Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Haha, så herlig med storebrødre som bidrar til legging da! Søtt! :rodmer:

Dusjing er en hit her også for tiden. Prøver å dusje før H våkner, hvis ikke trenger vi masse ekstra tid, for han kan dusje lenge. Han har en kopp som skal fylles og tømmes og fylles og tømmes...

Jeg er forresten tilbake, med nytt nick. :nigo:

- Sisti 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2018 den 20.52, Albbas skrev:

Haha, så herlig med storebrødre som bidrar til legging da! Søtt! :rodmer:

Dusjing er en hit her også for tiden. Prøver å dusje før H våkner, hvis ikke trenger vi masse ekstra tid, for han kan dusje lenge. Han har en kopp som skal fylles og tømmes og fylles og tømmes...

Jeg er forresten tilbake, med nytt nick. :nigo:

- Sisti 

Halla! Det var da godt, KG er ikke den samme uten deg :ninuskapus:

I går gav jeg M en klut og ba henne vaske dusjen. Funket fett :fnise: I dag var hun ikke like interessert dessverre, det var tilbake til "mer!" påfyll av såpe :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er den store overnattingsdagen. Litt blanda følelser. Litt dårlig timing. M er hjemme fra barnehagen fordi hun hadde et par usjarmerende bleier i morges. Fin form ellers, og jeg fikk et anonymt tips om at det kanskje var tenner på gang. Da kom jeg på at hun har pekt på det ene kinnet sitt flere ganger de siste dagene og sagt au. Jeg trodde hun gjorde det for oppmerksomhet, så jeg har bare spilt med og blåst på :plystre: Jeg er dårlig på to pluss to, ass... 

Men hun er blitt forkjøla igjen. Piper i brystet, hoster og styrer i vei. Vi får diskutere det i morgen. Jeg har egentlig mistet troa på hele overnattinga uansett 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my gød. Verste natta :blink: Hundre oppvåkninger, og hver eneste var med hyl og gråt. Så NOE må ha plaget henne. Når klokka var ett ba jeg til de hellige kyr om at det måtte bli morgen snart. Det ble det ikke. Etter tusen timer kunne jeg endelig stå opp og drikke iskaffe og ta en dusj. Og mannen fikk bruke sin første sykt barn-dag! Det skal han få lov til i morgen også, heldiggrisen. 

Hun er i greit humør på dagen, men sliten og tung i pusten. Håper hun er frisk og rask i helga, da har vi morsomme planer. 

Dritt at overnattinga ble avlyst :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper rundt med tamponger i lommene. Eller går, da. Jeg har endelig (:rolleyes:) fått mensen igjen, har vel hatt den sånn ca. tre ganger nå. Føles ut som en million. Mensen suger, det vært helt okidoki å vært uten det tullet der. 

Meen nå er jeg fem dager på overtid! For å ha litt kontroll bruker jeg en sånn app som jeg brukte da jeg prøvde iherdig å lage en baby :fnise:

For de som har sett "uniformen" min så vet dere at det er en svært uheldig uniform å få en uventet mensen i! Fytti. Så litt stress er det. 

Jeg spøker med mannen om at jeg sikkert er gravid, men han tar det ikke særlig tungt. Det har kanskje noe med at vi har hatt sex sånn ganske nøyaktig to ganger denne måneden :ler: Men man vet jo aldri, så jeg tok en billig-test jeg hadde liggende. Den var supernegativ. Jeg hadde ikke blitt lei meg hvis den var positiv. Men p-piller pluss sjelden sex er vel ikkje akkurat oppskriften til en graviditet. 

Nå skal jeg spise litt sjokolade. I morgen begynner hell week :) 

Håper mensen kommer snart :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snotra skrev:

Hvordan går det her? Og har mensen kommet? :) 

Kom i dag! Jeg som bestilte flere billig-tester i går kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Weebs skrev:

Kom i dag! Jeg som bestilte flere billig-tester i går kveld :fnise:

Typisk. :fnise: Men da slipper du ihvertfall å lure noe mer. Hvordan går det med hell week? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snotra skrev:

Typisk. :fnise: Men da slipper du ihvertfall å lure noe mer. Hvordan går det med hell week? 

Ja, nå drikker jeg plenty koffein med god samvittighet :danse:

Hell week er hell. Nei, det går greit altså. Jeg leverer M i barnehagen klokka ni, da får vi kost oss litt hjemme siden jeg ikke ser henne resten av dagen :P Deretter setter jeg i gang med dagens to do-liste. Aller først må gjerne huset ryddes etter gårsdagens roteparty. Deretter er det å gjøre alle ukentlige oppgaver (støvsuging, vaske bad, brette klær), pluss det jeg kommer på for å gjøre hverdagen til mann og barn litt lettere. I dag lagde jeg pizzaboller før jeg gikk på jobb, i går fikk de Fjordland kjøttkaker av meg :fnise:

