Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Ellenn skrev (9 timer siden):

Å være takknemlig er en følelse som kommer innenfra. Det handler om å sette pris på de mulighetene, tryggheten og velferden man har tilgang til i Norge.  Å stå i takknemlighetsgjeld, som enkelte her mener hun gjør, er noe helt annet. Det handler om forpliktelse. En gjeld krever en motytelse eller en form for evig underdanighet. 

Hadde det ikke vært for skattesystemet vi har i Norge, ville ikke familien Raad klart seg. Derfor synes jeg det er usmakelig at hun rakker ned på velferdssystemet,  som hun og familien har vært helt avhengig av.

Hun prater om skatt som om hun har betalt mer skatt en alle andre. Skatt blir beregnet av innkomst og verdier. Hun sammenligner seg med en eksp butikkmedarbeider,  som ja betaler mindre skatt en henne. Men som har mindre inntekt. Tror ikke hun forstår sammenhengen. 

Men det jeg har lagt merke til er at frøken Raad(familien Raad) vil helst ikke bruke penger til andre enn seg selv. 

Da er alt dyrt og urettferdig,  men å hoarde til seg selv å familien er supert.

Endret av agent
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være litt sårt for Shehed dette:filer:

Men her er ett bevis på hvor kynisk ,manipulerende Raad er.

Nå er han blitt content og det må melkes som bare IR kan. 

Alle traumer og angstlidelser er gone, så lenge hun nå kan tjene penger.

Jeg synes det Er usmakelig å nå fremstille familien som en sammensveiset gjeng som skal på ferie. 

snap_1786776728167.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 19
Skrevet
agent skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det Er usmakelig å nå fremstille familien som en sammensveiset gjeng som skal på ferie. 

snap_1786776728167.jpg

Det er ikke Shehed sin far så hvorfor er det sårt for henne?

• Liker 3
Skrevet
vilas skrev (På 9.8.2026 den 11.44):

Blir spennende og evt få høre hva som har skjedd med henne og evt Ivorie. For dette er rart, at hun ikke reklamerer for sitt eget merke lengre. Tenk om d er sannhet i d  noen tydeligvis skrev på den orange appen ? Da forstår jeg at I vil holde hele saken tett til brystet, for dette blir evt ett stort tap for henne om hun ikke vinner.

Jaa ikke sant.. Har ikke fått med meg hva som ble sagt der. Kan du skrive det her? Aldri hørt om orange app 

Skrevet
agent skrev (1 time siden):

snap_1786776728167.jpg

Raad familien har aldri vært sammensveiset! Penger vettu..

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

snap_1786776728167.jpg

Enig, nå er det pappa i alle kanaler og RS sekten kan ikke få fullrost henne for å snill, godhjertet og tilgivende hun er. 
Sympatien og pengene raser inn. Kynisk og manipulerende :snurt:

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Scxx93 skrev (14 minutter siden):

Jaa ikke sant.. Har ikke fått med meg hva som ble sagt der. Kan du skrive det her? Aldri hørt om orange app 

Gule lappen er Snapchat 

Skrevet
Teflonhjernen skrev (4 minutter siden):

Enig, nå er det pappa i alle kanaler og RS sekten kan ikke få fullrost henne for å snill, godhjertet og tilgivende hun er. 
Sympatien og pengene raser inn. Kynisk og manipulerende :snurt:

Helt enig, kynisk og manipulerende.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Sologmåne1 skrev (3 minutter siden):

Gule lappen er Snapchat 

Huh

Skrevet

Jeg har fått et intrykk for lenge siden at det er Isabel som er sjefen i familien og som styrer showet, både når det gjelder business men også ellers. Det virker som det er hun som er mor til Sidra og Rami, selv når moren er tilstede. Noen som har en idé til hvorfor moren er så ekstremt passiv når det kommer til å ta ansvar? Hvorfor er hun så barnslig og uansvarlig? Jeg har ikke lest bøkene så tenkte kanskje noen har noe svar som jeg ikke er klar over. Synes uansett at det er ekstremt merkelig og det skaper jo også mye ubalanse i dynamikken i familien. Skjønner godt at det blir drama. Isabel kan ikke ha mors rolle ansvaret samtidig skal hun mobbe sine søsken og gjøre narr. Rollekonflikt. 

I tillegg må jeg også bare si at dette med faren er også ekstremt merkelig. Isabel sier hun har tilgitt han, men det virker jo ikke sånn? Det virker jo som at han blir holdt utenfor og det er Isabel (sjefen) som avgjør når og om han skal bli inkludert. Hun er jo den med penger så alle vil jo ha en bit av den kaken og dermed hører de på sjefen. Men jeg synes det er dårlig gjort mot Sidra og Rami som hun liksom gjør alt for. Det er jo over 20 år siden… men igjen, jeg har ikke lest bøkene, dette er bare det jeg har observert. 

