Gå til innhold

Er kvinner klar over hvor privilegerte de er?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

" Tenk litt på de 95 av 100 menn dere sveiper til venstre på Tinder.  "

På hvilken måte vil de stakkars forbigåtte mennene merke det da, og få et bedre liv, hvis kvinnene "tenker på dem" når de sveiper rundt på Tinder? Det vil ikke gjøre noen som helst forskjell i verden for disse mennene, om damene "tenker litt på dem" eller ei når de sveiper dem til venstre. Så det er fullstendig idiotisk, det du sier, at de skal tenke på dem fordi det er så forbanna synd på dem.

OK, så da skal vi slutte med nødhjelp også da? Man skal sutre og klage for hver eneste minste lille first world problem? Fordi vi skal bare drite i at vi er så privilegerte i lille Norge?  

Anonymkode: 8b7d4...7aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor det skulle være noe positivt for meg at jeg har tilgang på en drøss potensielle sexpartnere? Det er snarere tvert om: Jeg er lei av at "alle" jeg møter vil ligge med meg. Jeg vil nemlig ikke ligge med dem. 

Anonymkode: 29395...919

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke mange kvinner som deler synspunktet. Det er jo hele poenget. Dere innser ikke hvor privlegerte dere er.  

Bare la oss være enig om at det dreier seg om tinder-privilegert, og kun! Det.  så gir jeg meg.

Men du glemmer at har kvinner litt selvrespekt så er man også selektiv, da nytter det ikke å ha hundre likes om 99% er uattraktive og generelt turnoff. Resultatet blir uansett det samme, kvinne som mann,  kun! noen få potensiale.

• Liker 5
Skrevet

Med mindre man trenger penger eller er nymfoman er det ingen fordel nei! Hva i alle dager har kvinner å hente på at menn vil ligge med dem? Kjønnssykdommer og kreft? Kvinner har ingenting å hente på å være sexobjekter!

Anonymkode: 6d53a...979

Sist jeg sjekket var kvinner minst like glade i sex som menn. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet bare at det er flere kvinner som har psykiske problemer og går på antidepressiva i Norge nå enn det noen gang har vært. 

I dagens Norge er det menn som er diskriminert og undertrykket. 

Du har ikke tenkt over at dette er fordi det relativt nylig har pågått kampanjer for å få økt bevissthet psykiske sykdommer og at det ikke var vanlig før å gi antidepressiva, selv om personen kanskje kunne hatt bruk for det?

Psykiske sykdommer ble ikke anerkjent før, i hvert fall ikke i like stor grad. Det betyr ikke at folk var lykkeligere før, det betyr bare at de led i stillhet.

Det er som de i Saudi-Arabia som sier at det ikke finnes homofile i landet. De finnes selvfølgelig, men det er ingen som tør å stå fram åpent om det. Og de vil kanskje si: "se på Norge. De følger ikke Sharia og lever i synd, kvinnene har for mye frihet og det fører til så mange problemer. Bare se på voldtektsstatistikken i Norge sammenlignet med her!" Men de unnlater å fortelle at grunnen til det er fordi ingen tør å anmelde voldtekt i Saudi-Arabia, fordi det nesten er umulig å få mannen dømt, og i 90 % av tilfellene blir offeret dømt like hardt for "sex utenfor ekteskap", fordi de ikke kan bevise at det var ufrivillig.

Menn blir ikke diskriminert og undertrykket i Norge i dag. Forskjellen er at de lenger ikke får lov til å diskriminere og undertrykke andre.

• Liker 9
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilfeldig sex med menn de i utgangspunktet ikke fant attraktive, men ble bedt om å "tenke litt på"?

Anonymkode: db52b...878

• Liker 13
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilfeldig sex med menn de i utgangspunktet ikke fant attraktive, men ble bedt om å "tenke litt på"?

Anonymkode: db52b...878

Kvinner kan ha sex med menn som ligger langt over deres eget nivå, og det er det mange som benytter seg av til fulle. Kvinner kan ha sex med nær sagt hvem de vil.

• Liker 1
Skrevet

dette er ikke noe "dagens" kvinner har. selv i oldtiden - og i enhver tidsepoke etterpå - så ville en kvinne som gikk inn for det glatt fått 100 sexpartnere på en dag. det gjelder bare å by seg frem, ikke være kresen, og gi blaffen i konsekvenser i etterkant (sykdommer, graviditet, dårlig rykte, etc).

men dette har aldri vært noe kvinner flest har ønsket eller traktet etter - så sånn sett blir det omtrent like smart som å si "menn i dag har tilgang til mange flere sokker å tømme seg i enn de hadde før itiden - de burde sette mer pris på det"

ja, menn har flere par sokker nå enn de hadde da - men menn har fremdeles ikke et ønske om å putte pikken i flest mulig sokker, akkurat som kvinner ikke har et ønske om å ha sex med flest mulig menn.

