Hattivatti Skrevet 16. oktober 2017 #6081 Skrevet 16. oktober 2017 17 minutter siden, Marthe75 skrev: Men en lyd-app vil ikke gi samme effekt på snap og blogg.... jeg husker når jeg var ung (uten at det er så skrekkelig lenge siden...), så var det liksom litt eksotisk å ha noen fobier og sære trekk. Vi gjorde oss mange ganger mer redde og mer sære enn vi egentlig var. For å få oppmerksomhet. Mens jeg har ptsd og er redd og sær av den grunn Rart hvor forskjellig man kan være. Synes Helene er søt jeg, selv om hun er litt rar. Jeg liker det at hun er seg selv, selv om det kan bli rart, merkelig eller provoserende for enkelte. 3
maomao Skrevet 18. oktober 2017 #6082 Skrevet 18. oktober 2017 På 16.10.2017 den 21.20, Ryuk skrev: Mens jeg har ptsd og er redd og sær av den grunn Rart hvor forskjellig man kan være. Synes Helene er søt jeg, selv om hun er litt rar. Jeg liker det at hun er seg selv, selv om det kan bli rart, merkelig eller provoserende for enkelte. Tror nok folk lar seg provosere nettopp fordi hun er litt annerledes og viser det. Vi bor jo tross alt i janteland😜 Synes Helene har mye bra å komme med, liker henne. 7
Miranda16 Skrevet 18. oktober 2017 #6083 Skrevet 18. oktober 2017 22 minutter siden, maomao skrev: Tror nok folk lar seg provosere nettopp fordi hun er litt annerledes og viser det. Vi bor jo tross alt i janteland😜 Synes Helene har mye bra å komme med, liker henne. Det er ikke en eneste ting jeg misunner ved HD. Hva er det å misunne mener du? 5
maomao Skrevet 18. oktober 2017 #6084 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 5 minutter siden, Miranda16 skrev: Det er ikke en eneste ting jeg misunner ved HD. Hva er det å misunne mener du? Å herlighet🙄 Prøv å les innlegget mitt en gang til, deretter enda en gang og en siste gang. Nevner ikke en dritt om misunnelse. Endret 18. oktober 2017 av maomao 15
arnoyb Skrevet 18. oktober 2017 #6085 Skrevet 18. oktober 2017 Akkurat nå, Miranda16 skrev: Det er ikke en eneste ting jeg misunner ved HD. Hva er det å misunne mener du? Hun sier vell ikke at noen misunner henne noe, men at det er typisk jantelov at du ikke skal være annerledes for da "tror du at du er noe". 9
maomao Skrevet 18. oktober 2017 #6086 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 6 minutter siden, arnoyb skrev: Hun sier vell ikke at noen misunner henne noe, men at det er typisk jantelov at du ikke skal være annerledes for da "tror du at du er noe". Exactly my point. Er man annerledes og viser det tydelig, så får man ofte litt på "pukkelen" her til lands, på godt og vondt. Dette er jo ikke er unormalt fenomen. Vi er bor jo i janteland. At noen klarer å vri det over til misunnelse og at de ikke er misunnelig på noe, får meg til å undre over folks forståelse av ting. Endret 18. oktober 2017 av maomao 10
Miranda16 Skrevet 18. oktober 2017 #6087 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Synes det er langt å dra frem janteloven fordi hun har sine særegenheter. Det har vi alle. Jeg har aldri gitt HD tyn fordi hun bruker en støvesuger for å slappe av Endret 18. oktober 2017 av Miranda16 3
maomao Skrevet 18. oktober 2017 #6088 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Synes det er langt å dra frem janteloven fordi hun har sine særegenheter. Det har vi alle. Jeg har aldri gitt HD tyn fordi hun bruker en støvesuger for å slappe av Men hvorfor er du så butthurt? Dette handler da ikke om deg?! Det handler ikke om hva du tror eller synes. Tror du må lese kommentaren min en gang til, og til hun over her. Janteloven er så mangt. Det å stikke seg fram som annerledes kan man få mye pes for. Det er ikke et unormalt i landet vi bor i, nettopp pga janteloven, som er så godt festet her. Tror du må lese deg opp. Her tar du virkelig ikke poenget. 11
Miranda16 Skrevet 18. oktober 2017 #6089 Skrevet 18. oktober 2017 3 minutter siden, maomao skrev: Men hvorfor er du så butthurt? Dette handler da ikke om deg?! Det handler ikke om hva du tror eller synes. Tror du må lese kommentaren min en gang til, og til hun over her. Janteloven er så mangt. Det å stikke seg fram som annerledes kan man få mye pes for. Det er ikke et unormalt i landet vi bor i, nettopp pga janteloven, som er så godt festet her. Tror du må lese deg opp. Her tar du virkelig ikke poenget. Noe som er sært for noe er ikke sært for andre. Fordi folk har en annen oppfatning av andre så blir det for dumt å trekke fram janteloven. Janteloven blir etter min mening misbrukt i mange tilfeller 6
maomao Skrevet 18. oktober 2017 #6090 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Noe som er sært for noe er ikke sært for andre. Fordi folk har en annen oppfatning av andre så blir det for dumt å trekke fram janteloven. Janteloven blir etter min mening misbrukt i mange tilfeller Herlighet🙄 Les kommentarene en gang til du. Du tar fortsatt ikke poenget, og dette handler ikke om deg. Les deg gjerne opp på janteloven. Endret 18. oktober 2017 av maomao 7
Javasoft Skrevet 18. oktober 2017 #6091 Skrevet 18. oktober 2017 På 29.9.2017 den 23.49, Mildemoses skrev: Hva står i artikkelen i Aftenposten? Det er en sak om forskning på om overvekt er skadelig. I følge saken er det skadelig selv om man er fysisk aktivt. 1
