Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir helt satt ut av at folk er sånn "takk for at vi får være med" "åh jeg elsker å våkne opp her med deg" osv. Det er så sykt. Det får meg til å tenke hvor mange som bare sitter hjemme dag inn og dag ut og "nyter turen" fordi de har så lite å finne på?

Hadde jeg fått feriefølelse av å se andre på tur så må noen få meg til legen. Sorry hvis noen føler seg fornærmet, men da er det på tide og legge fra seg telefonen og oppleve litt ting in real life altså

• Liker 20
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
enpanda skrev (2 minutter siden):

Blir helt satt ut av at folk er sånn "takk for at vi får være med" "åh jeg elsker å våkne opp her med deg" osv. Det er så sykt. Det får meg til å tenke hvor mange som bare sitter hjemme dag inn og dag ut og "nyter turen" fordi de har så lite å finne på?

Hadde jeg fått feriefølelse av å se andre på tur så må noen få meg til legen. Sorry hvis noen føler seg fornærmet, men da er det på tide og legge fra seg telefonen og oppleve litt ting in real life altså

I tillegg legger I  ut at villaen er i RS eie. Og at de kan må være med på å innrede.... den 🙂🙂

• Liker 3
Skrevet (endret)
Murukleiven skrev (På 13.8.2026 den 21.10):

Moren har et vanvittig begrenset vokabular og klarer omtrent ikke å forme setninger på norsk.  Jeg har inngifte familiemedlemmer som har vært i Norge i 5-6 år og de snakker utrolig bra norsk. Cluet er å komme seg i jobb og ut av huset. 
Jeg sier ikke at dette er situasjonen til moren, men det er veldig mange menn som utnytter kvinner som er lett psykisk utviklingshemmede eller mindre begavete, fordi de er lett å manipulere. 

Moren er motsatt av offer hvertfall. Hun eier ikke selvinnsikt og er en meget emmosjonelt umoden mor som bruker barna for penger. Det har hun også sagt selv at Isabel er favoritt datter fordi hun "kjøpa gava og gi penger til mamma og det er ekta kjerlighet enn mamma ska oppleva " 🙈 Kjempe normalt av en mor å si!

...Glemte å si dette sa hun foran datter Shedad  👐 Med andre ord ekte kjærlighet og støtte finnes ikke i denne familien. Det er noe helt ekstremt dysfunksjonelt over alle, det er ikke rart Isabel er "skadet" emmojonelt, hun vet ikke om annet...

Endret av suprise
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
spirå12 skrev (11 minutter siden):

Rettsaker i Norge er i utgangspunktet åpne, og det skal mye til for å få lukka dører. Jeg tror nok du kan regne med at det blir åpnet.

For en som ikke har noen grenser eller skrupler er en rettssak også en mulighet til å få flere følgere og mere penger i kassa. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
suprise skrev (3 minutter siden):

Moren er motsatt av offer hvertfall. Hun eier ikke selvinnsikt og er en meget emmosjonelt umoden mor som bruker barna for penger. Det har hun også sagt selv at Isabel er favoritt datter fordi hun "kjøpa gava og gi penger til mamma og det er ekta kjerlighet enn mamma ska oppleva " 🙈 Kjempe normalt av en mor å si!

Det er noe som ikke stemmer med moren….

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
suprise skrev (11 minutter siden):

...Glemte å si dette sa hun foran datter Shedad  👐 Med andre ord ekte kjærlighet og støtte finnes ikke i denne familien. Det er noe helt ekstremt dysfunksjonelt over alle, det er ikke rart Isabel er "skadet" emmojonelt, hun vet ikke om annet...

Og det dysfunksjonelle kan raskt bli fokus i en rettsak. Motparten vil finne frem all grums som kan vise til at hennes psykiske uhelse ikke er ny. Hun tror nok alt skal gå til hennes fordel men dette kan bli stygt. Men for all del- det igjen medfører vel klikk og mer penger i kassen så da er det vel greit. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
adriana32 skrev (3 minutter siden):

Og det dysfunksjonelle kan raskt bli fokus i en rettsak. Motparten vil finne frem all grums som kan vise til at hennes psykiske uhelse ikke er ny. Hun tror nok alt skal gå til hennes fordel men dette kan bli stygt. Men for all del- det igjen medfører vel klikk og mer penger i kassen så da er det vel greit. 

Jeg følger kun sporadisk,vet ikke om noe rettsak ,men skadet er hun. Hun velger også derfor skadelige relasjoner og har nok et ekstremt "evig jag" inni seg som hun prøver mette med å kjøpe seg ting.. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
adriana32 skrev (8 minutter siden):

Det kan også gå andre veien. En wake up call. At masken faller og de , meg selv ser virkelig hvor manipulerende, kynisk og kalkulerende Raad er.

Det er litt rart at media ikke har fanget opp dette, når det er så mange involverte. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
enpanda skrev (37 minutter siden):

Da kunne man i det minste ha valgt å følge noen som har å reise ulike steder som livsstil, ikke Isabel som knapt filmer noe annet enn sitt eget ansikt pluss minus hotellrom, iskaffe og dassbesøk. 

Hun gikk opp noen hakk når hun var i New York og filmet, men ellers er det jo lite å skrive hjem om. Det sagt, jeg har ikke giddet å se på snappen hennes i ukevis nå - så om hun har klart å filme slik hun gjorde i NY, på turer hun tydeligvis er på nå, er jo det bra. 

