AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #181 Skrevet 28. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Alternativet er å gå for de samme få hunksene som alle andre kvinner gjør, og i beste fall håpe på å være en av mange. Hadde disse venninnene dine i det hele tatt giddet å gi vanlige menn en sjanse så kan det hende de hadde blitt positivt overrasket. Er det ikke dere kvinner som hele tiden påstår at utseende ikke er alt? Anonymkode: 8b7d4...7aa Hei. Jeg ville bare komme med et innspill. Jeg er en dame som har brent meg flere ganger på å date menn jeg har følt meg fysisk og psykisk tiltrukket av. Kjemien har vært god, samme interesser og fremtidsmål. Men så har jeg tydeligvis ikke vært attraktiv nok til å kunne bli fyrens kjæreste. Ikke vet jeg. Litt senere møtte jeg en fyr gjennom venner, han er virkelig ikke fysisk pen, han har vært veldig uheldig med ansiktstrekkene og det er bare sånn det er. Han hadde derimot en utrolig fin ustråling og jeg datet han et par måneder. Når vi hadde sex første gang trodde jeg oppriktig vi var så godt som kjærester. Han fikk utløsning veldig fort og fortalte at han ikke hadde hatt sex på flere år(!) og at det var årsaken. Så gikk det et par uker og så brøt han kontakten. Ingen forklaring, ikke en sms, ingenting. Jeg ble helt sjokkert for jeg hadde jo følelser og jeg ble også sjokkert over måten det ble gjort på. Møtte senere en av hans venner tilfeldigvis og han fortalte at guttegjengen hadde blitt sjokkert når han kom med meg fordi jeg var laaangt over hans liga og de hadde snakket seg imellom om hva han egentlig hadde gjort for å få meg eller om jeg rett og slett hadde et forvrengt selvbilde, og han la til at han ikke hatt introdusert eller snakket om damer til dem på mange år. Da jeg fortalte at han hadde brutt kontakten ble han enda mer sjokkert. Så min erfaring er at utseendet har ingenting å si, jeg har blitt like såret av både kjekke og langt ifra kjekke menn. Anonymkode: e82b7...c55 11
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #182 Skrevet 28. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg ville bare komme med et innspill. Jeg er en dame som har brent meg flere ganger på å date menn jeg har følt meg fysisk og psykisk tiltrukket av. Kjemien har vært god, samme interesser og fremtidsmål. Men så har jeg tydeligvis ikke vært attraktiv nok til å kunne bli fyrens kjæreste. Ikke vet jeg. Litt senere møtte jeg en fyr gjennom venner, han er virkelig ikke fysisk pen, han har vært veldig uheldig med ansiktstrekkene og det er bare sånn det er. Han hadde derimot en utrolig fin ustråling og jeg datet han et par måneder. Når vi hadde sex første gang trodde jeg oppriktig vi var så godt som kjærester. Han fikk utløsning veldig fort og fortalte at han ikke hadde hatt sex på flere år(!) og at det var årsaken. Så gikk det et par uker og så brøt han kontakten. Ingen forklaring, ikke en sms, ingenting. Jeg ble helt sjokkert for jeg hadde jo følelser og jeg ble også sjokkert over måten det ble gjort på. Møtte senere en av hans venner tilfeldigvis og han fortalte at guttegjengen hadde blitt sjokkert når han kom med meg fordi jeg var laaangt over hans liga og de hadde snakket seg imellom om hva han egentlig hadde gjort for å få meg eller om jeg rett og slett hadde et forvrengt selvbilde, og han la til at han ikke hatt introdusert eller snakket om damer til dem på mange år. Da jeg fortalte at han hadde brutt kontakten ble han enda mer sjokkert. Så min erfaring er at utseendet har ingenting å si, jeg har blitt like såret av både kjekke og langt ifra kjekke menn. Anonymkode: e82b7...c55 Du har dessverre fått bli kjent med andres frykt for å bli såret. Den kan få mennesker til å avslutte ting for å unngå å bli såret. Jeg tenker i samme baner selv. Vi er gift, men har ikke barn. Det gjør det lettere Anonymkode: f84d1...2e4
