Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Spennende @tuppelene, jeg var også på kontroll i går og går fra 100IE til 150IE Gonal-F til ny kontroll på Mandag. Forhåpentligvis uttak på Onsdag, men kanskje Fredag.
Tar du også Cetrotide? Første forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke graviditetstester har dere brukt? Er jo mange å velge mellom. Er på rugedag 9 og har så lyst å ta en test for er så spent😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tulla88 skrev:

Hvilke graviditetstester har dere brukt? Er jo mange å velge mellom. Er på rugedag 9 og har så lyst å ta en test for er så spent😁

Jeg har stort sett handlet på ebay i forkant. Men har kjøpt A1 etter tips her inne ved én anledning. Og clearblue digital etter ikm for å se det tydelig😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, LoveTrain said:

Jeg har stort sett handlet på ebay i forkant. Men har kjøpt A1 etter tips her inne ved én anledning. Og clearblue digital etter ikm for å se det tydelig😜

Jeg har kjøpt clear blue digital og Lloyds pharmacy early pragnancy test. Hvor tidlig testet du? Og bør det være morgenurin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tulla88 skrev:

Jeg har kjøpt clear blue digital og Lloyds pharmacy early pragnancy test. Hvor tidlig testet du? Og bør det være morgenurin?

Jeg har kjøpt babyplan fra billigetester.no, A1 og Clear Blue digital (sparer den digitale til søndag eller mandag). Vi er jo på samme dag, og jeg tok første test for 3 dager siden (babyplan)! Riksen sa til meg at man ikke bør teste før etter 14 dager etter ovitrelle ble satt - som for oss to vil si i morgen. Så min tanke er at hvis testen er positiv i morgen, eventuelt søndag morgen da, så er det ikke på grunn av ovitrelle! :) Jeg tester med morgenurin.

Lykke til med testingen!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, unicorn95 skrev:

Spennende @tuppelene, jeg var også på kontroll i går og går fra 100IE til 150IE Gonal-F til ny kontroll på Mandag. Forhåpentligvis uttak på Onsdag, men kanskje Fredag.
Tar du også Cetrotide? Første forsøk?

Altfor spennende ja :) Nei, jeg går kun på Gonal-f, og dette er første forsøk. Masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, tuppelene skrev:

Altfor spennende ja :) Nei, jeg går kun på Gonal-f, og dette er første forsøk. Masse lykke til :) 

Samme her! Lang protokoll på deg kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, unicorn95 skrev:

Samme her! Lang protokoll på deg kanskje? :)

Ja, lang protokoll her, og det er jammen bra det går mot slutten. Har heldigvis alarm på telefonen om når jeg skal ta nesespray, for i det siste har jeg begynt å bli litt overrasket over at den ringer.. Hehe.. i starten hadde jeg litt mer kontroll selv. Nå er jeg vel bare blitt vant til at den ringer og følger ikke med på klokken selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har  prøvd å bli gravide i to år Uten å få det til men nå har vi endlig fått henvisning til Rikshospitalet...

Kjenner at jeg er både glad og stressa i denne prosessen. Endelig skjer det noe - samtidig som jeg er livredd for at det ikke skal gå. Synes det er en kjempe påkjenning - og selv om kjæresten min støtter meg masse, kjennes hele prosessen ut som en vill berg og dalbane tur som ingen ende vil ta...

Jeg har tatt  laparoskopisk tubeperfusjon / kikkhullsopperasjon - alt så normalt ut. Kjæresten min har tatt sædprøve og den var normal

Jeg har begynt på nesespray (8.okt) og har time på riksen 25.oktober -da skal jeg om alt ser bra ut, begynne på hormoner 😊 Hvis alt går som det skal - blir det egguttak i uke 45/46!!! 

Tok blodprøver i februar og de viste Har vært å følgende resultater, har vært hos legen i dag p tatt nye blodprøver som skal sendes til riksen - men hva betyr resultatene jeg fikk i februar !? 

AMH 13

Fritt T4 19

TSH 0,55

FSH 3,73

LH 1,8

østradiol 0,4

prolactin 201 

progesteone 30,9 

 

 

 

Endret av OppMedHumøret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, lillemor87 said:

Jeg har kjøpt babyplan fra billigetester.no, A1 og Clear Blue digital (sparer den digitale til søndag eller mandag). Vi er jo på samme dag, og jeg tok første test for 3 dager siden (babyplan)! Riksen sa til meg at man ikke bør teste før etter 14 dager etter ovitrelle ble satt - som for oss to vil si i morgen. Så min tanke er at hvis testen er positiv i morgen, eventuelt søndag morgen da, så er det ikke på grunn av ovitrelle! :) Jeg tester med morgenurin.

Lykke til med testingen!! :) 

Jeg satt inn forrige onsdag så i morgen er jeg ikke lenger enn dag 10. Så må nok vente noen dager. Er så spennende. Masse lykke til. Si ifra hvordan det går😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tulla88 skrev:

Jeg satt inn forrige onsdag så i morgen er jeg ikke lenger enn dag 10. Så må nok vente noen dager. Er så spennende. Masse lykke til. Si ifra hvordan det går😀

Det er akkurat samme som meg. :) Ovitrelle lørdag for to uker siden, uttak mandag 2. oktober og innsett onsdag 4. oktober. 

