Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Så godt at dere er positive til Sverige! Sånn totalt sett blir det ikke så sinnsykt billig det heller :fnise: Men det blir i alle fall en ny opplevelse for oss, så får vi se om det blir suksess :) 

Vi har i alle fall full suksess i heimen for tiden. Vi har fått et relativt stort basseng i hagen (kjøpt på salg i vinter), og siden været er helt fantastisk så er det svært populært. En av guttenes kompis som er kjent for å være veldig hjemmekjær og aldri vil gå noen steder har vært her hver dag siden det ble satt opp. Han kom klokka ni i morges 😛 Det er jo veldig gøy da, men han er så ekstremt bråkete! Jeg trodde kanskje han var litt sjenert siden han aldri vil besøke noen, men nei nei :daane:

Ny trampoline har vi også fått! Den gamle har overlevd overraskende mange stormer, men nå tok den kveld. Og siden M liker litt hopp og sprett kjøpte vi en litt mer eksklusiv (og sikker) enn Europris denne gangen. Forhåpentligvis skal den jo bli brukt i mange år :) 

Så ja. Her har vi derfor mange bråkete gutter på besøk! 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mer om M! Hun er blitt flink til å drikke av vanlig kopp. Hun ble rasende når jeg holdt den for henne, så da tenkte jeg "okei, ta deg ut, søl i vei", men jammen meg drakk hun som en pro :Nikke: Det hender hun synes søling er moro, så koppen havner av og til på hodet. Når hun holder koppen i hendene og ser ut som hun grubler på noe så er det vanligvis dette jeg tror hun tenker: helle ut all vannet? Ja!" Da er det best å være klar med et håndkle. I dag fikk jeg reddet én av to :fnise:

Dyr er gøy, spesielt dyrelyder. Hver gang vi ser et dyr i bøker eller på puslespill så peker hun på dyret, ser på oss, og gjør en rar bevegelse. Vanskelig å forklare, men det ser ut som hun danser. Det betyr at vi skal lage lyden som dyret lager. De eneste hun gidder å lage selv er elefant og løve. Elefant er "brrrr" og løve er "vææ!" Litt lite gjennomtenkt av meg å henge opp bilde av en kanin på soverommet hennes kanskje. Hver kveld må jeg late som jeg er en kanin ørten ganger :tongue:

Mat som er digg for tiden er bananpannekaker, fiskekaker, kjøttkaker (Fjordland :rodme:) og lapskaus. Når jeg tiner et glass lapskaus prøver hun å klatre opp i stolen sin selv.

I går strakk jeg ut krøllene i nakken hennes for å se hvor langt håret egentlig er. Oh my god, det er jo nesten midt på ryggen! I all hemmelighet har hun skaffet seg kjempelangt hår :rodmer:

Nå skal jeg stå opp og strikke litt mens vi ser Stranger Things. Hun sov i 2,5 time før hun våknet, det må jeg være fornøyd med :Nikke:

Nope, hosteanfall. Ligger litt til. 

For første gang er jeg begynt å tenke at det skal bli greit å avslutte amming. Hun er ganske ekstrem for tiden. Strekker armen ned under genseren min uansett hvor vi er. Stanger hodet mot brystet. Veldig vanskelig å gjette seg til hva hun vil, liksom. Og offentlig amming er helt uaktuelt, så vi må helst inn på nærmeste toalett. Hun må jo ha begge puppene tilgjengelig, ikke sant? Klype i den ene mens hun spiser fra den andre. Og bytte hvert femte sekund. Jeg synes fremdeles amming er koselig (har sikkert  mistet følelsen i brystvortene for godt), men det er liiitt mye styr akkurat nå :tongue:

Okei, strikking!

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at jeg har gjort feil med begge ermene :snurt: Jeg har glemt at de skal ha mønster! Jeg har hatt mer enn nok med å øke masker hver 6. runde :fnise: Så jeg må rekke opp en god del før jeg går til mamma og spør hvordan i alle dager et mønster blir til :huh:

Dette er helvetesuka på jobb, og jeg ligger allerede etter med ting som skal gjøres i heimen :plystre: Det vil jeg påstå er min egen feil, så jeg får trø til ekstra i morgen. Nå som det har vært så fint vær har ikke husarbeid blitt første pri. Så det er en del å ta igjen. Øhr :rolleyes:

