Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.11.2017 den 18.16, Miranda16 skrev:

Så i dagens innlegg beskylder hun sine blogger kollegaer for å drive med hersketeknikker. Kanskje hun bør feie for sin egen dør først? 

Så du den diskusjonen? Eller.. det kan du umulig ha gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gillians

Vet ikke helt hva jeg mener om dagens kjøleskapskritikk. For det første har jeg ikke vært borti denne trenden overhodet, den er vel ikke så stor? Og for det andre syns jeg det er en litt merkelig ting å bli provosert av. Disse bildene av kjøleskap lekkert fylt opp av grønnsaker frukt og bær i alle farger gjorde meg faktisk skikkelig inspirert! Og er det en ting som ikke gjør noe er det å bli inspirert til å spise mer frukt og grønt! At få har slike kjøleskap syns jeg da blir en ganske merkelig innvending. Virker som om hun blir irritert fordi hun syns det er så urealistisk, men det er jo ikke så langt fra sannheten for mange. Og her burde Helene virkelig lære litt i stedet for å bli provosert av litt lekkert danderte kjøleskapsbilder. Hun spiser jo så mye halvfabrikata og drit, (som hun er ærlig på, bra det), jeg tror hun hadde hatt utrolig godt av å sette seg inn i hvordan tilberede grønnsaker godt. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å spise opp det som var i et av de kjøleskapene der innen en uke eller to. 
Det er synd med alt dette jaget om at vi skal være perfekte, men å spise mer frukt og grønt er virkelig noe vi alle burde prøve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes det var litt inspirerende og se bilder av mye frukt/grønt..skal faktisk bli flinkere å kjøpe inn bær og sånn. Virker som om hun blir provosert av den minste ting for tiden. Spesielt ting som har med sunnhet og gjøre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger HD på Instagram og fikk dette bilder i feeden min. Greit, sikkert morsomt - men en ambassadør for å elske seg selv bør muligens holde seg for god til å «like» nedrige kommentarer myntet på andre kvinner.

Eller er det bare jeg som er hårsår?

 

419A1EDC-6BFF-41DD-BF56-60BA3977B5C0.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg følger HD på Instagram og fikk dette bilder i feeden min. Greit, sikkert morsomt - men en ambassadør for å elske seg selv bør muligens holde seg for god til å «like» nedrige kommentarer myntet på andre kvinner.

Eller er det bare jeg som er hårsår?

 

419A1EDC-6BFF-41DD-BF56-60BA3977B5C0.jpeg

Du er hårsår. Det der var da ingen nedrig kommentar, men en morsom kommentar som jeg er sikker på at Linni selv sikkert ville ledd seg skakk av. Er da grenser for hva man skal reagere på

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg følger HD på Instagram og fikk dette bilder i feeden min. Greit, sikkert morsomt - men en ambassadør for å elske seg selv bør muligens holde seg for god til å «like» nedrige kommentarer myntet på andre kvinner.

Eller er det bare jeg som er hårsår?

 

419A1EDC-6BFF-41DD-BF56-60BA3977B5C0.jpeg

Du er ekstremt hårsår. For noe vas.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gillians skrev:

Vet ikke helt hva jeg mener om dagens kjøleskapskritikk. For det første har jeg ikke vært borti denne trenden overhodet, den er vel ikke så stor? Og for det andre syns jeg det er en litt merkelig ting å bli provosert av. 

Det er visst en trend. Men jeg synes det er litt merkelig å kalle det en trend, lekre kjøleskapsinnhold med mye frukt og grønt har da vært populært siden 80-tallet. Og nei, det er vel ikke noe å kritisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg følger HD på Instagram og fikk dette bilder i feeden min. Greit, sikkert morsomt - men en ambassadør for å elske seg selv bør muligens holde seg for god til å «like» nedrige kommentarer myntet på andre kvinner.

Eller er det bare jeg som er hårsår?

