Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hitomi skrev:

@Ivf2017 

Gratulerer for å ha kommet et steg nærmere! Masse lykke til!

 

1 time siden, tuppelene skrev:

@Ivf2017 Så utrolig bra at ballen endelig har begynt å rulle i riktig retning. Ønsker dere masse lykke til :) 

Tusen takk! Det føles godt å jobbe i riktig retning 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, lillemor87 said:

Jeg vet ikke om det er noen forskjell på lutinus og crinone mtp tidspunkt, men jeg fikk bare beskjed av Riksen om å ta crinone "morgen" og "ettermiddag". Med nesespray og sprøyter var de nøye med at jeg måtte velge meg tidspunkter, men med denne gelen har det ikke virket så nøye. Jeg har derfor variert fra 06 til 09.30-isj og 16-20 (alt ettersom hva som har passet best). Det eneste jeg fikk beskjed om var at jeg måtte bevege meg i ca 15 minutter etterpå. Gi gjerne beskjed om hva klinikken sier!

Jeg ringte klinikken i dag og de så det helt sikkert ikke gjorde noe slik jeg hadde gjort det men fra i dag så anbefalte hun å ta nr 2 rundt 14.00 og 3.tbl ved leggetid😁 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ett spørsmål som jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med. Jeg skal igang med første forsøk nå og starte med gonal f i morgen. Skal ta 125IE hver dag. Klinikken har skrevet at jeg skulle bestille en sprøyte på 900IE. Dette har jeg regnet at holder akkurat til jeg skal inn på ultralyd kontroll. Problemet mitt er at apotekene hvor jeg bor har ikke inne gonal f så de må bestille å da tar det 3 dager før jeg får det. Hvordan skal jeg da gjøre når jeg ikke vet hvilken dose jeg skal fortsette med? Noen som vet om apotek i Rogaland som har inne gonal f til vanlig?

Anonymkode: e7d87...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ett spørsmål som jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med. Jeg skal igang med første forsøk nå og starte med gonal f i morgen. Skal ta 125IE hver dag. Klinikken har skrevet at jeg skulle bestille en sprøyte på 900IE. Dette har jeg regnet at holder akkurat til jeg skal inn på ultralyd kontroll. Problemet mitt er at apotekene hvor jeg bor har ikke inne gonal f så de må bestille å da tar det 3 dager før jeg får det. Hvordan skal jeg da gjøre når jeg ikke vet hvilken dose jeg skal fortsette med? Noen som vet om apotek i Rogaland som har inne gonal f til vanlig?

Anonymkode: e7d87...bd0

Hvis du har fått elektronisk resept kan du logge deg inn med bankid på et av apotekene og sjekke hvilke apotek i nærheten som har det på lager. Vet apotek 1 har den muligheten (der kan man starte med apotekene helt i nærheten og bevege deg i større og større radius utover så du ender opp med å måtte kjøre kortest mulig), og tror vitus har noe liknende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes veldig mye ut. Hadde mye medisiner ved forrige forsøk og var på 17500 kr. 60 000 kr må være feil. 

Anonymkode: 87469...444

Hei, 

Hun som jobbet i apoteket ga meg feil pris, fikk jo helt sjokk. Snakket med sykepleieren har fått alle prisene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ett spørsmål som jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med. Jeg skal igang med første forsøk nå og starte med gonal f i morgen. Skal ta 125IE hver dag. Klinikken har skrevet at jeg skulle bestille en sprøyte på 900IE. Dette har jeg regnet at holder akkurat til jeg skal inn på ultralyd kontroll. Problemet mitt er at apotekene hvor jeg bor har ikke inne gonal f så de må bestille å da tar det 3 dager før jeg får det. Hvordan skal jeg da gjøre når jeg ikke vet hvilken dose jeg skal fortsette med? Noen som vet om apotek i Rogaland som har inne gonal f til vanlig?

Anonymkode: e7d87...bd0

Sykehusapotek pleier alltid ha litt på lager for slike tilfeller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det ny kontroll på dag 8 med sprøyer. Samme lege som ved forsamtale denne gangen. Skal fortsette med gonal f 300ie ut uka. Eggløsningssprøyta settes mandag og uttak på onsdag. Spennende og litt skummelt🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, tuppelene skrev:

I dag var det ny kontroll på dag 8 med sprøyer. Samme lege som ved forsamtale denne gangen. Skal fortsette med gonal f 300ie ut uka. Eggløsningssprøyta settes mandag og uttak på onsdag. Spennende og litt skummelt🙏 

Å, så spennende! Nå skjer det snart! Hvis du gruer deg til uttaket, be sykepleierne om ekstra smertestillende/beroligende. Jeg ble så susete at jeg sovnet før uttaket og tror det var like så greit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lillemor87 skrev:

Å, så spennende! Nå skjer det snart! Hvis du gruer deg til uttaket, be sykepleierne om ekstra smertestillende/beroligende. Jeg ble så susete at jeg sovnet før uttaket og tror det var like så greit;)

Kjenner jeg gruver meg, men tenker minst mulig på det. Så får jeg vel helt angst eller ikke neste onsdag😂 Uansett godt ventetiden snart er over, selv om det værste gjenstår.. Hvordan går det med deg? Har ruginga gått greit?😊🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tuppelene skrev:

Kjenner jeg gruver meg, men tenker minst mulig på det. Så får jeg vel helt angst eller ikke neste onsdag😂 Uansett godt ventetiden snart er over, selv om det værste gjenstår.. Hvordan går det med deg? Har ruginga gått greit?😊🙏

Jeg synes at ventingen i rugeperioden har vært det verste hittil. For nå er det liksom ingenting mer jeg kan gjøre - ingenting praktisk å styre med. Bare vente, vente, kjenne etter, google, vente, vente, osv. Uff! Har fått svakt positiv test både i går og i dag... men tror det er ovitrellen. Og da er det jo egentlig bare å vente enda mer (blæ). Til testen eventuelt blir sterkere eller svakere, eller til den endelig bekreftelsen fra sykehuset etter blodprøven på mandag! Også passe på at jeg ikke blir helt sprø i mellomtiden;) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemor87 skrev:

Jeg synes at ventingen i rugeperioden har vært det verste hittil. For nå er det liksom ingenting mer jeg kan gjøre - ingenting praktisk å styre med. Bare vente, vente, kjenne etter, google, vente, vente, osv. Uff! Har fått svakt positiv test både i går og i dag... men tror det er ovitrellen. Og da er det jo egentlig bare å vente enda mer (blæ). Til testen eventuelt blir sterkere eller svakere, eller til den endelig bekreftelsen fra sykehuset etter blodprøven på mandag! Også passe på at jeg ikke blir helt sprø i mellomtiden;) haha

Ser at ventingen blir værst ja. Jeg har alt booket massasje og frisør time, for å fylle noen timer i rugeperioden. Ikke at jeg tror det hjelper så fryktelig mye men, men blir godt med en massasje😂 Håper testene dine blir sterkere og sterkere🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :) Jeg vil også være med her;) Helt ny på forumet, men trenger å lufte tanker med noen i samme situasjon :)

Om oss: Jeg har to barn fra før, mannen ingen. Vi har prøvd i 3 år og fant ut i vår at mannen har dårlig sædkvalitet. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte gå ned 10 kg på forsamtale i mai. I august nådde jeg målet, men etter samtale med st olav fikk jeg beskjed om å ta kontakt i oktober fordi det var travelt hos dem. Fikk beskjed på onsdag om at jeg får starte på kort regime ca 24 november. Dvs at hvis alt går som det skal så kan jeg teste på julaften og forhåpentligvis få verdens fineste julegave 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tuppelene skrev:

Når på døgnet fikk dere satt tilbake egg, morgen eller etter lunch?

@Poppsiloppmasse lykke til med rugingen😊

Morgen, hver gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tuppelene skrev:

Når på døgnet fikk dere satt tilbake egg, morgen eller etter lunch?

Rundt lunch hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...