Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Shit, ass. Jeg kommer jo aldri til å få sove i kveld. Flaks i morgen er siste arbeidsdag før friuke :Nikke:

Dette er helt sykt. Dette er jo noe jeg har tenkt på hveeer dag! Jeg går rundt og funderer på hvem av de jeg kjenner som sikkert snart blir gravide, og forbereder meg så godt jeg kan, sånn at jeg ikke klikker av misunnelse. 

Daglig prøver jeg å overtale meg selv om at "neida, det holder lenge med M, hun klarer seg fint meg to eldre brødre, hvem trenger jevngamle søsken anyways? Se på meg, jeg er etterpåklatt og har klart meg greit. Eller har jeg det?!?"

Det er travelt inni hjernen min :fnise:

Og nå! Jeg kan fremdeles ikke tro at dette har mannen funnet på helt selv. Jeg har nemlig IKKE mast! Jeg har ikke nevnt det engang. Kun den ene gangen vi hadde en seriøs diskusjon om det og han gjorde det klinkende klart at fire unger var han ikke interessert i. 

I dag var det:

"Vi kan ikke ha fem, altså! Det holder med fire!" 

Selvfølgelig, holder det med fire! Fire er helt perfekt! :nordvesta:

Kom igjen, kropp. Bli gravid :lur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg har lest dagboka di i typ ett år, og nå måtte jeg jammen få nytt passord her og greier for å si HURRA! Min lille er 11 mnd, og mannen har akkurat begynt å mase om neste. Selv om han synes baby er såå stress! Mannfolk ass, skjønner meg ikke på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og overraskande, at dåke blir prøvarar igjen! :hoppe: Det blir spennande tider her inne i dagboka di framover då, skjønnar eg. :smilbla: Masse lykke til, Weebs - dette blir gøy! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Leviora skrev:
 

:hoppendeglad: Krysser alt jeg har for dere og håper det skjer så snart som mulig! Herregud, så gøy! :nigo: 

Takk! Jaa, kjempegøy! :nori:

8 timer siden, Snoke skrev:
 

Herregud, jeg har lest dagboka di i typ ett år, og nå måtte jeg jammen få nytt passord her og greier for å si HURRA! Min lille er 11 mnd, og mannen har akkurat begynt å mase om neste. Selv om han synes baby er såå stress! Mannfolk ass, skjønner meg ikke på dem!

Herlighet, nå ble jeg helt smigret her :phaedra:

Så gøy at mannen er gira da! Hva tenker du selv? Mannfolk er rare vesener :fnise:

7 timer siden, Mirabella76 skrev:
 

Så gøy og overraskande, at dåke blir prøvarar igjen! :hoppe: Det blir spennande tider her inne i dagboka di framover då, skjønnar eg. :smilbla: Masse lykke til, Weebs - dette blir gøy! :nigo:

Overraskende er forbokstaven! :ohmy: Nå blir det masse TMI her inne fremover! Takk :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To annonserte graviditeter på to dager! Dette hadde jeg muligens taklet litt dårlig hadde det ikke vært for den overraskelsen mannen kom med i går om at vi også måtte sette i gang :fnise:

Den ene graviditeten har jeg ventet på. Der visste jeg mannen var gira, men kona holdt igjen. Dagens graviditet var mer overraskende, men gøy! 

Jeg er skikkelig spent på hvordan kroppen min egentlig fungerer nå. Jeg har jo tatt Cerazette siden M var seks uker, og fikk "mensen" tilbake for noen måneder siden. Og den har vært litt klikkos. Så hvor klikkos er syklusen uten Cerazette? Jeg ammer fremdeles på natta, liksom :sFun_sleeping:

Nå er vi på dag TO uten prevensjon :fnise: Alt kan skje! 

Eggløsning, eggløsning, hei, hei, hei! 

Mannen tenker på hvilken bil vi må ha. Han kommer med bokstaver og tall som jeg liksom skal forstå. "Åja, TGS 80, den hørtes bra ut" :blink: Seks mann pluss et halvstort bagasjerom. Det er visst ikke endeløse muligheter :tongue:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Det er ikke drømmen om ny bil som har satt mannen i gang da? :nigo:

Mannen min hinter også om ny bil innimellom. Men altså, vi skal ha to unger, vi har en stasjonsvogn - det ER plass til to i den vi har. :ler:

Alt kan skje ja! Håper kroppen glir rett inn i syklus med en gang! Eller helst ikke, heller at du blir gravid før du ser noe til mensen... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en til, og det kan ikke bli så lenge til, men akkurat nå har jeg startet i ny jobb, og baby er mye våken om natta og er generelt mammadalt. 