Sheherasade Skrevet 28. desember 2016 #183 Skrevet 28. desember 2016 2 timer siden, Gorgonzola skrev: På partnermarkedet derimot, stiller det seg noe annerledes. Menneskeheten er i dag preget av en tilnørmet lik kjønnsbalanse hva antall angår. Det fødes riktignok noen flere gutter enn jenter men gutter og menn er vesentlig mer utsatt for ulykker og selvmord så dette er nesten i balanse når vi korrigerer for det "svinnet" (unnskyld uttrykket). Vi har ingen store kriger som gjør store innhogg i antall menn i befolkningen (slik det var før i tiden), dermed er forholdet kvinner vs. menn tilnærmet 1:1. Og det er da det er interessant å diskutere påstanden, om kvinners privilegier, i akkurat denne konteksten. Fordi: Mange kvinner er økonomisk uavhengig av en mann og ser dermed ikke behovet for å ha en de må samarbeide med for å bygge rede. Mange kvinner har en lang ønskeliste med tanke på hva og hvem en partner skal være. Ergo: Mange menn selekteres vekk. Mange menn gidder ikke forplikte seg i et forhold. Da står vi igjen med en "pott" med menn (muligens et sted mellom 50 og 65 prosent av alle menn) som defineres som alt fra "bra nok" til "svært attraktiv" og disse gutta står suverent på toppen i partnermarkedet, gjerne med både to og tre barnekull med tre ulike kvinner. Hvem som er priviligert her må gjerne diskuteres. PS! Skulle ønske tråden handlet om privilegier i en større skala, det hadde vært veldig interessant å diskutere. Usikker på om KåGe flokken hadde tålt den Flere gode poeng her, inkludert å skille mellom hvilket kjønn som har det "enklest" når det gjelder sex, og når det gjelder forhold. Personlig synes jeg at uthevet skrift spesielt er interessant i forhold til egne erfaringer, da nettopp menns manglende ønske på forhold er en mismatch med det de fleste kvinner ønsker. Ser ikke noen grunn til at damene her inne på KG ikke kan diskutere privilegier generelt? 3
Gorgonzola Skrevet 28. desember 2016 #184 Skrevet 28. desember 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg ville bare komme med et innspill. Jeg er en dame som har brent meg flere ganger på å date menn jeg har følt meg fysisk og psykisk tiltrukket av. Kjemien har vært god, samme interesser og fremtidsmål. Men så har jeg tydeligvis ikke vært attraktiv nok til å kunne bli fyrens kjæreste. Ikke vet jeg. Litt senere møtte jeg en fyr gjennom venner, han er virkelig ikke fysisk pen, han har vært veldig uheldig med ansiktstrekkene og det er bare sånn det er. Han hadde derimot en utrolig fin ustråling og jeg datet han et par måneder. Når vi hadde sex første gang trodde jeg oppriktig vi var så godt som kjærester. Han fikk utløsning veldig fort og fortalte at han ikke hadde hatt sex på flere år(!) og at det var årsaken. Så gikk det et par uker og så brøt han kontakten. Ingen forklaring, ikke en sms, ingenting. Jeg ble helt sjokkert for jeg hadde jo følelser og jeg ble også sjokkert over måten det ble gjort på. Møtte senere en av hans venner tilfeldigvis og han fortalte at guttegjengen hadde blitt sjokkert når han kom med meg fordi jeg var laaangt over hans liga og de hadde snakket seg imellom om hva han egentlig hadde gjort for å få meg eller om jeg rett og slett hadde et forvrengt selvbilde, og han la til at han ikke hatt introdusert eller snakket om damer til dem på mange år. Da jeg fortalte at han hadde brutt kontakten ble han enda mer sjokkert. Så min erfaring er at utseendet har ingenting å si, jeg har blitt like såret av både kjekke og langt ifra kjekke menn. Anonymkode: e82b7...c55 Feil, her hadde utseende åpenbart alt å si
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #185 Skrevet 28. desember 2016 Akkurat nå, Gorgonzola skrev: Feil, her hadde utseende åpenbart alt å si Syntes det er kjipt når jeg forteller en ærlig og oppriktig historie, så skal man antyde at jeg var for stygg for han eller hva det er du prøver å antyde Anonymkode: e82b7...c55 4
