Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Så fint å høre at det fikk bra med deg! Deilig at uttaket er ferdig, gikk veldig bra her uten de store smertene. 20egg ble det på meg. Veldig fornøyd, selvfølgelig! Ds gjenstår bare telefonen i morra og innsett på fredag 😊😊

Ja, nå begynner virkelig spenninga og null kontroll. Krysser fingra🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja, nå begynner virkelig spenninga og null kontroll. Krysser fingra🤞 

Oh yes!!! 🤞🏼😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden i går har jeg fått tre ultrasvake tester. Det er sånn at vi virkelig må konsentrere oss for å se de, men både jeg og mannen ser de. Var 8 dpo i går, er på rugedag 7 i dag. Mye murringer og er veldig emosjonell. Håper, håper, håper det sitter. Skal en ny test om et par timer. Har ikke tisset siden klokken 10🙊

Frykeltig vanskelig å konsentrere seg om å lese til eksamen på fredag nå😬27F68827-8952-4054-9FD6-9C6A66BBE037.thumb.jpeg.ccf1a9fd3f482f2c953e161e50344619.jpeg

Her er den andre testen. Den var heldigvis tydeligere :strix: 

152FD41E-DA71-4D51-9AC2-C64C6EB4253A.thumb.jpeg.f45f6b9918df249a2115d3720abcf8f7.jpeg

Endret av Poppsilopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle prøverørs-prøvere 🙂 Jeg lurer på om dere som får hjelp fra det offentlige kan dele deres erfaringer om ventetid. Mannen og jeg holder til i Porsgrunn, og synes ting går veldig  treigt. Men mulig jeg har urealistiske forventninger? 

Kort historikk: Vi startet i mars. Måtte avbryte 1. forsøk grunnet påskestengt ved klinikken. Deretter hadde vi et IVF forsøk i juni som ble avbrutt da alle befukta egg falt fra.  Vi måtte vente helt fra juni til oktober på nytt forsøk pga klinikkens kapasitet. Fikk 5 befrukta egg ved forsøket nå, men alle falt fra.  Så vi har enda ikke hatt noen  tilbakesett. 

Fikk informasjon i dag om at det er mye ventetid, og at klinikken ikke har noe mer ledig tid til oss i år. Er så fortvilet, og synes dette går ufattelig treigt. Spesielt når vi enda ikke har fått til et gjennomført forsøk, og det har snart gått  8 mnd. siden oppsart. (I tillegg hadde vi jo ventetid for å komme til klinikken) Og nå må vi innstille oss på enda flere mnd med venting... 

Må dere også vente lenge mellom hvert forsøk grunnet kapasitet? Føler tiden renner fra meg, og at livet står helt stille i månedene mellom forsøkene. Er noen offentlige klinikken bedre enn andre på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Runnershigh skrev:

Hei alle prøverørs-prøvere 🙂 Jeg lurer på om dere som får hjelp fra det offentlige kan dele deres erfaringer om ventetid. Mannen og jeg holder til i Porsgrunn, og synes ting går veldig  treigt. Men mulig jeg har urealistiske forventninger? 

Kort historikk: Vi startet i mars. Måtte avbryte 1. forsøk grunnet påskestengt ved klinikken. Deretter hadde vi et IVF forsøk i juni som ble avbrutt da alle befukta egg falt fra.  Vi måtte vente helt fra juni til oktober på nytt forsøk pga klinikkens kapasitet. Fikk 5 befrukta egg ved forsøket nå, men alle falt fra.  Så vi har enda ikke hatt noen  tilbakesett. 

Fikk informasjon i dag om at det er mye ventetid, og at klinikken ikke har noe mer ledig tid til oss i år. Er så fortvilet, og synes dette går ufattelig treigt. Spesielt når vi enda ikke har fått til et gjennomført forsøk, og det har snart gått  8 mnd. siden oppsart. (I tillegg hadde vi jo ventetid for å komme til klinikken) Og nå må vi innstille oss på enda flere mnd med venting... 

Må dere også vente lenge mellom hvert forsøk grunnet kapasitet? Føler tiden renner fra meg, og at livet står helt stille i månedene mellom forsøkene. Er noen offentlige klinikken bedre enn andre på dette? 

Off, det må være slitsomt! Vet dessverre ikke hvordan det er med ventetid mellom forsøk, for vi har kun gått privat. Det gjorde vi rett og slett fordi det var 10 måneders ventetid på å i det hele tatt kommer i gang.

Håper det går litt raskere for dere snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Off, det må være slitsomt! Vet dessverre ikke hvordan det er med ventetid mellom forsøk, for vi har kun gått privat. Det gjorde vi rett og slett fordi det var 10 måneders ventetid på å i det hele tatt kommer i gang.

Håper det går litt raskere for dere snart! 

Takk for det ☺️ Skjønner godt at dere valgte  privat! Blir helt desperat og tullerusk, så i stad tok jeg meg i å vurdere å kjøpe et flaxlodd, i håp om å vinne, slik at jeg kunne ha bestilt  time hos privat klinikk med det samme  😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten oppdatering fra meg. Egg uthent i dag. Ble 3 egg så da krysser vi fingerene.  Vi håper på dyrk av blastosyt men regner det blir Innset på fredag 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tuppelene skrev:

Ja, nå begynner virkelig spenninga og null kontroll. Krysser fingra🤞 

 

19 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Oh yes!!! 🤞🏼😅

 

13 timer siden, Påline skrev:

En liten oppdatering fra meg. Egg uthent i dag. Ble 3 egg så da krysser vi fingerene.  Vi håper på dyrk av blastosyt men regner det blir Innset på fredag 

 

Lykke til, alle sammen!!! Kjempespennende! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

13 befruktede egg i dag! 🙏🏼 hvordan gikk det med deg @tuppelene

Å, Så bra😃🙏 Her ble det 9 befruktede! Fy fader, tok jo evigheter før de ringte. Snakk om stressa.. haha. Nå er vi jo bare enda mer spent på hva de sier i morgen da😂 Jammen godt vi har fri i dag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Påline skrev:

En liten oppdatering fra meg. Egg uthent i dag. Ble 3 egg så da krysser vi fingerene.  Vi håper på dyrk av blastosyt men regner det blir Innset på fredag 

Hei, gikk befruktningen greit?🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tuppelene skrev:

Å, Så bra😃🙏 Her ble det 9 befruktede! Fy fader, tok jo evigheter før de ringte. Snakk om stressa.. haha. Nå er vi jo bare enda mer spent på hva de sier i morgen da😂 Jammen godt vi har fri i dag! 

Så bra!! Haha, ja, de vet å holde oss på pinebenken :fnise:

Blir ekstremt spennende i morgen. Jeg lurer på om jeg kommer til å få noen på frys, det har jeg ikke fått før. Spiller egentlig ingen rolle, så lenge det éne egget er bra så skal jeg være mer enn fornøyd. Pliiis, la det gå denne gangen! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

13 befruktede egg i dag! 🙏🏼 hvordan gikk det med deg @tuppelene

Er jo en kjempebra fangst!! Må jo havne noen i fryseren da? :-)

Har nettopp begynt på sprøyter, første kontroll på tirsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Fortunatus skrev:

Er jo en kjempebra fangst!! Må jo havne noen i fryseren da? :-)

Har nettopp begynt på sprøyter, første kontroll på tirsdag. 

Hehe, ja, får satse på at det blir et par j fryseren 🤞🏼

Nettopp startet på sprøytene ja. Spennende!!! Da kommer du like etter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Så bra!! Haha, ja, de vet å holde oss på pinebenken :fnise:

Blir ekstremt spennende i morgen. Jeg lurer på om jeg kommer til å få noen på frys, det har jeg ikke fått før. Spiller egentlig ingen rolle, så lenge det éne egget er bra så skal jeg være mer enn fornøyd. Pliiis, la det gå denne gangen! :yvonne:

Ja! håper vi får noen på frys som kan brukes til søsken av egget som blir satt inn i morgen🙏😉 Men som du sier, blir super fornøyd med ett gull egg. Blir to spennende uker og ikke minst maaaaange spennende uker hvis det klaffer. Tror ikke jeg klarer å slappe av før nærmere første ordinære UL. Får ønske meg klippekort på UL hos Volvat til jul😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tuppelene skrev:

Ja! håper vi får noen på frys som kan brukes til søsken av egget som blir satt inn i morgen🙏😉 Men som du sier, blir super fornøyd med ett gull egg. Blir to spennende uker og ikke minst maaaaange spennende uker hvis det klaffer. Tror ikke jeg klarer å slappe av før nærmere første ordinære UL. Får ønske meg klippekort på UL hos Volvat til jul😂

Nei, etter aborten jeg hadde ved sist graviditet (i uke 7), så kommer jeg i hvert fall ikke til å klare å slappe av før ungen e ute om 9måneder 🙈😂 Åh hjelpes, det blir veldig spennende fremover ja. Tvitvi i morgen, ønsker deg masse lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Nei, etter aborten jeg hadde ved sist graviditet (i uke 7), så kommer jeg i hvert fall ikke til å klare å slappe av før ungen e ute om 9måneder 🙈😂 Åh hjelpes, det blir veldig spennende fremover ja. Tvitvi i morgen, ønsker deg masse lykke til 😊

Takk og masse lykke til til deg også😊 Og disse abortene, de er vi ferdig med nå!🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg en gang leste i appen til Riksen at blæren bør/må være full under innsett. Nå finner jeg det ikke.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, tuppelene said:

Mener jeg en gang leste i appen til Riksen at blæren bør/må være full under innsett. Nå finner jeg det ikke.. Noen som vet?

Noen leger synes det er enklere hvis det full blære men det er ikke en "must" lenger. De hadde glemte å fortelle meg det første gangen , men har aldri fortalt meg det igjen. Så da tror jeg det kommer an på legen du skal til og hva de ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hitomi skrev:

Noen leger synes det er enklere hvis det full blære men det er ikke en "must" lenger. De hadde glemte å fortelle meg det første gangen , men har aldri fortalt meg det igjen. Så da tror jeg det kommer an på legen du skal til og hva de ønsker.

Takk for svar. Hvis det hadde vært veldig viktig burde de jo sagt det i går eller i dag.. men jeg kan jo la være å gå på do rett før innsett da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...