Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

I morgen starter vi på turen hjem, og det skal bli helt greit. Jeg synes én uke på reis er mer enn nok. Denne gangen er vi borte i hele ni dager, og det er mye til å være oss :tongue: Jeg skulle ønske vi bare kunne knipse med fingrene, så var vi hjemme. Det er superkraften jeg alltid har hatt lyst på. Ikke å kunne fly, være usynlig, eller sånne bortkastede ting. Men å flytte meg (og de rundt meg, og all bagasjen vår 😛) fra A til B. Give it to me! 

De to båtene vi skal ta har overhode ikke samarbeidet når de planla rutetider, så vi må overnatte på hotell i Sandefjord. Djis :daane: Jeg ser ikke ekstremt frem til nye 20 timer på båt akkurat, men det skal vel gå. Må nesten det :fnise:

Fredags morgen er vi hjemme, mandags morgen skal M tilbake i barnehagen. Så vi har helga på oss å fikse den crazy døgnrytmen hennes :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kom oss helskinnet hjem. Vi brukte to netter, én på hotell og den andre på båt. Fem mann på firemannsrom er ikke øverst på ønskelisten, men verden er laget for familier med to barn :P M syntes det var helt konge og hylte av fryd hver morgen hun oppdaget at alle var samlet :fnise: 

Det var fantastisk å komme hjem igjen. Jeg hadde savnet stellebord så sinnsykt! :nordvesta::fnise:

Jeg nyter fremdeles å være hjemme, og i dag skal i tillegg M tilbake i barnehagen! Jeg er spent på hvordan det blir. Tre uker er lenge. Det har gått fort, og mye greiere enn forventet. Jeg har senket kravene mine om hvor ryddig et hus bør være. Det har krevd litt arbeid fra min side, men jeg fikk tipset fra en firebarnsmor. Så da har jeg gitt F. Men i dag! I dag skal det ryddes og skrubbes. Eller denne uka da :plystre: 

Vi har fremdeles ikke klart å rydde vekk alt etter ferien. Det ligger poser med random shit i inngangspartiet :P 

Og jeg! Jeg har bestilt meg to treningstights. Det er dyrt! Og jeg som ikke trener engang. Joda, jeg gjør det. Sånn... Månedlig... Men kanskje grunnen til at jeg ikke trener oftere er fordi jeg bare har ti år gamle utslitte tights? Tror det, ass :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kommenterer forresten på hvor raskt M har utviklet seg med språk i sommer. Hun babler som en gal, jeg aner ikke hva hun sier når jabba går i ett. Men hun prøver! Og det er gøy. Og hun får flere og flere enkle ord som har betydning. Mange som kun vi forstår, men flere som resten av verden også får med seg :) "Is", for eksempel :fnise: Alt av mat er "nam!", og hennes to dukker ("baby!") må få smake på alt først. 

Hun er begynt å kalle meg og pappaen for mamma-i og pappa-i. Jeg forstod ikke hvorfor, men en gang vi satte på Peppa Gris ropte hun "Peppa-i!" Så jeg lurer rett og slett på om hun egentlig kaller oss Mamma Gris og Pappa Gris :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye treningsklær hjalp, jeg var en maskin på trening :fnise: Måtte dra opp tightsen hundretusen ganger da, det er nedsiden med å være to meter høy og 40 kg (cirka) :rolleyes: Men ellers var jeg forberedt og flink jente. Bortsett fra at jeg ble distrahert av en dame som hadde med babyen sin. Har møtt på henne før. Forrige gang lå han på en treningsmatte og glodde i taket. Da var jeg ekstremt stresset, for hun gikk laaangt vekk fra ham! Han lå bak en skillevegg liksom. Jeg følte jeg måtte passe på :P Hun stakk denne gangen også, men nå sov han i bilstolen. Så da var jeg litt mer avslappet. Puh. 

M trives som bare juling i barnehagen. De er ute hver dag, og da er det null stress å levere henne. Hun gidder såvidt å se på meg når jeg går. Hun er selvsagt blitt forkjøla igjen, og i natt sovnet hun ikke før halv to! Stakkars lita, hun snufset og nøys og gnidde snørr over hele seg. Snørr i øyet, ass. Det er lite gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag.