• Liker 13
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når man velger de 5 menn som 1000 andre kvinner har valgt så er det litt mye forlangt at de skal slå seg til ro med dem. 

Er nok for det første noe mer variasjon i smaken hos kvinner enn du tror, og mange av oss har vel prøvd oss på å gå ut med den såkalt snille gutten også, og brent oss like mye på han. Det er ikke sånn at bare de kjekkeste hopper fra dame til dame imens de mindre kjekke er snille som jesus og trofaste som dagen er lang, det er bare noe bitre menn som aldri får pult innbiller seg (og de er jo ikke noe snille selv engang, ironisk nok). 

For det andre så kan man vel ikke akkurat satse på noen man ikke vil ha uansett, så skjønner ikke hva som er poenget med tråden. Bedre å være singel enn å sympatiknulle alle med tinder-konto resten av livet, eller gifte seg med den det er mest synd på fordi han har aller minst draget på damene. Det er ofte en grunn til at folk er uattraktive, og det er ikke kvinners feil for og si det sånn. Skaff litt selvinnsikt liksom.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 15
Skrevet

Kvinner kan ha sex med menn som ligger langt over deres eget nivå, og det er det mange som benytter seg av til fulle. Kvinner kan ha sex med nær sagt hvem de vil.

Er det noe du ikke har fått med deg?

Normalt oppegående kvinner i dette landet ønsker IKKE tilfeldig sex, med hvem som helst, men ønsker seg et stabilt forhold FØR de har sex. Det er IKKE et privilegium å ha sex med ukjente, selv om de fleste menn er fornøyd med en tømmestasjon.

Jeg er over gjennomsnittet interessert i sex, og over gjennomsnittet bra i senga, og har levd noen år, MEN jeg har nå gått uten sex i et halvt år (fordi jeg er singel), og kommer til å leve i sølibat helt til jeg treffer en som vil ha et stabilt forhold, selv om det skulle ta 10 år eller forever.

Kaster ikke bort selvrespekten på å være tømmestasjon for verken tinder-menn eller andre.

Det er sikkert endel damer som gjør nettopp dette, men felles for dem mener jeg, er at de ikke har selvrespekt, for de fleste damer ønsker seg forhold og ikke sex.

Mens de fleste menn ønsker seg kun sex og ikke forhold.

Da må vi kvinner stå opp for oss selv og nekte å gå med på sex utenfor forhold faktisk, mulig det da går opp for mennene at de må begynne å gå inn i forhold, for å få sex.

Nå er det også skjevt forhold i attraktive menn (menn som oppfører seg OK, respekterer damer og har ambisjoner i livet) og attraktive damer. Det er rett og slett færre attraktive menn enn damer i dette landet, så da blir det konkurranse om de som er attraktive, og endel menn faller da utenfor dette markedet. Da er det vel opptil de mennene å begynne å oppføre seg da, så de også kan finne seg noen. Er ihvertfall ikke damenes ansvar å "gi av seg selv" for å tilfredsstille dem.

Er også altfor mange menn som er blitt dullet med og skjemt bort av mødrene sine, som forventer fortsatt oppvartning av fremtidige damer, og disse ville ikke jeg tatt i med ildtang engang.

Anonymkode: 60d45...77c

• Liker 12
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I menn de tenner på, ikke slike som de har blitt bedt om å synes synd om.

Gjest Frederik
Skrevet (endret)

Å være middels pen kvinne er gir samme draget  som om man var mann og med i et av verden største boyband.

Endret av Frederik
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Hva er korrelasjonen mellom å like sex og ville bli vurdert for bare sex av mange menn? Å like sex, betyr ikke at man trenger mange partnere eller har noe som helst behov for å ha sex uten følelser. Det er stort sett utrolig dårlig sex og ikke noe tap. 

Anonymkode: 6d53a...979

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe du ikke har fått med deg?

Normalt oppegående kvinner i dette landet ønsker IKKE tilfeldig sex, med hvem som helst, men ønsker seg et stabilt forhold FØR de har sex. Det er IKKE et privilegium å ha sex med ukjente, selv om de fleste menn er fornøyd med en tømmestasjon.

Jeg er over gjennomsnittet interessert i sex, og over gjennomsnittet bra i senga, og har levd noen år, MEN jeg har nå gått uten sex i et halvt år (fordi jeg er singel), og kommer til å leve i sølibat helt til jeg treffer en som vil ha et stabilt forhold, selv om det skulle ta 10 år eller forever.

Kaster ikke bort selvrespekten på å være tømmestasjon for verken tinder-menn eller andre.

Det er sikkert endel damer som gjør nettopp dette, men felles for dem mener jeg, er at de ikke har selvrespekt, for de fleste damer ønsker seg forhold og ikke sex.

Mens de fleste menn ønsker seg kun sex og ikke forhold.