Jeg blir litt misunnelig når jeg hører kolleger fortelle om at de hadde en middagslur før jobb, eller at de sov lenge, men jeg trøster meg med en energidrikk. Og jeg har vært ganske flink jente disse dagene - har bare sittet i ro mens jeg har spist frokost! Så i morgen kan det være at jeg får en chill dag :) Lørdag og søndag blir hell weekend fra morgen til kveld, da får familien klare seg selv :kaklehone:

Det var helt sikkert et mye lengre svar enn du hadde regnet med å få! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Weebs skrev:

Ja, nå drikker jeg plenty koffein med god samvittighet :danse:

Hell week er hell. Nei, det går greit altså. Jeg leverer M i barnehagen klokka ni, da får vi kost oss litt hjemme siden jeg ikke ser henne resten av dagen :P Deretter setter jeg i gang med dagens to do-liste. Aller først må gjerne huset ryddes etter gårsdagens roteparty. Deretter er det å gjøre alle ukentlige oppgaver (støvsuging, vaske bad, brette klær), pluss det jeg kommer på for å gjøre hverdagen til mann og barn litt lettere. I dag lagde jeg pizzaboller før jeg gikk på jobb, i går fikk de Fjordland kjøttkaker av meg :fnise:

Jeg blir litt misunnelig når jeg hører kolleger fortelle om at de hadde en middagslur før jobb, eller at de sov lenge, men jeg trøster meg med en energidrikk. Og jeg har vært ganske flink jente disse dagene - har bare sittet i ro mens jeg har spist frokost! Så i morgen kan det være at jeg får en chill dag :) Lørdag og søndag blir hell weekend fra morgen til kveld, da får familien klare seg selv :kaklehone:

Det var helt sikkert et mye lengre svar enn du hadde regnet med å få! :ler: 

Jeg liker lange svar jeg. Og jeg syns det er hyggelig å lese om hvordan folk får kabalen til å gå opp. Ikke bare glansbilder liksom. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null chill! 

I går kveld da jeg satt på jobb, kjeeempetrøtt, fikk jeg beskjed om at på søndag, da jeg kommer hjem fra jobb, da skal vi ha familieselskap! Jeg hadde sånn halvveis planlagt å ha det neste søndag, men det er en haug med greier som må klaffe, så da blir det denne søndagen heller :daane: 

Så i stedet for å slappe litt av før helga braker løs med lange arbeidsdager så må jeg ta Prosjekt Kjeller. Rommene der må ryddes og vaskes sånn at vi kan knø alle ungene ned der på søndag :tongue:  Både mamma og svigermor har tilbudt seg å bake så det takker vi selvsagt ja til :Nikke:

Skal prøve å ikke stresse så veldig, det er jo bare familie :rolleyes:

Frokosten i dag ble en pakke kjeks. Jepp. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykket selskap. Mannen fikk æren av det rene pene huset jeg har jobbet med hele uka, men okei :P Han var flink og baket kake da! Alle ungene var involvert. Gulrotkake. M hadde kvalitetssjekket alle gulerøttene :Nikke: 

Hun ble dødssliten av alle gjestene og sovnet på stellebordet under kveldsstellet. Det har hun ikke gjort siden hun var ca. nyfødt! Trøttasen :) 

Det var nesten litt greit å være på jobb og få meldinger om "har vi konvolutt? Hvor er kakespade? Innpakningspapir? Jeg mistet støvsugeren ned trappa."  Jeg hadde høytlesning en liten periode der:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at selskapet ble vellykket! Sikkert like greit å slippe unna siste-liten planleggingen. ;)

Hvordan går det forresten med M på nettene nå? Og refluksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2018 den 20.15, Albbas skrev:

Så bra at selskapet ble vellykket! Sikkert like greit å slippe unna siste-liten planleggingen. ;)

Hvordan går det forresten med M på nettene nå? Og refluksen? 

Det var faktisk ikke så verst å komme hjem til dekket bord :nigo:

Nei, de nettene. Refluksen er på ingen måte kurert, og han teite legen på sykehuset som egentlig er ekspert på diabetes sier bare at det finnes ingen kur, og egentlig er det samme hvilken medisin vi tar, alle gjør samme nytten. Får ikke det samme inntrykket på Facebook, men greit :rolleyes:

Hun blir verre når hun er syk, og det er jo titt og ofte. Noen perioder er veldig bra, men akkurat nå er det tullete. Prøvde å ligge på sofaen i natt, for å sjekke om hun kanskje våkner ekstra av at jeg snorker eller noe sånt :fnise: Men hun sov ikke én time i slengen engang. Og sov ganske urolig når hun først sovnet i tillegg. Så det var ikke rette natta å teste det ut akkurat :P 

Men rommet hennes er fint og senga er god, så det kunne vært verre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fantastisk med friuke. I går var det planleggingsdag i barnehagen - den var vi heldige med! 