 

419A1EDC-6BFF-41DD-BF56-60BA3977B5C0.jpeg

Svært hårsår! Det var ikke nedsettende.

Dessuten er disse to gode venner, så vidt jeg har forstått fra tidligere sendinger med Mads Hansen. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Wenda skrev:

Du er hårsår. Det der var da ingen nedrig kommentar, men en morsom kommentar som jeg er sikker på at Linni selv sikkert ville ledd seg skakk av. Er da grenser for hva man skal reagere på

Nei det er du ikke. Lenge leve dobbeltmoralen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Jeg følger HD på Instagram og fikk dette bilder i feeden min. Greit, sikkert morsomt - men en ambassadør for å elske seg selv bør muligens holde seg for god til å «like» nedrige kommentarer myntet på andre kvinner.

Eller er det bare jeg som er hårsår?

 

419A1EDC-6BFF-41DD-BF56-60BA3977B5C0.jpeg

Nei det er du ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra nyeste innlegg på bloggen:

"Behind the picture: Kanskje ikke så lett å se, men dette var en dag hvor jeg virkelig hatet kroppen min. Jeg satt og gråt 2 timer før dette bildet ble tatt over hvor stor magen min var, og jeg forsto ikke hvordan Mats kunne finne meg attraktiv."

Atter igjen beviser hun at hun ER IKKE komfortabel i egen kropp, og jeg klarer derfor ikke å kjøpe holdningen hun prøver å stå for og jeg syntes det er så lett gjennomskuelig uten å lese hva hun skriver over her. Hun skriver at alle har da dårlige dager, men å gråte i 2 timer pga vekten sin... da er der mer bak det hele enn bare en bare et svakt øyeblikk. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være komfortabel med kroppen sin, men likevel ha dårlige dager 

Jeg er komfortabel med min kropp til tross for overvekt, ja for det kan gå an!, men likevel er det enkelte dager, gjerne dager man er premenstruell, hvor man hater seg selv, kroppen sin, fatter ikke at noen er glad i en, skjønner ikke at ens partner finner en attraktiv osv. Men så går det over. 

Bare fordi man har noen sånne dager hvor hormonene og psyken tar over, så betyr ikke det at man ikke er komfortabel med sin egen kropp

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sahara_ skrev:

Fra nyeste innlegg på bloggen:

"Behind the picture: Kanskje ikke så lett å se, men dette var en dag hvor jeg virkelig hatet kroppen min. Jeg satt og gråt 2 timer før dette bildet ble tatt over hvor stor magen min var, og jeg forsto ikke hvordan Mats kunne finne meg attraktiv."

Atter igjen beviser hun at hun ER IKKE komfortabel i egen kropp, og jeg klarer derfor ikke å kjøpe holdningen hun prøver å stå for og jeg syntes det er så lett gjennomskuelig uten å lese hva hun skriver over her. Hun skriver at alle har da dårlige dager, men å gråte i 2 timer pga vekten sin... da er der mer bak det hele enn bare en bare et svakt øyeblikk. 

Vel, mitt liv er iallfall full av motsetninger.

Jeg kan gråte over egen kropp, mens jeg også hyller den for å bære meg gjennom dagen, i fritid og på jobb. Til tross for at jeg på mange vis er misfornøyd med meg selv, ser jeg også hvor heldig jeg er og vil på ingen måte fremme kroppshat - på vegne av meg selv eller andre. Jeg synes min kropp har forfalt,  og kan ha både sorg- og sinnereaksjoner pga det, men jeg er samtidig glad i meg selv. 

Og slik er det på mange områder i livet mitt: F.eks.: jeg har en svært krevende jobb, og ganske ofte tenker jeg seriøst svært svarte tanker om min rolle og prestasjon på jobben. Til tross for dette vet jeg jo at jeg gjør en god jobb og strekker meg langt. Men disse følelsene slåss med hverandre. 