Mannen hentet M i barnehagen, og da hadde hun akkurat blitt dyttet av en annen unge på lekeplassen. Needless to say så skal den ungen TAS. Neida... Men hun er visst ekstremt lei seg og gråter fremdeles. Stopper opp og begynner igjen. Det var visst fæle greier, stakkar. Det er kjedelig å høre sånne ting når jeg sitter på jobb og ikke kan gjøre noe for å trøste henne. Kanskje jeg skal ta en egenmelding :fnise:

Dette mammahjerte-greiene er hardt, altså. Jeg har allerede litt angst for båtturene vi skal ta i sommer. Jeg har aldri vært redd for verken båt eller fly, men nå som M skal bli med er det plutselig mye mer risikabelt! Jeg dauer hvis noe skjer med henne. As we speak har vi en snekker hjemme som skal fikse noen spiler i trappa vår. Jeg nevnte for mamma at det jeg synes det er litt stort mellomrom, og hvis M virkelig har lyst så kan hun presse seg gjennom og falle ned. Jeg har sagt det til mannen også, men han "trøstet" meg med at hodet hennes er for stort. Herregud, da ble det bare enda verre. Mamma var helt enig og her en kveld fikk jeg melding av henne. "Jeg klarer ikke å stoppe å tenke på den trappa. Jeg har tatt kontakt med en snekker, han kommer og setter i ekstra spiler." :Nikke: Så da får vi en mindre ting å bekymre oss over :) For det er mer enn nok av det, ass :forvirret:

Denne uken blir det sikkert tusen innlegg. Det er nemlig en spesiell arbeidsuke der lærlingen skal gjøre en del av arbeidet. Så det blir litt sånn back to the old days da jeg gikk gravid og hadde en million tanker som måtte ut :fnise:

Anywayyys. M trives på det nye soverommet sitt og er flink til å legge seg. Sover som sagt 2,5-3 timer hver kveld, selv om hun hoster en del. Når hun våkner om morgenen er hun supervåken med en eneste gang og peker på døra og vil stå opp. Men først gir hun meg klærne mine slik at jeg kan kle på meg. Først BH. Når hun har gitt meg den holder hun begge hendene over brystet for å vise meg hvor den skal sitte. Det kan jo hende at jeg har glemt det ut :Nikke:

Fremdeles null snakking, men hun har byttet ut "dah" med "mamma". Alt er mamma. Spesielt magen. Hun er litt opphengt i magene til folk :fnise: Og det er litt helsike når hun skal peke på min mage, for da kommer hun plutselig på at jeg har pupper, og der er det melk! Hun blir helt vill i blikket og angriper meg. Jeg må prøve å komme på en annen kroppsdel vi kan fokusere på :P 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten på jakt etter en god reisetrille som M kan sove i, helst to timer daglig i litt over en uke :nigo: 

Bugabooen blir ikke akkurat mikroliten når den er sammenslått, så den pluss bagasje til hele familien blir litt mye å pakke i bilen. Baby Jogger City Tour ser jo ganske grei ut! Litt dyr. Men liten og fin! Har noen lyst å dele erfaringer så takker jeg ikke nei :) 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ååh, snille mammaen din som ordner snekker! Det hadde jeg også fått litt angst for altså. Henge og dingle etter hodet liksom... :overrasket: det er mye farlig i verden man ikke kan styre, så inni huset bør det hvertfall være trygt! 

Haha, vi har hatt en mageperiode vi også. Han viste magen sin til absolutt alle, hvis han ikke hadde body på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

Ååh, snille mammaen din som ordner snekker! Det hadde jeg også fått litt angst for altså. Henge og dingle etter hodet liksom... :overrasket: det er mye farlig i verden man ikke kan styre, så inni huset bør det hvertfall være trygt! 

Haha, vi har hatt en mageperiode vi også. Han viste magen sin til absolutt alle, hvis han ikke hadde body på. 

