Gå til innhold

Er kvinner klar over hvor privilegerte de er?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet bare at det er flere kvinner som har psykiske problemer og går på antidepressiva i Norge nå enn det noen gang har vært. 

I dagens Norge er det menn som er diskriminert og undertrykket. 

Anonymkode: 8b7d4...7aa

Det er ikke noe rart det, når vi står midt i et veiskille, hvor mange kvinner både jobber fulltid OG har eneansvar for hus og barn..

Anonymkode: 6f8d0...9f2

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe du ikke har fått med deg?

Normalt oppegående kvinner i dette landet ønsker IKKE tilfeldig sex, med hvem som helst, men ønsker seg et stabilt forhold FØR de har sex. Det er IKKE et privilegium å ha sex med ukjente, selv om de fleste menn er fornøyd med en tømmestasjon.

Anonymkode: 60d45...77c

Jøss, da dette er VIRKELIG noe jeg ikke har fått med meg. Har du klarert dette med de andre kvinnene på KG? 

At kvinner ikke har sex med mindre de er i et stabilt forhold er noe av de latterligste jeg har hørt. 

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, kvinneguide skrev:

Da er det vel de fem mennene som er priviligerte da

Ja, det er et bittelitte mindretall av menn som er veldig priviligerte også. 

Skrevet

Kvinner er priviligerte fordi de har mest makt i partnermarkedet, de kan stort sett få sex når de vil, hvis de vil ha barn som singel har de alle muligheter for det. Kvinner kan (i verste fall) ligge seg til jobb, eller bli ansatt pga utseende.

Menn er priviligerte fordi man ikke har samme presset på å se bra ut, ikke mye krav om å få barn, deres evner blir i større grad tatt seriøst i arbeidslivet, menn kan kompensere for utseende ved å ta bra utdannelse eller tjene mye penger.

Begge kjønn har privilegier her i livet. 

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, da dette er VIRKELIG noe jeg ikke har fått med meg. Har du klarert dette med de andre kvinnene på KG? 

At kvinner ikke har sex med mindre de er i et stabilt forhold er noe av de latterligste jeg har hørt. 

Hva er problemet ditt egentlig?

Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

Hva er problemet ditt egentlig?

Er du enig i at kvinner kun har sex dersom de er i et stabilt forhold? Er dette i så fall noe nytt som har begynt i dag? 

• Liker 1
Skrevet

Det finnes noen for alle TS, deg også. Jeg skal være så snill å gi deg oppskriften.

1.Jobb med holdningene dine, misogynisme er ikke attraktivt.

2.Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg.

3.Ikke sikt etter de peneste,snilleste damene med de beste jobbene. Sikt mot en bitter,litt slem, stygg dame som er i din egen liga, behandle henne som en prinsesse, du skal se dere vil få det fint sammen.

Anonymkode: 6070e...631

• Liker 11
Skrevet

Igjen denne vanlige misforståelsen blant menn om at alle damer har haugevis med menn etter seg til enhver tid. Dette gjelder ikke meg, og jeg er ikke direkte stygg, selv om jeg ikke er noen utpreget skjønnhet heller. Kanskje dere ikke klarer å se bjelken i eget øye der dere ikke evner å fire på deres krav til utseende på damer? Virker som kun det beste er godt nok for mesteparten av dere også. 

Anonymkode: 1950e...89c

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes noen for alle TS, deg også. Jeg skal være så snill å gi deg oppskriften.

1.Jobb med holdningene dine, misogynisme er ikke attraktivt.

2.Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg.

3.Ikke sikt etter de peneste,snilleste damene med de beste jobbene. Sikt mot en bitter,litt slem, stygg dame som er i din egen liga, behandle henne som en prinsesse, du skal se dere vil få det fint sammen.

1. Sannhet = misogynisme. OK.

2. Det fungerer dårlig med kvinner. 

3. Gjelder dette rådet også for kvinner som konsekvent går for menn som er langt over sin egen liga? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen denne vanlige misforståelsen blant menn om at alle damer har haugevis med menn etter seg til enhver tid. Dette gjelder ikke meg, og jeg er ikke direkte stygg, selv om jeg ikke er noen utpreget skjønnhet heller. Kanskje dere ikke klarer å se bjelken i eget øye der dere ikke evner å fire på deres krav til utseende på damer? Virker som kun det beste er godt nok for mesteparten av dere også. 

Er du på Tinder? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1. Sannhet = misogynisme. OK.

2. Det fungerer dårlig med kvinner. 

3. Gjelder dette rådet også for kvinner som konsekvent går for menn som er langt over sin egen liga? 

1.Slå det opp i en ordbok.

2.Noe sier meg at du ikke har prøvd.

3.Selvsagt.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du på Tinder? 

Tinder, Happn og Sukker. Ikke særlig poppis der heller!

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

OK, så da skal vi slutte med nødhjelp også da? Man skal sutre og klage for hver eneste minste lille first world problem? Fordi vi skal bare drite i at vi er så privilegerte i lille Norge?  

Sammenligner du mannfolk på Tinder med u-hjelp også nå? Ta deg sammen. Har jeg sagt vi skal slutte å fysisk hjelpe de trengende i U-land? Slutte å sende de penger? Verden sender hjelp. Det gjør vi, og det hjelper. Å "tenke litt" på dem, hjelper ikke.

Det du spør om, er om vi ikke burde "tenke litt" på de stakkars mannfolka som opplever sextørke fordi de blir sveipet til venstre på Tinder. Som om det å bokstavelig talt "tenke litt" på de skulle ha noen som helst virkning på den ene eller andre måten. Hva mener du det vil hjelpe å "tenke litt" på de mannfolka? Skal det forandre noe som helst om en kvinne f.eks tenker: "Åh, stakkars mann, jeg sveiper deg nå til venstre, men jeg mener ikke noe vondt med det altså. Du var litt kjekk, så ikke tro at jeg mener noe vondt med det".......? Da får den mannen det litt bedre, fordi noen han ikke vet om "tenkte litt" på han?

Eller mener du noe helt annet, altså med "å tenke litt" på de, at man skal ta kontakt med de og gi de sex, fordi det er så synd på "95%" av disse mannfolka på Tinder?

Endret av Million
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er kvinne på 39 år, og jeg ønsker ikke tilfeldig sex. Jeg ønsker meg et seriøst forhold. Og det er virkelig ikke lett. Og jeg føler jo eldre jeg blir, jo vanskeligere er det. Samfunnet er i en endring, hvor det er mer bruk og kast. Og mange menn ser ikke poenget med forhold lenger. Jeg er en normalt pen dame, med store bryst, strett rumpe og smal midje. Og siden jeg vil ha kjæreste. Dater jeg menn som ikke er så attraktive. Men er mange av de, som ikke vil ha forhold og.

Anonymkode: e60e9...997

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du enig i at kvinner kun har sex dersom de er i et stabilt forhold? Er dette i så fall noe nytt som har begynt i dag? 

Hvornår kvinner har sex er sånn sett ikke ditt problem, eller kanskje det er det siden vi ikke har sex med deg og du føler deg snytt pga det. :fnise:

Skrevet

Jeg er priviligert fordi jeg er hvit og kommer fra en ok familie, har ok  iq og ingen alvårlige sykdommer, en ok utdanning og en trygg og stabil jobb. Jeg er priviligert fordi jeg har vært lykkemig gift i ti år, og har fått lov til å få to flotte barn.

