Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det var forferdelig å skulle slutte å amme. IKKE fordi jeg likte det så godt, eller fordi jeg var redd for å savne det, men jeg syntes det var så vondt å skulle ta noe fra henne som var så kjempeviktig. Bare fordi JEG ikke ville mer liksom. Det var egentlig den første ordentlige løsrivelsen, og jeg var helt full av dårlig samvittighet og alt. Og så gikk det SÅ bra, haha! Det tok kanskje 1 1/2 døgn, og så var vi skikkelig ferdige begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Leviora skrev:
 

Jeg grudde meg fælt til å slutte å amme M jeg også. Utsatte og utsatte nattavvenningen. Prøvde, men ga etter fordi han gråt 😭 Plutselig ble jeg nødt til å slutte da jeg ble innlagt på sykehuset og proppet full av medisiner, og det gikk over all forventning! Gråt og uro i to netter, og så var det som om puppen var glemt :vetikke: Vi hadde trappet ned en del fra før, så jeg tror ikke han følte det som en bråslutt. Tror det er lurt å kutte ut én og én amming med noen dager, kanskje opp til en uke i mellom. Start med den som er minst viktig, og vær konsekvent.

Det blir kanskje vanskeligere om M vil ha pupp fordi det lindrer refluksen? :klo: En viktig del av ammeslutt er jo å vise barna at kosen og tryggheten fremdeles er der uten pupp, men om det er smertelindrende i tillegg ser jeg absolutt at det kan bli en større utfordring 😕 

Best case scenario: færre amminger så du får eggløsning, men nok til at M får det hun trenger :hjerte: 

Dårlig gjort av mannen å velge å krangle nå, om planen ikke var å avslutte med makeup sex, heftige kjærlighetserklæringer og happy baby making! Da fortjener han leggstubber i fjeset neste gang. :nei: :fnise: 

Isj. Da jeg prøvde å la være å amme henne sist var det fæle tilstander. Hun hylte og skrek, ble kjempesinna og ville ikke ha trøst, bare stå opp. Og gråt trigger refluksen, så det var ikke noe gøy :( 

Var det to netter med kraftig gråt? Timesvis, liksom? 

Hun koser seg skikkelig med pupp etter barnehagen. Ofte begynner hun å mase om "nam nam" allerede i garderoben, og når vi kommer hjem løper hun på soverommet, legger seg i senga og kan amme lenge! 

Men når hun finner på at hun vil amme andre tider på dagen så er det snakk om sekunder før hun er lei. Hvordan trappet du ned? Jeg tenker å avlede henne med noe annet gøy, men hun er sykt bestemt av seg. I går fikk hun sjokoladekjeks, men likevel krevde hun noen sekund pupp mens hun holdt kjeksen :P

Han skal få så sykt mye leggstubber over alt! :fnise:

3 timer siden, Albbas skrev:
 

Skjønner så godt den ambivalensen ifht amming og prøving! Det gjorde jo at vi utsatte forsøk med hvertfall et halvår her. Men det er jo ikke sikkert at ammingen står i veien for EL hos deg i det hele tatt, så ikke ta noen sorger på forskudd. 

Og selv om jeg syns det var hardt å slutte å amme, så gikk det altså over all forventning. Bare noen dager etter siste amming føltes det som det mest naturlige i verden for meg å ikke amme. 

Jeg skal prøve å droppe de sorgene på forskudd. I dag klarte jeg å innbille meg at jeg hadde EL-smerter, så jeg er allerede blitt koko :ler:

Hvordan tok han avvenningen av pupp på dagtid? Ble han veldig sinna, eller godtok han det? 

