Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg er trøtt som ei fele om dagen, og sovnet ved siden av M da hun la seg i går. Klokka ti våknet jeg av en eksplosjon med oppkast i fjeset mitt :fnise: Morsomt å tenke på nå, mindre morsomt akkurat da. 

Jeg måtte dusje både meg selv og henne mens mannen byttet ut omtrent hele senga. 

Jeg lå ved siden av henne resten av natta og var klar for neste omgang, men den kom heldigvis aldri. Jeg hadde bøtta klar flere ganger i løpet av natta, men det var falsk alarm hver gang. 

Formen hennes har vært helt fin i dag, så vi har bakt muffins, sett film, gått tur til lekeparken, og studert gravsteiner på kirkegården mens lillebror var i barnehagen. Fint vær og god stemning. 

Neste helg skal vi på fjellet hele gjengen, kanskje inkludert svigerfar. 

Jeg gruer meg, men det må jeg prøve å snu på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ikke så mye engasjerende og interessant å melde om. Det er mest "fuck corona" det går i. Vi har en innvikla karantenesituasjon på gang, og det er så kjedelig at jeg har ikke ord. Hadde det bare vært meg det gjaldt. Lett kunne jeg sittet i sofaen i 10 dager, bestilt levering av dagligvarer på døra, sett litt på Netflix. Men 10 dager (og påske rett etterpå!) for gira (og friske :hjerte:) barn er noe helt annet. 

Hvor mange dager på rad er det gøy med muffins, pannekaker, vafler, mer muffins....? Heldigvis ganske mange :fnise: Men det er dritt. I dag manglet vi Norvegia, for eksempel. Synd for oss :vetikke: Men skikkelig flaks at jeg er sykemeldt da! Slipper å bruke opp sykt barn-dager :jepp:

Apropos sykemelding så fikk jeg betennelse i det ene neseboret i helga. Kunne søren ikke smile eller le skikkelig, det var så vondt. Føltes ut som tannverk, og overleppa ble nummen. Fikk resept på betennelsesdempende og antibiotika i dag. Trodde de omtrent hadde sluttet å produsere det, men takknemlig for at jeg fikk. 

Det eneste positive med corona er egentlig det munnbindet vi vandrer rundt med. Det skjuler hvor ekkel nesa ser ut akkurat nå :tongue:

Svigerfar har nettopp gått gjennom en operasjon som i dag viste seg hadde ikke vært helt vellykket likevel. Håper det kan ordnes, for det var det siste mannen trengte akkurat nå. 

Så ting står ikke amazing til, det gjør ikke det :glare:

M er blitt opptatt av å besøke farmor på kirkegården, og da må vi også besøke min farmor, og mannens farmor. Deretter vandrer vi rundt og kikker på ulike gravsteiner. I dag ville hun på den delen der barn er gravlagt, og jeg sleit veldig med å svare på spørsmål. Jeg pleier å være god til å skru av alt og være helt kald, men ikke i dag. 

Da M var mindre kjøpte vi en billig rutsjebane til henne. Den tok jeg inn i stua i går, og det er en hit. Den er strengt tatt blitt for liten for henne nå, men hun kjører på likevel. Lillebror er helt gal (som vanlig - fy søren for en rakett av en unge), kaster seg utfor i alle slags vinkler, og når han kommer ned ruller han rundt og roper "auu" for å lage show. Morsomt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede vært to netter på fjellet, og det går veldig bra. Fordelen med å være sykt negativt innstilt er at jeg alltid blir positivt overrasket :fnise:

Jeg klarte å snu det før vi reiste heldigvis, så jeg har ikke vært en sur høne. Det var litt usikkert om vi kom til å reise med tanke på svigerfar. Hvis han ble sendt hjem måtte mannen bodd der og passet på han døgnet rundt. Men han er blitt sendt på sykehjem til han blir bedre. De sender heldigvis ikke hjem enkemann som trenger hjelp dag og natt. Håper han kommer seg, for dette er ikke noe greit. 

