Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Hitomi skrev:

Da ble det en til negativ for meg, men det var vel egentlig det jeg trodde. 

Of:( det er tøft å gå gjennom dette. Men det vil lykkes❤️ Hvor mange forsøk har du hatt ? Har du prøvet Akupuntur behandling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Ønske2017 said:

Of:( det er tøft å gå gjennom dette. Men det vil lykkes❤️ Hvor mange forsøk har du hatt ? Har du prøvet Akupuntur behandling? 

Dette er starten på forsøk nummer 2 som de sier på sykehuset. Men det er vel 6 gang jeg har fått satt inn egg med ikke noe å vise for det. et mareritt av en berg og dal bane situasjon fra ifjor men det er alt. 

Jeg håper indelig det vil lykkes, men starter å tro at jeg må inse virkeligheten i det hele. 

Har prøvd akupunktur for noe annet og det gikk veldig feil, så er veldig redd å dra tilbake til akupunktur pga resultater jeg har fått der tidligere og eksisterende lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hitomi skrev:

 Dette er starten på forsøk nummer 2 som de sier på sykehuset. Men det er vel 6 gang jeg har fått satt inn egg med ikke noe å vise for det. et mareritt av en berg og dal bane situasjon fra ifjor men det er alt. 

Jeg håper indelig det vil lykkes, men starter å tro at jeg må inse virkeligheten i det hele. 

Har prøvd akupunktur for noe annet og det gikk veldig feil, så er veldig redd å dra tilbake til akupunktur pga resultater jeg har fått der tidligere og eksisterende lidelser.

Så trist å lese, selvom jeg ikke kjenner deg føler jeg med deg. Jeg har prøvet barn i 5 år, jeg feiler ikke noe, mannen har litt nedsattkvalitet. Jeg har blitt skuffet mange ganger å hatt skikkelig nedtur før jeg besluttet meg for prøverør! Du må ikke gi opp. Vet alt føles håpløs men det vil lykkes. 

Jeg går til Akupuntur etter å lese mange success historier. Min beste venninne ble gravid etter å gå til Akupunktur,  å hun hadde prøvet barn i mange år. Jeg har startet med behandling hos Akupunktur, å hun vil gi meg behandling til jeg er ferdig med prøverør. 

Det kan hende du har hatt dårlig erfaring, men gi det en sjanse, å gå til en som er ekspert innen for prøverør behandling Akupuntur. 

En ting mer jeg problem med mitt stoffskifte i 8 mnd har mitt stoffskiftet svinget, etter Akupuntur behandlingen har den vært stabil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Jeg lurte på en ting, om det er noen her som har fått satt i 2 egg?, om noen har hatt ønske om tvillinger å fått lov til det. 

Så deilig å lese vellykket historier å ønsker alle det beste ❤️

 

Jeg fikk tillatelse til å sette inn to egg på 2. og 3. forsøk (privat klinikk), men det var nok utelukkende fordi legene mente det var  usannsynlig at det ble tvillinger. Jeg får ut få og dårlige egg. På 2. forsøk ble det bare ett inn likevel, fordi alle de andre falt fra. På 3. forsøk hadde jeg to egg som klarte seg, fikk begge inn og ble gravid med én. Vi ba selv om å få to inn, og legen godtok det under tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hitomi skrev:

Dette er starten på forsøk nummer 2 som de sier på sykehuset. Men det er vel 6 gang jeg har fått satt inn egg med ikke noe å vise for det. et mareritt av en berg og dal bane situasjon fra ifjor men det er alt. 

Jeg håper indelig det vil lykkes, men starter å tro at jeg må inse virkeligheten i det hele. 

Har prøvd akupunktur for noe annet og det gikk veldig feil, så er veldig redd å dra tilbake til akupunktur pga resultater jeg har fått der tidligere og eksisterende lidelser.

:klem: Det er en skikkelig berg- og dalbane og utrolig tøft. Det er et godt tegn at du får egg på frys, selv om det nok ikke trøster noe særlig når det ikke har blitt noe av dem enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hitomi skrev:

Da ble det en til negativ for meg, men det var vel egentlig det jeg trodde. 

Sender deg en god :klem: Det er tøffe tak! Ta vare på deg selv, og gi deg tid til å være trist og lei. Gjør ting du har lyst til og ting som gir deg noe :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hitomi said:

Da ble det en til negativ for meg, men det var vel egentlig det jeg trodde. 

