Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wald86 skrev (5 minutter siden):

Alt mister sin verdi når man fråtser. Og det er det som slår meg når jeg ser oppslag om denne kvinnen. Et liv tomt for mening. Noe som ikke er friskt, noe angstfylt, ensomt og vondt. Jeg klarte ikke se denne humoren alle snakker om. Det druknet i en endeløs strøm av bilder av en  operert og altfor tynn kropp, kremkaker, kaffe, frityr, shopping av luksusvarer og bilder av pengesummer. Og dette som beskrives nå, der hun sitter ensom, ved bord dekket til to, som i Grevinnen og hovmesteren. Huff så trist.

Ja… det er faktisk bare trist! 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flom av penger gir ikke den ultimate lykken...og hva må hun ikke dele med offentligheten for å tjene disse..alltid " på"...absolutt ikke sunt...

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (57 minutter siden):

Vil tro det ekstreme forbruket er et resultat av akkurat det. Kortvarig lykke og eufori ved  kjøp av en veske til hundretusen kompenserer for tap av verdighet og mangel på selvfølelse. Det er ikke bra å selge seg selv, sjela si som noen sier. Du ser det samme hos high-end prostituerte.

Easy come, easy go! Helt enig med deg! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjøpes svindyre vesker stadig vekk... og så slenger hun det bare fra seg i en haug med annet ræl inne på gjesterommet... og alt det hun bestiller og får levert på døra, det går jo av og til uker før hun åpner eskene. Bare trist.. denne shoppingen blir jo som en rus på en måte. Tipper hun er høy på livet rett etter hvert innkjøp, men det går nok like fort over igjen. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har oppdatert meg på Isabel Raad, men wow. Er jo bare nødt til å gi henne cred for å ha perfeksjonert kunsten av å skape venninnefølelse hos sine følgere så til de grader. Hadde virkelig aldri trodd at hennes flytting til Dubai skulle bli en suksess, men så feil kan man ta. Innmari flaks at det klaffet så bra med de skyhøye lønningene som Snapchat utbetaler for nå har hun råd til å skape content som åpenbart skaper reaksjoner i alle ender av skalaen.

Om man støtter denne type virksomhet eller ei, er det vanskelig å ikke la se imponere av at hun på tross av å cashe inn over 1 million i måneden fortsatt klarer å få sine følgere til å tro at hun er "en av oss". Alt dette gjør hun ved å ha drøssevis av selvironi. Hun refererer til seg selv som Dubai-Laila, snapper om å "eksplodere dassen" og får rett og slett sin fans til å tro at hun fortsatte er samme gamle Isabel som en gang jobbet på Fredrik & Louisa og som overhodet ikke er vant med et luksusliv. Alt dette gjør hun samtidig som hun kjøper vesker til flere hundretusen på få uker, klokke til 1 mill, booker dyre reiser x antall ganger i måneden og lever et liv de færreste kan forestille seg. 

Hun må jo være tidenes beste eksempel på hvorfor influencermarketing funker.

• Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (16 timer siden):

Det har du rett i. Kosmetisk kirurgi har doblet seg siste 10 år, samme har rapporter om problemer i etterkant. Unge i alderen 18-29 år er overrepresentert – både når det gjelder antallet som har lagt seg under kniven, og antall som sliter i ettertid. Forbruk av kosmetikk og fast fashion er eksplosiv i sin vekst, og barn på 10 år benytter seg av sterke rynkekremer. Så dette fungerer som bare det. Unge kvinner blir sykere, men influenceren blir rikere. Og regelverk kan vi se langt etter.
"You can never be too rich or too thin."

https://www.dn.no/d2/kosmetikk/sminke/tiktok/barn/hudpleie-og-sminke-tar-av-blant-jenter-i-barneskolealder/7-1-3maxsz5bms

Men ingen blir lykkeligere.