Sluttet på cerazette for 3 uker siden selv. Blir så deppa av hormonprevansjon, og helt ærlig har vi ikke veldig bruk for sånt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sinnsykt gira på deres vegne! :hoppe:  Hadde jo egentlig en plan om å prøve i 2019 vi også, men har innsett at to er mer enn nok (akkurat nå, og kanskje for alltid) :sjenert: *tenker på gravidmage, fødsel og baby og gråter stille i noen sekunder*

Fantastisk å kunne følge med på din reise isteden! :nigo: 

Skal du begynne å teste etter EL med en gang? Jeg får ønsketenke masse om at jeg overfører noe av mine mildt sagt overdrevne EL-symptomer til deg. 🤔🐌🐌🤒👿😂🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Leviora skrev:
 

Jeg er så sinnsykt gira på deres vegne! :hoppe:  Hadde jo egentlig en plan om å prøve i 2019 vi også, men har innsett at to er mer enn nok (akkurat nå, og kanskje for alltid) :sjenert: *tenker på gravidmage, fødsel og baby og gråter stille i noen sekunder*

Fantastisk å kunne følge med på din reise isteden! :nigo: 

Skal du begynne å teste etter EL med en gang? Jeg får ønsketenke masse om at jeg overfører noe av mine mildt sagt overdrevne EL-symptomer til deg. 🤔🐌🐌🤒👿😂🤦🏻‍♀️

Jeg drev med litt halvhjerta EL-testing forrige gang, men ble ikke helt frelst liksom :fnise: Og jeg hadde kun symptomer på EL én gang! Det var også den eneste gangen jeg fikk positiv EL-test. Og ble gravid :vetikke: 1 av 6 forsøk. Så jeg takker JA til dine overdrevne symptomer! 

Veldig gøy at du er gira på mine vegne! :biggrin:Men jeg føler på meg at dette kommer til å ta litt tid, så vi får smøre oss med tålmodighet begge to :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som ståa er nå driver jeg med overdrevent koffeininntak de dagene jeg leverer M i barnehagen på morgenen, er hjemme på formiddagen og går på jobb på ettermiddagen. Da blir det jo ikke noe amming før sent på kvelden, når M våkner sånn ca. 23. Men! Nå må jeg på avvenning. Det kan umulig være sunt å drikke en liter Monster hver dag :sjenert: 

Herregud, hvordan skal jeg overleve? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snoke skrev:
Jeg ønsker meg en til, og det kan ikke bli så lenge til, men akkurat nå har jeg startet i ny jobb, og baby er mye våken om natta og er generelt mammadalt. 

Sluttet på cerazette for 3 uker siden selv. Blir så deppa av hormonprevansjon, og helt ærlig har vi ikke veldig bruk for sånt 😂

Skjønner at du vil vente litt, det er vel du som tar deg av nettene. 

Jeg har heldigvis ikke merket noen bivirkninger av Cerazette, men jeg vet mange gjør det. Vi må også forandre "vanene" våre litt hvis vi skal klare å produsere en baby :ler:

13 timer siden, Albbas skrev:
 

Haha. Det er ikke drømmen om ny bil som har satt mannen i gang da? :nigo:

Mannen min hinter også om ny bil innimellom. Men altså, vi skal ha to unger, vi har en stasjonsvogn - det ER plass til to i den vi har. :ler:

Alt kan skje ja! Håper kroppen glir rett inn i syklus med en gang! Eller helst ikke, heller at du blir gravid før du ser noe til mensen... :nigo:

Skulle nesten trodd det, så mye han fokuserer på det akkurat nå :fnise: Men han har allerede drømmebilen sin, og er frustrert på hvor dyrt det blir hvis vi skal kjøpe en "fin" bil med plass til tusen unger. Personlig ser jeg ikke problemet med verken S-Max eller Zafira, men jeg er visst helt på jordet :klo: "Det er en Opel, liksom!" Ehm, ja? 

Bil er bil for meg :tongue:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg flytte denne til prøverdagbøkene, eller bare lage en ny? Den begynner jo å bli litt... Halvlang 😛 

Selv om det fremdeles virker helt uvirkelig å være prøver igjen! Har ikke turt å tenke tanken før, og nå står det plutselig to flasker grapefruktjuice i kjøleskapet :fnise: Det er nesten som jeg ikke tror det kommer til å skje! Wææ! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreguuuud, så glad jeg ble nå! Så innmari gøy, Weebs!! De der mennene snur jammen fort, sånn var det her og. Fra «jeg orker ikke tanken enda» på «slutt på pillene i kveld!!!». Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lille_frosk skrev:
 

Herreguuuud, så glad jeg ble nå! Så innmari gøy, Weebs!! De der mennene snur jammen fort, sånn var det her og. Fra «jeg orker ikke tanken enda» på «slutt på pillene i kveld!!!». Lykke lykke til!

Takk!

Jeg er i en slags lykkerus :fnise: Smilte for meg selv hele dagen på jobb i går. Det føles som om jeg har en fantastisk hemmelighet. Og det har jeg jo på en måte :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2018 den 19.04, Weebs skrev:
 

Kommer hjem fra jobb og får beskjed om at mannen mener vi skal lage en baby. Snarest! WTF! Jeg er helt skjelven. Okei, nå er vi plutselig prøvere igjen?! :nigo::hjerte:

  

Jeg har aldri tid til å skrive på KG lengre (men jeg leser, altså! :jepp: ), men her måtte jeg stikke hodet ut av bobla mi, gitt - hurra, så utrolig moro! Jeg er latterlig gira på dine vegne :ler: Gleder meg til prøving, spenning og TMI :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, miore skrev:
 

Jeg har aldri tid til å skrive på KG lengre (men jeg leser, altså! :jepp: ), men her måtte jeg stikke hodet ut av bobla mi, gitt - hurra, så utrolig moro! Jeg er latterlig gira på dine vegne :ler: Gleder meg til prøving, spenning og TMI :Nikke: 

Hallo, du er savnet! Som jeg sa forrige gang du stakk hodet innom for ca. hundre år siden :fnise:

Men veldig gøy å høre at du leser og er gira i all hemmelighet :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke klar for prøving enda. Hodet og viljen er råklar - vil gjerne bli gravid i morgen! Men jeg tror ikke kroppen er enig. Hver gang M ammer tenker jeg "nå ødelegger vi for oss selv, M! Vil du ikke ha en lillesøster/bror eller??" Og plutselig vil hun amme kjempemye! :fnise: Typisk, ass. Jeg tenkte nettopp at hun aldri var interessert lenger, kun natt og kveld. Men nå ber hun om "nam nam!" på dagen også. Mens hun holder seg på brystet for å vise at det er pupp hun vil ha. 

Nå var det sikkert noen som tenkte "øhr, alle vet at det er på tide å slutte når ungen kan be om det selv". 

Jeg er uenig :Knegg:

Det hadde gått helt fint om M bestemte seg for å slutte snart. Nå har vi snart ammet i to år. Det er plenty :jepp: Men jeg ser for meg at jeg må ordne det her selv. Søren, gruer meg. Hun elsker det jo! Mistenker at jeg produserer sjokolademelk. 

I går fant mannen ut at han ville krangle i stedet for å øve seg på å lage baby. DJIS! Jeg som hadde barbert beina og allslags! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grudde meg fælt til å slutte å amme M jeg også. Utsatte og utsatte nattavvenningen. Prøvde, men ga etter fordi han gråt 😭 Plutselig ble jeg nødt til å slutte da jeg ble innlagt på sykehuset og proppet full av medisiner, og det gikk over all forventning! Gråt og uro i to netter, og så var det som om puppen var glemt :vetikke: Vi hadde trappet ned en del fra før, så jeg tror ikke han følte det som en bråslutt. Tror det er lurt å kutte ut én og én amming med noen dager, kanskje opp til en uke i mellom. Start med den som er minst viktig, og vær konsekvent.

Det blir kanskje vanskeligere om M vil ha pupp fordi det lindrer refluksen? :klo: En viktig del av ammeslutt er jo å vise barna at kosen og tryggheten fremdeles er der uten pupp, men om det er smertelindrende i tillegg ser jeg absolutt at det kan bli en større utfordring 😕 

Best case scenario: færre amminger så du får eggløsning, men nok til at M får det hun trenger :hjerte: 

Dårlig gjort av mannen å velge å krangle nå, om planen ikke var å avslutte med makeup sex, heftige kjærlighetserklæringer og happy baby making! Da fortjener han leggstubber i fjeset neste gang. :nei: :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt den ambivalensen ifht amming og prøving! Det gjorde jo at vi utsatte forsøk med hvertfall et halvår her. Men det er jo ikke sikkert at ammingen står i veien for EL hos deg i det hele tatt, så ikke ta noen sorger på forskudd. 

Og selv om jeg syns det var hardt å slutte å amme, så gikk det altså over all forventning. Bare noen dager etter siste amming føltes det som det mest naturlige i verden for meg å ikke amme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...