• Nyttig 11
Skrevet (endret)
Scxx93 skrev (7 minutter siden):

Jeg har fått et intrykk for lenge siden at det er Isabel som er sjefen i familien og som styrer showet, både når det gjelder business men også ellers. Det virker som det er hun som er mor til Sidra og Rami, selv når moren er tilstede. Noen som har en idé til hvorfor moren er så ekstremt passiv når det kommer til å ta ansvar? Hvorfor er hun så barnslig og uansvarlig? Jeg har ikke lest bøkene så tenkte kanskje noen har noe svar som jeg ikke er klar over. Synes uansett at det er ekstremt merkelig og det skaper jo også mye ubalanse i dynamikken i familien. Skjønner godt at det blir drama. Isabel kan ikke ha mors rolle ansvaret samtidig skal hun mobbe sine søsken og gjøre narr. Rollekonflikt. 

I tillegg må jeg også bare si at dette med faren er også ekstremt merkelig. Isabel sier hun har tilgitt han, men det virker jo ikke sånn? Det virker jo som at han blir holdt utenfor og det er Isabel (sjefen) som avgjør når og om han skal bli inkludert. Hun er jo den med penger så alle vil jo ha en bit av den kaken og dermed hører de på sjefen. Men jeg synes det er dårlig gjort mot Sidra og Rami som hun liksom gjør alt for. Det er jo over 20 år siden… men igjen, jeg har ikke lest bøkene, dette er bare det jeg har observert. 

Isabel har aldri vært mor for Rami og Sidra. Isabel nyter å bruke den løgnen men Rami har satt Isabel på plass mer enn en gang når det gjelder dette. En dag kommer nok Rami å si sannheten om sin far, boken til Isabel. Pimpen har fått klar beskjed hva, når og hvordan hun skal vise seg frem…er ikke samme dama som viser sitt sanne jeg i Oslo.

Endret av Sologmåne1
.
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Sologmåne1 skrev (1 minutt siden):

Isabel har aldri vært mor for Rami og Sidra. Isabel nyter å bruke den løgnen men Rami har satt Isabel på plass mer enn en gang når det gjelder dette. En dag kommer nok Rami å si sannheten om sin far, boken til Isabel. Pimpen har fått klar beskjed hva, når og hvordan hun skal vise seg frem…er ikke samme dama som viser sitt sanne jeg i Oslo.

Hvorfor skal hun lyge om det? Hvilke nytte får hun av det? Jeg ser selv at hun oppfører seg som hun er moren. Kommenterer på oppførsel deres og sørger for at de skal klare seg selv. Setter regler for dem osv. de må jo spørre henne om det er greit at de reiser eller gjør det de vil 

Skrevet
Sologmåne1 skrev (35 minutter siden):

Gule lappen er Snapchat 

Det er vel Jodel....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
vilas skrev (3 minutter siden):

Det er vel Jodel....

🙊🙈

Skrevet (endret)
Scxx93 skrev (25 minutter siden):

Hvorfor skal hun lyge om det? Hvilke nytte får hun av det? Jeg ser selv at hun oppfører seg som hun er moren. Kommenterer på oppførsel deres og sørger for at de skal klare seg selv. Setter regler for dem osv. de må jo spørre henne om det er greit at de reiser eller gjør det de vil 

Selvfølgelig må Isabel følge på sine løgner og oppføre seg som den fantastiske mamman som har vært der for Sidra og Rami….når har hun vært som en mor for Rami og Sidra? Prøv å sett to + to sammen, det blir aldri fem. Lover deg,  det går aldri opp de historiene til frøken Raad. Pengene er makt.

Endret av Sologmåne1
.
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Hatsumomo skrev (3 timer siden):

Det er ikke Shehed sin far så hvorfor er det sårt for henne?

Fordi hennes far var så forferdelig og nå er søskene hennes med sin egen far som er så snill og grei. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
agent skrev (12 minutter siden):

Fordi hennes far var så forferdelig og nå er søskene hennes med sin egen far som er så snill og grei. 

Forsonte hun ikke seg med sin far før han døde da? Mener å huske hun hadde det.

• Liker 2
Skrevet
Sologmåne1 skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig må Isabel følge på sine løgner og oppføre seg som den fantastiske mamman som har vært der for Sidra og Rami….når har hun vært som en mor for Rami og Sidra? Prøv å sett to + to sammen, det blir aldri fem. Lover deg,  det går aldri opp de historiene til frøken Raad. Pengene er makt.

Vell mitt poeng var ikke at hun er en fantastisk person som har vært mor for rami og Sidra. Mitt poeng er at hun har tatt på seg en rolle som den som bestemmer og tar alle avgjørelser for hele familien og jeg lurer på hvorfor fordi moren er jo tilstede 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
vilas skrev (3 timer siden):

Det er vel Jodel....

Åå

Skrevet
Scxx93 skrev (38 minutter siden):

Vell mitt poeng var ikke at hun er en fantastisk person som har vært mor for rami og Sidra. Mitt poeng er at hun har tatt på seg en rolle som den som bestemmer og tar alle avgjørelser for hele familien og jeg lurer på hvorfor fordi moren er jo tilstede 

Faren også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...