Uff det var trist å høre. Føler med deg selv om jeg ikke kjenner deg. Ja virkelig en berg og dalbane. Håper dere lykkes neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Jeg fikk tillatelse til å sette inn to egg på 2. og 3. forsøk (privat klinikk), men det var nok utelukkende fordi legene mente det var  usannsynlig at det ble tvillinger. Jeg får ut få og dårlige egg. På 2. forsøk ble det bare ett inn likevel, fordi alle de andre falt fra. På 3. forsøk hadde jeg to egg som klarte seg, fikk begge inn og ble gravid med én. Vi ba selv om å få to inn, og legen godtok det under tvil.

Jeg har virkelig lyst til å sette inn to egg, men det har blitt veldig strenge i det offentlige. Det er jo større sjanse for et egg fester seg når man setter inn to. 

Jeg skal snakke med min lege igjen om de kan overveie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hitomi skrev:

Da ble det en til negativ for meg, men det var vel egentlig det jeg trodde. 

Å nei, det var trist å høre. Krysser fingrene for at det sitter neste gang🙏 Og at dere får satt i gang om ikke så lenge:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønske2017 skrev:

Jeg har virkelig lyst til å sette inn to egg, men det har blitt veldig strenge i det offentlige. Det er jo større sjanse for et egg fester seg når man setter inn to. 

Jeg skal snakke med min lege igjen om de kan overveie. 

De er omtrent like strenge i det private også, de var i hvert fall veldig tydelige på at de vil unngå tvillingsvangerskap der vi går. Sjanse skal ikke være så veldig mye større for graviditet med to inn heller, selv om det ikke virker helt logisk. Men gode embryoer som ikke blir satt inn, blir jo frosset ned i stedet, slik at de kan bli småsøsken seinere. Vi sa at vi gjerne ville ha tvillinger, i og med at det har vært så vanskelig å bli gravid, og ønsker oss flere barn. Jeg er faktisk litt lettet over at det er én nå, jeg sliter med ekstremversjonen av svangserskapskvalme, som nok ville vært enda værre med to fostre. Og jeg er redd for at noe skal gå galt, og ville nok vært enda mer bekymret i et tvillingsvangerskap hvor risikoen for både sa/ma, for tidlig fødsel og andre komplikasjoner er større. 

Men det er jo alltid lov å spørre! Om dere sier i fra at dere ønsker to egg inn, er kanskje sjansen større for at dere får det hvis dere skulle oppleve at ingen av embryoene har veldig god kvalitet, f.eks. Hos oss satte de inn to fordi embryo nr. to ikke var bra nok til å fryse (hadde det vært av frysekvalitet, hadde vi ikke fått det inn). Det kan være lurt å ha snakket om på forhånd :)

Edit: Det er forresten vanlig å se på alder også. Jeg kjenner ei som fikk inn to egg på første forsøk på offentlig sykehus. Hun var over 40, og de regnet sjansen for tvillinger som lav.

Endret av Illy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Illy skrev:

De er omtrent like strenge i det private også, de var i hvert fall veldig tydelige på at de vil unngå tvillingsvangerskap der vi går. Sjanse skal ikke være så veldig mye større for graviditet med to inn heller, selv om det ikke virker helt logisk. Men gode embryoer som ikke blir satt inn, blir jo frosset ned i stedet, slik at de kan bli småsøsken seinere. Vi sa at vi gjerne ville ha tvillinger, i og med at det har vært så vanskelig å bli gravid, og ønsker oss flere barn. Jeg er faktisk litt lettet over at det er én nå, jeg sliter med ekstremversjonen av svangserskapskvalme, som nok ville vært enda værre med to fostre. Og jeg er redd for at noe skal gå galt, og ville nok vært enda mer bekymret i et tvillingsvangerskap hvor risikoen for både sa/ma, for tidlig fødsel og andre komplikasjoner er større. 