Kjøreturen bort gikk så som så. Alle sovnet kjapt unntatt lillebror. Han var søren meg våken i to timer før han fikk dra i håret mitt til han sovnet.

Vi kjører hjem i morgen, og vi bør virkelig klare å pakke og vaske før luren hans. 

Men vi koser oss. De to eldste står på slalom, og vi fire andre renner på akebrett. M er mest gira, lillebror vil bare litt. Han vil helst løpe ned bakken og se på hunder :hoppe: Det er litt travelt :fnise:

Lillebror er henrykt over at alle er samlet i hytta. Storesøsken er skikkelig stas! 

Mannen synes det var litt trist i starten fordi han pleide å være her med foreldrene sine. Nå har han jo mistet moren sin i vinter, og plutselig ble faren også syk. Men det er full guff her fra morgen til kveld, så han får ikke så mye tid til å tenke på det, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi kom oss hjem fra fjellet, hvis noen er bekymret. Det var stress. Pakke, rydde og vaske før lillebror skulle ta sin daglige lur. Mens han ville gjøre absolutt alt han ikke har lov til. Travel fyr. 

Ting går til helsike med svigerfar, så mannen er ikke på jobb for tiden.

Jeg er glad vi er ferdige med karantene og påske, for gurimalla, ungene trenger barnehage :sjokkbla: Men det gikk heldigvis over all forventning å være hjemme så lenge. M er jo veldig snill og grei. Lillebror blir også enklere på visse ting. Han og M kan leke uten at jeg alltid må være der. Hobby nummer én er å stupe kråke i senga. M passer på å lande trygt, men han er jo helt bananas. Så da må jeg naturligvis være der å ta i mot når han 90 % av gangene hadde stupt rett i gulvet :rolleyes: Absolutt alt M gjør, det må han også gjøre. Så han er jo veldig mye tidligere på ting enn hva hun var. Lurer på om det kommer til å gjelde bleieslutt også :lur:

Påsken, ja. Det har blitt så ekstreme mengder sjokolade at nå må jeg på rehab. Kroppen skriker etter sukker, men i dag spiste vi opp den siste sjokoladeplaten før jeg gikk på nattskift. Nå er det slutt. Snopeskuffen er tom og det skal den fortsette å være. Det er jo ikke bra når lillebror åpner den og roper "mer" :ohmy:

Han snakker ikke mengder. Mamma, pappa, hei, baby, mer... Han kaller alle for "beer". Som i øl, liksom. Søsken og besteforeldre. De er Beer. M kalte begge brødrene for Arr. Vi visste aldri hvem av de hun mente :tongue: 

M har jo egentlig et superlett navn, men hun klarte ikke å si det selv da hun var mindre :fnise: Hun gav seg selv et kallenavn. Og det har tydeligvis lillebror også gjort. Noen ganger sier han noe som kaaan ligne litt, og hun blir så glad. Men jeg vet ikke. Det går mest i Beer. 

Jeg er glad i nattskift. Sover greit på dagen. Må ha på alarm for å rekke å dusje før jeg må hente i barnehagen. Tror ikke mannen er like fan. Han deler seng med lillebror og M, og de tar visst veldig stor plass :fnise: Lillebror våkner fortsatt flere ganger. Han får to flasker melk hver natt :plystre: Det er snart på tide å gi seg med det kanskje. Det blir en grusom kamp, og det er jo... Drit. 

Og når han ser M ved siden av seg så vil han holde rundt henne. I går hadde det gått fint. Han hadde sovnet sånn. Men natta før begynte han å snakke til henne sånn at hun også våknet og ble med i samtalen. Så jada. Gleder meg til de blir store nok til å dele rom. M liker ikke å sove alene, det sier hun er skummelt. Forhåpentligvis hjelper det med en lillebror ved siden av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tiden går fort. Noen ganger kommer jeg på ting som jeg burde skrive her, men så glemmer jeg det ut. 

