Gå til innhold

ME nye folkesyken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir så forbaska irritert over alle som skriker ME og selvdiagnosere seg med dette, når sannheten er at de er giddeløse og late. ME er blitt en farsott og den store folkesykdommen, hvor man stempler seg som ME syk for å bortforklare at man er udugelig og ikke har interesse for å gjøre en stor nok innsats slik som alle andre. 

Merker jeg blir kvalm av alle som pådrar seg ME, og unnskylder sin latskap med dette. Det finne ingen kliniske tester som kan påvise ME, og det er ikke stort annet enn en tullesykdom for å bortforklare seg. Selvsagt kan alle føle på prestasjonspress, bli slitne eller utbrent, men man skriker ikke ME fordet om. Har selv vært helt i kjelleren, utslitt og totalt utladet pga. eksamen og mye arbeid på skolen, men jeg har fremdeles ikke valgt å kaste inn håndkleet for så å skrike ME. At på til skal de  som mener å ha "ME" være så sinnsykt selvmedlidende og nærmest krever at alle skal si "stakkars deg" fordi de ikke orker eller gidder å ta seg sammen. Synes dette ME hysteriet er gått over stokk og stein. Var ingen som hadde denne liksom sykdommen i gamle dager, da bet man tenna sammen og kom seg gjennom den harde hverdagen.

Anonymkode: f9676...026

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange flere kommer til å bli syke av uforklarlige sykdommer fremover, og levealderen kommer til å gå ned. Hvorfor? Fordi vi er så innsauset i gift, blant annet tungmetaller og radioaktiv stråling at det er blitt litt som vannet for fisken; vi aner ikke at det fins fordi det er så normalisert.

Anonymkode: 9c1ad...f06

• Liker 5
Skrevet

Syns ikke det er så rart at folk heller godtar ME diagnoser, enn å risikere å få de psykiatriske diagnosene som kanskje er mer reelle for tilstanden deres, med tanke på hvordan psykisk syke stigmatiseres her i landet. ME er mer "stuerent". 

Anonymkode: c5620...559

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det er så rart at folk heller godtar ME diagnoser, enn å risikere å få de psykiatriske diagnosene som kanskje er mer reelle for tilstanden deres, med tanke på hvordan psykisk syke stigmatiseres her i landet. ME er mer "stuerent". 

ME er jo en psykisk sykdom...

• Liker 7
Skrevet

Er det bedre for dere om det kalles MS, gikt og fibromyalgi? Er det mere troverdig?

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre for dere om det kalles MS, gikt og fibromyalgi? Er det mere troverdig?

Ja, for det er jo reelle sykdommer.

Anonymkode: 83731...533

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er jo reelle sykdommer.

Anonymkode: 83731...533

Hva gjør det til reelle sykdommer og ikke ME?

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, amativeReflection skrev:

ME er jo en psykisk sykdom...

Nei, det regnes som nevrologisk sykdom..

• Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange flere kommer til å bli syke av uforklarlige sykdommer fremover, og levealderen kommer til å gå ned. Hvorfor? Fordi vi er så innsauset i gift, blant annet tungmetaller og radioaktiv stråling at det er blitt litt som vannet for fisken; vi aner ikke at det fins fordi det er så normalisert.

... Eller på grunn av antibiotikaresistens, som er dét ekspertene (og ikke de selvutnevnte "ekspertene") er redde for. 

Sorry for at jeg fortsatte avsporingen, alle sammen.

Anonymkode: d6065...77a

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

... Eller på grunn av antibiotikaresistens, som er dét ekspertene (og ikke de selvutnevnte "ekspertene") er redde for. 

Sorry for at jeg fortsatte avsporingen, alle sammen.

Anonymkode: d6065...77a

Dette er også et problem da bakterier og virus fråtser i disse giftstoffene og også får lettere overtak i et forgiftet system.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det regnes som nevrologisk sykdom..

Påstår du at nevrologiske sykdommer ikke kan være psykiske? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Påstår du at nevrologiske sykdommer ikke kan være psykiske? 

Jeg påstår at nevrologiske syksommer ikke kan være psykiske.

• Liker 12
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg påstår at nevrologiske syksommer ikke kan være psykiske.

Dummeste jeg har hørt. Alle psykiske sykdommer er nevrologiske.

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvorfor mener du det? Kunne gått med på at psykiske sykdommer potensielt kan bli nevrologiske hvis man griller noens hjerne med elektrosjokk noen tiår og destruerer resten av hjernen deres med medisiner i store doser.

Men fatter ikke hvordan du begrunner det motsatte? Psykisk sykdom er jo ikke nerveskade, de har ikke akkurat blitt slått i hodet med noe hardt?

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det? Kunne gått med på at psykiske sykdommer potensielt kan bli nevrologiske hvis man griller noens hjerne med elektrosjokk noen tiår og destruerer resten av hjernen deres med medisiner i store doser.

Men fatter ikke hvordan du begrunner det motsatte? Psykisk sykdom er jo ikke nerveskade, de har ikke akkurat blitt slått i hodet med noe hardt?

Han mener det fordi han aner ikke hva han snakker om. Psykiske og nevrologiske sykdommer er forskjellige. Det vet alle.

• Liker 18
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Jeg er enig i at psykologiske sykdommer kan være nevrologiske, men alle nevrologiske sykdommer er ikke psykiske.

Altså: psykisk sykdom kan komme av nerveskade, men nerveskade kommer ikke av psykisk sykdom.

• Liker 7
Skrevet

Det jeg vet er at de to jeg kjenner som har ME har vært late hypokondere hele livet.Jeg har kjent hun ene siden barndommen, og husker at hun hadde en merkelig fascinasjon for sykdom allerede da. Hun brukte ekte og imaginære symptomer for å få oppmerksomhet fra voksne, feks hvis hun falt i lek så skrek hun ekstremt av smerte og måtte flere ganger hentes av ambulanse. Så vidt jeg vet så brakk hun aldri noe, og fikk ingen diagnose dengang, men når jeg ser tilbake så var dette ren Munchausen.

Nå er hun voksen med "ME" og melker "sykdommen" for det der er verdt. Poster daglige oppdateringer om sin sviktende helse på sosiale medier, kaster vekk livet sitt på å ligge i sengen, kjempe mot NAV og reise rundt på forskjellige sykehus og behandlingssteder. 

Anonymkode: 556b2...386

• Liker 14
Skrevet

Og når folk stadig sier "hvorfor tror du ikke på ME, tror du folk har lyst å være syke?", så er svaret ja. Jeg vet at hun jeg kjenner har lyst å være syk. Det er ingenting hun vil mer enn å være syk. Hele hennes identitet er basert på å være syk.

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og når folk stadig sier "hvorfor tror du ikke på ME, tror du folk har lyst å være syke?", så er svaret ja. Jeg vet at hun jeg kjenner har lyst å være syk. Det er ingenting hun vil mer enn å være syk. Hele hennes identitet er basert på å være syk.

Kjenner til to slike tilfeller, dog i litt mindre grad. Men ja, det er sant som du sier, det er alltid noen som gjør det til sin identitet å være syk, enten for å få penger, eller for å få medlidenhet. 

Mirakelas kreftbløff ble heldigvis avslørt. De er en skam; slike mennesker ødelegger for de som virkelig er syke.

Anonymkode: 11d73...1ec

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, gikt er da en sykdom. Kan påvises ved blodprøver (forhøyet ANA) og røntgen og ultralyd av ledd. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...