Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

VEGAN forever skrev (4 minutter siden):

Det er mange grunner til å ikke drikke alkohol, både det du nevner og det Jeg nevnte!

Nei, det du nevner er bullshit. Selv en brisen mor har ikke drukket nok til at babyen eller barnet vil få i seg merkbar mengde med alkohol. Moren skal være beyond kanon, dritings, på sjettfylla, for at det i det hele tatt skal ha betydning for barnet. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, VEGAN forever said:

Det er mange grunner til å ikke drikke alkohol, både det du nevner og det Jeg nevnte!

Nei, for det du nevnte (at barnet blir brisen) er ren feilinformasjon. Mange grunner til å ikke drikke alkohol mens man ammer, men vi trenger absolutt ikke finne på falske.

  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, StriLenke said:

Nei, det du nevner er bullshit. Selv en brisen mor har ikke drukket nok til at babyen eller barnet vil få i seg merkbar mengde med alkohol. Moren skal være beyond kanon, dritings, på sjettfylla, for at det i det hele tatt skal ha betydning for barnet. 

Det kan du vel ikke vite med sikkerhet ,🤷 ingen kan vite om små barn føler ubehag fysisk, fordi de ikke kan snakke. Vi vet at når en gravid drikker så skades fosteret, så alkohol burde holdes unna alle som ikke er voksne til å velge selv, for å være på den sikre siden !!

Endret av VEGAN forever
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Citha said:

Nei, for det du nevnte (at barnet blir brisen) er ren feilinformasjon. Mange grunner til å ikke drikke alkohol mens man ammer, men vi trenger absolutt ikke finne på falske.

Jeg tror at barnet blir påvirket fysisk når de ammer en full mor.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at barnet blir påvirket fysisk når de ammer en full mor.

Barn/babyer ammer ikke, de dier. Det er mor som ammer. Relativt stor forskjell 😉

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (12 minutter siden):

Det kan du vel ikke vite med sikkerhet ,🤷 ingen kan vite om små barn føler ubehag fysisk, fordi de ikke kan snakke. Vi vet at når en gravid drikker så skades fosteret, så alkohol burde holdes unna alle som ikke er voksne til å velge selv, for å være på den sikre siden !!


det er mer alkohol i kefir og brøddeig enn det er i morsmelk. Sånn til sammenligning. Ingen barn har blitt brisne eller følt ubehag av alkoholen i brøddeig, har de vel? 😉

det er helt noe annet med gravide, for da deler de blodomløp. Dvs mors promille = fosterets promille.

Ellers enig i at fyll og barn ikke hører sammen.

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, cassio said:

Barn/babyer ammer ikke, de dier. Det er mor som ammer. Relativt stor forskjell 😉

Ja det var jo fryktelig viktig å påpeke, er vel litt "off topic" eller 🥴

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, VEGAN forever said:

Jeg tror at barnet blir påvirket fysisk når de ammer en full mor.

Morsmelken får samme promille som mor. Altså kanskje 0.2 promille. Ikke prosent, PROMILLE. Så drikker babyen, jeg vet ikke, en desiliter eller to? Lykke til med å bli "fysisk påvirket" av det. Jeg synes det er urovekkende at du uttaler deg så bastant om ting du absolutt ikke har peiling på.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, VEGAN forever said:

Det kan du vel ikke vite med sikkerhet ,🤷 ingen kan vite om små barn føler ubehag fysisk, fordi de ikke kan snakke. Vi vet at når en gravid drikker så skades fosteret, så alkohol burde holdes unna alle som ikke er voksne til å velge selv, for å være på den sikre siden !!

Når babyen er i magen går alkoholen mor drikker gjennom morkaken, og foster får samme promille som mor. Når babyen er ute blir navlestrengen kuttet i de aller fleste tilfeller. Helt ærlig, dette burde du forstå selv. 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (5 timer siden):

Det kan du vel ikke vite med sikkerhet ,🤷 ingen kan vite om små barn føler ubehag fysisk, fordi de ikke kan snakke. Vi vet at når en gravid drikker så skades fosteret, så alkohol burde holdes unna alle som ikke er voksne til å velge selv, for å være på den sikre siden !!