Status akkurat nå er i alle fall at jeg er midt i en heftig arbeidsuke, og det vises i heimen. Mye klær som må brettes, flekkete gulv, bad som trenger en vask, usynlige øyenbryn som må farges :tongue:

Neste uke har jeg fri, og på mandag har jeg en etterlengtet frisørtime. Jeg bestemte meg jo for å gi håret en pause, og nå har jeg ettervekst forbi ørene. Det må klippes og stripes ASAP, for nå orker jeg ikke mer. Både M og lillebror har legetimer neste uke. Usikker hvor mye jeg skal dele nå, men M sliter med kløe og lukt nedentil. Har vært hos lege med det tidligere, og fikk beskjed om å smøre tre uker med Canesten. Jeg gjorde ingen "feil" med vasking osv, så det er litt mystisk at det hele tiden kommer tilbake. Vasker med vann/intimsåpe annenhver dag, bruker kun parfymefritt vaskemiddel, hun går ikke rundt med fuktige truser fordi hun har aldri uhell. 

Lillebror har hatt noen røde flekker rundt på kroppen i lang tid, og nå har vi prøvd tre ulike kremer vi har fått på resept. Ingenting virker. På tide med en henvisning kanskje? 

Svigerfar har ifølge sykehuset et komplisert sykdomsbilde. Svigermor fikk samme beskjeden rett før hun døde brått, så mannen er naturligvis skeptisk. Han trenger diverse behandlinger pluss en operasjon som kroppen er for svak til å takle. Nå må vi vel snart få en pause fra dritt på dritt.

Vi skulle hatt time hos Familievernkontoret denne uken, men midt i dette dramaet med svigerfar var det ikke den beste timingen. Det er møter og telefoner med leger hver dag. Mannen har glemt ut hva vi sleit med, så det hadde ikke vært så effektivt kom vi frem til. Det har gått mye bedre i det siste også, for vi fikk jo snakket en del ut da vi bestemte oss for å bestille den timen. Men når ting roer seg så kan vi heller vurdere å bestille ny time. 

Jeg er så sliten at jeg er begynt å sminke meg for første gang på minst 10 år. Når det kun sminkes til fest sier det seg selv at jeg ikke er proff, så det går en del q-tips for å fjerne all maskaraen som havner på fjeset i stedet for øyenvippene :rolleyes:

Jeg blir aldri mett og spiser rekordmye mat. Sånn cirka to måltider per måltid, liksom. Kan lett finne på å spise en stor porsjon havregrøt, pluss fire knekkebrød med ost rett etterpå. I helga spiste jeg 3/4 av en stor Dolly-pizza alene. Det vil jeg påstå er svært unikt. Jeg må jo ligge enormt i pluss kalorimessig. Det nærmer seg sommer, og jeg skal jo liksom ned i vekt. I stedet for 3 kg er det nå blitt 6 kg som skal vekk. Spent på om jeg klarer det. Da blir jeg faktisk nødt til å gå rundt sulten :klo:

M er lett å ha med å gjøre for tiden. Lillebror kan være litt tullete. Når han er sint på meg tar han det ut over både meg og M. Biter og slår. Akkurat nå har jeg to store blåmerker på armene. Vi merker det er blitt mer "krangling" mellom de to, og det er vel en forsmak på hvordan det blir senere :fnise:

Jo, vil bare legge til en ting som er veldig organisert hjemme akkurat nå, til tross for hardcore jobbing. Kjøkkenet! Kjøleskapet passer jeg på å holde ryddig. Når mann og barn setter ting helt random så flytter jeg det med en gang. Ting har faste plasser, jeg har et par SmartStore-bokser som er merket med innhold. Pålegg her, smør der, middagsrester her osv. I tillegg hadde jeg jo et skikkelig ryddekick (som ble avbrutt av corona og karantene), og kjøkkenskuffene med merkede bokser for havregryn, hvetemel, linfrø, nøtter og sånne ting holder seg fremdeles i perfekt stand. Elsker det! 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du skriver fortjener jo en kommentar hver, men når man bare er på KG på mobilen blir dessverre lysten til å skrive langt ganske liten. 