Da må vi kvinner stå opp for oss selv og nekte å gå med på sex utenfor forhold faktisk, mulig det da går opp for mennene at de må begynne å gå inn i forhold, for å få sex.

Nå er det også skjevt forhold i attraktive menn (menn som oppfører seg OK, respekterer damer og har ambisjoner i livet) og attraktive damer. Det er rett og slett færre attraktive menn enn damer i dette landet, så da blir det konkurranse om de som er attraktive, og endel menn faller da utenfor dette markedet. Da er det vel opptil de mennene å begynne å oppføre seg da, så de også kan finne seg noen. Er ihvertfall ikke damenes ansvar å "gi av seg selv" for å tilfredsstille dem.

Er også altfor mange menn som er blitt dullet med og skjemt bort av mødrene sine, som forventer fortsatt oppvartning av fremtidige damer, og disse ville ikke jeg tatt i med ildtang engang.

Anonymkode: 60d45...77c

At det er mindre attraktive menn enn kvinner er bare tull og noe du har lært gjennom serier som Gilmore girls og annet pjatt.

Nå er det også mange av oss menn som er relativt seriøse, og som selv heller ikke har sex utenom forhold :) 

Anonymkode: 476bc...12f

• Liker 1
Skrevet

Er jeg veldig privilegert fordi menn jeg ikke har sansen for er interessert i å ligge med meg? Virkelig? Skal jeg føle meg veldig takknemlig fordi noen uinteressante menn i feil alder, med feil personlighet eller feil utseende prøver seg på meg på byen også? Nei, vet du hva. Kall meg utakknemlig, men det gjør jeg altså ikke. Det gjør sikkert du når damer du ikke liker prøver seg på deg. Og når du rusler hjemover alene etter en tur på byen tenker du takknemlige tanker om hvor heldig du er siden det finnes et par innrøkte fruer på alder med din mor, med livets harde skole, som viser interesse for deg :fnise:

Skrevet

Resultatet ser vi blant annet her på KG. Ekstrem syting, klaging rådvilhet over han de aldri klarte å tøyle. Kvinner liker sex like mye som menn så da kan jo heller disse mennene som ikke får seg slitte seg på sidelinjen og se på mens kvinnene får pult fra seg.

Mennene som står utenfor og ikke får seg date, sex eller flørt må heller fokusere på å gjøre livet best for seg selv slik situasjonen er. Skaff VR-briller, lær å runke, skaff hobbyer som gjør at du får det bedre med deg selv. Det blir bare værre av å henge på KG om tenke på hvorfor ingen vil ha deg.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når man velger de 5 menn som 1000 andre kvinner har valgt så er det litt mye forlangt at de skal slå seg til ro med dem. 

Da er det vel de fem mennene som er priviligerte da

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Joia skrev:

hville hindre? Jasså. Lik lønn for likt arbeid ? Lav årslønn i generelt kvinnerepresenterte yrker? For ikke å snakke om jævl vanskelig å klatre karrierestigen i yrker som er likekjønnet eller mannsdominerte. Ikke mange kvinnelige direktører nei, dn nye fotballtrenern for kvinnelandslaget er tildelt middelmådig svenske, latterlig. 

Skjer gang på gang. 

Kan bare glemme å reise utenlands til midtøsten, india eller andre u land som kvinne alene. Å dra til dubai må skje på egen risiko isåfall. Kvinner er Pålagt å kle seg i telt i visse land. I andre land bestemmer staten over kroppen hvor abort er forbudt, selv ved voldtekt.

priviligert?? Ikke i mine øyne.

Kan du vise studier der kvinner får lavere lønn enn menn for likt arbeid? Kvinner jobber mindre og er mer sykemeldt, derfor lavere årslønn. Det er like vanskelig å klatre på karrierestifgen for menn. Når kvinner har mer skolegang skulle vi jo tro det var enklere, men kvinner er generelt ikke interesserte i mellom- eller toppleder stillinger. 

Det er jo like stor risiko for menn å reise utenlands. Hva med alle de norske mennene som kom utfor terroraksjonen i Nord-Afrika? Og at du sier du ikke er previligert i Norge fordi du ikke kan reise til Dubai på egen risiko er helt hinsides.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Lee Jones skrev:

Kan du vise studier der kvinner får lavere lønn enn menn for likt arbeid? Kvinner jobber mindre og er mer sykemeldt, derfor lavere årslønn. Det er like vanskelig å klatre på karrierestifgen for menn. Når kvinner har mer skolegang skulle vi jo tro det var enklere, men kvinner er generelt ikke interesserte i mellom- eller toppleder stillinger. 

Det er jo like stor risiko for menn å reise utenlands. Hva med alle de norske mennene som kom utfor terroraksjonen i Nord-Afrika? Og at du sier du ikke er previligert i Norge fordi du ikke kan reise til Dubai på egen risiko er helt hinsides.

Link?

Anonymkode: 2c788...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...