Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Sisti skrev:

Vi har daglige klikkinger for tiden, vi. I morges sto han i en krok på badet og hylte i ti minutter. Jeg skjønte at det var relatert til badekåpa mi, for han dro i den, men jeg skjønte ikke HVA han ville med den. Prøvde å gi den til han, men nei, enda sintere, det var ikke det han ville. Etter ti minutter skjønte jeg hva greia var: han ville at JEG skulle ta på badekåpa for så å ta han i fanget mitt for å amme han! Jesus... Dette fordi jeg av og til har ammet han med badekåpa på. Pupp uten badekåpa var visst helt uaktuelt. 

Sååå... Du har mye å se frem til. :nigo:

Bahahahaahahahh :hoho: Det er litt tendenser her også :P For en skjønning :nigo: 

30 minutter siden, Weebs skrev:

I går var jeg på min første foreldresamtale! Da er du jammen meg voksen :ohmy:

Alt var topp, og jeg fikk så fine tilbakemeldinger om M at jeg ble helt på gråten da jeg oppsummerte det i en melding til mormor. 

Hun var "check" på alle de typiske tingene som gjaldt ettåringer. PK hadde en slags plansje som hun gikk gjennom. "Språk, motorikk, sosialt" osv. Husker ikke om det var akkurat de ordene, men you know. Hun brukte ordet ekstremt når hun fortalte om hvor omsorgsfull hun er overfor de andre barna, og kom med ulike eksempler der hun gir smokken og kos til de som gråter :hjerte: Hun gir tilfeldige klemmer eller stryk på kinnet til store og små.

Den sterke viljen hennes ble også nevnt, og PK hadde samme kommentar som legen. "Med en sånn vilje kommer man langt her i livet" :fnise:

Og selv om hun ser liten ut så er hun tøffere enn toget, og de voksne på andre avdelinger ble alltid overrasket over hvor kvikt hun kommer seg fra A til B og plutselig har kastet seg utfor rutsjebanen uten at noen står klar til å ta i mot. Så jeg måtte bare forberede meg på å få telefoner om at nå er hun på legevakten og syr noen sting :ohmy: PK og de voksne på hennes avdeling er klar over dette her da, så forhåpentligvis passer de litt ekstra på. Hun har like lite forståelse for at høyde = farlig her hjemme, og elsker klatring. Det er litt stress faktisk :tongue:

Og den sykt gode humoren hennes snakket vi også om :Nikke:

En supergod foreldresamtale! :) 

I dag har vi vært hos legen og fått resept på Nexium i stedet for Losec. Det var som ventet ikke bare-bare. Legen vår er skikkelig streng på alle regler, alt skal følges til punkt og prikke. Egentlig burde vi fått time på sykehuset hos samme legen som skrev ut Losec (han teite som egentlig var diabeteslege og foreslo skrikekur), men han gikk med på å ta en telefon til ham i stedet for. Jeg var mildt sagt skeptisk, men jammen meg ble de enige om at fastlegen kunne skrive ut en resept til oss. Puh. 

Påkledning og sitte i bilstol var like klikkos i dag også! Blir svett jeg :P For å ikke plage de andre på venterommet prøvde jeg heller å kle på henne ute i gangen. Men da jeg satt henne ned tok hun fart og løp mot dørene som åpnet seg automatisk og var på vei ut. Hun begynner rett og slett å bli halvfarlig :daane:

Så deilig med en vellykket foreldresamtale :jepp: Ja Weebs, du er skikkelig eldgammel nå, snart bestemor :fnise:  Kan tenke meg det var fint å høre så fine ting om jenta si :hjerte: 

Hurra for legen! Håper medisinen har sykt god effekt! :jepp: Angående krumspring og klatring og løping så er det bare å passe på fremover :fnise: Alle dører og trapper som ikke er sikret skal utforskes, bord er supre til å danse på og toalettet er et klatrestativ ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det så mange hoteller i Mallorca?? Og hvorfor må det koste 50 k? Jeg blir svimmel. Vi har ikke sååå høye krav. Jo, litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Bahahahaahahahh :hoho: Det er litt tendenser her også :P For en skjønning :nigo: 

Så deilig med en vellykket foreldresamtale :jepp: Ja Weebs, du er skikkelig eldgammel nå, snart bestemor :fnise:  Kan tenke meg det var fint å høre så fine ting om jenta si :hjerte: 

Hurra for legen! Håper medisinen har sykt god effekt! :jepp: Angående krumspring og klatring og løping så er det bare å passe på fremover :fnise: Alle dører og trapper som ikke er sikret skal utforskes, bord er supre til å danse på og toalettet er et klatrestativ ;) 