Må bare kommentere organisering. Det er vel den tingen jeg irriterer meg mest over i hverdagen. Hvorfor er det så vanskelig å legge ting der det skal være? Har en hylle i kjøleskapet til pålegg, har prøvd å organisere det slik i nå straks seks år, men det går jo ikke inn! Og når man har brukt et glass og ikke har planer om å bruke det igjen skal det inn i oppvaskmaskinen, ikke på kjøkkenbenken. Og dette gjelder jo mannen! Nå er jeg litt i streik på en ting. Når mannen legger et av barna blir alltid klærne til dette barnet liggende på badet. Den jeg legger må enten legge til vask selv, eller så gjør jeg det mens ungen er på do eller noe. Så nå har klærne til M ligget på badet siden søndag, og der blir de liggende til mannen ordner det. 

Håper det går bedre med svigerfar snart, er tungt å stå midt oppi alt nå kan jeg tenke meg. Forsåvidt positivt at mannen har glemt litt av problemet, da er det jo tydeligvis ikke så stort lenger. Vi hadde også en runde der jeg til slutt foreslo å dra på familievernkontoret (følte ikke at vi forstod hverandre i det hele tatt og endte opp med den samme diskusjonen med de samme argumentene hver gang), men da fikk vi snakket gjennom det så vi endte opp med å ikke dra. Så det løste seg jo fint for oss iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A4-livet skrev (På 20.4.2021 den 10.58):

Alt du skriver fortjener jo en kommentar hver, men når man bare er på KG på mobilen blir dessverre lysten til å skrive langt ganske liten. 

Må bare kommentere organisering. Det er vel den tingen jeg irriterer meg mest over i hverdagen. Hvorfor er det så vanskelig å legge ting der det skal være? Har en hylle i kjøleskapet til pålegg, har prøvd å organisere det slik i nå straks seks år, men det går jo ikke inn! Og når man har brukt et glass og ikke har planer om å bruke det igjen skal det inn i oppvaskmaskinen, ikke på kjøkkenbenken. Og dette gjelder jo mannen! Nå er jeg litt i streik på en ting. Når mannen legger et av barna blir alltid klærne til dette barnet liggende på badet. Den jeg legger må enten legge til vask selv, eller så gjør jeg det mens ungen er på do eller noe. Så nå har klærne til M ligget på badet siden søndag, og der blir de liggende til mannen ordner det. 

Håper det går bedre med svigerfar snart, er tungt å stå midt oppi alt nå kan jeg tenke meg. Forsåvidt positivt at mannen har glemt litt av problemet, da er det jo tydeligvis ikke så stort lenger. Vi hadde også en runde der jeg til slutt foreslo å dra på familievernkontoret (følte ikke at vi forstod hverandre i det hele tatt og endte opp med den samme diskusjonen med de samme argumentene hver gang), men da fikk vi snakket gjennom det så vi endte opp med å ikke dra. Så det løste seg jo fint for oss iallefall

Jeg kjenner absolutt til det! Jeg skriver ikke her selv så veldig ofte (i forhold til gamle dager :fnise:), og kommenterer svæært sjelden hos andre. Livet er travelt :vetikke:

Lurer på om klærne ligger der enda :Knegg: Hvis din mann er like blind som min så ville det ikke overrasket meg.

Med svigerfar er noe bedre og noe verre, så det er kun det det går i for tiden. Nå klikker det faktisk snart for meg. Jeg fikk snakket ut om det med noen "nøytrale" i dag, så det går litt bedre. Men hele forrige uke var kaos. Spesielt helga. Shit altså. Jeg er sliten. Mannen også selvsagt. Men ja. Dette er min dagbok :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må begynne å skrive ned stikkord på telefonen når jeg kommer på ting å skrive her, fordi hver gang jeg har tid til å prioritere KG så er alt glemt ut. 