Jeg blir så usikker på hvor mye jeg kan være "slem" mot henne. Føler meg som verdens dårligste mor når jeg skal hindre henne noe som egentlig er lett å gi, på en måte. Når hun vil løpe rundt med en gaffel går det greit at hun hyler når jeg sier nei. Men nei til pupp :sjenert: Huff! Så det er greit å vite om andre også møter heftig motgang, hvis du skjønner :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:
 

Jeg syntes det var forferdelig å skulle slutte å amme. IKKE fordi jeg likte det så godt, eller fordi jeg var redd for å savne det, men jeg syntes det var så vondt å skulle ta noe fra henne som var så kjempeviktig. Bare fordi JEG ikke ville mer liksom. Det var egentlig den første ordentlige løsrivelsen, og jeg var helt full av dårlig samvittighet og alt. Og så gikk det SÅ bra, haha! Det tok kanskje 1 1/2 døgn, og så var vi skikkelig ferdige begge to. 

Åh, tenk om det går bra her også. Det hadde vært fantastisk! Forsøk på å si nei har ikke gått knirkefritt tidligere, som jeg nevnte over her 😛 

Jeg føler meg ganske egoistisk jeg også. Skulle gjerne ammet til hun begynte på skolen! Neida, jeg er ikke helt der. Men jeg har ikke satt meg en grense for "maks to år". Jeg har bare gått og ventet på at hun ikke skal gidde mer. Men det skjer jo aldri :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nordvesta:Hurra for at du er prøver igjen!

Ble så sykt gira på dine vegne når jeg leste det! Måtte fortelle det til mannen :fnise: Fikk den følelsen hvor det kjennes ut som man sprekker hvert øyeblikk om man ikke får fortalt "hemmeligheten" til noen.. Jeg er skikkelig babysyk for tiden selv, eggstokkene rasler når jeg hører at andre er gravide eller tanken på en baby, men det blir ikke prøving her riktig enda.

Har du fått presentert en grunn for at mannen har gått fra "totalt uaktuelt med flere barn",  til "juhu, la oss lage en baby i kveld" ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du slutte med amming da? Jeg kutta da han var 2,5, men det var litt fordi vi da hadde prøvd i over ett år uten suksess, hadde nokså regelmessig syklus. Så aner ikke om det gjorde susen /var nødvendig, man hører vel mer om de som blir gravide på tross av at de fullammer feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trappet ned på dagtid med å passe på å gi ham ordentlig mat før han rakk å bli sulten og avledet ham med lek osv. Det var lettest å avvenne amminger på formiddagen, for da var han god og mett med energien på topp :) Det var verre senere på ettermiddagen da han begynte å bli sliten og ventet på middag. Da ble det fort en 3-minutters forrett 😛 Ellers gikk det ganske greit. Ammet kanskje 3-4 ganger på dagtid. En før vi sto opp, 1-2 på dagen og en før han la seg. På natten varierte det, men det var minst én ammerunde og den var viktig!! :fnise: 

Da det ble bråslutt byttet jeg og mannen plass i senga slik at mannen lå ved siden av M og kunne ta ham opp hvis han våknet. Jeg lå med sportsbh og t-skjorte 😂 Det var langt i fra timesvis med hysterisk gråt. Første natta var han SINT! Gråt og raste i et kvarter, helt til mannen tok ham med opp og ga ham vann, lot han roe seg, og kom og la seg igjen. Andre natta var det litt frustrasjon og klaging i ti minutter, så sovnet han i mellom oss :) Neste natt sov han natta gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det der med dårlig samvittighet, men jeg har det fordi vi skal ha enda et barn (er snart 11 uker på vei). Jeg føler at jeg kommer til å frarøve han noe med prakke på han et søsken. Nå har han meg stort sett helt for seg selv, og så skal det plutselig komme en liten baby og ta oppmerksomheten min? Han blir jo sur bare pappaen holder rundt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Weebs said:
 

Isj. Da jeg prøvde å la være å amme henne sist var det fæle tilstander. Hun hylte og skrek, ble kjempesinna og ville ikke ha trøst, bare stå opp. Og gråt trigger refluksen, så det var ikke noe gøy :( 

Var det to netter med kraftig gråt? Timesvis, liksom? 