Her er hverdagen i gang og jeg er allerede sliten. Neida, jeg er ikke helt på tur enda. Men feriemodus henger fremdeles i, og jeg har lyst på sjokolade hele dagen. Hele dagen!

M digger hverdagene og slår til med å våkne før alarmene ringer hver morgen. I dag var klokka fem. Helt greit, da hadde vi god tid til å både dusje og lese et par bøker før barnehagen. Der trives hun godt, og er endelig begynt å spise frokost :P Nå er det tilvenning av nye barn på gang, og hun synes ikke noe om foreldrene som henger rundt henne og glor :tongue: Men det går nok over. 

Rollespill er hun skikkelig gira på for tiden. "Baby!" (de to dukkene hennes) må bli med på det meste vi gjør. Spise, ta på sokker, vaske hendene... Det tar litt ekstra tid, men men :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er bare så herlig :hjerte: Og så bra å høre at det gikk greit å være tilbake i barnehagen! Her har vi hatt tilvenning på minstefrøkna og skolestart for eldste! L har vært mer hjemme grunnet sykdom enn i barnehagen siden hun begynte 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Småkjekset skrev:

M er bare så herlig :hjerte: Og så bra å høre at det gikk greit å være tilbake i barnehagen! Her har vi hatt tilvenning på minstefrøkna og skolestart for eldste! L har vært mer hjemme grunnet sykdom enn i barnehagen siden hun begynte 🙈

Åh, stakkars L :sad: Sånn var det med M også. Vi måtte ha to tilvenningsperioder fordi hun var så lenge vekke den ene gangen. Slitsomt, altså. Håper hun kommer seg snart! 

Stas med skolejente da :biggrin: :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen begynner helvetesuka, og jeg gleder meg. Ikke på mannens vegne, han synes naturligvis det er slitsomt å ha tre barn alene hver ettermiddag, spesielt da den ene er supermammadalt :plystre: Men jeg tror en uke med pappaen blir godt for begge to. Han må trø til, uten at jeg presser ham til det. Hundre ganger til dagen roper jeg "pappaa, lek med meg!" når M prøver å få oppmerksomheten hans mens han er opptatt med telefon/data. Den jævla telefonen - jeg klikker. 

Og jeg gleder meg til å være alene hjemme på formiddagen så jeg kan drikke iskaffe, brette klær og kanskje høre på musikk og danse litt :ler:

Vi har hatt en veldig fin helg. Besøkt familie, klappet forskjellige husdyr, vært på fotballkamp (måtte løpe etter M som ville ut på banen et par ganger), lekt ute i øsende pøsende regnvær. Føler meg ganske klar og opplagt for en heftigt arbeidsuke egentlig! Kanskje jeg til og med får trent litt. 

M sover, nå skal jeg strikke og se Harry Potter (og Mysteriekammeret) med gutta :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med en arbeidsperiode, og har nå én uke fri. Det føles alltid kjempelenge ut på søndagskveld, men plutselig går tiden dødsfort :tongue:

Jeg har hatt møte med sjefen og diskutert "fremtiden". Vi kom frem til et halvt år til uten nattskift sikkert er lurt. Litt mindre lønn, og litt for mange kvelder borte fra M. Men hun og pappaen koser seg sammen. Det ser i hvert fall sånn ut på bildene han  sender meg :Nikke: Så får han bare være litt ekstra sliten :vetikke: I dag har visstnok vært den lengste dagen i hans liv. M var uinteressert i å hvile på dagen, så det endte opp med at hun sovnet på skulderen hans før klokka fem! Så nå er jeg livredd for at hun kommer til å våkne i natt og påstå det er morgen 😛 Å herregud, jeg er skikkelig nervøs faktisk :fnise:

Det passer fint at jeg har fri da, jeg får trøste meg med det mens det står på. Men det er noe herk å kødde med soverutiner :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken fire var det morgen, og hun holdt seg våken til over 11 i barnehagen :tongue: De hadde prøvd å legge henne tidligere, men hun nektet. Sovnet nesten under lunsjen, og sluknet sekundet hun ble lagt i vogna. Den ungen er så sta! Vil påstå det er umulig å tvinge henne til noe som helst. Bortsett fra sånne fysiske ting som å pusse tenner da :rolleyes:

Men da ordnet hun i hvert fall døgnrytmen helt selv! La seg faktisk litt senere enn vanlig i dag, hun endte jo opp med å sove tre timer på dagen :fnise: 

Barnehagen, altså :hjerte: Jeg gikk hjem og sov en liten time. Følte meg ganske lost in space da jeg våknet, men det ordnet seg med litt (mye) koffein. 