Rosalie Skrevet 18. oktober 2017 #6092 Skrevet 18. oktober 2017 Ja, det er jo noe seriøst galt med samfunnet når en kvinnelig modell får voldtektstrusler etter å ha stilt opp i reklame med ubarberte legger... Og jo mer jeg leser, jo mer overbevist blir jeg om at det er viktig at damer som HD, Kristin Gjelsvik, Carina Carlsen (fetmenfattet), Arvida Bystrøm, Ulrikke Falck, for å nevne noen, jobber på tvers av de stadig snevrere normene selv om det koster i form av drittkommentarer og trusler. 16
Javasoft Skrevet 18. oktober 2017 #6093 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Saken var balansert og godt skrevet og hang ingen ut. Men HD nekter jo da for at forskning har noe å komme med ved at hun gjentatte ganger poengterer at hun er sunn og overvekten hennes ikke er skadelig. Hele saken blir så betent fordi man ikke skal kommentere folk sin kropp og deres utsende. Hadde hun fremmet en annen livsstil som også er bevist skadelig men mer akseptert å være i mot så hadde det vært lettere å snakke om. Det kunne for eksempel vært at hun nektet for at det var skadelig å røyke 50 sigg om dagen. Endret 18. oktober 2017 av Mynona Slettet sitat er fjernet 5
maomao Skrevet 18. oktober 2017 #6094 Skrevet 18. oktober 2017 Synes det er flott at hun viser at store jenter kan gå i skjørt, fine bluser, fargerike klær osv. Tror mange blir inspirert av det. Hvorfor skal man ikke kunne kle seg fint bare fordi man ikke er str. 38. Det er jo viktig at man er glad i seg selv uansett størrelse. Det er bra at hun var såpass ærlig i det "treningen for meg selv" innlegget. Tror hun har godt av å finne gleden ved det og ikke dele fra treningen offentlig. Det skal jo være lysbetont. 11
Rosalie Skrevet 18. oktober 2017 #6095 Skrevet 18. oktober 2017 For øvrig er det denne type kommentarer overvektige får. Hetsende, nedsettende og oftest sagt for å såre og latterliggjøre. Også undervektige får en del hets, men man skal være svært undervektig før noen henger seg opp i at man er for tynn. http://www.helenedrage.no/2017/10/04/jaevla-fettberg-og-andre-kommentarer/ 4
Miranda16 Skrevet 18. oktober 2017 #6096 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 2 timer siden, Rosalie skrev: For øvrig er det denne type kommentarer overvektige får. Hetsende, nedsettende og oftest sagt for å såre og latterliggjøre. Også undervektige får en del hets, men man skal være svært undervektig før noen henger seg opp i at man er for tynn. http://www.helenedrage.no/2017/10/04/jaevla-fettberg-og-andre-kommentarer/ Disse kommentarene som ble lagt på vegne av leserne var motbydelige. Kan ikke fatte at det voksne mennesker kan få seg til det. Heldigvis er ikke dette representativt for hvordan folk verbalt formulerer seg i forhold til en gruppe Endret 18. oktober 2017 av Miranda16 1
Rosalie Skrevet 18. oktober 2017 #6097 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) 40 minutter siden, Miranda16 skrev: Disse kommentarene som ble lagt på vegne av leserne var motbydelige. Kan ikke fatte at det voksne mennesker kan få seg til det. Heldigvis er ikke dette representativt for hvordan folk verbalt formulerer seg i forhold til en gruppe Å, du skulle bare vite hvor mye motbydelig drit jeg har fått slengt etter meg etter at jeg ble overvektig. Da jeg var så tynn at jeg mistet mensen, derimot, fikk jeg stort sett bare positive kommentarer... Endret 18. oktober 2017 av Rosalie 5
Wenda Skrevet 18. oktober 2017 #6098 Skrevet 18. oktober 2017 45 minutter siden, Miranda16 skrev: Disse kommentarene som ble lagt på vegne av leserne var motbydelige. Kan ikke fatte at det voksne mennesker kan få seg til det. Heldigvis er ikke dette representativt for hvordan folk verbalt formulerer seg i forhold til en gruppe Jeg håper og tror at det ikke er representativt for hvordan folk oppfører seg mot overvektige, men det er vanskelig å tro det når man daglig hører stygge kommentarer (fra forskjellige folk hver gang). Og jeg er ikke ekstremt overvektig engang, likevel får jeg konstant høre slike kommentarer når jeg beveger meg blant folk Det skal sies at alle kommentarene kanskje ikke har en ondskapsfull intensjon, men like fullt sårende. Få kommentarer blir sagt direkte til meg, men siden jeg både har ører og ikke er døv, så kan jeg faktisk høre hva folk sier til hverandre bak min rygg 1
miagunda Skrevet 18. oktober 2017 #6099 Skrevet 18. oktober 2017 1 time siden, Rosalie skrev: Å, du skulle bare vite hvor mye motbydelig drit jeg har fått slengt etter meg etter at jeg ble overvektig. Da jeg var så tynn at jeg mistet mensen, derimot, fikk jeg stort sett bare positive kommentarer... Motsatt med meg. Når jeg var litt rund og småfeit sa ingen noe. Når jeg var tynn synes folk de hadde rett til å si at jeg var alt for tynn og fikk høre det hele tiden. Nesten så de var sjalue. 8
Mynona Skrevet 18. oktober 2017 #6100 Skrevet 18. oktober 2017 Tråden er ryddet for brudd på opphavsretten, kommentarer om kropp og svar til dette. Mynona, mod.
Fremhevede innlegg