Som nevnt over er svigerfar fremdeles temaet. Orker ikke å gå inn på detaljer, og det er jo som sagt kompliserte greier. Men det går utover absolutt alt i heimen og familielivet og jobb og søvn og alt. Finner ikke en emoji som passer, for jeg vet ikke hva jeg verken tenker eller føler akkurat nå. Det svinger. 

Vi er begynt Prosjekt Null Nattmat for lillebror. Han drikker jo 2-3 flasker med melk hver natt :sjenert: Dårlig vane, ass. Angrer på at vi begynte med det. Det er mye bedre enn den ammingen som M dreiv på med, for den flaska kan hvem som helst gi. Men det er jo ikke optimalt likevel. Han er fremdeles dødstidlig våken om morgenene. Jeg er overlykkelig hvis klokka viser seks. Skuffa hvis den er fire. Helt greit fornøyd med fem. Kanskje han sover lengre hvis han lærer seg å sovne uten melk?

Planen er å kutte ut mengden gradvis. Begynte i forgårs, så vi er bare kommet ned fra 200 til 170 ml per gang :fnise: Forhåpentligvis godtar han å kutte ned videre. 

Vi har en svært intens periode foran oss, både jeg og mannen. Fra mai og hele sommeren skal jeg jobbe ekstra. Utenom sommerferien selvsagt, men resten er heftig. Passer ganske bra. Ser frem til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (På 26.4.2021 den 21.36):

Uff, høres ut som en tøff periode for dere. Gode styrkeklemmer herfra! ♥️

Takk! :hjerte: Vi har hatt bedre dager, ja :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på legekontoret å venter på opprop. Pleier å sitte minst én time, så da passer det jo greit med litt KG. Fikk nylig mail nummer to med påminnelse om å ta celleprøve. Det har jeg ikke gjort siden dagen M ble unnfanget :sjokkbla: Glemmer aldri den timen. Gynekologen informerte meg om at jeg hadde eggløsning neste dag, så da måtte jeg ha sex. Det var han som reddet livet mitt (ikke bokstavelig) når han fikset en MA som etter to forsøk fremdeles nektet å forlate kroppen min. Han sa han kunne gjøre kort prosess med å suge ut restene der og da, men det kom til å gjøre vondt. Da hadde jeg hatt blødninger forever, så jeg sa greit. Å satan, det gjorde vondt :fnise: Han trøstet meg og strøk meg på kneet etterpå :Knegg:

Anyway. Den eggløsningen gjorde susen. Etterpå har jeg glemt ut hele #sjekkdeg-greia :klaske:

M synes tissen til lillebror er sykt morsom og har ganske lyst til å ta på den når de dusjer eller bader sammen. Hver gang sier jeg at vi ikke tar på andres tiss, og alle bestemmer over sin egen kropp og om de synes det er greit å bli tatt på. "Jeg veeet, det sier Elin (pedagogisk leder i barnehagen) også", sa hun forrige gang med oppgitt stemme. Det synes jeg er bra! Godt de har fokus på sånn. Kan ikke huske det var snakk om det da jeg var liten. 

Lillebror mener alt er "min!" hjemme, og det skaper litt drama. Hyling og slossing. Eller, M tar aldri igjen når han drar i håret eller løper etter henne. Hun hyler og blir redd. Men det er vel bare spørsmål om tid. 

De har glemt å skru på radioen i dag, så her er det pinlig stille. En fyr plystrer, men det blir ikke helt det samme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jækla corona. Hadde det ikke vært for at treningssentrene driver å stenger i tide og utide så hadde jeg meldt meg inn. Kroppen min vil ikke være venner. Jeg har vondt i alle ledd når jeg våkner. Hvis jeg har sovet pittelitt rart så sitter nakken fastlåst i dagevis. Det er ikke forenlig med småbarn og en kropp som ikke samarbeider. Ærlig talt, kropp :raven: 