LadyL Skrevet 28. desember 2016 #186 Skrevet 28. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. På samme måte som at Norge ikke kan ta imot hele verdens fattige, så trenger ikke kvinner ha sex med alle menn. Men man kan være litt ydmyk og vise litt takknemlighet fordi man har det så utrolig bra, ikke sant? Anonymkode: 8b7d4...7aa Hvordan skal vi kvinner vise denne takknemligheten mener du? 4
Gjest canacas Skrevet 28. desember 2016 #187 Skrevet 28. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bilder av en helt gjennomsnittlig dame. Jeg fikk hundrevis av meldinger av alle slags typer menn. Hadde jeg vært kvinner så kunne jeg valgt på alle hyller, fra øverste til nederste. Anonymkode: 8b7d4...7aa Jeg anser meg selv for å være relativt gjennomsnittlig. Jeg har hatt profil på Tinder ved flere anledninger. Jeg fikk ikke hundrevis av meldinger. Den gjennomsnittlige damen din; hva slags bilder hadde hun? 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Alternativet er å gå for de samme få hunksene som alle andre kvinner gjør, og i beste fall håpe på å være en av mange. Hadde disse venninnene dine i det hele tatt giddet å gi vanlige menn en sjanse så kan det hende de hadde blitt positivt overrasket. Er det ikke dere kvinner som hele tiden påstår at utseende ikke er alt? Anonymkode: 8b7d4...7aa "Vanlige menn" - jaha, så kvinner skal ikke være så pirkete som å bry seg om tiltrekning. Vi skal bare være glade til om noen vil ha oss? Som feks de "vanlige mennene" som du nevner? Er dette de samme som de stygge mennene? Det handler ikke nødvendigvis om utseendet, men det handler i stor del om tiltrekning. Tinder er laget for visuell tiltrekning. Akkurat det menn har vært opptatt av i så mange år. Backfire much? 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så for å oppsummere seks sider: Vi kvinner er griseheldige..vi kan knulle hvemsomhelst på lugubre datingapper. Sex er alt vi kvinnfolk er ute etter. Så bør vi for all del swipe de mindre attraktive mennene til høyre. Kanskje avtale et sympatiknull. Føler meg som verdens heldigste, som kvinne på Tinder. Anonymkode: 88a70...9bc I hear ya sister!
Sphere Skrevet 28. desember 2016 #188 Skrevet 28. desember 2016 Jeg mistenker at de som snakker om privilegerte kvinner i denne sammenheng er de menn som ønsker seg rask tilgang på sex selv, men må slite langt mer enn de føler kvinner må. Problemet er jo at de fleste kvinner faktisk ønsker seg et forhold, og der stiller kjønnene plutselig på lik linje. Ettersom mange kvinner har hatt enkel tilgang på sex, er det ikke enkelt å ta det inn over seg at det de ikke kan velge de samme kjekkasene når det gjelder forhold. Får man litt overblikk ser man at lett tilgang på sex for kvinner ikke nødvendigvis blir sett på som et privilegie. Det er det som oftest menn som mener det er. 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #189 Skrevet 28. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dere menn. Hvorfor er det ingen av dere som kan utdype hva slags damer dere sender meldinger til? Hører bare masse klaging om at dere ikke får napp og at vi oversvømmes av meldinger. Som dame kjenner jeg meg ikke igjen. Kanskje det har noe med HVOR attraktive dere krever at damene må være for at dere skal ta kontakt? Anonymkode: 1950e...89c 11 minutter siden, canacas skrev: Jeg anser meg selv for å være relativt gjennomsnittlig. Jeg har hatt profil på Tinder ved flere anledninger. Jeg fikk ikke hundrevis av meldinger. Den gjennomsnittlige damen din; hva slags bilder hadde hun? "Vanlige menn" - jaha, så kvinner skal ikke være så pirkete som å bry seg om tiltrekning. Vi skal bare være glade til om noen vil ha oss? Som feks de "vanlige mennene" som du nevner? Er dette de samme som de stygge mennene? Det handler ikke nødvendigvis om utseendet, men det handler i stor del om tiltrekning. Tinder er laget for visuell tiltrekning. Akkurat det menn har vært opptatt av i så mange år. Backfire much? I hear ya sister! Akkurat dette spør jeg om hver gang noen prøver å komme med ta "alle" kvinner er hot shit på datingapper. Jeg vil gjerne se bilde av det TS kaller en gjennomsnittlig dame? Hvordan så hun ut hun på bildet du brukte for å få hundrevis av meldinger? Anonymkode: daa39...481 4