 

Hun må ta superfart og virkelig presse seg gjennom med makt, men hvem vet! Best å være på den sikre siden. Når du får et sånt bilde i hodet så forsvinner det ikke :ohmy:

Magen og føttene er uten tvil yndlingskroppsdelene hennes :fnise: Håper håret blir det neste. Det er litt lenger borte fra puppene :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, så snill mamma du har! Skjønner godt at du bekymrer deg for spilene. Svigers har også stort mellomrom i rekkverket mot trappa. "Det tenkte vi aldri over da guttene var små!" Nei, og flaks hadde dere for at ingenting skjedde! :opplyser:  Heldigvis er svigermor av typen hysterisk overbeskyttende og henger over ungene konstant for å passe på. Jeg hadde ikke taklet å ha en sånn mamma, men som farmor til barna er det veldig betryggende :Nikke: 

Så godt at M trives på rommet sitt :) Det ble kjempefint! Ser henne for meg når hun finner fram klærne dine :fnise: "Vær så god, den må på for å passe på at ingen stjeler fra mitt matfat!" ;) 

Jeg har ingen erfaring med Baby Jogger City Tour, men vi er veldig fornøyd med vår City Elite. Den er et monster i forhold til lille City Tour ser jeg, den var jo utrolig nett og liten! Holder den samme kvalitet som andre Baby Jogger-vogner tenker jeg at det helt sikkert er ei fin og god trille :jepp: Det eneste jeg kan pirke på er at kalesjen virker litt liten/kort? Jeg foretrekker at den skjermer mer, men det trengs kanskje ikke? :vetikke: Ser den faktisk har større kalesje enn de fleste triller, mens Zero2Four Venezia ser ut til å overgå alle. Den er billigere, men sikkert noe større sammenlagt igjen... Nei, dere får nesten dra rundt og se og prøve forskjellige triller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun fact! Eller egentlig ikke, men whatever. Dette er min dagbok, jeg er sjef.

En av grunnene til at jeg ligger bak med husarbeidet er at jeg virkelig ikke hadde lyst å rydde i dag. Først hang jeg på Instagram for å bli inspirert. Når det ikke funket laget jeg en ryddespilleliste på Spotify. Problemet var at den var rett og slett FOR bra. Så jeg endte opp med å danse rundt i stua i stedet for :fnise: Plutselig ser jeg på klokka og bare "shiiit, jeg skal på jobb!". Nå ser jeg på Fitbit at jeg tydeligvis har trent i dag! Klokka har registrert at jeg hadde en "Aerobic Workout" i 16 minutter :duskedame:  Rett etterpå kom guttene hjem fra skolen og spurte hva jeg hørte på. Jeg hadde faktisk dævva hvis de hadde kommet midt i workouten min :ler:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Weebs skrev:

Fun fact! Eller egentlig ikke, men whatever. Dette er min dagbok, jeg er sjef.

En av grunnene til at jeg ligger bak med husarbeidet er at jeg virkelig ikke hadde lyst å rydde i dag. Først hang jeg på Instagram for å bli insporert. Når det ikke funket laget jeg en ryddespilleliste på Spotify. Problemet var at den var rett og slett FOR bra. Så jeg endte opp med å danse rundt i stua i stedet for :fnise: Plutselig ser jeg på klokka og bare "shiiit, jeg skal på jobb!". Nå ser jeg på Fitbit at jeg tydeligvis har trent i dag! Klokka har registrert at jeg hadde en "Aerobic Workout" i 16 minutter :duskedame:  Rett etterpå kom guttene hjem fra skolen og spurte hva jeg hørte på. Jeg hadde faktisk dævva hvis de hadde kommet midt i workouten min :ler:

😂💃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Leviora skrev:

Jøss, så snill mamma du har! Skjønner godt at du bekymrer deg for spilene. Svigers har også stort mellomrom i rekkverket mot trappa. "Det tenkte vi aldri over da guttene var små!" Nei, og flaks hadde dere for at ingenting skjedde! :opplyser:  Heldigvis er svigermor av typen hysterisk overbeskyttende og henger over ungene konstant for å passe på. Jeg hadde ikke taklet å ha en sånn mamma, men som farmor til barna er det veldig betryggende :Nikke: 

Så godt at M trives på rommet sitt :) Det ble kjempefint! Ser henne for meg når hun finner fram klærne dine :fnise: "Vær så god, den må på for å passe på at ingen stjeler fra mitt matfat!" ;) 

Jeg har ingen erfaring med Baby Jogger City Tour, men vi er veldig fornøyd med vår City Elite. Den er et monster i forhold til lille City Tour ser jeg, den var jo utrolig nett og liten! Holder den samme kvalitet som andre Baby Jogger-vogner tenker jeg at det helt sikkert er ei fin og god trille :jepp: Det eneste jeg kan pirke på er at kalesjen virker litt liten/kort? Jeg foretrekker at den skjermer mer, men det trengs kanskje ikke? :vetikke: Ser den faktisk har større kalesje enn de fleste triller, mens Zero2Four Venezia ser ut til å overgå alle. Den er billigere, men sikkert noe større sammenlagt igjen... Nei, dere får nesten dra rundt og se og prøve forskjellige triller :) 

