Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor denne bloggeren - som i følge bloggen sliter enormt med treningsmotivasjon - ikke benytter seg av hunden sin som mosjonskilde? Hver gang jeg ser hun skal ut på "tur" med hunden ser jeg henne kun i hagen utenfor leiligheten hennes, hun som står relativt stille (ut fra hva jeg kan se på snap) og kaster ball for hunden. Er jo trim for hunden da, i det minste, men...

Endret av lille_mai
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, lille_mai skrev:

Skjønner ikke hvorfor denne bloggeren - som i følge bloggen sliter enormt med treningsmotivasjon - ikke benytter seg av hunden sin som mosjonskilde? Hver gang jeg ser hun skal ut på "tur" med hunden ser jeg henne kun i hagen utenfor leiligheten hennes, hun som står relativt stille (ut fra hva jeg kan se på snap) og kaster ball for hunden. Er jo trim for hunden da, i det minste, men...

Har tenkt det samme fler ganger :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lille_mai skrev:

Skjønner ikke hvorfor denne bloggeren - som i følge bloggen sliter enormt med treningsmotivasjon - ikke benytter seg av hunden sin som mosjonskilde? Hver gang jeg ser hun skal ut på "tur" med hunden ser jeg henne kun i hagen utenfor leiligheten hennes, hun som står relativt stille (ut fra hva jeg kan se på snap) og kaster ball for hunden. Er jo trim for hunden da, i det minste, men...

Godt mulig hun går mye tur også, men har selv tenkt tanken.

Det ene er treningen man selv kan få ved å gå tur, det andre er at for hunder kan slik ballkasting egentlig bare være stresskapende. Mange er ikke klar over det.

Men meget mulig går de også mye tur, men artigere å snappe tilkalling/ballkasting🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Tenk at ordet Reklame er så

vanskelig å forhold seg til... gjelder generisk alle som blogger altså.

Er ikke #annonse og #sponset innafor?

Har ikke titta på reglementet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda: 

Du bestemmer selv hvordan du vil merke, så lenge lovens krav overholdes slik at reklamen tydelig fremstår som reklame. Alle skal kunne oppfatte at det er reklame før eller samtidig som de ser det du har lagt ut, uavhengig av om de er faste følgere av deg eller om de tilfeldigvis ser innholdet du har lagt ut.

 

Ord som er tydelige

Det er viktig at du bruker tydelige formuleringer som alle kan forstå. Disse ordene er tydelige nok:

  • reklame
  • annonse

Ref:https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lille_mai skrev:

Skjønner ikke hvorfor denne bloggeren - som i følge bloggen sliter enormt med treningsmotivasjon - ikke benytter seg av hunden sin som mosjonskilde? Hver gang jeg ser hun skal ut på "tur" med hunden ser jeg henne kun i hagen utenfor leiligheten hennes, hun som står relativt stille (ut fra hva jeg kan se på snap) og kaster ball for hunden. Er jo trim for hunden da, i det minste, men...

Eller ta trappene på jobben

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Miranda16 skrev:

Eller ta trappene på jobben

Shit ja, det har jeg ikke tenkt på! Hu jobber på Nordby senteret, så hun tar faktisk heis EN etage hver gang hun jobber:O Spesielt! 

Men igjen, der har hun jo selfiespeilet sitt..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Joda: 

Du bestemmer selv hvordan du vil merke, så lenge lovens krav overholdes slik at reklamen tydelig fremstår som reklame. Alle skal kunne oppfatte at det er reklame før eller samtidig som de ser det du har lagt ut, uavhengig av om de er faste følgere av deg eller om de tilfeldigvis ser innholdet du har lagt ut.

 

Ord som er tydelige

Det er viktig at du bruker tydelige formuleringer som alle kan forstå. Disse ordene er tydelige nok:

  • reklame
  • annonse

Ref:https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some

Tok meg friheten å lese hele linken, og om instagram sies følgende:

"Det klareste er å merke selve bildet på Instagram. Du kan også merke bildet med #reklame eller skrive «reklame» først i selve bildeteksten.

Det er ikke godt nok å skrive reklame helt til slutt i en lang rekke hashtags eller til slutt i en lang tekst."

Personlig hadde jeg sikkert startet med (i dette eksempel):

#sponset_onepiece #reklame

*brødtekst osv... kan kjøpes her #annonselink: www.onepiece.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har endret det nå. Noen som hadde kommentert det.