Jeg er inni en bra periode med kontroll på rent hus og rene klær. Selv om jeg har 14 unger (det ser i hvert fall sånn ut på klesvasken) så får jeg puttet det i skuffer og skap før jeg mister motet. Avtalen er egentlig at mannen tar guttene sine klær, men han får det bare ikke til :glare: Det ender bare opp som svære hauger i fotenden av sengene deres. Og det gjør litt vondt i sjela. Så for en uke eller to siden gikk jeg gjennom klærne deres og fikk gitt vekk en hel bossekk til yngre søskenbarn. Deilig! Da ble det lettere å lage et skikkelig system. 

I dag har jeg ryddet i M sine ytterklær og funnet ut at hun trenger flere votter. Det er forbruksvare i barnehagen, selv om jeg merker begge to. Hun kaster de vel fra seg på tur... :tongue:

Hun er så stor og fin og morsom. Nå er hun begynt å herme etter de fleste ordene vi sier. Før hadde hun sine faste som hun rullerte på, nå er det nye hver dag. Etter selskapet på søndag har hun ikke sluttet å mase etter kake og is :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gjøre et nytt forsøk på overnatting. Både mamma og pappa er hjemme, så begge må overleve hyling og brøling :tongue: Men denne lørdagen er egentlig grunnen til at jeg ville teste ut overnatting tidligere. Denne lørdagen vil jeg nemlig drikke litt vin. Ikke mye, kanskje et glass eller to. Det blir sikkert ikke mer, jeg har ikke sånn supertroa :P Men man må jo prøve! 

I morgen reiser guttene fra oss i noen netter, da blir jeg og M hjemme alene. Det skal gå fint. Jeg jobber dagtid denne uka, og M er jo i barnehagen. 

Hun hadde et mareritt som varte i to timer i natt. Det var slitsomt. Kanskje det var sånn nattskrekk, er det ikke noe som heter det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det ordner seg med overnatting og at du får en fin kveld! Vel fortjent! :Nikke: 

Tror ikke nattskrekk varer i to timer? :vetikke: De gangene vi har opplevd det har det vart i maks 20-30 minutter. Uansett, utrolig vondt å være vitne til uten å kunne hjelpe, nattskrekk eller ei :( Vi har kunnet skille mareritt og nattskrekk ganske klart da mareritt = våkner og gråter, kan kommunisere og lar seg bli trøstet (etterhvert). Ved nattskrekk våkner de ikke, er vanskelig å kommunisere med (kan hyle "NEEI!" eller "IKKE TA DEN!" osv), vræler og er helt krakilsk, og det slutter like brått som det startet! Helt forferdelig å være mamma som liksom skal kunne trøste barnet som har det fælt, men klarer å trøste meg med at de ikke husker noe av det etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 22.09, Leviora skrev:

Håper det ordner seg med overnatting og at du får en fin kveld! Vel fortjent! :Nikke: 

Tror ikke nattskrekk varer i to timer? :vetikke: De gangene vi har opplevd det har det vart i maks 20-30 minutter. Uansett, utrolig vondt å være vitne til uten å kunne hjelpe, nattskrekk eller ei :( Vi har kunnet skille mareritt og nattskrekk ganske klart da mareritt = våkner og gråter, kan kommunisere og lar seg bli trøstet (etterhvert). Ved nattskrekk våkner de ikke, er vanskelig å kommunisere med (kan hyle "NEEI!" eller "IKKE TA DEN!" osv), vræler og er helt krakilsk, og det slutter like brått som det startet! Helt forferdelig å være mamma som liksom skal kunne trøste barnet som har det fælt, men klarer å trøste meg med at de ikke husker noe av det etterpå. 

Nei, etter litt googling fant jeg også ut at det ikke kunne være nattskrekk. Hun hadde samme greia i natt også :vetikke: Ikke like ille heldigvis, nå var det mer oppstykket. Så jeg fikk sovne mellom hver episode :tongue: Ikke godt å si hva hun drømmer om, men hun tror tydeligvis at bamsen kan hjelpe henne :fnise: Hun roper på både bamse, baby (dukken hennes) og pappa. Mamma er visst ikke god nok! :snurt:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhr, en litt dårlig dag på jobb :daane: Mest min egen feil, jeg kan ha forsnakket meg litt mens feil person overhørte :plystre: Nå har jeg fylleangst, type edru. Det er faktisk verre :blink: Aaanyways. Kanskje det går bra...

I dag var jeg på polet. Kjøpte vin. Ble bedt om legitimasjon. WTF. Jeg er en sliten dame på tredve. Fett hår, null sminke og relativt store poser under øynene er trikset hvis du vil se ut som en syttenåring. Fikk en kjærlighet på pinne. Score :fnise:

Jeg har faktisk så edruangst at det ødelegger strikkekonsentrasjonen min! M har sovet i tre timer - jeg kunne vært ferdig med denne genseren for lengst! Fuck, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper edruangsten er bedre nå! ;)

Hva pleier du og M å finne på når dere er alene? Jeg og H skal være alene i en uke, og jeg gruer meg så innmari! Skjønner ikke helt hva jeg er redd for, men jeg syns det er så tungt å være alene med han over flere dager... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...