Hun er kjempesnill! Hun får like katastrofale tanker som meg, og det lønner seg tydeligvis :tongue:

Enig med kalesjen! Men vi har en sånn universalkalesje fra Tinkafu som vi kan henge på :) Det som trekker litt ned er også fotstillingen. Føttene blir liggende nedover. Det er sikkert ikke så veldig krise. Hvis hun ikke får slappet skikkelig av kan vi kanskje rulle sammen et teppe eller noe :vetikke: Det at den ble så liten sammenlagt er liksom et så stort pluss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen tidlig skal vi til politistasjonen og skaffe pass til M. Spent på hvordan det kommer til å gå. Hun er ikke akkurat kjent for å sitte sykt mye i ro :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese i dagboka di! Artig å høre om stort og smått som dere finner på i og utenfor heimen. :laugh: M høres ut som ei herlig jente! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snotra skrev:

Så koselig å lese i dagboka di! Artig å høre om stort og smått som dere finner på i og utenfor heimen. :laugh: M høres ut som ei herlig jente! 

Så gøy at du synes det! Personlig føler jeg den har tapt seg litt, men jeg har ikke verdens mest spennende liv :fnise: Akkurat passe spennende for meg da :nigo:

Hun er amazing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er det beste bildet jeg har tatt av en så liten unge." 

M fikk et eksemplarisk passbilde :Nikke: Jeg var helt imponert. Satt stille og så rett frem :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går morges tok jeg en graviditetstest. Den var selvsagt negativ, men jeg måtte bare. Jeg tar jo Cerazette, pluss det er ikke akkurat liggings morgen og kveld :fnise: Men som nevnt har jeg aldri mensen, så man vet jo aldri :vetikke: Jeg har fått uren hud! Det hadde jeg da jeg var gravid. Etter fødselen har den vært ganske så prikkfri. Og jeg er begynt å legge på meg. Det er ikke en negativ ting, men likevel merkelig at det plutselig skal snu. 

Men det var altså ikke på grunn av en bolle i ovnen :tongue: Hva fader er det da? Hvorfor er huden blitt en uvenn? Trodde vi hadde ei bra greie gående... Og vekten. Jeg har jo nettopp kjøpt meg tre nye bukser. Skal de liksom ikke passe lenger da? Rude :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Mamma har mange sår på haka! Hoff!» - E som kommenterer alle kvisene mine :sjenert: Du er ikke alene! Aner ikke hvor de kommer fra, trodde de skulle forsvinne da jeg startet på nye piller. Nope! Flere kviser og har gått opp flere kilo. Dammit 😒 Mulig det har en sammenheng med mindre amming hos oss. Er jo hormonelt det også :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.6.2018 den 9.36, Leviora skrev:

«Mamma har mange sår på haka! Hoff!» - E som kommenterer alle kvisene mine :sjenert: Du er ikke alene! Aner ikke hvor de kommer fra, trodde de skulle forsvinne da jeg startet på nye piller. Nope! Flere kviser og har gått opp flere kilo. Dammit 😒 Mulig det har en sammenheng med mindre amming hos oss. Er jo hormonelt det også :vetikke: 

Hva har vi gjort for å fortjene dette her? :raven: Jeg sleit nok med kviser i ungdommen, jeg håpte jeg skulle slippe unna i 30-årene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare benytte muligheten til å skrive et innlegg, for jeg sitter nemlig på en datamaskin! 

På fredag sov M i nesten fem timer i strekk! Det feiret hun ved å stå opp halv fem! Ikke så rart hun ville stå opp egentlig, hun må jo ha vært sinnssykt uthvilt :fnise: Så før klokka sju hadde vi allerede vært ute å hoppet på trampolinen og glodd på robotgressklipperen i en halvtime :tongue: Hun hyler av fryd på trampolinen, så vi fungerte helt sikkert som nabolagets vekkerklokke den dagen. 