Jeg har lastet ned TikTok siden det er blitt guttas hobby nummer tre (etter gaming og fotball). Hadde ingen aning hva det var, og likte det ikke i det hele tatt. Men nå er jeg fan :fnise: Herregud, jeg er for gammel for dette :rolleyes:

Jeg har gått et par nattskift nå, og har innimellom slaga presset inn "litt" shopping. 12 bukser. På grunn av mine lange bein og brede hofter må jeg alltid returnere cirka alle. Men jeg gir ikke opp :opplyser:

Siden jeg har gjenoppdaget sminke, som en 12 år gammel jente, har jeg selvsagt også måttet handle litt stash på BliVakker. Exfoliating Socks havnet i handlekurven. Sånt skjer :plystre:

Jeg har sovet altfor lite i dag, men jeg har bare én natt igjen så det skal jeg takle. Jeg har nettopp spist en deilig frokost. Gresk yoghurt med blåbær og cashewnøtter. Kroppen min får ganske bra mat. Hvorfor får jeg ikke belønning for det? 

Nå skal jeg rydde superraskt mens mannen er ute med ungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Things to do på nattskift etter at alle arbeidsoppgaver er utført:

- kjøpe to ekstra bukser

- nesten kjøpe hårgelé (Got2Be Glued) til øyenbrynene fordi det bruker de unge og kule på TikTok, men komme på i siste liten at du kjøpte øyenbrynsgelé dagen før 

- gå forbi kontoret til sjefen mens du spiser/drikker og ser sykt våken og opplagt ut for å vise at du er en pliktoppfyllende arbeider. (Spesielt effektivt hvis en stakkars kollega har sovnet i stolen :fnise:)

- spise proteinbar selv om du ikke trener 

- se på TikTok og lure på hvorfor alle er så flinke til å danse og sminke seg 

- glede deg til å komme hjem, levere barna i barnehagen, og soooove :sovne:

Det er dyrt med nattskift. Bare et par timer igjen heldigvis. Tilbake til TikTok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting snur døgnet fra nattskift som en guttunge som vil stå opp 04.30. Jeg sov bare tre timer etter jobb i går, så jeg fikk heldigvis sove godt da jeg la meg på kvelden. Så det er ikke krise. Jeg har planer hele dagen. Bilvask, dekkbytte, ordne opp med en fyr som skrapet vekk lakken på bilen min med bildøren sin. Kjedelig altså. Jeg ble egentlig dritsur, og det er jeg litt flau over nå :fnise: Jeg treffer han hver dag i barnehagen i tillegg :rolleyes:

Jeg fikk den ene sminkepakken i posten i går :jepp: Løp til postkassen i pysjamasbukse, for stor hettegenser og mannens joggesko. Løp hjem igjen med sjokkrosa pakke fra BliVakker. Tipper naboene tenkte "good luck" :tongue:

Jeg vasker bilen as we speak, derfor henger jeg litt her. Det er ikke så mye nytt å melde så dette ble jo et ganske kjedelig innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skule vært flue på veggen hos deg når du går nattskift :ler:

Det å kjøpe bukser som passer er ingen lett oppgave! Jeg har kjøpt noen Tindra bukser fra pepper.no som jeg var fornøyd med. Veldig stretchy og grei å kunne brette opp på leggen. Har også fått hjem en Dr Denim, Solitaire. Den er altfor lang for meg, men super behagelig på! 🤩

Sykt kjipt med bilen da! Jeg hadde nok reagert på akkurat samme måte :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset skrev (På 4.5.2021 den 19.51):

Skule vært flue på veggen hos deg når du går nattskift :ler:

Det å kjøpe bukser som passer er ingen lett oppgave! Jeg har kjøpt noen Tindra bukser fra pepper.no som jeg var fornøyd med. Veldig stretchy og grei å kunne brette opp på leggen. Har også fått hjem en Dr Denim, Solitaire. Den er altfor lang for meg, men super behagelig på! 🤩

Sykt kjipt med bilen da! Jeg hadde nok reagert på akkurat samme måte :ler: 