Gjest canacas Skrevet 28. desember 2016 #190 Skrevet 28. desember 2016 5 minutter siden, Sphere skrev: Jeg mistenker at de som snakker om privilegerte kvinner i denne sammenheng er de menn som ønsker seg rask tilgang på sex selv, men må slite langt mer enn de føler kvinner må. Problemet er jo at de fleste kvinner faktisk ønsker seg et forhold, og der stiller kjønnene plutselig på lik linje. Ettersom mange kvinner har hatt enkel tilgang på sex, er det ikke enkelt å ta det inn over seg at det de ikke kan velge de samme kjekkasene når det gjelder forhold. Får man litt overblikk ser man at lett tilgang på sex for kvinner ikke nødvendigvis blir sett på som et privilegie. Det er det som oftest menn som mener det er. Det blir litt feil å si at alle kvinner har enkel tilgang også, men kun vil ha forhold. Det er også kvinner som kun vil ha sex, men gjerne ha en fast sexpartner da. Det gjør en ikke til kjærester. Jeg var så dum å brukte Tinder i en periode der jeg faktisk søkte etter en kjæreste, mistet nesten all selvtillit av den appen. Men poenget... Det er faktisk ikke alle kvinner som får haugevis av matcher, eller at det renner inn med tilbud når de vil ha seg noe. Det blir så feil å si at kvinner, utelukkende fordi vi er kvinner, kan få akkurat det vi vil (uavhengig av om om det er forhold eller bare sex). Det er ikke så enkelt altså.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #191 Skrevet 28. desember 2016 2 minutter siden, canacas skrev: Men poenget... Det er faktisk ikke alle kvinner som får haugevis av matcher, eller at det renner inn med tilbud når de vil ha seg noe. Det blir så feil å si at kvinner, utelukkende fordi vi er kvinner, kan få akkurat det vi vil (uavhengig av om om det er forhold eller bare sex). Det er ikke så enkelt altså. Hvor mange menn av dem du var interessert i matchet du med på tinder? 90 %? 95% Anonymkode: 8b7d4...7aa
Sphere Skrevet 28. desember 2016 #192 Skrevet 28. desember 2016 3 minutter siden, canacas skrev: Det blir litt feil å si at alle kvinner har enkel tilgang også, men kun vil ha forhold. Det er også kvinner som kun vil ha sex, men gjerne ha en fast sexpartner da. Det gjør en ikke til kjærester. Jeg var så dum å brukte Tinder i en periode der jeg faktisk søkte etter en kjæreste, mistet nesten all selvtillit av den appen. Men poenget... Det er faktisk ikke alle kvinner som får haugevis av matcher, eller at det renner inn med tilbud når de vil ha seg noe. Det blir så feil å si at kvinner, utelukkende fordi vi er kvinner, kan få akkurat det vi vil (uavhengig av om om det er forhold eller bare sex). Det er ikke så enkelt altså. Sorry. Glemte å få med "veldig generalisert", slik det ofte blir i slike debatter. Dere er jo ikke en konform gruppe. Akkurat som ikke alle menn kun er ute etter sex. Det var bare en overfladisk observasjon fra min side. Går man inn i enkelttilfeller, ser man at det aldri er så enkelt.
Gjest canacas Skrevet 28. desember 2016 #193 Skrevet 28. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange menn av dem du var interessert i matchet du med på tinder? 90 %? 95% Anonymkode: 8b7d4...7aa Feil spørsmål! Hvor mange man matcher med er fullstendig irrelevant om du ikke oppnår noen form for kontakt! Jeg matchet med alle jeg sveipet høyre. Totalt (medregnet matcher som ble fjernet umiddelbart eller innen kort tid) ca 30 stk. To av de fikk jeg kontakt med. 1 av de møtte jeg. Han ville bare pule, så det droppa jeg. Det er noe å misunne det gutta, eller hva?