Men det er jo alltid lov å spørre! Om dere sier i fra at dere ønsker to egg inn, er kanskje sjansen større for at dere får det hvis dere skulle oppleve at ingen av embryoene har veldig god kvalitet, f.eks. Hos oss satte de inn to fordi embryo nr. to ikke var bra nok til å fryse (hadde det vært av frysekvalitet, hadde vi ikke fått det inn). Det kan være lurt å ha snakket om på forhånd :)

Edit: Det er forresten vanlig å se på alder også. Jeg kjenner ei som fikk inn to egg på første forsøk på offentlig sykehus. Hun var over 40, og de regnet sjansen for tvillinger som lav.

Hei, 

Jeg har også hørt at de setter to egg hvis man er 35+. Men jeg ønsker ikke barn når jeg nærmer den alderen. Jeg er 28 år, å har ønsket barn siden jeg var 21-år. Jeg har lyst på 4 barn🙈

Jeg forstår , at det er stor risiko med tvillinger å det kan være utfordrende svangerskap.  Men folk føder tvillinger å det har lykkes for mange. 

Jeg har alltid ønsket meg tvillinger å hvis det var opp til meg ville jeg klart ta den sjansen for 2 egg å håpet på det beste. 

Når finner man ut om man har gode embryoer?, har ikke kommet så langt er på nesespray.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Ønske2017 skrev:

Hei, 

Jeg har også hørt at de setter to egg hvis man er 35+. Men jeg ønsker ikke barn når jeg nærmer den alderen. Jeg er 28 år, å har ønsket barn siden jeg var 21-år. Jeg har lyst på 4 barn🙈

Jeg forstår , at det er stor risiko med tvillinger å det kan være utfordrende svangerskap.  Men folk føder tvillinger å det har lykkes for mange. 

Jeg har alltid ønsket meg tvillinger å hvis det var opp til meg ville jeg klart ta den sjansen for 2 egg å håpet på det beste. 

Når finner man ut om man har gode embryoer?, har ikke kommet så langt er på nesespray.  

Prøv å spørre du :) Jeg tror de aller fleste er firkantede på dette, og vil si nei på grunn av den ekstra risikoen, men det er uansett lov å forklare hva du ønsker og hvorfor.

Man ser ikke hvordan embryoene blir før etter at eggene er hentet ut og befruktet. De sjekker at celledelingen skjer i passelig tempo, og at cellene er jevne og fine med minst mulig fragmenter rundt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag 14 dager etter innsert☹Veldig leit. De sa på klinikken at den kan bli positiv på fredag likevel, men har mine tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tulla88 skrev:

Negativ test i dag 14 dager etter innsert☹Veldig leit. De sa på klinikken at den kan bli positiv på fredag likevel, men har mine tvil. 

Å nei😔 Det var trist å høre. Håper klinikken har rett. :klem: til deg. Masse Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, ...sunny... skrev:

Til dere med erfaring med IVF: ca hvor lang tid går det fra forsamtalen til egg blir satt inn? 

Hei! Var på samtale 24.08. Skal begynne med nesespray før jul, uttak på slutten av januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tulla88 skrev:

Negativ test i dag 14 dager etter innsert☹Veldig leit. De sa på klinikken at den kan bli positiv på fredag likevel, men har mine tvil. 

Så trist! <3<3 God klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første egguttak overstått. Ubehagelig men ikke smertefullt heldigvis. De ble overraske over fremgangen fra siste UL, for her var det mange store fine eggposer. De hadde sett for seg ca 3-5 stykk egg ut i fra forrige UL, men fikk ut hele 13 egg! Blir veldig spennende å få telefon i morgen. Krysser fingrene for at mange er befruktet og av god kvalitet😊🙏 @Chickenwings85 håper det gikk bra med deg også🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tuppelene skrev:

Første egguttak overstått. Ubehagelig men ikke smertefullt heldigvis. De ble overraske over fremgangen fra siste UL, for her var det mange store fine eggposer. De hadde sett for seg ca 3-5 stykk egg ut i fra forrige UL, men fikk ut hele 13 egg! Blir veldig spennende å få telefon i morgen. Krysser fingrene for at mange er befruktet og av god kvalitet😊🙏 @Chickenwings85 håper det gikk bra med deg også🤞

Så fint å høre at det fikk bra med deg! Deilig at uttaket er ferdig, gikk veldig bra her uten de store smertene. 20egg ble det på meg. Veldig fornøyd, selvfølgelig! Ds gjenstår bare telefonen i morra og innsett på fredag 😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...