AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #141 Skrevet 6. januar 2017 1 time siden, MintyBreeze skrev: Jeg tror ikke halvparten av dere som har ME selv skjønner hva som kom frem i tv2 innslaget her om dagen.. Enlighten us, oh wise one! Anonymkode: c6133...0b2 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #142 Skrevet 6. januar 2017 På 20.12.2016 den 22.25, AnonymBruker skrev: På 20.12.2016 den 22.15, AnonymBruker skrev: Om jeg husker rett er Epstein-Barr en kronisk sykdom. Hvis du har fått denne påvist, hvorfor skal du da vri det til ME, når sykdomsbildet til Epstein-Barr er likt med de som mener å ha ME. Jeg mener ikke å kverulere, men har ikke tanken slått deg at de symptomene, og den sykdommen du har faktisk er Epstein-Barr? Jeg kan ikke mye om Epstein-Barr, men såvidt jeg husker er dette en kronisk sykdom som gir utmattelse. Hvorfor skal man da dra inn ME, når Epstein-Barr kan forklare sykdomsbildet ditt? Anonymkode: f9676...026 Hvordan i himmelens navn mener du jeg "vrir det til ME"? Jeg har da ikke satt diagnosen på meg selv! Jeg ble utredet på nevrologisk avdeling på et av de største sykehusene i landet og av spesialister på Haukeland. JEG nevnte aldri ME for legene. Jeg håpet at det var en sykdom det fins medisin for. Epstein-Barr er et virus de fleste blir smittet av uten å bli syke men noen får kyssesyke og noen få får ME etterpå. ME kan utløses av influensavirus også. Anonymkode: 09e55...c14 Anthony William mener at det er Epstein Barr som forårsaker ME, og at man kommer til å finne ut dette om noen tiår (forhåpentligvis før). Det som er problemet med Epstein Barr, er at etter man blir smittet av viruset, trenger man ikke ha noen symptomer, og viruset flytter etter hvert inn i et indre organ, gjerne leveren eller milten, hvor legene ikke finner det. Etter måneder eller år kan det begynne å forårsake forskjellige tilstander, da typisk etter en infeksjon (også flåttbitt), følelsesmessige kriser, en ulykke eller andre ting som gjør at kroppen er mindre motstandsdyktig. Dette er ganske langt å lese men verdt det om man har Epstein Barr. Har man hatt kysseskyken, har man det mest sannsynlig: http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/ Anonymkode: 9c1ad...f06
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #143 Skrevet 6. januar 2017 På 20.12.2016 den 22.12, AnonymBruker skrev: Diagnosen min er ME utløst av Epstein-Barr. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av at ME-syke nekter å vurdere at det kan ligge noe annet fysisk eller psykisk i bunnen. Anonymkode: 09e55...c14 Dette er bare utrolig interessant å lese, ME er forårsaket av Epstein Barr. Du bare må lese denne boka, og få de som har diagnostisert deg til å lese den også. Og jeg tuller ikke, det hele kan virke litt far out, men når du begynner å lese så er det veldig ned på jorda. Både denne boka og den andre boka hans har forord av leger. https://www.haugenbok.no/bok/I9788202500818?gclid=CM2yoeWyrtECFVJnGQodS_gKlQ Anonymkode: 9c1ad...f06
BlendaSensitive Skrevet 7. januar 2017 #144 Skrevet 7. januar 2017 90% av alle har epstein barr i seg! Som jeg har sagt tidligere, blir jo som å si at de med ME har spist brød. 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #145 Skrevet 7. januar 2017 2 timer siden, BlendaSensitive skrev: 90% av alle har epstein barr i seg! Som jeg har sagt tidligere, blir jo som å si at de med ME har spist brød. Blir vel riktigere å si at noen utvikler cøliaki av hvete, men ikke alle. Kanskje noen utvikler ME av epstein, men ikke alle. Vet det var for eks noe forskning som antyder at noen mennesker sitt immunsystem reagerer på lektiner (som man finner bl.a i bønner). Mennesker har noe ulike kropper og immunforsvar, så det er ikke logisk å forvente at alle tåler eller ikke tåler det samme Anonymkode: c40a7...181 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #146 Skrevet 7. januar 2017 21 timer siden, MintyBreeze skrev: Jeg tror ikke halvparten av dere som har ME selv skjønner hva som kom frem i tv2 innslaget her om dagen.. Hva mener du? Anonymkode: 0d4a9...487 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #147 Skrevet 7. januar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 0d4a9...487 Kan du forklare hva som kom frem? Anonymkode: 91979...d72
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #148 Skrevet 7. januar 2017 Jeg blir også sliten hvis jeg bare sover og ligger i senga i flere dager på rad Anonymkode: 91979...d72 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #149 Skrevet 7. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare hva som kom frem? Anonymkode: 91979...d72 Du kan lese mer om det her: https://insight.jci.org/articles/view/89376 Anonymkode: 0d4a9...487 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #150 Skrevet 7. januar 2017 Etter mange runder med cellegift har fastlege gitt meg diagnose me eller fibromyalgi. Jeg ønsker ikke å settes i en slik negativ bås. Forsøker å gå på jobb hver dag men faktum er at jeg er helt utslitt Anonymkode: c3b31...bdb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #151 Skrevet 7. januar 2017 9 timer siden, BlendaSensitive skrev: 90% av alle har epstein barr i seg! Som jeg har sagt tidligere, blir jo som å si at de med ME har spist brød. Vet du det for sikkert? Det kan faktisk godt være, fordi dette viruset går i dvale og skaper ikke problemer hos alle. Det kommer an på hvor sterkt immunforsvar man har, om man har vitamin- og mineralmangler etc. Kvinner blir oftere angrepet av EB fordi de går gjennom hormonelle forandringer i svangerskap og overgangsalder, og viruset "spiser" hormoner. Dette er grunnen til at mange får helseplager i overgangsalderen eller får ME etter svangerskap. Det finnes også 60 forskjellige varianter av dette viruset, noen mere aggressive enn andre. Og grunnen til at noen utvikler cøliaki men ikke alle, er at viruset begynner å nære seg av gluten, og kroppen blir dermed "allergisk" mot det. Slik kan man plutselig bli intolerant mot matvarer man tålte før. Anonymkode: 9c1ad...f06
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #152 Skrevet 7. januar 2017 På 6.1.2017 den 19.45, MintyBreeze skrev: Jeg tror ikke halvparten av dere som har ME selv skjønner hva som kom frem i tv2 innslaget her om dagen.. Jeg tror ikke halvparten av dere som ikke har ME skjønner hvordan det er. Anonymkode: 9c1ad...f06 2
BlendaSensitive Skrevet 8. januar 2017 #153 Skrevet 8. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du det for sikkert? Det kan faktisk godt være, fordi dette viruset går i dvale og skaper ikke problemer hos alle. Det kommer an på hvor sterkt immunforsvar man har, om man har vitamin- og mineralmangler etc. Kvinner blir oftere angrepet av EB fordi de går gjennom hormonelle forandringer i svangerskap og overgangsalder, og viruset "spiser" hormoner. Dette er grunnen til at mange får helseplager i overgangsalderen eller får ME etter svangerskap. Det finnes også 60 forskjellige varianter av dette viruset, noen mere aggressive enn andre. Og grunnen til at noen utvikler cøliaki men ikke alle, er at viruset begynner å nære seg av gluten, og kroppen blir dermed "allergisk" mot det. Slik kan man plutselig bli intolerant mot matvarer man tålte før. Anonymkode: 9c1ad...f06 Har postet dette forrige side. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/kyssesyke-mononukleose-1751.html " Studier tyder på at 90% av den voksne befolkningen smittes med Epstein Barr viruset i løpet av livet, men kun et fåtall blir syke i en slik grad at diagnosen blir stilt. Symptomgivende mononukleose er mest vanlig hos ungdommer (10-19 år), men kan også forekomme ned i småbarnsalder og hos voksne. " Dette med cøliaki, er dette noe du tror? Hvor har du lest dette? Cøliaki er en betennelsereaksjon i tarmtottene. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/coliaki-arsaker-7209.html ---- Ikke for å være frekk, men er du tilhenger av homøpati og annen alternativ behandling? Spør fordi de som driver med dette bruker ha en litt alternativ tilnærming til årsak/virkning hos sykdommer og tilstander... Med mye synsing og årsaksvirkning som ikke har rot i vitenskap. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #154 Skrevet 8. januar 2017 I beg trodde de var latskap. Sånn er det ikke lengre. Så flott at det finnes folk som kan sette diagnose på folk, som legene ikke klarer Anonymkode: f6d17...d53