Lite spennende å melde ellers. Kan jo nevne at M virkelig har begynt å vise skikkelig sinne :sjokkbla: Jeg trodde jeg hadde sett henne klikke før, men nå har det tatt helt av. Hun blir så sinna at hun ikke vet hvor hun skal gjøre av seg, så hun løper i sirkel og vrenger hele kroppen. Stupte nesten ned fra sofaen i morges fordi jeg spurte om vi skulle legge oss :daane: Skreik så høyt at jeg trodde hun kom til å kaste opp. Herregud, er det sånn det skal være? :bond:

Etter barnehagen og den fantastiske luren hun fikk der har hun vært i strålende humør. Spist masse, vært i godt humør, løpt rundt i huset og lekt med meg og pappaen. Lett å legge henne var det også. Så det svinger litt 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt sinne, apekatt-tendenser og kokkelimongos begynte ca nøyaktig når O var 2 år 🙃 Lykke til! 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå glad for at E har begynt å vokse fra seg det verste av «selvstendighetsalderen» 😅 O-M-G. Hadde hørt om trassalderen, men forventet ikke noe så ekstremt 😨 Nå nyter vi den forholdsvis rolige perioden før M legger kinaputtene på hylla og går over til nukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ekstremt sinne, apekatt-tendenser og kokkelimongos begynte ca nøyaktig når O var 2 år 🙃 Lykke til! 😂 

 

8 timer siden, Leviora skrev:

Jeg er såå glad for at E har begynt å vokse fra seg det verste av «selvstendighetsalderen» 😅 O-M-G. Hadde hørt om trassalderen, men forventet ikke noe så ekstremt 😨 Nå nyter vi den forholdsvis rolige perioden før M legger kinaputtene på hylla og går over til nukes.

Da chiller jeg pittelitt og skyver vekk tankene om at "shiiit, hun har arvet farens temperament, dette kommer til å gå til heeel... :bond:

Takk for beroligende svar! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M kjørte samme stil i natt også. Opp klokka fire! Og nå hadde hun jo lagt seg senere enn vanlig, så hun var IKKE uthvilt :dry: Likevel holdt hun det gående helt til halv åtte. Da sovnet hun i senga mens hun så på iPad. Ikke stolt over den løsningen der altså, men det var akkurat som om hun var sint på/redd for soverommet. Så et lokkemiddel måtte til. Vi fikk to timers søvn, det var vi fornøyd med :) 

Nå har hun lagt seg for kvelden og jeg krysser fingrene for at hun sover minst til fem i morgen. Plis! Ikke la dette bli ei greie. 

Jeg har avtalt med mamma om å prøve overnatting på nytt. Det har jo funket én gang... Så torsdag neste uke er dagen! Da er pappa borte, så M kan hyle og skrike alt hun vil uten å plage noen andre enn mamma 😛 Jeg skal bare være hjemme, så jeg er beredt hvis det går til helsike. Det hadde vært HELT FANTASTISK hvis det hadde gått. Helt fantastisk! Jeg har faktisk ikke ord på hvor glad jeg hadde blitt. Så glad! 

Flinke, sinte jenta mi, dette greier du! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet ikke hva lite søvn er før man har fått barn altså. Føler virkelig med deg! Her har Knerten vært syk og plaget av tenner i en uke, og jeg har holdt på å gå på veggen. 20 oppvåkninger hver natt gjør ikke underverker for kroppen akkurat, heldigvis har det bedret seg igjen nå *Bank i bordet. Krysser fingrene for at M er med på overnatting hos Mormor :biggrin:

Blir litt lettet når jeg leser om andre som har barn med helt syk vilje, og som klikker for små ting :P Viktig å vite hva man vil her i livet tenker jeg, skal da vel ikke bare la seg bli føyet rundt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2018 den 22.09, Mumsy skrev:

Man vet ikke hva lite søvn er før man har fått barn altså. Føler virkelig med deg! Her har Knerten vært syk og plaget av tenner i en uke, og jeg har holdt på å gå på veggen. 20 oppvåkninger hver natt gjør ikke underverker for kroppen akkurat, heldigvis har det bedret seg igjen nå *Bank i bordet. Krysser fingrene for at M er med på overnatting hos Mormor :biggrin:

Blir litt lettet når jeg leser om andre som har barn med helt syk vilje, og som klikker for små ting :P Viktig å vite hva man vil her i livet tenker jeg, skal da vel ikke bare la seg bli føyet rundt :fnise:

20 oppvåkninger :daane: Det er hardt altså. Søvn er en neverending story virker det som. 