På nattskift kan alt skje :alice::fnise:

Jeg har to bukser fra Dr Denim som jeg er fornøyd med, men nå er de blitt for store :ohmy: Så jeg har bestilt meg to nye, bare mindre :biggrin:

Det ble sinnsykt dyrt å fikse bilen! Han som var ansvarlig hadde "en kompis" som kunne fikse det billig, men jeg takket nei. Vil ordne det på et ordentlig verksted, thank you very much :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken går jeg ettermiddag/kveld og det er litt kjedelig. Greit å være hjemme alene på formiddagen. Får gjort mye greier (bortsett fra denne uken da lillebror ikke er helt i form), men huset står totalt på hodet etter at mannen har vært alene med ungene. Sånn personlig liker jeg å rydde opp litt når ungene har lagt seg, men det synes visst mannen er tullete. Supert for meg :rolleyes:

En venninne spurte meg i går om jeg egentlig gjør noe bare for min egen del, eller om dagene kun består av unger, rydding, vasking og jobb. Jeg har ikke tenkt over det før, men ja :vetikke:  Jeg begynner seriøst å tenke på å bli med i treningssenter igjen. Tror faktisk det hadde hjulpet den slitne kroppen min. Er jeg ikke litt for ung til å stønne høylytt hver gang jeg reiser meg fra stolen? Føler det. Det hadde jo i tilfelle vært noe kun for min egen del. Jeg liker egentlig å trene, problemet er bare å prioritere det. Hvis noen travle småbarnsforeldre som trener aktivt har noen tips, let me know. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg har trent på senter i noen måneder nå! Veldig godt å få den egentiden, hører på musikk JEG liker og er i min egen verden, 2-3 ganger i uka. 

Jeg trener en morgen i helga, en morgen i uka (6-7) og en ettermiddag (15-16 eller 19-20). Litt enklere for meg med hjemmekontor og vanlig, stabil arbeidstid da. Prøv å legge en plan uke for uke, for eksempel to dager i uka? Ikke sikt for høyt til å begynne med. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (17 minutter siden):

Jeg har trent på senter i noen måneder nå! Veldig godt å få den egentiden, hører på musikk JEG liker og er i min egen verden, 2-3 ganger i uka. 

Jeg trener en morgen i helga, en morgen i uka (6-7) og en ettermiddag (15-16 eller 19-20). Litt enklere for meg med hjemmekontor og vanlig, stabil arbeidstid da. Prøv å legge en plan uke for uke, for eksempel to dager i uka? Ikke sikt for høyt til å begynne med. 😛

Wow, så bra! :duskedame:

Jeg jobber helt crazy. Ettermiddager, helger, bla bla. Så jeg klarer ikke helt den å forlate ungene i ukedagene. Må nesten henge med de når vi faktisk er hjemme på likt :fnise: Så det må foregå mens de er i barnehagen. Bør vel få til to dager i uka? Jeg må prøve. 

I tillegg må jeg melde meg inn i et nytt senter, for der jeg har trent i alle år har blitt så inni helsike dyrt. Jeg har funnet et som er over 200 kr billigere i måneden, og det ser veldig bra ut. Kjempestort og mer utstyr. Men nye ting er skummelt, ass. Og nå er jeg en svak liten pusling :grine:  Tenk om alle ser på meg og ler :Knegg: Neida. Dette må jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perioden med mye jobb for både meg og mannen er begynt. Mannen er på jobb 12 timer i dag, og jeg klarer såvidt å løfte lillebror. Det har vært verre. Én gang var det så crazy at jeg så og si måtte kaste han ned i senga :ohmy: Nå klarer jeg å bite tenna sammen og legge han sånn halvveis ned. Men det er ikke konge. 

M er deilig selvstendig. Smører brødskiver selv. Lillebror kan i perioder holdes opptatt med YouTube. Jeg har fått rydde unna kaoset som stod igjen etter mannen. 

Tror søren meg jeg melder meg inn i senteret i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...