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #155 Skrevet 8. januar 2017 http://www.dn.se/nyheter/sverige/forskaren-90-talskrisen-bakom-okningen-av-stress/ "– Sömnstörningar är symtom nummer ett, trötthet nummer två, kognitiva störningar nummer tre, och så har de problem med kroppen. Det kan vara allt möjligt. Muskelspänning, problem med nacken och tarmen, huden, hjärtat, håret och immunsystemet, säger han. Patienterna blir ofta mycket sjuka när de smittas av virus och bakterier. – De är oskyddade i kroppen, säger Aleksander Perski. De kan också ha psykiska reaktioner, som ledsenhet och nedstämdhet. – Det är inte nödvändigtvis orsak till det hela, utan snarare en effekt. Man orkar inte, man mäktar inte med, säger Aleksander Perski." Nei det handler ikke om ME, men Stress med påfølgende symptomer. Anonymkode: 015ab...70e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #156 Skrevet 8. januar 2017 Overskriften er litt vel tabloid, men ellers er dette en glimrende oppsummering av dagens status når det gjelder ME: http://www.news.com.au/technology/science/human-body/how-alem-matthees-letter-helped-solve-chronic-fatigue-syndrome-mystery/news-story/eb566e1a0f6bcaadb362818a12c2e386 Det er svært få holdepunkter for at ME er psykisk (og et kriterie for å få diagnosen er faktisk at psykisk sykdom er utelukket). Vi kan ennå ikke slå fast 100 % sikkert at ME er biomedisinsk, men mye av forskningen de siste par årene peker i den retningen. I 2017 skal dessuten blindingen i randomiserte behandlingsstudier avdekkes, og da begynner det virkelig å bli interessant her😊 Anonymkode: 0b725...59b 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #157 Skrevet 8. januar 2017 http://www.healthrising.org/blog/2016/12/27/chronic-fatigue-syndrome-energy-problems-fluge-mella-study/ Anonymkode: c40a7...181
SunnivaOslo Skrevet 1. mai 2018 #159 Skrevet 1. mai 2018 Veldig mange med ME har "dårlige dager" når noe kjipt må gjøres (dra på NAV feks) og "gode dager" når det er noe gøy (ferie og fester).... Reagerer på de som omtrent NEKTER å prøve ut ting for å bli bedre. Hvis du virkelig er dårlig vil du jo gjøre ALT for å bli bedre? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #160 Skrevet 1. mai 2018 11 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Veldig mange med ME har "dårlige dager" når noe kjipt må gjøres (dra på NAV feks) og "gode dager" når det er noe gøy (ferie og fester).... Reagerer på de som omtrent NEKTER å prøve ut ting for å bli bedre. Hvis du virkelig er dårlig vil du jo gjøre ALT for å bli bedre? Lord almighty, hvor begynner man. Ja, selvsagt har man mer energi til å gjøre morsomme ting enn kjipe ting, det gjelder vel deg også tenker jeg. Der ligger i ordet, lystbetont. LYSTbetont vs. plikter. Skulle ikke tro det var så vanskelig å forstå. Tenke seg til at man ønsker å oppleve noe gøy i livet sitt også, ikke bare sykdom og møkk, fy for skam. De fleste ME-syke jeg kjenner har prøvd både det ene og det andre, og nei, man er ikke så jævla keen på å prøve lightning process, selv man er blitt anbefalt det av x antall mer eller mindre fremmede mennesker. Og det du gjør her er å insinuere at man ikke ønsker å bli frisk. Hvilket grunnlag har du for å gjøre det? Har du ME selv? Kjenner du alle med ME i hele landet? Hvis dette er sant så er ME-pasienter vanvittig mye sykere enn man skulle tro, klin kokos i hodet... DA snakker vi sykdom! Begeret har rent over, og jeg beklager litt at det rant over på akkurat deg. På en annen side viser du særdeles lite empati her mens du sparker alvorlig syke mennesker mens de ligger nede, så kanskje det var fortjent likevel. Nok er nok. Anonymkode: 37ecd...4ed 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå