenger trygghet (forhold) for å ha god sex.

• Liker 6
Skrevet

Joda, det stemmer at kvinner responderer bra på ubrukelige drittsekker i det virkelige liv. 

Men på tinder blir det de mennene som ser best ut som ender opp med alle damene. Og disse igjen blir også utilgjengelige drittsekker siden de har så mange valgmuligheter, så da blir de dobbelt attraktive for kvinnene. 

Det kan nok stemme, siden nettdating er basert på overflate i hovedsak. 

Uansett tror jeg kvinner etterhvert kommer til å gå i forsvarsposisjon overfor menn generelt pga av erfaringer fra for eksempel nettdating fordi de kommer i en underdanning stilling i forhold til menn på ny, der de trygler om kjærlighet men bare blir brukt til sex.

Så jeg tror reaksjonen fra kvinner etterhvert vil bli sexnekt utover forpliktende forhold, som en motreaksjon. Fordi uforpliktende forhold gir kvinner lite både i forhold til egenfølelse, rent seksuelt, samt er mer risikabelt for kvinners helse enn menns helse med tanke på flere av sykdommene man risikerer, selv om en heldigvis har begynt å vaksinere for hpv som kan gi både celleforandringer og kreft. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener damene bør senke krava, glemme alt om drømmeprinsen og slå til med en de ikke tenner på, eller? Så kanskje, hvis de har kjempeflaks, viser det seg at han er en så bra fyr at de kan leve med at tenningen er fraværende? Det ville nok ikke fungert for meg, men bevares, noen synes kanskje det er nok.

Skrevet

Så du mener damene bør senke krava, glemme alt om drømmeprinsen og slå til med en de ikke tenner på, eller? Så kanskje, hvis de har kjempeflaks, viser det seg at han er en så bra fyr at de kan leve med at tenningen er fraværende? Det ville nok ikke fungert for meg, men bevares, noen synes kanskje det er nok.

Alternativet er å gå for de samme få hunksene som alle andre kvinner gjør, og i beste fall håpe på å være en av mange.  

Hadde disse venninnene dine i det hele tatt giddet å gi vanlige menn en sjanse så kan det hende de hadde blitt positivt overrasket. Er det ikke dere kvinner som hele tiden påstår at utseende ikke er alt?  

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Browncoat skrev:

Men det du sier er kvinnenes privilegier (bortsett fra det å få barn) gjelder kun attraktive kvinner. Som du sier kan menn kompensere for mangler i utseende med andre ting, mens hvis en kvinne først er uheldig på det området så er det ikke så mye hun får gjort. Penger/utdannelse teller svært lite den andre veien.

Forsåvidt sant.

• Liker 1
Skrevet

Alternativet er å gå for de samme få hunksene som alle andre kvinner gjør, og i beste fall håpe på å være en av mange.  

Hadde disse venninnene dine i det hele tatt giddet å gi vanlige menn en sjanse så kan det hende de hadde blitt positivt overrasket. Er det ikke dere kvinner som hele tiden påstår at utseende ikke er alt?  

Haha! Nei, nå må du roe ned her. Kvinner er da langt mindre kritiske enn menn når det kommer til utseende. Det er bare å se på hvor mange pene damer som er sammen med middels og under middels pene menn. Du finner knapt noe par der kvinnen er mindre pen og mannen en hunk. 

Tenning og interesse handler om mer enn utseende, kanskje særlig for kvinner. Har det slått deg at den manglende responsen kan skyldes helhetsinntrykket og ikke bare utseendet? Man må tenke nøye gjennom hvordan man presenterer seg i slike sammenhenger. Noen menn har også så store mangler at de aldri vil få det de drømmer om i livet hvis de ikke går inn for å gjøre noen endringer med seg selv. Da er det ikke damene, det er dem, og det er ikke håp hvis de ikke innser det.

Skrevet

Haha! Nei, nå må du roe ned her. Kvinner er da langt mindre kritiske enn menn når det kommer til utseende. Det er bare å se på hvor mange pene damer som er sammen med middels og under middels pene menn. Du finner knapt noe par der kvinnen er mindre pen og mannen en hunk. 

Tenning og interesse handler om mer enn utseende, kanskje særlig for kvinner. Har det slått deg at den manglende responsen kan skyldes helhetsinntrykket og ikke bare utseendet? Man må tenke nøye gjennom hvordan man presenterer seg i slike sammenhenger. Noen menn har også så store mangler at de aldri vil få det de drømmer om i livet hvis de ikke går inn for å gjøre noen endringer med seg selv. Da er det ikke damene, det er dem, og det er ikke håp hvis de ikke innser det.

Du skjønner visst ikke at Tinder er basert på utseendet. Det er alt man har å gå på. Og når damer kun velger å matche seg med de aller kjekkeste mennene, så blir det en helt vanvittig skeivfordeling. 

For øvrig er kvinner langt mer kritiske enn menn når det kommer til utseende, ihvertfall online. 

En undersøkelse viser at kvinner rangerer 80 % av menn på datingsider som styggere enn gjennomsnittet, samtidig som menn rangerer 50 % av kvinnene som styggere enn gjennomsnittet. 

https://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...