Gå til innhold

ME nye folkesyken?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (13 timer siden):

Hvilken forskning viser til at ME ikke er reellt?

Nå er jeg spent. :popcorn:

Det er vel ingen tester som kan vise ME?

Anonymkode: 05aae...373

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 12/20/2016 at 8:27 AM, AnonymBruker said:

Det jeg vet er at de to jeg kjenner som har ME har vært late hypokondere hele livet.Jeg har kjent hun ene siden barndommen, og husker at hun hadde en merkelig fascinasjon for sykdom allerede da. Hun brukte ekte og imaginære symptomer for å få oppmerksomhet fra voksne, feks hvis hun falt i lek så skrek hun ekstremt av smerte og måtte flere ganger hentes av ambulanse. Så vidt jeg vet så brakk hun aldri noe, og fikk ingen diagnose dengang, men når jeg ser tilbake så var dette ren Munchausen.

Nå er hun voksen med "ME" og melker "sykdommen" for det der er verdt. Poster daglige oppdateringer om sin sviktende helse på sosiale medier, kaster vekk livet sitt på å ligge i sengen, kjempe mot NAV og reise rundt på forskjellige sykehus og behandlingssteder. 

Anonymkode: 556b2...386

Kjenner til dette. Drev idrett og gikk i paralellklasse med ei som var til de grader hypokonder. Tror skolen vår ble svartelistet av ambulansetjenesten til slutt. I kamper var det skrik og gråt og ikke maken på skader. Var jo aldri brudd, men krykker, fatler og alt annet apoteket hadde å tilby måtte brukes i ukevis hvert år. Så skulle man starte på studier og poff var det 3-4 diagnoser på plass (ME selvfølgelig innkludert her). Ei annen god venninde fra barneskolen hadde fått blodkreft og sliter med ettervirkninger av dette, men står på og gjør sitt beste. Ikke snakk om å melke sykdommen. Mens hypokonderen omtrent har med en liste på nye symptomer og behandlinger hun trenger hver gang vi møtes. Nesten som om hun går "lei" de forskjelling sykdommene for det dukker stadig opp nye. 

Anonymkode: eabd9...d71

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...