Gå til innhold

Er kvinner klar over hvor privilegerte de er?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Vi skal ikke så langt tilbake i tid før det var vanlig at menn tvangsgiftet sine døtre bort for å dekke egne ambisjoner. Vi trenger ikke heller gå så langt tilbake i tid for å se at kvinner ble behandlet som barn, ei heller hadde kvinner stemmerett. 

Verden har heldigvis forandret seg. Idag vet vi at kvinner ikke er en mann underlegen, og fri vilje er en del av kvinners menneskerettigheter. 

Ja, menn har virkelig rotet det til for seg selv. 

Anonymkode: 8b7d4...7aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilke "hindre" er så dette? Finnes det et eneste område i samfunnet der kvinner ikke kvoteres inn og får støtteordninger? 

Uansett var ikke dette temaet nå. Nå snakker vi spesifikt om muligheten til å finne en partner. 

hville hindre? Jasså. Lik lønn for likt arbeid ? Lav årslønn i generelt kvinnerepresenterte yrker? For ikke å snakke om jævl vanskelig å klatre karrierestigen i yrker som er likekjønnet eller mannsdominerte. Ikke mange kvinnelige direktører nei, dn nye fotballtrenern for kvinnelandslaget er tildelt middelmådig svenske, latterlig. 

Skjer gang på gang. 

Kan bare glemme å reise utenlands til midtøsten, india eller andre u land som kvinne alene. Å dra til dubai må skje på egen risiko isåfall. Kvinner er Pålagt å kle seg i telt i visse land. I andre land bestemmer staten over kroppen hvor abort er forbudt, selv ved voldtekt.

priviligert?? Ikke i mine øyne.

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, menn har virkelig rotet det til for seg selv. 

Absolutt ikke. Samfunnet tjener på at kvinner deltar

• Liker 6
Skrevet

At kvinner har det utrolig enkelt og kan velge og vrake. 

Men hvorfor skal vi tenke på de 95 av 100 mennene man swiper bort? Skal jeg synes synd i dem? Hvorfor mener du kvinner er heldig fordi menn, ifølge deg er horebukker og swiper alle kvinner på tinder til høyre mer eller mindre for å få seg et ligg? Verden i virkeligheten og verden på tinder er forskjellig. Ser du "alle" kvinner gå hjem med noen fra byen en lørdag? 

Anonymkode: 88a70...9bc

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Absolutt ikke. Samfunnet tjener på at kvinner deltar

På hvilken måte egentlig? Jo mer såkalt "likestilling" man får i samfunnet, jo mer ulykkelige blir både kvinner og menn. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At kvinner har det utrolig enkelt og kan velge og vrake. 

Priviligerte fordi de kan få lov til å være sexobjekter hvis de vil? Har du fått en rakett i hodet i jula?

De fleste kvinner vil ha kjærlighet og et liv med én person som genuint bryr seg om en. At 10 eller 100000 menn er villig til å ha seg med dem, er rimelig likegyldig. Alt som er å hente i det er ødelagt selvfølelse. 

Anonymkode: 6d53a...979

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, Joia skrev:

hville hindre? Jasså. Lik lønn for likt arbeid ? Lav årslønn i generelt kvinnerepresenterte yrker? For ikke å snakke om jævl vanskelig å klatre karrierestigen i yrker som er likekjønnet eller mannsdominerte. Ikke mange kvinnelige direktører nei, dn nye fotballtrenern for kvinnelandslaget er tildelt middelmådig svenske, latterlig. 

Skjer gang på gang. 

Kan bare glemme å reise utenlands til midtøsten, india eller andre u land som kvinne alene. Å dra til dubai må skje på egen risiko isåfall. Kvinner er Pålagt å kle seg i telt i visse land. I andre land bestemmer staten over kroppen hvor abort er forbudt, selv ved voldtekt.

Det er jo lik lønn for likt arbeid i Norge i dag. Ja, typiske kvinneyrker er litt lavere betalt, men det er ofte fordi det er snakk om offentlig sektor, som ikke er lønnsledende. Syntes argumenter som dette faller litt i fisk, når vi i skrivende stund både har kvinnelig statsminister og finansminister, altså de to mest betydningsfulle posisjonene i norsk politikk. Og når det gjelder direktørroller er det i det hele tatt svært få personer - menn som kvinner - som i det hele tatt kommer i betraktning som direktør for en stor bedrift eller stor organisasjon. Dette er således enn debatt om klassebegrepet snarere enn kjønn. 

Midtøsten og andre deler av verden er selvsagt en helt annen debatt. 

Anonymkode: 476bc...12f

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Joia skrev:

hville hindre? Jasså. Lik lønn for likt arbeid ? LOVPÅLAGT Lav årslønn i generelt kvinnerepresenterte yrker? SÅ TA EN ANNEN JOBB DA For ikke å snakke om jævl vanskelig å klatre karrierestigen i yrker som er likekjønnet eller mannsdominerte. DA BLIR MAN KVOTERT INN - KVINNER ER OVERREPRESENTERT I  LEDERGRUPPER Ikke mange kvinnelige direktører nei, dn nye fotballtrenern for kvinnelandslaget er tildelt middelmådig svenske, latterlig. FORDI DET IKKE FINNES KVALIFISERTE KVINNER - DU KAN JO NEVNE EN ENESTE? 

Skjer gang på gang. 

Kan bare glemme å reise utenlands til midtøsten, india eller andre u land som kvinne alene. Å dra til dubai må skje på egen risiko isåfall. Kvinner er Pålagt å kle seg i telt i visse land. I andre land bestemmer staten over kroppen hvor abort er forbudt, selv ved voldtekt. VI BOR IKKE I MIDTØSTEN, VI BOR I NORGE (SELV OM KVINNER ØNSKER Å INNFØRE SHARIA HER). 

Kom med reelle argumenter om du har noen. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Priviligerte fordi de kan få lov til å være sexobjekter hvis de vil? Har du fått en rakett i hodet i jula?

De fleste kvinner vil ha kjærlighet og et liv med én person som genuint bryr seg om en. At 10 eller 100000 menn er villig til å ha seg med dem, er rimelig likegyldig. Alt som er å hente i det er ødelagt selvfølelse. 

Ja, det å kunne ha sex med omtrent hvem man vil når man vil er faktisk et privilegium. 

Men det blir som å puste går jeg ut fra. Man regner det ikke som et privilegium før man har hodet under vann. 

• Liker 1
Skrevet

På hvilken måte egentlig? Jo mer såkalt "likestilling" man får i samfunnet, jo mer ulykkelige blir både kvinner og menn. 

Du tror kvinner blir mer lykkelige av å bli tvangsgiftet bort til noen de ikke liker slik at far kan stige på prestisje trappen?

Beklager men det er ikke slik realitetene er. Jeg spesialiserer meg nå innen kvinnehistorie og også du ville grått om du hadde hørt de personlige historiene om kvinnene som led før vi ble likestilt. Det er hjerteskjærende å lese om alt det vonde kvinner har blitt utsatt for.

Tro det eller ei, kvinner er jevnbyrdige med menn. Undertrykkelse er aldri akseptabelt. 

• Liker 14
Skrevet

Du tror kvinner blir mer lykkelige av å bli tvangsgiftet bort til noen de ikke liker slik at far kan stige på prestisje trappen?

Beklager men det er ikke slik realitetene er. Jeg spesialiserer meg nå innen kvinnehistorie og også du ville grått om du hadde hørt de personlige historiene om kvinnene som led før vi ble likestilt. Det er hjerteskjærende å lese om alt det vonde kvinner har blitt utsatt for.

Tro det eller ei, kvinner er jevnbyrdige med menn. Undertrykkelse er aldri akseptabelt. 

Jeg vet bare at det er flere kvinner som har psykiske problemer og går på antidepressiva i Norge nå enn det noen gang har vært. 

I dagens Norge er det menn som er diskriminert og undertrykket. 

Skrevet

Nå er jo tinder latterlig idiotisk i utgangspunktet, så akkurat det spiller neppe noen særlig rolle.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo lik lønn for likt arbeid i Norge i dag. Ja, typiske kvinneyrker er litt lavere betalt, men det er ofte fordi det er snakk om offentlig sektor, som ikke er lønnsledende. Syntes argumenter som dette faller litt i fisk, når vi i skrivende stund både har kvinnelig statsminister og finansminister, altså de to mest betydningsfulle posisjonene i norsk politikk. Og når det gjelder direktørroller er det i det hele tatt svært få personer - menn som kvinner - som i det hele tatt kommer i betraktning som direktør for en stor bedrift eller stor organisasjon. Dette er således enn debatt om klassebegrepet snarere enn kjønn. 

Midtøsten og andre deler av verden er selvsagt en helt annen debatt. 

Anonymkode: 476bc...12f

Ja ja, er ingen vits å debattere videre omkring dette. men  overskriften bør omformuleres til "tinder-privilegert" skal man være korrekt. Men, seriøst, jeg har vanskelig for å skjønne at det finnes mange kvinner som deler det synspunktet ditt.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner i dagens samfunn har fritt valg på øverste hylle når det gjelder sexpartnere. Aldri i verdenshistorien har det eksistert en så seksuelt privilegert gruppe som det kvinner i vestlige samfunn er i dag. 