Hun koser seg skikkelig med pupp etter barnehagen. Ofte begynner hun å mase om "nam nam" allerede i garderoben, og når vi kommer hjem løper hun på soverommet, legger seg i senga og kan amme lenge! 

Men når hun finner på at hun vil amme andre tider på dagen så er det snakk om sekunder før hun er lei. Hvordan trappet du ned? Jeg tenker å avlede henne med noe annet gøy, men hun er sykt bestemt av seg. I går fikk hun sjokoladekjeks, men likevel krevde hun noen sekund pupp mens hun holdt kjeksen :P

Han skal få så sykt mye leggstubber over alt! :fnise:

Jeg skal prøve å droppe de sorgene på forskudd. I dag klarte jeg å innbille meg at jeg hadde EL-smerter, så jeg er allerede blitt koko :ler:

Hvordan tok han avvenningen av pupp på dagtid? Ble han veldig sinna, eller godtok han det? 

Jeg blir så usikker på hvor mye jeg kan være "slem" mot henne. Føler meg som verdens dårligste mor når jeg skal hindre henne noe som egentlig er lett å gi, på en måte. Når hun vil løpe rundt med en gaffel går det greit at hun hyler når jeg sier nei. Men nei til pupp :sjenert: Huff! Så det er greit å vite om andre også møter heftig motgang, hvis du skjønner :tongue:

Det gikk veldig greit på dagtid. Det var den etter barnehagen som var viktigst for han, så da prøvde jeg å avlede med andre ting før vi havnet i situasjonen hvor han ønsket å bli ammet. For eksempel ikke dra rett hjem, men stoppe på lekeplassen. La mannen hente mange dager. Gi han en kopp melk med en gang (han elsker kumelk heldigvis :P ). Men hvis den ammingen er så viktig for henne er det jo bare å holde på akkurat den en stund? HVIS det viser seg at ammingen forhindrer EL trenger du jo ikke å slutte å amme helt. Men jeg tenker det er stor fare for at dette ikke er et problem i det hele tatt uansett for dere, du ammer jo ikke såå mye? Jeg fikk tilbake EL før nattavvenning, og jeg hadde kanskje EL to ganger i året før jeg fikk H, så ikke veldig fruktbar i utgangspunktet. :ler:

Jeg opplevde egentlig at hele interessen hans dalte litt når jeg bare fikk fjernet ammingen fra senga. Endre omgivelsene litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Weebs skrev:
 

Åh, tenk om det går bra her også. Det hadde vært fantastisk! Forsøk på å si nei har ikke gått knirkefritt tidligere, som jeg nevnte over her 😛 

Jeg føler meg ganske egoistisk jeg også. Skulle gjerne ammet til hun begynte på skolen! Neida, jeg er ikke helt der. Men jeg har ikke satt meg en grense for "maks to år". Jeg har bare gått og ventet på at hun ikke skal gidde mer. Men det skjer jo aldri :fnise:

Jeg hadde aldri trodd det ... Jeg kjørte totalavvenning, ikke nedtrapping, og det var jeg veldig fornøyd med i etterkant. Gikk med klær som gjorde at puppen var utilgjengelig, og var sammen med henne hele tiden - sånn at hun i alle fall fikk nærheten. Sa vel noe om at puppen er tom for melk nå eller noe sånt, det husker jeg ikke helt. Krysser fingrene for deg - om du virkelig vil slutte da! For det er jo ikke gitt at du ikke får el fordi du ammer litt. Men om du selv kjenner at nok er nok (og DET skinner gjennom tror jeg! Om det virkelig er nok, eller om du kommer til å knekke med litt overtalelse :ler: ), da håper jeg det går så smooth som bare mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:
Men om du selv kjenner at nok er nok (og DET skinner gjennom tror jeg! Om det virkelig er nok, eller om du kommer til å knekke med litt overtalelse :ler: ), da håper jeg det går så smooth som bare mulig :)

Dette! :opplyser: Jeg er også overbevist om at de klarer å fange opp den minste tvil. Følte at jeg var like bestemt første gangen jeg prøvde (uten å gå på medisiner) og da maste han i timesvis helt til jeg ga opp. Andre gangen var amming uaktuelt og da hadde han en helt annet reaksjon. Hvis ønsket er å slutte, må man gå all in uten å nøle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mumsy skrev:
 

:nordvesta:Hurra for at du er prøver igjen!

Ble så sykt gira på dine vegne når jeg leste det! Måtte fortelle det til mannen :fnise: Fikk den følelsen hvor det kjennes ut som man sprekker hvert øyeblikk om man ikke får fortalt "hemmeligheten" til noen.. Jeg er skikkelig babysyk for tiden selv, eggstokkene rasler når jeg hører at andre er gravide eller tanken på en baby, men det blir ikke prøving her riktig enda.

Har du fått presentert en grunn for at mannen har gått fra "totalt uaktuelt med flere barn",  til "juhu, la oss lage en baby i kveld" ? :ler:

Hurra, hurra! :hoppendeglad: Haha, hva sa mannen til den store nyheten? :fnise: Jeg måtte det fortelle det til en venninne, det var liksom altfor stort til å kun deles med internett :ler:
Når blir det prøving hos dere? 

Han sa at dette har han gått og fundert på i noen måneder, og jeg mistenker at det som gav ham det ekstra sparket var at han besøkte så mange vennepar den uken han og M var alene hjemme. Alle fortalte enten at de var gravide, eller så hadde de små babyer. Og absolutt alle spurte når vi skulle få nestemann. Greit med litt push utenfra når jeg har vært altfor pysete til å ta det opp en gang til :rodme: Han ble kanskje litt babysyk. Og han sa "tre eller fire unger, livet er travelt uansett" :vetikke: For det er det!

21 timer siden, Porcelain skrev:
Må du slutte med amming da? Jeg kutta da han var 2,5, men det var litt fordi vi da hadde prøvd i over ett år uten suksess, hadde nokså regelmessig syklus. Så aner ikke om det gjorde susen /var nødvendig, man hører vel mer om de som blir gravide på tross av at de fullammer feks. 

Jeg skal ikke starte avvenning før jeg finner ut hvordan syklusen min er uten piller :) Jeg synes ikke amming er noe stress egentlig, men det hadde selvsagt vært greit med litt færre oppvåkninger :tongue: Men utenom det har jeg vært skikkelig ammefan.

Jeg hadde veldig regelmessig syklus da vi prøvde å bli gravid forrige gang. Jeg har gått tilbake i alle appene mine og sjekket. Hvis jeg er heldig blir det like bra denne gangen også. Krysser fingrene for at jeg slipper å gjøre noen drastiske tiltak :Nikke:

Og jeg er forresten VELDIG glad på dine vegne for at du ble gravid. Jeg aner ikke hvor langt på vei du er - kanskje du har født? Husker bare at du slettet dagboken din og helt tilfeldig havnet jeg innpå en tråd der du skrev at du var blitt gravid :biggrin:

21 timer siden, Leviora skrev:
Jeg trappet ned på dagtid med å passe på å gi ham ordentlig mat før han rakk å bli sulten og avledet ham med lek osv. Det var lettest å avvenne amminger på formiddagen, for da var han god og mett med energien på topp :) Det var verre senere på ettermiddagen da han begynte å bli sliten og ventet på middag. Da ble det fort en 3-minutters forrett 😛 Ellers gikk det ganske greit. Ammet kanskje 3-4 ganger på dagtid. En før vi sto opp, 1-2 på dagen og en før han la seg. På natten varierte det, men det var minst én ammerunde og den var viktig!! :fnise: 

Da det ble bråslutt byttet jeg og mannen plass i senga slik at mannen lå ved siden av M og kunne ta ham opp hvis han våknet. Jeg lå med sportsbh og t-skjorte 😂 Det var langt i fra timesvis med hysterisk gråt. Første natta var han SINT! Gråt og raste i et kvarter, helt til mannen tok ham med opp og ga ham vann, lot han roe seg, og kom og la seg igjen. Andre natta var det litt frustrasjon og klaging i ti minutter, så sovnet han i mellom oss :) Neste natt sov han natta gjennom!

En haug med mat, den skal jeg huske ;)

På grunn av mannens snorking ble jeg og M nødt til å flytte for oss selv, så han er ingen hjelp på nettene :fnise: For en drømmenattavvenning dere hadde da! To netter :ohmy: Jeg ser for meg uuuuuker med M, haha :ler: Hun holdt på mye lenger enn et kvarter den ene gangen jeg prøvde. Gudhjelpes. Jeg har litt traumer enda.

20 timer siden, Hønselouisa skrev:
 

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det der med dårlig samvittighet, men jeg har det fordi vi skal ha enda et barn (er snart 11 uker på vei). Jeg føler at jeg kommer til å frarøve han noe med prakke på han et søsken. Nå har han meg stort sett helt for seg selv, og så skal det plutselig komme en liten baby og ta oppmerksomheten min? Han blir jo sur bare pappaen holder rundt meg...

Åå, er du gravid! Gratulerer! 

Jeg tenker akkurat likt. Allerede! Jeg er M sin, ingen andre! Både mannen og den ene venninnen jeg har fortalt dette til sa "M kommer til å bli SÅ sjalu" :P Uff, ja. 

20 timer siden, Albbas skrev:
 

Det gikk veldig greit på dagtid. Det var den etter barnehagen som var viktigst for han, så da prøvde jeg å avlede med andre ting før vi havnet i situasjonen hvor han ønsket å bli ammet. For eksempel ikke dra rett hjem, men stoppe på lekeplassen. La mannen hente mange dager. Gi han en kopp melk med en gang (han elsker kumelk heldigvis :P ). Men hvis den ammingen er så viktig for henne er det jo bare å holde på akkurat den en stund? HVIS det viser seg at ammingen forhindrer EL trenger du jo ikke å slutte å amme helt. Men jeg tenker det er stor fare for at dette ikke er et problem i det hele tatt uansett for dere, du ammer jo ikke såå mye? Jeg fikk tilbake EL før nattavvenning, og jeg hadde kanskje EL to ganger i året før jeg fikk H, så ikke veldig fruktbar i utgangspunktet. :ler:

Jeg opplevde egentlig at hele interessen hans dalte litt når jeg bare fikk fjernet ammingen fra senga. Endre omgivelsene litt. 

Den etter barnehagen er også på topp tre-lista her. Som sagt begynner hun å be om det allerede i garderoben. Og før vi har fått av oss klærne i gangen. Det er "nam nam nam nam nam" i et bankende kjør :tongue:

Jeg prøver å venne henne til kumelk, men det er veldig enten eller. Hun har vel bare likt det to ganger, resten har vært "NEI!". Tullehøne, altså.

Neida, det er ikke sååå mye amming. De dagene jeg går kveldsskift er det kun morgen og natt. De andre dagene er det morgen, etter barnehagen, kanskje et par sekunder her og der når hun får det for seg, så kveld og natt. Det hørtes plutselig litt mye ut :fnise: Men i går var jeg hjemme, og da var det kun morgen, etter barnehagen, ett sekund på ettermiddag, kveld og natt. Nesten null :P

Her betyr seng amming, det bør jeg kanskje gjøre noe med. 