Åh, håper jeg blir bestemor! Det har jeg faktisk allerede begynt å tenke på :fnise:

Sykt god effekt håper jeg også på! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, godt å høre så mye fint på foreldresamtalen! Selv om det er litt skummelt å høre at du kan forvente en telefon om at hun har slått seg kraftig :plystre: Det har skjedd én gang med E. Hun falt ute med trynet rett ned i grusen da hun enda var litt ustødig i gangen, så en stein lagde et lite hakk i pannen. Folk er visst helt hysteriske når det gjelder å sy bittesmå sår for å unngå arr, så de ringte for at jeg skulle vurdere det selv. Jeg forventet meg et kjempekutt da de sa «hun trenger kanskje å sy» og måtte nesten le da jeg så hvor lite det var :fnise: Da var hun i gang med å leke for fullt igjen, så jeg dro rett hjem. Godt å vite at de ringer, da! :Nikke: 

Angående ferietur med barn... :daane: Det er helt vilt hvor mye det koster!! Vi ser for oss en tur til Mallorca når ungene er større. Jeg har vært der én gang, og da på Prinsotel La Dorada. Det tror jeg er helt toppers for barnefamilier! Var veldig fornøyd da vi var der for 10 år siden (herregud er det så lenge siden? føles som i går!) :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dose med Nexium (eller Beccy87, som ordlista trodde jeg mente) var ekstremt vellykket! Jeg funderte litt på hvordan det skulle gjøres, og mannen på apoteket ønsket meg lykke til :tongue:

Det er en pose med granulat som blandes ut med litt vann. Det skulle tykne litt i noen minutter, så drikkes. Mmm. Hørtes lekkert ut. Jeg rørte i glasset for å sjekke at det var blitt tykt og deilig. M ville også røre, og etterpå slikket hun på skjeen. Hun laget ingen grimaser, så kanskje det smakte godt? Hun slukte alt :fnise: Enten smakte det fantastisk, eller så var det bare fordi det var nytt og spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:

Åh, godt å høre så mye fint på foreldresamtalen! Selv om det er litt skummelt å høre at du kan forvente en telefon om at hun har slått seg kraftig :plystre: Det har skjedd én gang med E. Hun falt ute med trynet rett ned i grusen da hun enda var litt ustødig i gangen, så en stein lagde et lite hakk i pannen. Folk er visst helt hysteriske når det gjelder å sy bittesmå sår for å unngå arr, så de ringte for at jeg skulle vurdere det selv. Jeg forventet meg et kjempekutt da de sa «hun trenger kanskje å sy» og måtte nesten le da jeg så hvor lite det var :fnise: Da var hun i gang med å leke for fullt igjen, så jeg dro rett hjem. Godt å vite at de ringer, da! :Nikke: 

Angående ferietur med barn... :daane: Det er helt vilt hvor mye det koster!! Vi ser for oss en tur til Mallorca når ungene er større. Jeg har vært der én gang, og da på Prinsotel La Dorada. Det tror jeg er helt toppers for barnefamilier! Var veldig fornøyd da vi var der for 10 år siden (herregud er det så lenge siden? føles som i går!) :jepp: 

M har også tryna i grusen :fnise: Hun endte bare opp med en prikkete panne heldigvis :Nikke: 

 Prinsotel så veldig fint ut! Ingen av de nærmeste flyplassene her flyr visst dit :tongue: Jeg må lete videre i morgen. Håper det er stille på jobb :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er M 17 måneder, altså! Én måned til, så er hun halvannet år. What! :hakeslepp:

Hun har endelig begynt å bruke skje riktig. Jeg hadde nesten gitt opp :fnise: Men nå har hun faktisk spist flere grøtmåltider helt selv! Det er superchill. Jeg elsker det. Hun er fremdeles ganske stolt, tror jeg, for hun spiser MASSE! Så dette må jeg bare nyte så lenge det varer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hun tok Nexium med vann! Vi blander med eplejuice, greit å ha det som backup hvis vann ikke er bra nok etter hvert. 

Og du, den klikkingsen ... Herregud, jeg blir så varm og lykkelig og fuzzy inni meg når jeg hører om andre foreldre som gjennomgår det samme som oss! :fnise: Her har hun alltid også hatt en sterk vilje, men i perioder er det helt vilt. Jeg husker vi hadde en lang periode i juli i fjor (da ville hun aldri gå selv, bli båret ELLER sitte i vogn, så du kan si det ikke var så lett å komme seg rundt den ferien). Det går noen uker og roer seg litt, og i det man tenker at nå går det jammen fint - da er det på tide med en ny runde. Og ALLE tidligere runder blekner mot den som kom rundt toårsdagen! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 7.49, lille_frosk skrev:

Så bra hun tok Nexium med vann! Vi blander med eplejuice, greit å ha det som backup hvis vann ikke er bra nok etter hvert. 

Og du, den klikkingsen ... Herregud, jeg blir så varm og lykkelig og fuzzy inni meg når jeg hører om andre foreldre som gjennomgår det samme som oss! :fnise: Her har hun alltid også hatt en sterk vilje, men i perioder er det helt vilt. Jeg husker vi hadde en lang periode i juli i fjor (da ville hun aldri gå selv, bli båret ELLER sitte i vogn, så du kan si det ikke var så lett å komme seg rundt den ferien). Det går noen uker og roer seg litt, og i det man tenker at nå går det jammen fint - da er det på tide med en ny runde. Og ALLE tidligere runder blekner mot den som kom rundt toårsdagen! :daane:

Takk for tips om eplejuice! Nå er vi på tredje dag, og det smaker visst like amazing :tongue: Meeen hun kaster helt vilt opp da :ohmy: Leser i pakningsvedlegget at 1 av 10 blir kvalm, så... Håper det stabiliserer seg. Seks ganger på én time, og nå er vi tomme for pysjamas. 

Åh, den perioden der gåing, bæring og vogn var noe dritt, den hørtes fantastisk ut! Vi har mye å se frem til, forstår jeg :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble som nevnt en del oppkast i går kveld/natt. Mannen var egentlig ute, men hadde heldigvis bare hatt seg et par øl, så han kunne komme hjem og hjelpe meg. Han er ganske god å ha når sengelaken må byttes på. Hundre ganger :daane: Neida, det ble bare to. Da lærte vi av egne feil og lå på et svært badelaken i stedet for :rolleyes: Det var en intens time, men hun sov godt resten av natten (eller sånn vanlig M-soving, da), og våknet bokstavelig talt med et smil i morges. 

I tilfelle det er en reaksjon på Nexium gav vi dosen tidligere på dagen i dag. Til nå har det gått bra, men kvelden er enda ung.

Jeg har endelig fått tid til å støvsuge og tørrmoppe vegger og tak på soverommet hennes, så da testet vi ut Duft og Støvrosa i dag. Jeg hatt skyhøye forventninger til Støvrosa, men den så dessverre StøvBRUN ut da den kom på veggen :klo: Skuff.com, ass. Så da blir det Duft :Nikke: Det blir nok bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 0.34, Weebs skrev:

Takk for tips om eplejuice! Nå er vi på tredje dag, og det smaker visst like amazing :tongue: Meeen hun kaster helt vilt opp da :ohmy: Leser i pakningsvedlegget at 1 av 10 blir kvalm, så... Håper det stabiliserer seg. Seks ganger på én time, og nå er vi tomme for pysjamas. 

Åh, den perioden der gåing, bæring og vogn var noe dritt, den hørtes fantastisk ut! Vi har mye å se frem til, forstår jeg :hakeslepp:

Uff, det var ikke meningen å være en sånn "bare VENT, det blir verre!!!", for det er jo så utrolig individuelt (og utrolig irriterende når folk holder på sånn). Heldigvis går ting i bølgedaler og forandrer seg hele tiden! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lille_frosk skrev:

Uff, det var ikke meningen å være en sånn "bare VENT, det blir verre!!!", for det er jo så utrolig individuelt (og utrolig irriterende når folk holder på sånn). Heldigvis går ting i bølgedaler og forandrer seg hele tiden! :hjerte:

No worries! Alltid greit å være forberedt på det verste :fnise: 

De bølgedalene har vært ganske uforutsigbare til nå, men det er en del av moroa. Det er uansett ganske vanskelig å forberede seg til noe man aldri har opplevd. Jeg hadde hørt masse om klistremerkebabyer, men ble likevel helt "what!" da M viste seg å være akkurat det :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer til jeg treffer M igjen! Da drikker jeg (to) iskaffe og (én) Red Bull med god samvittighet :nigo: 

Jeg dreit meg litt ut i går, og det må jeg fikse i dag. Øhr. Jeg bestilte skyvedørsgarderobe til M. Heldigvis ble jeg akutt usikker på egen evne til å måle riktig, så jeg pauset bestillingen. For da jeg kom hjem kom jeg nemlig på at Pax-garderoben til IKEA er helt fantastisk, og mye rimeligere. Og nå som vi har gipset rommet og forandret litt, så passer IKEA sine standardstørrelser nesten. Så med Pax-innredning og skyvedørene jeg (nesten) bestilte i går hadde garderoben blitt perfekt. Dørene går vegg til vegg, så ingen ser at selve innredningen har en glipe på 2-3 cm :plystre:

Så nå må jeg ringe og si "hallaa, change of plans... Tar bare dørene jeg!" De koster fuckings 10 000, så egentlig bør de være fornøyd med at jeg bruker litt penger der likevel, ikke sant?? Håper ikke hun blir veldig sur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pax-innredning er bestilt og svindyr innredning er avbestilt :tongue: Sparte litt der, ass. Flink jente. 

Jeg vil lære meg å strikke! Jeg lever fremdeles på det fine teppet jeg strikket til M da jeg var gravid. Fornøyd med det :fnise: Men det var jo bare en stor firkant (som jeg av og til måtte ha hjelp til når masker plutselig bare forsvant :klo:). Noe annet enn frem og tilbake-strikking virker helt crazy shit ut, spør du meg. Hvordan lager man et mønster, liksom? Forstår virkelig null. Virkelig. Null.

Lurer på om jeg skal benytte meg av sjansen nå som Krykke-Mormor er sykemeldt. Prøve å strikke noe annet enn en firkant? Spør henne om hjelp hver dag, hele dagen? Men hva er lurt å begynne med? En lue? Egentlig vil jeg strikke denne, mennnehhh. Om et par år kanskje :edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å strikke! Det er mye gøyere å strikke noe rundt, enn frem og tilbake, syns jeg. Lue er veldig lurt å begynne med. Så googler du hver gang du kommer til et punkt i oppskrifta du ikke forstår, eller får tak i mammaen din! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sisti skrev:

Bare å strikke! Det er mye gøyere å strikke noe rundt, enn frem og tilbake, syns jeg. Lue er veldig lurt å begynne med. Så googler du hver gang du kommer til et punkt i oppskrifta du ikke forstår, eller får tak i mammaen din! :nigo:

Det skal jeg søren meg gjøre :Nikke: Jeg så en YouTube-film av ei som strikket en lue i går da jeg hadde lagt meg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan Google eller snappe meg når du sitter fast. Jeg heier på deg. Dette klarer du 😁.  Jeg begynte karrieren med genser til storesøster når hun var 1,5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med å strikke enkle ullbukser til mine jenter. Garnstudio har noen gode videoeksempler på forskjellige teknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2018 den 11.23, Pentu skrev:

Du kan Google eller snappe meg når du sitter fast. Jeg heier på deg. Dette klarer du 😁.  Jeg begynte karrieren med genser til storesøster når hun var 1,5. 

Åh, takk! Så snilt :biggrin: Nå gleder jeg meg til å sette i gang. 

19 timer siden, Lovebird skrev:

Jeg begynte med å strikke enkle ullbukser til mine jenter. Garnstudio har noen gode videoeksempler på forskjellige teknikker.

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hodet full i blekemiddel. Det er alltid moro hos frisøren. Hun jeg går til er alltid så sprudlende og har masse morsomt å fortelle. I dag har det handlet om eksen min :fnise: Hun hadde møtt ham på fest, og han hadde vært drita full og snakket om hvor fantastisk jeg var og hvor mye han savnet meg. Forstår det godt, jeg er jo ganske amazing :Nikke: Huff, nei. Den fyren har helt fortrengt hvor grusomt det forholdet var :fnise: Jeg har aldri opplevd maken på krangling, smelling med dører, tull og vas. Sånt har han holdt på i alle disse årene. Jeg får stadig vekk høre historier om hva han lirer av seg på fylla.  På tide å komme seg videre, mister :opplyser:

I går unnskyldte jeg meg på jobb for hvor dårlig humøret mitt hadde vært dagen før. Noen ganger blir jeg så akutt lei, og både mandag og tirsdag var helt ræva. Jeg hadde heldigvis ikke vært så surpotte som jeg følte det selv. Men det er en dårlig følelse å komme hjem og nesten ha fylleangst for hvordan du har oppført deg. Det har faktisk skjedd et par ganger :tongue:

M spydde igjen i går natt. Bare én gang heldigvis, men hun sleit med å sovne igjen etterpå. Heldigvis tok jeg meg sammen og sov litt før jeg gikk på kveldsskift. For én gangs skyld! Det var deilig. Bør gjøre det flere ganger. 

Nå er jeg spent på hvordan håret mitt blir. Tenker å ha bittelitt blått i. Vet ikke. Må høre hva frisøren mener. Vi skal i konfirmasjon og tror blått hår matcher bunaden perfekt :jepp: Hilsen Weebs, 16 år :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...