Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Skal ringe inn mens nå i oktober. Det står i journalen min - 'kan få først forsøk med lang nedsregulering, Gonal F 150, 
kontrol dag 8 med oestradiol.'

Har noen brukt det samme? Når får mann sendt resept?

Endret av Aaa08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter 1 uke på overtid ser det ut som at mensen endelig kommer (spotta litt på mårran idag), skal jeg vente med å ringe inn til mensen er ordentlig i gang eller kan jeg ringe nå? Det er vel stengt i morgen og på søndag? 

Når jeg ringer inn, får jeg vite mere om når prosessen begynner? 

Endret av Tutta90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tutta90 skrev:

Etter 1 uke på overtid ser det ut som at mensen endelig kommer (spotta litt på mårran idag), skal jeg vente med å ringe inn til mensen er ordentlig i gang eller kan jeg ringe nå? Det er vel stengt i morgen og på søndag? 

Når jeg ringer inn, får jeg vite mere om når prosessen begynner? 

Det er egentlig det samme har jeg fått beskjed om. Det gjør ikke noe om den kommer skikkelig et par dager etter du melder. Men jeg ville ventet til mandag, så er du sikker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Skal ringe inn mens nå i oktober. Det står i journalen min - 'kan få først forsøk med lang nedsregulering, Gonal F 150, 
kontrol dag 8 med oestradiol.'

Har noen brukt det samme? Når får mann sendt resept?

Hei, slik som det står hos deg sto det ikke på min journal. Når du ringer inn mens får du sikkert beskjed om når du skal begynne på nesespray som er for å nedregulere. Resepten på denne med innkalling til time kommer i posten 1-2 uker etter du har ringt inn mens og fått start dato. Resepten på sprøyten fikk jeg etter kontroll timen med UL for å se om jeg var nok nedregulert. Går på Gonal-F 300 frem til neste kontroll som er på dag 8. Jeg bor en time unna Oslo og jeg bestilte nesesprayen til mitt apotek. Greit å bestille 3-4 dager i forveien, siden det tar mer enn en dag i frakt... greit tips hvis du ikke bor i byen :) Masse lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Bezoar86 skrev:

Det er egentlig det samme har jeg fått beskjed om. Det gjør ikke noe om den kommer skikkelig et par dager etter du melder. Men jeg ville ventet til mandag, så er du sikker 😊

Etter jeg skrev, så kom den som den skulle🙌🏽 Så da ringte jeg inn:) så deilig å endelig ha noe å gå etter🙌🏽 

Tusen takk for svar🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tuppelene skrev:

Hei, slik som det står hos deg sto det ikke på min journal. Når du ringer inn mens får du sikkert beskjed om når du skal begynne på nesespray som er for å nedregulere. Resepten på denne med innkalling til time kommer i posten 1-2 uker etter du har ringt inn mens og fått start dato. Resepten på sprøyten fikk jeg etter kontroll timen med UL for å se om jeg var nok nedregulert. Går på Gonal-F 300 frem til neste kontroll som er på dag 8. Jeg bor en time unna Oslo og jeg bestilte nesesprayen til mitt apotek. Greit å bestille 3-4 dager i forveien, siden det tar mer enn en dag i frakt... greit tips hvis du ikke bor i byen :) Masse lykke til. 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et spørsmål:

Vi er igang med utredning, og på grunn av alder må vi tenke litt "raskt" på om vi vil på IVFliste raskt eller prøve annet først.

Men siden vi har barn fra før får vi ikke hjelp i Oslo - og jeg lurte da på; for hvert forsøk, hvor mange turer til klinikk i annen by må man regne med?

Et det først en tur ved uttak og så en tur ved innsett(.....?), hvordan fungerer dette?

Det er uaktuelt med dagsturer dessverre på grunn av helt sinnsykt reisesyke hos meg :S

 

Anonymkode: b7fec...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmål:

Vi er igang med utredning, og på grunn av alder må vi tenke litt "raskt" på om vi vil på IVFliste raskt eller prøve annet først.

Men siden vi har barn fra før får vi ikke hjelp i Oslo - og jeg lurte da på; for hvert forsøk, hvor mange turer til klinikk i annen by må man regne med?

Et det først en tur ved uttak og så en tur ved innsett(.....?), hvordan fungerer dette?

Det er uaktuelt med dagsturer dessverre på grunn av helt sinnsykt reisesyke hos meg :S

 

Anonymkode: b7fec...9d4

Hei! 😊 Jeg har hatt to ivf-forsøk her i Oslo. Den første var på Ullevål og den andre tok jeg privat på Fertilitetssenteret. Jeg er i gang på mitt tredje forsøk nå på Rikshospitalet.

Jeg synes det er veldig fint å bo så nært med tanke på ultralydene under stimulering, samt at det er kort vei hjem etter uttak og innsett. Mens jeg går på sprøytene (stimuleringen), så hsr jeg kanskje vært på UL 3-4 ganger før selve uttaket, for så å møte opp på selve uttaksdagen og selve inntaksdagen.

Men, jeg har en veninne som bor 5timer unna nærmeste sykehus som driver med IVF. Hun tar alle kontrollene/ultralydene på nærmeste sykehus i hjembyen. Når det er tid for uttak, så bestiller hun og mannen fly og hotell og blir der i ca 3dager. Da er det første oppmøte ved uttak og det andre ved innsett. Tror det fungerer fint for henne. 

Min erfaring med de to/tre dagene mellom uttak og innsett er at man har tid og sted til å slappe av 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom tanta på besøk og i morgen starter jeg opp med Puregon! Endelig er jeg i gang igjen 😊! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

I dag kom tanta på besøk og i morgen starter jeg opp med Puregon! Endelig er jeg i gang igjen 😊! 

Så bra👏🏼 Da ble det en fiiin helg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, tuppelene skrev:

Så bra👏🏼 Da ble det en fiiin helg😊

Oh yes!!! 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Hei! 😊 Jeg har hatt to ivf-forsøk her i Oslo. Den første var på Ullevål og den andre tok jeg privat på Fertilitetssenteret. Jeg er i gang på mitt tredje forsøk nå på Rikshospitalet.

Jeg synes det er veldig fint å bo så nært med tanke på ultralydene under stimulering, samt at det er kort vei hjem etter uttak og innsett. Mens jeg går på sprøytene (stimuleringen), så hsr jeg kanskje vært på UL 3-4 ganger før selve uttaket, for så å møte opp på selve uttaksdagen og selve inntaksdagen.

Men, jeg har en veninne som bor 5timer unna nærmeste sykehus som driver med IVF. Hun tar alle kontrollene/ultralydene på nærmeste sykehus i hjembyen. Når det er tid for uttak, så bestiller hun og mannen fly og hotell og blir der i ca 3dager. Da er det første oppmøte ved uttak og det andre ved innsett. Tror det fungerer fint for henne. 

Min erfaring med de to/tre dagene mellom uttak og innsett er at man har tid og sted til å slappe av 😊

 

Oj.....må man være så lenge i nærheten av behandlingssted?

Vi har barn fra før og ikke barnevakt så lenge :S Så man må enten dra opp og ned flere ganger ila 2-3 dager eller være på stedet 3 dager?

Og med antall dager man må ta fri fra jobb så løper jo kostnadene. 

Visste ikke det var så omfattende :( Har nemlig ikke mulighet til å gå privat.......

Anonymkode: b7fec...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj.....må man være så lenge i nærheten av behandlingssted?

Vi har barn fra før og ikke barnevakt så lenge :S Så man må enten dra opp og ned flere ganger ila 2-3 dager eller være på stedet 3 dager?

Og med antall dager man må ta fri fra jobb så løper jo kostnadene. 

Visste ikke det var så omfattende :( Har nemlig ikke mulighet til å gå privat.......

Anonymkode: b7fec...9d4

Det er vel permisjonsgrunnlag. Du blir uansett sykemeldt fra dagen uttaket skjer til innsett, oftest 3 dager om jeg har forstått det riktig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nyher17 skrev:

Det er vel permisjonsgrunnlag. Du blir uansett sykemeldt fra dagen uttaket skjer til innsett, oftest 3 dager om jeg har forstått det riktig! 

Jepp. Man blir sykemeldt mellom uttak og innsett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nyher17 skrev:

Det er vel permisjonsgrunnlag. Du blir uansett sykemeldt fra dagen uttaket skjer til innsett, oftest 3 dager om jeg har forstått det riktig! 

Åh, det var jo bra :)

Men vi sliter fortsatt med å skaffe barnevakt i 3 dager(all familie bor i annen by) - såh det kan spøke litt for det babyønsket ser jeg nå.

Men kan kanskje jeg dra alene? Det går vel? Eller altså - at mannen blir med på en dagstur for å gi fra seg greiene(når skjer det ifht de 3 dagene egentlig?)  *dumme spørsmål* 

Anonymkode: b7fec...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, det var jo bra :)

Men vi sliter fortsatt med å skaffe barnevakt i 3 dager(all familie bor i annen by) - såh det kan spøke litt for det babyønsket ser jeg nå.

Men kan kanskje jeg dra alene? Det går vel? Eller altså - at mannen blir med på en dagstur for å gi fra seg greiene(når skjer det ifht de 3 dagene egentlig?)  *dumme spørsmål* 

Anonymkode: b7fec...9d4

Mannen pleier å donere sin del samme dag som man har uttak. 

Jeg vet ikke hvordan det offentlige opererer, men for vår del ble løsningen at spermiene måtte fryses ned, siden mannen reiser en del ifm jobb. På den måten kunne jeg gjennomføre forsøkene alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Tutta90 skrev:

Etter jeg skrev, så kom den som den skulle🙌🏽 Så da ringte jeg inn:) så deilig å endelig ha noe å gå etter🙌🏽 

Tusen takk for svar🤗

Fikk du vite når du starter? Skal de sende resept nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, det var jo bra :)

Men vi sliter fortsatt med å skaffe barnevakt i 3 dager(all familie bor i annen by) - såh det kan spøke litt for det babyønsket ser jeg nå.

Men kan kanskje jeg dra alene? Det går vel? Eller altså - at mannen blir med på en dagstur for å gi fra seg greiene(når skjer det ifht de 3 dagene egentlig?)  *dumme spørsmål* 

Anonymkode: b7fec...9d4

Det er ikke noe problem å ta innsettet alene, det har jeg gjort hver gang :) Det bør funke helt topp at mannen blir med på uttaksdagen og "leverer prøven" (som de sier) da, og drar tilbake samme dag. Eggene blir jo befruktet rett etter at de er hentet ut. Så blir det jo helt opp til deg hvorvidt du vil dra inn to turer eller bli over frem til innsettet er unnagjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Fikk du vite når du starter? Skal de sende resept nå?

Skulle ringe inn neste mens å, så begynner jeg på nesesprayen i midten av desember og uttak i januar😊 Regner med jeg får resept etter jeg har ringt inn neste mens. Fortsatt litt tid å vente, men nå går det hvertfall fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål.. Skal ta blodprøve på Riksen mellom 9.00-9.30. Er der nødvendig å møte opp i goooood tid, eller holder det å komme dit klokka 9.00?

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...