Jeg er IKKE priviligert fordi 100 menn i kategorien "gud og hvermann" har lyst å ligge med meg. Det handler kun om naturens gang og gjør på ingen måte at jeg er priviligert. 100 menn vil ligge med meg og 100 menn vil ligge med fattige prostituerte i Polen. Ingen av oss er særlig priviligerte av denne grunn

Anonymkode: 3eb0c...fdb

• Liker 17
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er priviligert fordi jeg er hvit og kommer fra en ok familie, har ok  iq og ingen alvårlige sykdommer, en ok utdanning og en trygg og stabil jobb. Jeg er priviligert fordi jeg har vært lykkemig gift i ti år, og har fått lov til å få to flotte barn.

Jeg er IKKE priviligert fordi 100 menn i kategorien "gud og hvermann" har lyst å ligge med meg. Det handler kun om naturens gang og gjør på ingen måte at jeg er priviligert. 100 menn vil ligge med meg og 100 menn vil ligge med fattige prostituerte i Polen. Ingen av oss er særlig priviligerte av denne grunn

Anonymkode: 3eb0c...fdb

Det handler ikke bare om tilfeldige ligg. En stor missforståelse i denne tråden føler jeg. Du møtte mannen din, og han ville jo ligge med deg. Det er hele poenget. For å finne en kjæreste må en date. Når en mann nesten aldri får match på tinder sier det seg selv at det nesten ikke blir noen dater i det hele. Så er det disse kjekke og attraktive mennene som tar alt, og dermed player. Så kommer kvinner og syter i hverdagen over at menn ikke tar initiativ, er dårlige til å ajekke, han ville bare ha sex og playet meg, hvorfor er menn bare interesserte i sex osv...

Er det rart at normale menn blir frustrerte? Kvinner har store privilegier på partner- dating og sexmarkedet. Det er det ingen som kan motsi. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

de fleste damer ønsker seg forhold og ikke sex.

Mens de fleste menn ønsker seg kun sex og ikke forhold.

Da må vi kvinner stå opp for oss selv og nekte å gå med på sex utenfor forhold faktisk, mulig det da går opp for mennene at de må begynne å gå inn i forhold, for å få sex.

Nå er det også skjevt forhold i attraktive menn (menn som oppfører seg OK, respekterer damer og har ambisjoner i livet) og attraktive damer. Det er rett og slett færre attraktive menn enn damer i dette landet, så da blir det konkurranse om de som er attraktive, og endel menn faller da utenfor dette markedet. Da er det vel opptil de mennene å begynne å oppføre seg da, så de også kan finne seg noen. Er ihvertfall ikke damenes ansvar å "gi av seg selv" for å tilfredsstille dem.

Er også altfor mange menn som er blitt dullet med og skjemt bort av mødrene sine, som forventer fortsatt oppvartning av fremtidige damer, og disse ville ikke jeg tatt i med ildtang engang.

Anonymkode: 60d45...77c

Dette. :blomst:

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Lee Jones skrev:

Det handler ikke bare om tilfeldige ligg. En stor missforståelse i denne tråden føler jeg. Du møtte mannen din, og han ville jo ligge med deg. Det er hele poenget. For å finne en kjæreste må en date. Når en mann nesten aldri får match på tinder sier det seg selv at det nesten ikke blir noen dater i det hele. Så er det disse kjekke og attraktive mennene som tar alt, og dermed player. Så kommer kvinner og syter i hverdagen over at menn ikke tar initiativ, er dårlige til å ajekke, han ville bare ha sex og playet meg, hvorfor er menn bare interesserte i sex osv...

Er det rart at normale menn blir frustrerte? Kvinner har store privilegier på partner- dating og sexmarkedet. Det er det ingen som kan motsi. 

Som ei dame som lenge ikke hadde draget på menn i det hele tatt kan jeg bare informere deg om at du ikke aner hvordan det er å være ei dame som ingen menn vil date. Greit du synes synd på deg selv, men vær så snill å ikke gjøre dette til en kjønnskonkurranse om hvem som har det verst. Du har ingen anelse hvordan det er å være uattraktiv kvinne.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...