Gjest O.G. Skrevet 28. desember 2016 #194 Skrevet 28. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Alternativet er å gå for de samme få hunksene som alle andre kvinner gjør, og i beste fall håpe på å være en av mange. Hadde disse venninnene dine i det hele tatt giddet å gi vanlige menn en sjanse så kan det hende de hadde blitt positivt overrasket. Er det ikke dere kvinner som hele tiden påstår at utseende ikke er alt? Anonymkode: 8b7d4...7aa De fleste damer er gift med helt vanlige menn.
Gjest canacas Skrevet 28. desember 2016 #195 Skrevet 28. desember 2016 3 minutter siden, Sphere skrev: Sorry. Glemte å få med "veldig generalisert", slik det ofte blir i slike debatter. Dere er jo ikke en konform gruppe. Akkurat som ikke alle menn kun er ute etter sex. Det var bare en overfladisk observasjon fra min side. Går man inn i enkelttilfeller, ser man at det aldri er så enkelt. Generalisert definitivt. Men noen ting baserer man på egen erfaring også, og ikke bare synsing slik noen menn her på KG ser ut til å gjøre. Fra nettdating har jeg til dags dato ikke møtt noen som ikke prøvde seg på sex umiddelbart (jeg har prøvd andre steder enn Tinder altså). Da er det lett for meg å si at det kun handlet om sex. Og det er vel der selvtilliten daler, når man innser at man er pulbar - men ikke kjærestemateriale. Da gir man etterhvert faan, og blir like blasert selv. En evig runddans det der.
Gjest antbug Skrevet 28. desember 2016 #196 Skrevet 28. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Var DETTE din ide om et bitende comeback? 😢 Menn må vurdere steroider for å kanskje dra damer, kvinner trenger stort sett bare å smile til en mann. Lettere da? Anonymkode: f84d1...2e4 Kjempelurt med steroider, ja. Det er kanskje det sikreste valget hvis man vil gjøre seg helt uaktuell hos kvinner. Det er vel bare de dummeste av de dumme som kan tenke seg å være sammen med en tikkende bombe av en mann som får raseriutbrudd og banker dem, og i tillegg har ryggen full av kviser og kuk som krymper. Tenk om det var sant det dere påstår. Gud, så fint det hadde vært å bare smile og så hadde man en hale av menn etter seg!
Sphere Skrevet 28. desember 2016 #197 Skrevet 28. desember 2016 Ren nettdating har jeg ikke forsøkt, men har en del venner som har delt erfaringer derfra. De beskriver en generell håpløshet enten det nå er kvinner eller menn. Kvinnene har ofte samme opplevelse som deg. Det er vanskelig å komme seg videre fra sexen. Mennene er veldig delt. Er man attraktiv nok blir man nærmest overveldet, har masse tilbud, og det blir vanskelig å slå seg til ro med noen. Tilhører man ikke denne lille gruppen med attraktive mannfolk, har man et problem med laber respons. Så jeg er ikke spesielt lei meg for at jeg ikke har forsøkt dette, selv om ei venninne gjerne vil jeg skal ta sjansen. 1
Gjest canacas Skrevet 28. desember 2016 #198 Skrevet 28. desember 2016 1 minutt siden, Sphere skrev: Ren nettdating har jeg ikke forsøkt, men har en del venner som har delt erfaringer derfra. De beskriver en generell håpløshet enten det nå er kvinner eller menn. Kvinnene har ofte samme opplevelse som deg. Det er vanskelig å komme seg videre fra sexen. Mennene er veldig delt. Er man attraktiv nok blir man nærmest overveldet, har masse tilbud, og det blir vanskelig å slå seg til ro med noen. Tilhører man ikke denne lille gruppen med attraktive mannfolk, har man et problem med laber respons. Så jeg er ikke spesielt lei meg for at jeg ikke har forsøkt dette, selv om ei venninne gjerne vil jeg skal ta sjansen. Det er veldig variabelt da, dette med nettdating. Og jeg tror det er relativt aldersbetinget også. Det er annerledes nå, enn forrige gang jeg var på nettdating for å ikke snakke om første gang. Det er så mange kriterier som skal på plass, og utseendet er bare en del av det, alder det neste. Det er lett for meg å si at det vil være enklere for deg som mann, men det vet jeg jo ingenting om - for jeg har kun erfaringen som kvinne Hold deg her på KG du btw
Cronosgjesten Skrevet 28. desember 2016 #199 Skrevet 28. desember 2016 15 minutter siden, Sphere skrev: Jeg mistenker at de som snakker om privilegerte kvinner i denne sammenheng er de menn som ønsker seg rask tilgang på sex selv, men må slite langt mer enn de føler kvinner må. Problemet er jo at de fleste kvinner faktisk ønsker seg et forhold, og der stiller kjønnene plutselig på lik linje. Ettersom mange kvinner har hatt enkel tilgang på sex, er det ikke enkelt å ta det inn over seg at det de ikke kan velge de samme kjekkasene når det gjelder forhold. Får man litt overblikk ser man at lett tilgang på sex for kvinner ikke nødvendigvis blir sett på som et privilegie. Det er det som oftest menn som mener det er. Jeg tror at kjønnene aldri vil forstå det andre synet. Kvinner kan få seg noe når de ønsker (stort sett, og mulig de må gå for noe annet enn de ville hatt som kjæreste), men ønsker ikke dette primært. Da kan de ikke skjønne at det kan være så mye å mase om, fordi det kommer helt naturlig når det trengs. Menn som har alt på stell, har likevel ikke jevnt over helt samme tilgang til uforpliktende sex. Da blir det et issue. Det er ikke sikkert at alle ønsker seg det, jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg har det vært porno og frøken høyre når jeg har vært singel. Tilfeldig sex etterlater et sort hull i meg som jeg ikke liker. Å få meg kjæreste har aldri vært noe problem, jeg har avvist på en pen måte mange som har blitt interessert, betatt, og ønsket å komme nærmere i form av noe som kunne blitt er forhold. En kvinne ville kanskje kalt det et privilegium? Min selvfølelse er "dårlig" fordi jeg ikke blir begjært som sexobjekt. En kvinnes fordi hun ikke blir begjært som samlivsobjekt. Jeg skulle ønske noen bare var ute etter kroppen min. Hun at ikke alle bare var ute etter kroppen hennes. Når jeg snakker om begjær over, betyr ikke det at jeg hadde hatt sex med den som evt hadde erklært meg som det, men at jeg kunne kjent på følelsen av at noen syntes jeg var digg. Det er en årsak til at hann-påfuglen har de flotteste fjærne, Det er egentlig ikke følelser, det er biologi ☺️ Så får man en form for stillingskrig gående, hvor menn gir inntrykk av at de liker en kvinne bedre enn de gjør, for å få tilgang til delvis uforpliktende sex... Enveis-uforpliktende. Så blir noen såret. Det er nok bedre å bare godta at det andre kjønnet føler det slik, og oppføre seg ordentlig mot de man møter på sin vei. Alle drømmer om å føle seg ønsket. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #200 Skrevet 28. desember 2016 22 minutter siden, canacas skrev: Feil spørsmål! Hvor mange man matcher med er fullstendig irrelevant om du ikke oppnår noen form for kontakt! Jeg matchet med alle jeg sveipet høyre. Totalt (medregnet matcher som ble fjernet umiddelbart eller innen kort tid) ca 30 stk. To av de fikk jeg kontakt med. 1 av de møtte jeg. Han ville bare pule, så det droppa jeg. Det er noe å misunne det gutta, eller hva? Du matchet altså med absolutt alle du var interessert i. 100 %. Er du klar over hvor fullstendig utenkelig noe slikt er for en mann? Absolutt ingen menn matcher med 100 % av de jentene han er interessert i. Dette er akkurat hva jeg snakker om. Anonymkode: 8b7d4...7aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå