Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Som jeg hadde mistanke om!!! Nå er jeg veldig masete igjen. Dagboka kommer til å få kjørt seg

Jeg har tusen tanker, omtrent 74 % er tull og vas. I går kveld var jeg veldig trøtt og ble veldig negativ. "En til unge, det går fader ikke. Ikke sånn som vi har det nå. M krever altfor mye. Det går aldri opp. Jeg må bli en kenguru og bære på den nye babyen dag og natt."

I dag er en ny dag, og til tross for at venstre siden av hodet mitt holder på å sprenges av migrene så er jeg mer positiv. Babyen skal jo først lages. Og det kan ta tid. Så skal den bo i magen i ni måneder. Plenty av tid! Hvem vet hvordan ståa er når den ankommer. 

Positiv med migrene! Det er godt gjort, spør du meg. Always look on the bright side of life. Du-du, du-du-dudututtu!

Jeg er også ekstremt splittet på når jeg vil at denne befruktningen skal foregå :fnise: Jeg vil både ha dem tettest mulig OG at M er stor nok til å ikke bli et sjalusitroll av en annen verden. Samtidig vet jeg om både fireåring og en seksåring som var dødssjalu på ny baby i hus. Så det er ingen fasit der akkurat :P

Jada, jada. 

Men det jeg vil skal skje akkurat nå er at syklusen min forteller meg hvordan det står til. Skal jeg ha eggløsning snart eller?? TMI: Jeg er altfor pysete til å drive med tappetafsing, men jeg ser jo hva som foregår... Og det ser ikke fruktbart ut :fnise: Det var mye lettere å utlevere meg selv når jeg ikke hadde KG-folk på snap! Kanskje det går seg til. Brace yourselves, liksom. Detaljene kommer.

Neida, så...

Jeg har kjøpt eggløsningstester. Både billige strimler og dyre digitale (de var på tilbud - kanskje de går ut på dato eller noe), men jeg har ikke tenkt å bruke dem helt enda. Sjekke om mensen kommer først. Og jeg hadde veldig stabil syklus forrige gang, så jeg hadde grei peiling på når EL liksom skulle foregå. Selv om jeg hadde NULL fuckings symptomer! Ikke positive tester (gav opp å teste etter en stund fordi de var bare negative), null smerter og null slim. Flott ord - slim. Digg. Bortsett fra den berømte gangen jeg faktisk ble gravid! Da stemte ALT. 

Jeg hadde kjøpt digitale tester fordi jeg ble sur på de forever negative strimlene. Og der fikk jeg jammen meg et stort positivt smil! Tok en strimmeltest i tillegg, bare for å sjekke, og den var også veldig positiv. I tillegg hadde jeg smerter på høyre side. 

Tilfeldigvis hadde jeg også time hos gynekolog for en sånn prøve som jeg har glemt hva heter. Han så på ultralyd at jeg hadde eggløsning på høyre side. 

Og sist men ikke minst, slim! Fikk sjokk :fnise:

Så det var jo bare dømt til å klaffe. 

Faktisk er det på tide med en sånn prøve igjen nå. Hvis jeg timer det perfekt så får vi kanskje en reprise :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Så spennende at dere prøver igjen Weebs :hoppe: Jeg tror M er på samme alder som min (fulge dagboka di som prøver da). Jeg er gravid igjen nå, så da får vi kanskje to på noenlunde samme alder 🤩 Er bare 8 uker på vei da, så veldig tidlig enda, men håper jo alt går rett vei. 

Når søstra mi slutta og amme så smurte hun brystvorta inn med kaviar :ler: Guttungen på 2 år hatet kaviar, men elsket puppen. De var prøvere igjen, og følte at amminga kanskje gjorde befruktninga vanskelig. Stakkars gutt :fnise: Han sa at puppen hadde begynt å smake usj😌 Men det funka dog bare i noen dager før han hoppet på og forlangte pupp før hun rakk å ta fram kaviartuben. Hun ble gravid selv om hun puppa litt på kvelden enda, men ble strengere under graviditetet. Han hadde nok puppa enda om det var opp til han. 7 år nå 😂

Hei! Å, så gøy! Gratulerer :biggrin: 

Stakkars, kaviarpupp :fnise: Her puppes det litt mer enn bare på kvelden. Nå som jeg har begynt å fokusere på det så merker jeg hvor ofte hun faktisk våkner på natta! Tidligere har jeg bare gått i svime og latt henne holde på :tongue:

Tiden vil vise om jeg også blir nødt til å være streng. Isj. Det er jeg dårlig på :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
53 minutter siden, Weebs skrev:
 

Hei! Å, så gøy! Gratulerer :biggrin: 

Stakkars, kaviarpupp :fnise: Her puppes det litt mer enn bare på kvelden. Nå som jeg har begynt å fokusere på det så merker jeg hvor ofte hun faktisk våkner på natta! Tidligere har jeg bare gått i svime og latt henne holde på :tongue:

Tiden vil vise om jeg også blir nødt til å være streng. Isj. Det er jeg dårlig på :plystre:

Du må jo holde på så lenge du har lyst selv tenker jeg :) Kanskje er amminga avlastende gjennom et nytt svangerskap også. Trøtthet i 1 trimester er jo dødelig, så om nettene blir enklere med puppen så sier jeg kjør på 🙌🏼 Alle vet jo at ikke fullamming engang er prevansjon. Du kan jo også få målt prolaktin-nivået ditt hvis du lurer på om amminga ødelegger sjansene :) 

Men våkennetter er et mareritt ja. Vi har også refluksbarn (og melkeallergi), så søvn har ikke vært en kjær venn. Lurer også på hvordan det blir med en liten en igjen hvis guttungen fremdeles ikke sover mer enn 4 timer av gangen, men den tid den sorg. Alt går, så man finner vell rutiner som passer :) Sjalusi har vi også tenkt mye på. Han blir rett over 2 år når ny bebi melder ankomst. Pr dags dato kan ikke jeg en gang holde i en annen baby :fnise: Må vell bare ta det som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig det klaffer fort for deg, men samtidig digger jeg både prøveboka og prøvesnappene dine og, så jeg kjenner meg nesten litt ambivalent :fnise:

Jeg var jo sikker på at jeg skulle bruke flere år på at det klaffet med R, men da var det vel 2-3 måneder så satt den? Og vi ammet masse fortsatt og, men jeg mener å huske at jeg trappa ganske heftig ned når jeg begynte å bli kvalm 😛, og så var vi plutselig ferdige med å amming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marimba skrev:
 

Jeg håper virkelig det klaffer fort for deg, men samtidig digger jeg både prøveboka og prøvesnappene dine og, så jeg kjenner meg nesten litt ambivalent :fnise:

Jeg var jo sikker på at jeg skulle bruke flere år på at det klaffet med R, men da var det vel 2-3 måneder så satt den? Og vi ammet masse fortsatt og, men jeg mener å huske at jeg trappa ganske heftig ned når jeg begynte å bli kvalm 😛, og så var vi plutselig ferdige med å amming. 

Det blir nok plenty gravidsnapper skal du se! :ler:

Ja, du var råkjapp! Såpass at jeg var nødt til å fortelle hele historien din til mannen :fnise:

Blir alltid glad av å høre om fruktbare ammere - takk for oppmuntring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Du må jo holde på så lenge du har lyst selv tenker jeg :) Kanskje er amminga avlastende gjennom et nytt svangerskap også. Trøtthet i 1 trimester er jo dødelig, så om nettene blir enklere med puppen så sier jeg kjør på 🙌🏼 Alle vet jo at ikke fullamming engang er prevansjon. Du kan jo også få målt prolaktin-nivået ditt hvis du lurer på om amminga ødelegger sjansene :) 

Men våkennetter er et mareritt ja. Vi har også refluksbarn (og melkeallergi), så søvn har ikke vært en kjær venn. Lurer også på hvordan det blir med en liten en igjen hvis guttungen fremdeles ikke sover mer enn 4 timer av gangen, men den tid den sorg. Alt går, så man finner vell rutiner som passer :) Sjalusi har vi også tenkt mye på. Han blir rett over 2 år når ny bebi melder ankomst. Pr dags dato kan ikke jeg en gang holde i en annen baby :fnise: Må vell bare ta det som det kommer. 

Den trøttheten i starten hadde jeg helt glemt ut, men nå kom jeg plutselig på at jeg drev å sovnet på jobb :sFun_sleeping: :plystre:

Du sliter ikke med for mye søvn du heller, nei. High five for felles søvnløshet :tongue: Jeg overlever på koffein akkurat nå, men trapper ned. Kan det være grunnen til denne helsikes migrenen kanskje. Fuck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Migrenen din kan kanskje bli verre nå pga. hormonelle endringer etter du sluttet på pillen? Håper kroppen din jobber mot å slippe en haug med fine egg! :nigo: 

Jeg kan også skrive under på at amming ikke alltid er god prevensjon! Ammet i massevis, dag og natt, men kroppen var klar etter 3 mnd. Men det er jo forskjell på folk, jeg er tydeligvis veldig fruktbar og kroppen jobber som bare juling for å produsere unger. Det synes jeg er urettferdig, det er folk som trenger det mer enn meg, for jeg er FERDIG! ... kanskje? :klo:

Det blir spennende å se om du får utslag på EL-testene, eller om andre symptomer dukker opp :) Heia kroppen til Weebs, HEIA! :duskedame:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er tappetafsing??? :hoho:

Jeg er kjempeengasjert i prøvingen din, det eeer så spennende! :yvonne: Blir nok litt ekstra giret på dine vegne fordi jeg har så lyst til å bli prøver igjen selv. Men inntil videre er det veldig fint å følge drømmen gjennom snaper og innlegg her fra deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mumsy skrev:
 

Hva i alle dager er tappetafsing??? :hoho:

Jeg er kjempeengasjert i prøvingen din, det eeer så spennende! :yvonne: Blir nok litt ekstra giret på dine vegne fordi jeg har så lyst til å bli prøver igjen selv. Men inntil videre er det veldig fint å følge drømmen gjennom snaper og innlegg her fra deg :fnise:

Tappetafsing er skumle greier, spør du meg :fnise: Du sjekker livmortappen. Om den er myk, hard, åpen, bla, bla. Jeg har ikke satt meg sykt godt inn i det, men sånn kan du altså forutse om eggløsning nærmer seg. "Helleduss, den er åpen. PEDER, nå skal det ligges!" 

Jeg får litt prestasjonsangst når folk blir gira på mine vegne :ler: Det er nesten så jeg får dårlig samvittigheten i tilfelle vi må vente kjempelenge :bond:

Håper ikke det da... 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leviora skrev:
 

Migrenen din kan kanskje bli verre nå pga. hormonelle endringer etter du sluttet på pillen? Håper kroppen din jobber mot å slippe en haug med fine egg! :nigo: 

Jeg kan også skrive under på at amming ikke alltid er god prevensjon! Ammet i massevis, dag og natt, men kroppen var klar etter 3 mnd. Men det er jo forskjell på folk, jeg er tydeligvis veldig fruktbar og kroppen jobber som bare juling for å produsere unger. Det synes jeg er urettferdig, det er folk som trenger det mer enn meg, for jeg er FERDIG! ... kanskje? :klo:

Det blir spennende å se om du får utslag på EL-testene, eller om andre symptomer dukker opp :) Heia kroppen til Weebs, HEIA! :duskedame:  

Hormonelle endringer, det håper jeg på! Fruktbare endringer :lur:

Du er så ung og viril du, vet du! Heldiggrisen. Jeg er en gammel bestemor i forhold til deg :fnise:

Jeg skal fortelle kroppen om heiaropene her inne - kanskje den slår til og presterer! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg hos frisøren. Og i stedet for å si "gjør meg til den blondeste dama i byen" sa jeg heller "litt mindre striper denne gangen, så det blir en mykere overgang". 

Jeg gjorde det samme forrige gang jeg prøvde å bli gravid. Jeg droppet helt å gå til frisøren i svangerskapet og fikk tidenes ettervekst :fnise: Får se hva jeg finner på denne gangen.

Frisøren min denne gangen har fire barn, og jeg synes selvsagt det er kjempeinteressant! Jeg vil også ha det! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle forresten ønske mannen kom på dette før jeg begynte å selge ting på Finn.no. Vippestol, babygym, ullklær... :tongue:

Men jeg skal ikke klage, jeg er ganske happy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Weebs skrev:
 

Skulle forresten ønske mannen kom på dette før jeg begynte å selge ting på Finn.no. Vippestol, babygym, ullklær... :tongue:

Men jeg skal ikke klage, jeg er ganske happy :jepp:

Tenkte faktisk på om du hadde solgt alt 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, LilleMy1989 skrev:
 

Tenkte faktisk på om du hadde solgt alt 🙈 

Av klær har jeg bare beholdt det "sentimentale". Bodyen vi kjøpte i Bergen for å feire at Haukeland konkluderte med null klumpfot, for eksempel :strix:

Såå, vi drukner ikke i babyutstyr egentlig. Har stellebord da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! 😂 

Bra du har spart på noe da 😊 Vi har heldigvis spart på alt. Likevel har jeg en liste over innkjøp som må gjøres 😇 Som vogn og bilstol bla. Så det blir litt her og. Heldigvis er babyshopping ganske koselig 💕 Så kanskje vi er heldig som får gjøre det en gang til 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:
 

Ånei! 😂 

Bra du har spart på noe da 😊 Vi har heldigvis spart på alt. Likevel har jeg en liste over innkjøp som må gjøres 😇 Som vogn og bilstol bla. Så det blir litt her og. Heldigvis er babyshopping ganske koselig 💕 Så kanskje vi er heldig som får gjøre det en gang til 😁

Ja, det er kjempekoselig! Bilstolen solgte jeg også, ja. Stemmer det... :fnise: 

Akkurat nå er vogna flittig brukt av M. Kanskje vi også må ha ny? Hmm.

Én ting jeg uten tvil vil ha er bæresjal! Angrer på at jeg ikke brukte det med M. 

Pluss masse annet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TMI: Uten å gi altfor mange detaljer så ser jeg kanskje litt fruktbar ut i dag :ler: Det får bli et fredagsligg, just in case :nigo: Nå må ikke mannen finne på å krangle igjen :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu! :duskedame: Tenker tilbake til der jeg lå med beina opp etter sengegavelen og heiet på svømmelaget :fnise:  Savner også tiden hvor vi ble enige om å prøve. For en lykkerus! Mannen sa her forleden at han lengter etter å lage barn fordi det føles så fantastisk, men han vil ikke ha flere barn. Ikke funker det å late som heller! Dilemma :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg begynt å innbille meg ting :rolleyes: Nå har jeg EL-smerter :fnise: Jeg har googlet hvordan den smerten skal kjennes ut, men selvsagt var det ingen fasit. Det jeg kjenner er et slags strekk med mot lysken på høyre side. 

Lov å håpe da :ninja: Og det var høyre side M kom fra :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...