20 timer siden, lille_frosk skrev:
 

Jeg hadde aldri trodd det ... Jeg kjørte totalavvenning, ikke nedtrapping, og det var jeg veldig fornøyd med i etterkant. Gikk med klær som gjorde at puppen var utilgjengelig, og var sammen med henne hele tiden - sånn at hun i alle fall fikk nærheten. Sa vel noe om at puppen er tom for melk nå eller noe sånt, det husker jeg ikke helt. Krysser fingrene for deg - om du virkelig vil slutte da! For det er jo ikke gitt at du ikke får el fordi du ammer litt. Men om du selv kjenner at nok er nok (og DET skinner gjennom tror jeg! Om det virkelig er nok, eller om du kommer til å knekke med litt overtalelse :ler: ), da håper jeg det går så smooth som bare mulig :)

Tom for melk var lurt. Den med at puppen sover vet jeg mange går for, men det tror jeg ikke funker her :P

Jeg venter litt og ser om EL/mensen har tenkt å dukke opp før jeg setter i gang noen tiltak. Jeg kjenner allerede at tiden går i sneglefart da. Herregud, er det bare onsdag, når kan jeg ta en graviditetstest???? OMG, jeg kommer til å klikke denne gangen også :ler:

19 timer siden, Leviora skrev:
 

Dette! :opplyser: Jeg er også overbevist om at de klarer å fange opp den minste tvil. Følte at jeg var like bestemt første gangen jeg prøvde (uten å gå på medisiner) og da maste han i timesvis helt til jeg ga opp. Andre gangen var amming uaktuelt og da hadde han en helt annet reaksjon. Hvis ønsket er å slutte, må man gå all in uten å nøle! 

Jeg har ikke kjent på den "nå er jeg all in" tidligere, men hvis det står om ny baby eller ei så tror jeg den følelsen kan komme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO!

Neida, har ikke peiling :fnise: Tenkte bare jeg skulle øve meg på litt prøverslang. Hvis forrige mensen hadde vært den skikkelige mensen så hadde EL vært i dag. Men det var jo bare en tullete Cerazette-blødning. Nå er det kun meg og deg, kropp. Håper du har tenkt å samarbeide!

I går kveld googlet jeg litt "getting pregnant while breastfeeding". Det er morsommere å google på engelsk, da kommer det opp så mye mer! Mye rare greier, selvsagt. Og jeg er ganske selektiv når det gjelder hvilken informasjon jeg tar innover meg, så jeg ble glad da jeg leste en "artikkel" om at hvis kroppen får EN HAUG med mat så velger den å tro "jada, selv om du fremdeles ammer så går det fint å få en ny baby, du får jo sykt mye næring!" Om dette er forskningsbasert det aner jeg ikke, jeg var ganske trøtt da jeg leste. Men jeg har uansett bestemt meg for å spise en haug med mat :ler: Det er sikkert sunt for meg om det har virkning eller ei. Nå hender det jo at jeg glemmer å spise før middag. Ikke rart jeg er en skinny bitch.

Og jeg ble ganske crazy etterhvert forrige gang vi prøvde å bli gravid. Jeg blir skikkelig opphengt i ting, og da kan ingen stoppe meg :rolleyes: Jeg er litt sånn all or nothing, så hostesaft, grapefruktjuice, bidronninggelé, Pre-Seed, kosttilskudd (sink, selen og folat) til mannen for å bedre sædkvaliteten.... :fnise: De var alle med på Prosjekt Baby!

Såååå..... Grapefruktjuice drikker jeg. Hostesaft dropper jeg (enn så lenge :plystre:), Bidronninggelé, Pre-Seed og sæd-kosttilskudd er på vei i posten. Herregud, jeg blir nesten kvalm av meg selv. Jeg hadde tenkt "okei, crazy lady :blink:" hadde jeg lest denne dagboka. Men, men! 