Tok ny test nå (våkner kjempetidlig hver dag fordi jeg vet jeg skal teste) - den er fortsatt positiv, men ser ut som den blir bittebittelitt sterkere for hver dag! Er det lov å håpe?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, OppMedHumøret skrev:

Hei!

Vi har  prøvd å bli gravide i to år Uten å få det til men nå har vi endlig fått henvisning til Rikshospitalet...

Kjenner at jeg er både glad og stressa i denne prosessen. Endelig skjer det noe - samtidig som jeg er livredd for at det ikke skal gå. Synes det er en kjempe påkjenning - og selv om kjæresten min støtter meg masse, kjennes hele prosessen ut som en vill berg og dalbane tur som ingen ende vil ta...

Jeg har tatt  laparoskopisk tubeperfusjon / kikkhullsopperasjon - alt så normalt ut. Kjæresten min har tatt sædprøve og den var normal

Jeg har begynt på nesespray (8.okt) og har time på riksen 25.oktober -da skal jeg om alt ser bra ut, begynne på hormoner 😊 Hvis alt går som det skal - blir det egguttak i uke 45/46!!! 

Tok blodprøver i februar og de viste Har vært å følgende resultater, har vært hos legen i dag p tatt nye blodprøver som skal sendes til riksen - men hva betyr resultatene jeg fikk i februar !? 

AMH 13

Fritt T4 19

TSH 0,55

FSH 3,73

LH 1,8

østradiol 0,4

prolactin 201 

progesteone 30,9 

 

 

 

Enig, det er kjempeslitsomt! Men personlig synes jeg det var en enorm befrielse å endelig få hjelp - samtidig som jeg skulle ønske det hadde klaffet for lenge siden.

AMH´en din er hvertfall fin. Stoffskiftet også (Fritt T4 og TSH). De andre er jeg litt usikker på, avhenger vel av syklusdag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, lillemor87 said:

Det er akkurat samme som meg. :) Ovitrelle lørdag for to uker siden, uttak mandag 2. oktober og innsett onsdag 4. oktober. 

Tok ny test nå (våkner kjempetidlig hver dag fordi jeg vet jeg skal teste) - den er fortsatt positiv, men ser ut som den blir bittebittelitt sterkere for hver dag! Er det lov å håpe?!

Det er så lov å håpe. Krysser fingrene for deg. Jeg har fortsatt ikke tatt noen enda. Vil prøve å holde ut frem til onsdag. Men det blir vanskelig😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lillemor87 skrev:

Det er akkurat samme som meg. :) Ovitrelle lørdag for to uker siden, uttak mandag 2. oktober og innsett onsdag 4. oktober. 

Tok ny test nå (våkner kjempetidlig hver dag fordi jeg vet jeg skal teste) - den er fortsatt positiv, men ser ut som den blir bittebittelitt sterkere for hver dag! Er det lov å håpe?!

Det høres veldig lovende ut, nå bør ovitrelle definitivt være ute av kroppen - og hvis testene blir sterkere er det jo ikke tvil :) Gratulerer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, miore skrev:

Det høres veldig lovende ut, nå bør ovitrelle definitivt være ute av kroppen - og hvis testene blir sterkere er det jo ikke tvil :) Gratulerer! 

Sykt, sykt, sykt!! :) Dette klarer jeg egentlig ikke tro på... Blodprøven på mandag blir vel "fasiten"? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tulla88 skrev:

Det er så lov å håpe. Krysser fingrene for deg. Jeg har fortsatt ikke tatt noen enda. Vil prøve å holde ut frem til onsdag. Men det blir vanskelig😜

Like så! Imponerende utholdenhet på deg! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, lillemor87 skrev:

Sykt, sykt, sykt!! :) Dette klarer jeg egentlig ikke tro på... Blodprøven på mandag blir vel "fasiten"? 

Graviditetstestene er jo entydige de, men på mandag får du jo tallfestet det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lillemor87 skrev:

Sykt, sykt, sykt!! :) Dette klarer jeg egentlig ikke tro på... Blodprøven på mandag blir vel "fasiten"? 

Såå spennende og følge med her nå! Høres jo veldig lovende ut da, siden de blir litt sterkere😊 Gratulerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 😊 

Skal til uttak i januar. Hvordan lever dere i perioden før uttaket? Lurer spesielt ang.alkohol. Kjæresten er glad i øl (bare i helgene) men lurer på om han ikke skal drikke noe fram til januar? Sæd prøven er fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Aaa08 skrev:

Gratulerer 😊 

Skal til uttak i januar. Hvordan lever dere i perioden før uttaket? Lurer spesielt ang.alkohol. Kjæresten er glad i øl (bare i helgene) men lurer på om han ikke skal drikke noe fram til januar? Sæd prøven er fin. 

Takk:)

Vi har forsøkt å leve normalt men spise sånn passe sunt. Har kosa oss med øl, vin og brus i helgene. Vi hadde også en veldig fuktig bursdagsfeiring midt i sprayperioden. Jeg er glad for at jeg unnet meg det jeg hadde lyst på, men skal innrømme at jeg var veldig usikker på hva som var "riktig". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...