Det er neppe noen som blir lykkeligere av dette, hverken følgerne som blir lurt til å tro at Isabel er en god venninne som oppriktig bryr seg om dem eller hovedpersonen selv som foreløpig virker å befinne seg i en salgs pengerus. Ordet fråtsing ble nevnt lenger oppe her og det syns jeg er veldig treffende for hvordan hun velger å fremstille seg. Umusikalsk og harry, men det tjener nok flere formål enn å kun skape en følelse av lykke. For helt ærlig, det er bare et visst antall ganger man legge igjen flere hundre tusen i butikker som Hermès og Chanel før det slutter å føles spesielt og man begynner å lete etter andre ting å bruke penger på for å få samme kick. Det er opplagt at fråtsingen er en del av forretningsstrategien.

Hvor mye har hun egentlig jobbet med utvikling av sine brands i Dubai som liksom var et av målene med å flytte? For det hun har vist er pent lite. Jeg tok en lang pause fra hennes Snap, men ser jo at ingenting har forandret seg. Det går fortsatt i samme tralten med iskaffe, driting og "haul". Og så mye som hun legger ut ila en dag er det vanskelig å tro at bak kulissene så dedikeres det massevis av tid på Ivorie og Nude Beauty. Hun virker forøvrig bare å være deres ansikt utad selv om hun fremstiller seg som hjernen og det kreative hodet bak det. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere over kommer med veldig mye konstruktivt og interessant, men jeg vil legge til noe. For meg er det underholdene å følge med på livet hennes! Jeg vet ikke riktig hva eller hvorfor det er sånn for jeg har aldri kjøpt noe fra merket hennes. Det fenger ikke meg med en toalettmappe til 500(?)kr inkludert rabatt, men jeg synes likevel det er artig å følge med på. Som sagt; jeg vet ikke hva det er, men noe er det, og vi er flere som meg, som rett og slett bare synes det er underholdende. Intet mer, intet mindre. Og jeg er ikke en del av Raad-squad på Facebook 😄

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (7 timer siden):

Dere over kommer med veldig mye konstruktivt og interessant, men jeg vil legge til noe. For meg er det underholdene å følge med på livet hennes! Jeg vet ikke riktig hva eller hvorfor det er sånn for jeg har aldri kjøpt noe fra merket hennes. Det fenger ikke meg med en toalettmappe til 500(?)kr inkludert rabatt, men jeg synes likevel det er artig å følge med på. Som sagt; jeg vet ikke hva det er, men noe er det, og vi er flere som meg, som rett og slett bare synes det er underholdende. Intet mer, intet mindre. Og jeg er ikke en del av Raad-squad på Facebook 😄

Samme her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugresset skrev (10 timer siden):

Er enig, men jeg er medlem i Raad squad på Facebook,  ikke fordi jeg er en av de, men fordi jeg er utrolig fascinert av hvordan mennesker blir påvirket. Som en sekt. De hyller henne. Ikke en negativ kommentar blir godtatt. De laget maten hennes, handler tingene,  stalker/kontakter familien hennes. Skremmende oppførsel spør du meg.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger henne også,men jeg skipper relativt kjapt forbi alle snappene og det er sjelden jeg gidder å ha på lyd. 

Jeg vet igrunnen ikke helt hvorfor jeg følger henne jeg heller. Syns vel bare det er litt interessant og må faktisk innrømme at hun er ganske tøff som har flytta til dubai helt alene (selv om hun har mye besøk), drar på ferie nesten helt spontant og pakker rett før. Det er sånn jeg selv aldri hadde klart. Finner vel igrunnen litt inspirasjon i henne mtp. at jeg selv sliter litt med angst og hun er det totalt motsatte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror litt av problemet til Isabel er at hun fremstår som umoden for alderen.Derfor sliter hun med å finne en partner å slå seg til ro med.Hun er overfladisk og er opptatt av det matrialistiske. Hun prøver for hardt å være noe som ikke kommer naturlig,kommer nok av den vonde barndommen. Hun kjøper kortvarig lykke men er allikevel ulykkelig som person.Hun ønsker mann og barn men tror hun må bli mer glad i seg selv på ekte først før hun treffer den rette.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...