Kred for å gjøre endringer når hun får tilbakemelding. Ikke alle bloggere tar til seg tilbakemeldinger på en slik positiv måte😁

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er også aktiv på en Facebook-gruppe om sosiale medier, og spør der i tilfeller hun er usikker. Hun tar til seg råd og takker pent. Jeg tenker at feil kan alle gjøre, vi må ikke lete med lupe for å finne noe for å finne noe vi kan «arrestere» henne på. Hun er uten tvil en av de som virkelig forsøker å gjøre dette på en riktig måte, slik jeg forstår det. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2017 den 16.38, Ellevill skrev:

Hun er også aktiv på en Facebook-gruppe om sosiale medier, og spør der i tilfeller hun er usikker. Hun tar til seg råd og takker pent. Jeg tenker at feil kan alle gjøre, vi må ikke lete med lupe for å finne noe for å finne noe vi kan «arrestere» henne på. Hun er uten tvil en av de som virkelig forsøker å gjøre dette på en riktig måte, slik jeg forstår det. 

Har lest posten du referer til, personlig syntes jeg hun blir veldig defensiv når folk påpeker at lovverket er strengere enn hva hun selv ønsker ihht bloggen sin og tar den "jammen alle andre gjør ikke det" -tone.
Men hun er flink på å undersøke, den skal hun ha. Skulle bare ønske hun kunne legge fra seg frustrasjonen sin om hva alle andre gjør med en bitter tone (både på blogg og snap.. gjentatte ganger). 

Er mange som kjører over fartsgrensa og, noen blir tatt, andre ikke.. That's life og egen risiko. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sahara_ skrev:

Har lest posten du referer til, personlig syntes jeg hun blir veldig defensiv når folk påpeker at lovverket er strengere enn hva hun selv ønsker ihht bloggen sin og tar den "jammen alle andre gjør ikke det" -tone.
Men hun er flink på å undersøke, den skal hun ha. Skulle bare ønske hun kunne legge fra seg frustrasjonen sin om hva alle andre gjør med en bitter tone (både på blogg og snap.. gjentatte ganger). 

Er mange som kjører over fartsgrensa og, noen blir tatt, andre ikke.. That's life og egen risiko. 

Skjønner ikke helt hva du mener, jeg refererer ikke til en spesiell post. Hun har i peroder vært aktiv og spurt masse, og jeg opplever henne ikke bitter eller defensiv der?

poenget mitt var bare at hun gjorde tydeligvis en feil, eller var ikke tydelig nok på IG. Da hun ble gjort oppmerksom på det rettet hun det opp umiddelbart. At hun er en av de «flinkeste i klassen» er uten tvil, og at det er irriterende for henne å se hvordan feks CBE slurver uten konsekvenser, skjønner jeg godt irriterer henne. Det irriterer jo oss også. Vi behøver ikke lete etter ting å ta HD på. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ellevill skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener, jeg refererer ikke til en spesiell post. Hun har i peroder vært aktiv og spurt masse, og jeg opplever henne ikke bitter eller defensiv der?

poenget mitt var bare at hun gjorde tydeligvis en feil, eller var ikke tydelig nok på IG. Da hun ble gjort oppmerksom på det rettet hun det opp umiddelbart. At hun er en av de «flinkeste i klassen» er uten tvil, og at det er irriterende for henne å se hvordan feks CBE slurver uten konsekvenser, skjønner jeg godt irriterer henne. Det irriterer jo oss også. Vi behøver ikke lete etter ting å ta HD på. 

Siste posten hennes er fra august og tok utgangspunkt i den, så antok det var den du referte til :) Hennes poster på fb kommer opp automatisk hos meg da jeg følger henne, vil jeg tro.

Endret av Sahara_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sahara_ skrev:

Siste posten hennes er fra august og tok utgangspunkt i den, så antok det var den du referte til :) Hennes poster på fb kommer opp automatisk hos meg da jeg følger henne, vil jeg tro.

Ikke hvis du ikke er medlem i de samme gruppene på Facebook, om de ikke er offentlige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gillians

Jeg skulle ønske hun delte mer om mat og kosthold, som det å klare å ikke overspise når det kommer til mat, velge riktig fra bufeeten osv. Gode teknikker osv. Hun skriver jo nå at det går bra med trening og kropp, og hun har utdannelsen, så her kunne hun jo virkelig ha kommet med mange gode tips! Jeg er sikkert en av mange som syns det er vanskelig å begrense kosepsisinga på mørke kvelder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Jeg liker bloggern godt og jeg synes hun er flink blogger og jeg tror hun er stor motivasjon for andre som sliter med overvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Gillians skrev:

Jeg skulle ønske hun delte mer om mat og kosthold, som det å klare å ikke overspise når det kommer til mat, velge riktig fra bufeeten osv. Gode teknikker osv. Hun skriver jo nå at det går bra med trening og kropp, og hun har utdannelsen, så her kunne hun jo virkelig ha kommet med mange gode tips! Jeg er sikkert en av mange som syns det er vanskelig å begrense kosepsisinga på mørke kvelder... 

Hun klarer det jo åpenbart ikke selv så jeg regner med det da kan være vanskelig å tipse om? 🤷🏼‍♀️

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg stadig overraske over innleggene hennes. Er det å ha mensen tabu? Det er 2017 ikke 1947. HD er snart 30 og synes det er pinlig å kjøpe bind. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...