Heldigvis ville hun ta seg en lur før vi leverte i barnehagen, så da tok vi oss en halvtime på senga begge to :)

Jeg var bombesikker på at all søvn den dagen skulle være klikkos, men hun hadde sovet helt som normalt i barnehagen! Jeg spurte hvordan det hadde gått da jeg hentet henne. 
"Første gang jeg spurte om hun ville legge seg så ville hun ikke, men ti minutter senere ville hun likevel." 
Jeg bare "spurte? :blink:" Spør de henne om hun vil legge seg, så svarer hun ja eller nei? :fnise: Det er ganske fantastisk. Ikke at hun kan si verken ja eller nei, men hun rister på hodet når hun er uenig med noe :)

Her en dag fikk jeg en forsmak på hvordan en snakkende M kommer til å bli. Hun latet som hun holdt en telefon (det var en gammel iPod) og sa "heia! Ja!"
Det var nok ikke de ordene hun mente å bruke, men uansett, det hørtes sånn ut. Så jeg måtte smelte litt :hjerte:

Natt til lørdag var ganske superræva. Det begynte egentlig på kvelden. Hun gråt intenst i perioder, uten at jeg forstod hvorfor. Sjekket kroppen for merker eller sår, men ingenting. Siden det helt tydelig var noe som plaget henne fikk hun en Paracet. Hun sovnet, men våknet natten gjennom med gråt. På morgenen la jeg merke til at hun tok seg til ørene, så jeg ringte legevakten og forklarte symptomene hennes. Høres ut som ørebetennelse, fikk jeg beskjed om. Er det én sykdom jeg husker fra barndommen så er det ørebetennelse. Så vondt! Jeg husker jeg lå i senga til foreldrene mine og hylte, og legen kom på besøk. Det var andre tider :klo:

Flytende ibux (Nurofen) har visst best effekt på den typen smerter, så da kjøpte vi det. Jordbærsmaken var litt ekkel og litt god, hilsen M. Hun fikk det i seg til slutt. Utover dagen ble hun i veldig god form egentlig, og i natt har hun sovet helt som vanlig. Det var en merkelig ørebetennelse. Kanskje det var noe helt annet :vetikke:

Det betydde i alle fall at jeg kunne gå på jobb i dag. Og det er jeg glad for. Selv om M visstnok har lett etter meg der hjemme. 
Fra i morgen av skal jeg og M har en liten ferieuke for oss selv. Håper M benytter anledningen til å bli skikkelig frisk. Hun har slimhoste og grønn snue :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn værmessig var dette en dårlig ferieuke :tongue: Her har M vandret rundt i bleie i ukesvis (føles det som), og dagen vi tar ferie kommer storm og regn. Vel, vel.

Jeg har prøvd å ta alt i hennes tempo siden dette er hennes ferie og hun skal få chille og kose seg maks før det braker løs med barnehage igjen på mandag. Da vi var på et kjøpesenter for å handle taklampe til rommet hennes så syntes hun gulvet var SÅ fint at hun måtte sette seg ned hvert femte meter å sjekke det ut på nært hold. Og det var helt greit :fnise: Når de spilte musikk inne på butikkene gikk hun rundt og danset mens hun kjente på alle klærne. 

Når vi har handlet dagligvarer og hun har fått gå selv så bruker vi huuundre år. Hun skal ta på ALT. Så mener hun at vi skal kjøpe alt. Legger tilfeldige varer i handlekurven og gir seg selv en applaus etterpå. 

Nå begynner jeg faktisk å gå tom for inneting. I dag reiser pappa og brødre på fotballcup for helgen, så vi blir alene hjemme i tillegg :snurt: Det er nesten så jeg prøver å finne på ting vi "trenger" sånn at vi kan kjøre til kjøpesenteret og ta på gulvet igjen :rolleyes: 

Biblioteket vurderer jeg :Nikke:

I dag var vi oppe før fem, så dagens lur nummer én pågår as we speak. Må snart vekke henne sånn at hele dagen ikke blir tullete. To kvelder på rad nå har vi sovnet samtidig. Hardt med ferie :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som M er en skikkelig heldig unge som har en mamma som tilrettelegger så for at hun skal ha det fint i ferien sin! Her er våre favorittaktiviteter for dårlig vær; bibliotek, svømmehall (mest gøy for lille, jeg er alltid helt utslitt etter å ha prøvd å holde den gærningen i live i altfor masse vann), kjøpesenter, male og tegne, plastelina, bygge hytte ... Men aller helst drar vi på en eller annen utflukt. Dagen blir litt lang hvis ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...