En normalt utseende kvinne på tinder kan i løpet av en dag booke møter med 100 sexpartnere, om hun så ønsker. 

Er kvinner selv klar over hvor enkelt de har det? Når de sitter på Tinder og venstresveiper 95 av 100 menn, tenker de over at de fleste kvinner gjør nøyaktig de samme valg som dem selv? Og at det store flertall av menn dermed blir valgt bort? 

Det virker ikke sånn. Selv om kvinner har det utrolig enkelt med å finne partnere, er de mer misfornøyde enn noengang. For jo lettere man har det, jo mer bortskjemt blir man. 

Så min oppfordring til kvinner på dette forumet er: Tenk litt over hvor enkelt dere har det før dere klager. Tenk litt på de 95 av 100 menn dere sveiper til venstre på Tinder. 

Slutt med overdrivingen og sytingen og skaff deg litt selvinnsikt for å finne ut hva DU kan FORANDRE ved deg selv for å slutte å være en bitterpikk. Seriøst, kutt ut og skjerp deg!

Anonymkode: 36a19...fb5

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Joia skrev:

Ja ja, er ingen vits å debattere videre omkring dette. men  overskriften bør omformuleres til "tinder-privilegert" skal man være korrekt. Men, seriøst, jeg har vanskelig for å skjønne at det finnes mange kvinner som deler det synspunktet ditt.

Selvfølgelig er det ikke mange kvinner som deler synspunktet. Det er jo hele poenget. Dere innser ikke hvor privlegerte dere er.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet bare at det er flere kvinner som har psykiske problemer og går på antidepressiva i Norge nå enn det noen gang har vært. 

I dagens Norge er det menn som er diskriminert og undertrykket. 

Det samme gjelder for gutter. Vet du hvem som gjør det best på skolen? Det er kvinner det. Gutter dropper ut av VGS i stadig høyere antall. Det kjønnet du burde bekymre deg om er : hankjønn. 

Jenter gjør det nemlig veldig bra akademisk mens gutter dropper ut. Så realiteten er som så : Norge kommer til å være dominert av kvinner om et par generasjoner. For meg gjør det ingenting, men hva med deg ?

• Liker 5
Skrevet

Slutt med overdrivingen og sytingen og skaff deg litt selvinnsikt for å finne ut hva DU kan FORANDRE ved deg selv for å slutte å være en bitterpikk. Seriøst, kutt ut og skjerp deg!

Anonymkode: 36a19...fb5

Jeg går ut fra at dette er svaret du gir til alle kvinner som lager klagetråder på forumet også? Bortsett fra at du bytter ut bitterpikk med bitterfitte? 

Da blir det mye copy/paste i så fall. 

Skrevet

Det samme gjelder for gutter. Vet du hvem som gjør det best på skolen? Det er kvinner det. Gutter dropper ut av VGS i stadig høyere antall. Det kjønnet du burde bekymre deg om er : hankjønn. 

Jenter gjør det nemlig veldig bra akademisk mens gutter dropper ut. Så realiteten er som så : Norge kommer til å være dominert av kvinner om et par generasjoner. For meg gjør det ingenting, men hva med deg ?

OK, så både gutter og jenter har mer psykiske problemer enn noengang. 

Takk for at du illustrerer poenget mitt! 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. På samme måte som at Norge ikke kan ta imot hele verdens fattige, så trenger ikke kvinner ha sex med alle menn. 

Men man kan være litt ydmyk og vise litt takknemlighet fordi man har det så utrolig bra, ikke sant? 

" Tenk litt på de 95 av 100 menn dere sveiper til venstre på Tinder.  "

På hvilken måte vil de stakkars forbigåtte mennene merke det da, og få et bedre liv, hvis kvinnene "tenker på dem" når de sveiper rundt på Tinder? Det vil ikke gjøre noen som helst forskjell i verden for disse mennene, om damene "tenker litt på dem" eller ei når de sveiper dem til venstre. Så det er fullstendig idiotisk, det du sier, at de skal tenke på dem fordi det er så forbanna synd på dem.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det å kunne ha sex med omtrent hvem man vil når man vil er faktisk et privilegium. 

Men det blir som å puste går jeg ut fra. Man regner det ikke som et privilegium før man har hodet under vann. 

Med mindre man trenger penger eller er nymfoman er det ingen fordel nei! Hva i alle dager har kvinner å hente på at menn vil ligge med dem? Kjønnssykdommer og kreft? Kvinner har ingenting å hente på å være sexobjekter!

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...