Hva du tror er fullstendig irrelevant, jeg baserer ikke dette på egne følelser og meninger, men forskningen som ligger bak. Du kan ikke sammenligne det med å drikke som gravid hvor blodet til mor går direkte til babyen gjennom morkaken, uansett hvor mange utropstegn du bruker. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (23 timer siden):

Ja det var jo fryktelig viktig å påpeke, er vel litt "off topic" eller 🥴

Amming er topic, så da er det vel greit å vite forskjellen på amme og die eller 🥴

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (På 6.3.2023 den 14.39):

Jeg tror at barnet blir påvirket fysisk når de ammer en full mor.

Men har vi sett iløpet av disse to ukene at mor har vært full? Jeg har ikke fått med meg det så kan jo ha oversett

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (8 timer siden):

Men har vi sett iløpet av disse to ukene at mor har vært full? Jeg har ikke fått med meg det så kan jo ha oversett

Hun har vel ikke vært full. Men var jo bilder av at hun drakk hver dag. Rusbrus i alle varianter. Synes ikke det er noe poeng i og gjøre det med barn tilstede. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mina 2 skrev (På 8.3.2023 den 1.18):

Hun har vel ikke vært full. Men var jo bilder av at hun drakk hver dag. Rusbrus i alle varianter. Synes ikke det er noe poeng i og gjøre det med barn tilstede. 

Altså det er jo sykt at folk skriver at hun nærmest har hatt en fyllekule i to uker. Å vi kan da ikke si at hun drakk mange rusbrus hver  dag.. 

De var hos barna hele tiden,de var ute og spiste og med ett glass vin eller to. For å si det sånn så er det en viss annen influencer som jeg virkelig har reagert på når det gjelder alkohol,båtliv og festing.

Nå har jeg to barn og vi har alltid hatt ett Sundt forhold til alkohol. Vi drakk oss aldri fulle men jeg tror at barn har ikke vondt av og se litt alkohol på bordet så lenge man klarer og styre det til og være litt. Å jeg tror jeg fulgte paret hver dag når de var på ferie å jeg kan ikke si jeg så de bedugget eller fulle. Eksponering av barna er derimot en annen diskusjon man burde ta når det gjelder pilotparet fremfor 2 rusbrus,2 glass vin iløpet av24 timer

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når barna er syke så er det jo fint å dytte i de enda mere dritt, for å være sikkert på at immunitet systemet ikke bygger seg opp 🤦🥴🤬

Screenshot_2023-03-20-14-33-30-91_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VEGAN forever skrev (2 timer siden):

Når barna er syke så er det jo fint å dytte i de enda mere dritt, for å være sikkert på at immunitet systemet ikke bygger seg opp 🤦🥴🤬

Screenshot_2023-03-20-14-33-30-91_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Helt ærlig… det må være greit å velge å gi barna sine «drittmat» når de er syke og kanskje ikke har så stor matlyst. De overlever nok et par dager på sukker og væske. 

  • Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Barna mine får også is når de er syke, ofte er det det eneste de vil ha. Bedre enn å ikke få i seg noe. Men disse er jo ikke akkurat kjent for å ha et sunt kosthold til vanlig, så jeg kan forstå at folk reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAN forever skrev (4 timer siden):

Når barna er syke så er det jo fint å dytte i de enda mere dritt, for å være sikkert på at immunitet systemet ikke bygger seg opp 🤦🥴🤬

Screenshot_2023-03-20-14-33-30-91_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Immunitet systemet ??

Endret av Oida
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Oida said:

Immunitet systemet ??

"Immune system" Jeg har bodd i utlandet i mange år så norsken blir svekket med årene 🤷

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...