Forrige gang tok det seks forsøk. Det klaffa på PP6, som vi prøvere pleier å si. HØHØ :rulle: 
Jeg dør :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Hahaha jeg blir akkurat lik :ninja: Men det er ganske gøy :jepp: 

Det er det! Det er gøy med prosjekter :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:
 

Jeg skal ikke starte avvenning før jeg finner ut hvordan syklusen min er uten piller :) Jeg synes ikke amming er noe stress egentlig, men det hadde selvsagt vært greit med litt færre oppvåkninger :tongue: Men utenom det har jeg vært skikkelig ammefan.

Jeg hadde veldig regelmessig syklus da vi prøvde å bli gravid forrige gang. Jeg har gått tilbake i alle appene mine og sjekket. Hvis jeg er heldig blir det like bra denne gangen også. Krysser fingrene for at jeg slipper å gjøre noen drastiske tiltak :Nikke:

Og jeg er forresten VELDIG glad på dine vegne for at du ble gravid. Jeg aner ikke hvor langt på vei du er - kanskje du har født? Husker bare at du slettet dagboken din og helt tilfeldig havnet jeg innpå en tråd der du skrev at du var blitt gravid :biggrin:

 

Nei, det kan godt hende at ammingen ikke har så mye å si for din fertilitet :) Også kan det hende at hun mister interessen litt av seg sjøl, men jeg husker at den der etter barnehagen var viktig her og ganske lenge. Jeg syns den var litt fin og, det er noe med å roe ned og lade hos mamma etter en slitsom dag.

 

Tusen takk, jeg er også veldig glad for det, selv om den prøvinga blei tøff. Satser på å ha født om ca 3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Porcelain skrev:
 

Nei, det kan godt hende at ammingen ikke har så mye å si for din fertilitet :) Også kan det hende at hun mister interessen litt av seg sjøl, men jeg husker at den der etter barnehagen var viktig her og ganske lenge. Jeg syns den var litt fin og, det er noe med å roe ned og lade hos mamma etter en slitsom dag.

 

Tusen takk, jeg er også veldig glad for det, selv om den prøvinga blei tøff. Satser på å ha født om ca 3 uker :)

Tre uker! Fantastisk :biggrin:

1 time siden, Diamant20 skrev:
 

Kanskje M liker Biola?

Hun liker Biola litt av og på. La det faktisk nettopp inn på handlelisten i tilfelle det er in igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss måtte vi gi de H-melk for at de skulle like melk...men så gikk det greit å gå over til lettmelk etterhvert :) Og den kunne heller ikke være så kald...det er de jo ikke vant til fra ammingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lovebird skrev:
 

Hos oss måtte vi gi de H-melk for at de skulle like melk...men så gikk det greit å gå over til lettmelk etterhvert :) Og den kunne heller ikke være så kald...det er de jo ikke vant til fra ammingen :)

Takk for tips! Har prøvd varm og kald melk, hadde mest suksess med kald :) Jeg kjøpte faktisk H-melk til meg selv i dag for å guffe opp kaloriinntaket mitt. Skal prøve å gi til M også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Så spennende at dere prøver igjen Weebs :hoppe: Jeg tror M er på samme alder som min (fulge dagboka di som prøver da). Jeg er gravid igjen nå, så da får vi kanskje to på noenlunde samme alder 🤩 Er bare 8 uker på vei da, så veldig tidlig enda, men håper jo alt går rett vei. 

Når søstra mi slutta og amme så smurte hun brystvorta inn med kaviar :ler: Guttungen på 2 år hatet kaviar, men elsket puppen. De var prøvere igjen, og følte at amminga kanskje gjorde befruktninga vanskelig. Stakkars gutt :fnise: Han sa at puppen hadde begynt å smake usj😌 Men det funka dog bare i noen dager før han hoppet på og forlangte pupp før hun rakk å ta fram kaviartuben. Hun ble gravid selv om hun puppa litt på kvelden enda, men ble strengere under graviditetet. Han hadde nok puppa enda om det var opp til han. 7 år nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...