Men ja, man kan virkelig lure på de som skriver slikt, de må jo ha noen ekstremt kjedelige liv hvis det Isabel gjør, gir dem så mye som de gir inntrykk av i de banale kommentarene de sender avgårde 🙈

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Plot twist: hva om det er Isabel som er den saksøkte og ikke andre parten? 🤔 Det virker mer logisk mtp hvordan I oppfører seg osv.. 

Dette er kun spekulasjoner fra min side, but it all makes sense… 👀

• Liker 2
  • Nyttig 12
Skrevet
enpanda skrev (1 time siden):

Og forskjellen til hate-watchingen og skrivingen her er? 😇

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (22 minutter siden):

Plot twist: hva om det er Isabel som er den saksøkte og ikke andre parten? 🤔 Det virker mer logisk mtp hvordan I oppfører seg osv.. 

Dette er kun spekulasjoner fra min side, but it all makes sense… 👀

Har lest det på ett annet forum, men tiden vil vise.:filer:

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
suprise skrev (1 time siden):

Moren virker veldig umoden. Jeg kjenner ikke til historien hennes, og har ikke lest bøkene - men hvis jeg forstår det rett visste hun om at faren behandlet IR svært dårlig, og ryktene sier at moren ikke var så bra selv heller. 

At Isabel kan ha følt et behov for at "jeg skal søren meg vise dere" - og klart det ( i form av penger osv)  - Da var det tydeligvis svært lett å kjøpe resten av familiens "respekt". IR har antagelig som andre traumeoverlevere hatt et enormt behov for en slags forsoning, unnskyldning og gjenforening. Nå kom hun tilbake som en steinrik "kjendis", og snødde gaver over dem alle sammen. 

Det er en ganske syk symbiose å være vitne til. 

Moren snakker jo ikke så godt Norsk så det kan være grunnen til at hun fremstår litt umoden. Men det ser helt rart ut at hun bare haiker på IR sitt liv i luksusomgivelser. Hva er det hun selv driver med? Har hun et eget liv?

Jeg tviler på at denne gjenforente familien kommer til å klare å holde på fasaden. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Moren virker veldig umoden. Jeg kjenner ikke til historien hennes, og har ikke lest bøkene - men hvis jeg forstår det rett visste hun om at faren behandlet IR svært dårlig, og ryktene sier at moren ikke var så bra selv heller. 

At Isabel kan ha følt et behov for at "jeg skal søren meg vise dere" - og klart det ( i form av penger osv)  - Da var det tydeligvis svært lett å kjøpe resten av familiens "respekt". IR har antagelig som andre traumeoverlevere hatt et enormt behov for en slags forsoning, unnskyldning og gjenforening. Nå kom hun tilbake som en steinrik "kjendis", og snødde gaver over dem alle sammen. 

Moren snakker jo ikke så godt Norsk så det kan være grunnen til at hun fremstår litt umoden. Men det ser helt rart ut at hun bare haiker på IR sitt liv i luksusomgivelser. Hva er det hun selv driver med? Har hun et eget liv?

Jeg tviler på at denne gjenforente familien kommer til å klare å holde på fasaden. 

Han behandlet IR svært dårlig men shehad ble behandlet enda dårligere pga at hun ikke var hans ekte datter. Det er heller ikke bare faren til IR som var en mishandler, moren viste alt å gjorde ikke noe for å forhindre dette, som å oppsøke hjelp osv. Men det er nok også pga oppveksten til moren som igjen har hatt en enda værre oppvekst en IR og søskene. Desuten var det ikke bare far som gjorde forferdelige ting mot barna men onklene også. Å det er heller ikke snakk om enkelt episoder her å der med mishandling fra faren det er hevy psykisk og fysisk vold.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Lunge2021 skrev (På 14.8.2026 den 0.25):

Hun får penger for hvert klikk 

Ikke inne på SnapLooker nei

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest smiiiley
Skrevet
Realista skrev (2 timer siden):

Og forskjellen til hate-watchingen og skrivingen her er? 😇

Tror ikke du får noen her inne til å innse at begge deler er obsessive behavior 🤭

Skrevet
Juste_moi skrev (4 minutter siden):

Han behandlet IR svært dårlig men shehad ble behandlet enda dårligere pga at hun ikke var hans ekte datter. Det er heller ikke bare faren til IR som var en mishandler, moren viste alt å gjorde ikke noe for å forhindre dette, som å oppsøke hjelp osv. Men det er nok også pga oppveksten til moren som igjen har hatt en enda værre oppvekst en IR og søskene. Desuten var det ikke bare far som gjorde forferdelige ting mot barna men onklene også. Å det er heller ikke snakk om enkelt episoder her å der med mishandling fra faren det er hevy psykisk og fysisk vold.

Takk for at du infomerer, jeg har ikke lest bøkene -  bare fått med det Isabel har fortalt litt her og der, og hva som har blitt snakket om av andre om innholdet. 

Skrevet
Isild skrev (5 minutter siden):

Takk for at du infomerer, jeg har ikke lest bøkene -  bare fått med det Isabel har fortalt litt her og der, og hva som har blitt snakket om av andre om innholdet. 

Moren låste de to eldste inne på badet og soverommet. Det er skrevet i bøkene. Jeg er litt ambivalent i forhold til om alt som står i bøkene er sanne, men det er jo umulig å betvile selvbiografier. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Det er skrevet av noen her inne ,at moren ikke er så populær i Grønlands distriktet.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
vilas skrev (11 minutter siden):

Det er skrevet av noen her inne ,at moren ikke er så populær i Grønlands distriktet.

Det kan jo isolert sett være en fordel. De som bor der legger jo hele familiens ære på døtrenes skuldre. Da er glamour, paradise Hotel etc ikke helt innafor. Så jeg vil si at barna hennes er ganske godt integrerte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...