Du mener at hvis man forsøker å ha en positiv holdning til egen overvekt, eller kropp generelt, og forsøker å formidle dette i det offentlige rom, så er det ikke mulig at man samtidig ønsker å bli slankere? Hva mener du hun burde gjøre? Snakke ned sin egen kropp konstant? Er det ikke litt bedre å vise livets mangfoldige sider - gode/dårlige dager, motstridende følelser, vanskelige kamper, vonde tanker om egen verdi, kjærlighet til seg selv?

Jeg forstår det slik at du oppfatter henne som uærlig. Jeg har isteden en oppfatning av henne som ærlig og ekte. Livet er sammensatt, det er ikke svart/hvitt. Selv supermodeller med et tonn selvtillit gråter nok over egen kropp til tider. 

Jeg har aldri oppfattet Helene Drage som en som hyller overvekt. Hun sier jo selv at overvekt ikke er sunt. Alle vet at overvektige er i risikogruppen for diverse sykdommer og belastningsskader, og dessuten stigmatisering, som er svært psykisk belastende. 

Jeg skjønner ikke helt innlegget ditt? Hva ønsker du oppnå? «Se her, hun elsker ikke seg selv likevel!!! Mohahahaha!!».

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Ellevill skrev:

Vel, mitt liv er iallfall full av motsetninger.

Jeg kan gråte over egen kropp, mens jeg også hyller den for å bære meg gjennom dagen, i fritid og på jobb. Til tross for at jeg på mange vis er misfornøyd med meg selv, ser jeg også hvor heldig jeg er og vil på ingen måte fremme kroppshat - på vegne av meg selv eller andre. Jeg synes min kropp har forfalt,  og kan ha både sorg- og sinnereaksjoner pga det, men jeg er samtidig glad i meg selv. 

Og slik er det på mange områder i livet mitt: F.eks.: jeg har en svært krevende jobb, og ganske ofte tenker jeg seriøst svært svarte tanker om min rolle og prestasjon på jobben. Til tross for dette vet jeg jo at jeg gjør en god jobb og strekker meg langt. Men disse følelsene slåss med hverandre. 

Du mener at hvis man forsøker å ha en positiv holdning til egen overvekt, eller kropp generelt, og forsøker å formidle dette i det offentlige rom, så er det ikke mulig at man samtidig ønsker å bli slankere? Hva mener du hun burde gjøre? Snakke ned sin egen kropp konstant? Er det ikke litt bedre å vise livets mangfoldige sider - gode/dårlige dager, motstridende følelser, vanskelige kamper, vonde tanker om egen verdi, kjærlighet til seg selv?

Jeg forstår det slik at du oppfatter henne som uærlig. Jeg har isteden en oppfatning av henne som ærlig og ekte. Livet er sammensatt, det er ikke svart/hvitt. Selv supermodeller med et tonn selvtillit gråter nok over egen kropp til tider. 

Jeg har aldri oppfattet Helene Drage som en som hyller overvekt. Hun sier jo selv at overvekt ikke er sunt. Alle vet at overvektige er i risikogruppen for diverse sykdommer og belastningsskader, og dessuten stigmatisering, som er svært psykisk belastende. 

Jeg skjønner ikke helt innlegget ditt? Hva ønsker du oppnå? «Se her, hun elsker ikke seg selv likevel!!! Mohahahaha!!».

Veldig godt oppsummert på morgenkvisten.

Det at Helene Drage viser andre sider av seg selv enn "sparkling, pink and perfect" gjør henne i mine øyne til en av de ærlige bloggerne.

Endret av Rosalie
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at Helene Drage er ærlig! Selv leser jeg bloggen hennes først og fremst fordi hun er en av få plus size-bloggere i Norge.

Jeg skulle ønske det fantes flere som skrev om klær og mote i store størrelser. I tillegg til Helene, følger jeg bloggen til Nastaran Marie Kowabi, men hun skriver sjeldent. Det kan ofte gå uker og måneder mellom hver gang hun poster noe. Ros til Helene fordi hun poster nesten daglig!  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...