"Med en sånn vilje kommer hun langt i livet" sa legen om M en gang :fnise: Så den kan vi trøste oss med når det står på som verst ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mammalivet

Hei 😄 Arti å lese dagboka di! Fulgte deg i prøvetiden da du ble gravid med M, så det var rart å se at hun har blitt større nå igjen :ler: Lenge siden jeg har vært innom her, men skal følge med videre igjen nå :vinke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mammalivet skrev:

Hei 😄 Arti å lese dagboka di! Fulgte deg i prøvetiden da du ble gravid med M, så det var rart å se at hun har blitt større nå igjen :ler: Lenge siden jeg har vært innom her, men skal følge med videre igjen nå :vinke: 

Hallo! Så gøy! Kommuniserte vi, eller var du en snikleser? Begge deler er greit altså :fnise:

Dagboka er ikke så superspennende lenger, men jeg prøver å oppdatere litt for det er gøy å lese tilbake på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
16 minutter siden, Weebs skrev:

Hallo! Så gøy! Kommuniserte vi, eller var du en snikleser? Begge deler er greit altså :fnise:

Dagboka er ikke så superspennende lenger, men jeg prøver å oppdatere litt for det er gøy å lese tilbake på :) 

Kommuniserte vell litt inn i mellom. Jeg fulgte ganske mange gjennom mitt første svangerskap 😄  Moro å lese litt uansett :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg trener og liksom skal være flink jente så ender jeg bare opp med å spise fem ganger mer enn vanlig. Både vanlig "sunn" mat og tullemat. Jeg må kutte det ut snarest :dry:

M eeelsker å henge med storebrødrene sine. Så mye at hun nekter å legge seg om kveldene. Hver kveld må de late som om de også skal legge seg, så vi har en hel seanse med nattakos, gjerne flere runder, og de går ned på rommet sitt og liksom sover. Kun da er det greit å legge seg. Heldigvis er de så store at de forstår, og de synes hele greia er litt morsom :Nikke:

Vi ser Harry Potter sammen med dem, nå er vi kommet til femte film. Mannen prøvde å lese bøkene, men de klarte ikke å konsentrere seg. Da ble det filmene i stedet. Veldig koselig!

Jeg strikker fremdeles på pappa sin genser. Det går ikke i rekordfart. Jeg måler hver kveld og blir like skuffet hver gang. Jeg vil komme i gang med mønsteret! 

M babler uforståelig, men har flere og flere ord på lager. Det er kjempegøy altså. Det siste er "mann". Alle voksne er mann og alle barn er baby. Hun tror hun kommer nordfra, så hun uttaler det "mainn". Jeg dør :hjerte:

Denne uken går jeg dagtid, så vi må opp tidlig. Hun har gått fra å hate dusj til å elske det, så vi dusjer sammen. Det er litt travelt, hun vil helst holde dusjhodet og ha påfyll av såpe hele tiden. Vi har ikke sååå god tid, liksom. I dag var ikke barnehagen topp, så jeg brukte litt ekstra tid med levering. Endte opp med at jeg kom 10 minutter for sent på jobb, og sjefen stod i døren og sa det var rett før de ringte og etterlyste meg. Djis :rolleyes:

Ellers har jeg vært på helsesjekk! Siden jeg jobber der jeg jobber, må vi det innimellom. Husker ikke hvor ofte. Uansett. Jeg sjekket kolesterolet mitt, og det var ah-mazing. Usikker på hvorfor, men jeg ble så syyykt fornøyd. Sykepleieren lurte nesten på om det var FOR lavt, så hun måtte bla opp i bøkene sine for å sjekke. Men det var good shit :nigo: Skikkelig stolt, jeg har skrytt over det til alle. Alle synes jeg er teit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...