Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvordan de IKKE klarer å se forskjellen på influenserbarn (for så vidt også barn som blir eksponert i some av foreldre/familie) og generelle barn i reklame?? 

Om et influenserbarn vet jeg fort: hva de heter, hvor de bor, når/hvor de er i barnehage/skole, hvor de er på ferie, hva de spiser/drikker, hvem som er nærmeste familie, hvilket tema de har på bursdagen, hvor gamle de er, hvordan de ser ut +++ 

Om et barn i Cubus-reklame vet jeg: hvordan barnet ser ut. 

:bond:

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mammams skrev (12 timer siden):

Huff og huff, forstår de ikke hvor lite intelligente de fremstår? 
 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/oppleves-som-yrkesforbud/15383415/

Jeg forstår ikke at de ikke skjønner at det er forskjell på hva de legger ut kontra en barnemodell fra H&M, f.eks. Jeg vet ingenting om ungene på nettsiden til H&M. Pilotfrue sine barn vet man hvor bor (sånn delvis i hvert fall. Sikkert lett å finne ut om man vil), hva de liker å spise, når de er syke, hva de får til jul osv…. Det er en betydelig forskjell, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shokko skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår ikke at de ikke skjønner at det er forskjell på hva de legger ut kontra en barnemodell fra H&M, f.eks. Jeg vet ingenting om ungene på nettsiden til H&M. Pilotfrue sine barn vet man hvor bor (sånn delvis i hvert fall. Sikkert lett å finne ut om man vil), hva de liker å spise, når de er syke, hva de får til jul osv…. Det er en betydelig forskjell, spør du meg. 

Veldig merkelig at de ikke ser forskjellen. Men jeg tror det er fordi de nettopp er influencere at de ikke forstår det. For å velge å være en influencer, så tror jeg man som utgangspunkt har et enormt delebehov, bekreftelsesbehov og lite behov for privatliv. 

En modell for H&M er en anonym person som viser klær. Klærne er i fokus. Barn av influencer er en følgerne i kanalen får/har et "personlig" forhold til - og det er nettopp denne "relasjonen" som selger. Det er akkurat den samme leirbålfølelsen influenceren spiller på, bare at også barna blir invitert med. 

Alle barn har rett til å starte sitt eget digitale liv og ungdomstiden med et blankt googlesøk. At foreldre ikke faktisk kjemper for at de skal få lov til det er direkte skremmende. Vi andre beskytter barna med nebb og klør fra det samme som influencere "inviterer" sine barn inn i. 

 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 minutter siden):

Veldig merkelig at de ikke ser forskjellen. Men jeg tror det er fordi de nettopp er influencere at de ikke forstår det. For å velge å være en influencer, så tror jeg man som utgangspunkt har et enormt delebehov, bekreftelsesbehov og lite behov for privatliv. 

En modell for H&M er en anonym person som viser klær. Klærne er i fokus. Barn av influencer er en følgerne i kanalen får/har et "personlig" forhold til - og det er nettopp denne "relasjonen" som selger. Det er akkurat den samme leirbålfølelsen influenceren spiller på, bare at også barna blir invitert med. 

Alle barn har rett til å starte sitt eget digitale liv og ungdomstiden med et blankt googlesøk. At foreldre ikke faktisk kjemper for at de skal få lov til det er direkte skremmende. Vi andre beskytter barna med nebb og klør fra det samme som influencere "inviterer" sine barn inn i. 

 

Du har nok rett i det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Veldig merkelig at de ikke ser forskjellen.

Veldig merkelig! Tipper jeg har sett en Cubus barneklær-reklame i løpet av de siste par ukene, men jeg husker det ikke! Ikke hvordan barna så ut, hvor gamle de var, eller om det var gutt/jente! Barna til pilotfruen vet jeg mye mer om enn jeg ønsker å vite, og jeg følger henne ikke engang!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg blir så kvalm av denne dama.. Går det virkelig an å drite seg selv ut så til de grader? Hun forstår virkelig ikke hovedpoenget med dette nye lovforslaget. Virkelig ikke..

Frujohansen på IG har også MYE fornuftige reaksjoner rundt hva pilotfrue legger ut om dagen. Dessverre hopper jo Julianne på alle muligheter til å provosere for oppmerksomhet, klikk og følgere. Hun fremstår ekstremt desperat og har jo egentlig et så kjedelig liv krydret med ekstrem overforbuk, så når hun endelig kan provosere -så har hun jo noe å skrive om. Like desperat som rumpeinfluenserene..

Jeg håper inderlig denne loven vedtaes så uksyldige barn beskyttes av lovverket, når mor og far så tydelig ikke forstår konsekvensene og bruker egne barn som inntekstkilde -i tillegg til å bruke sykdom og drama som viktig PR- buisness. Ble helt satt ut av hvor intenst de utleverte det ene barnet ved akutt sykdom - helt uakseptavelt -til og med med nærbilder..

Nei - håper ingen lar seg lokke til å følge dette sirkuset. Jo færre følgere hun har, jo mindre oppmerksomhet..

Her er link til frujohansens tilsvar til siste krampeaktige idiotiske "forsvaret" pilotfrue la ut om hvorfor det var helt greit å bruke barn for å tjene penger.... (altså..)    https://www.instagram.com/p/CnQBRS7KL3J/

#Unfollow

Endret av Tonjemor74
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett å ytre sterke meninger så lenge man slipper kritiske oppfølgingsspørsmål, si...

Tviler dog på at noen av de andre influenserne, bortsett fra Kristin Gjelsvik kommer til å stille opp på noe som helst offentlig.

Screenshot_20230111-152222.thumb.png.be6f53b7697ea2fc422c37929aaf9dc5.png

Screenshot_20230111-152216.thumb.png.abccd775dd7c7133ffe669db240e29e6.png

 

Kilde: frujohansen.no sin instastory 

Endret av Malum
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilotfrue hadde aldri klart seg i en debatt, og såpass skjønner hun nok selv og, og derfor ikke tørr å stille opp. Handler ikke om at andre skal ytre seg, det handler om at hun aldri hadde klart seg i en debatt… 

  • Liker 43
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (26 minutter siden):

Det er lett å ytre sterke meninger så lenge man slipper kritiske oppfølgingsspørsmål, si...

Tviler dog på at noen av de andre influenserne, bortsett fra Kristin Gjelsvik kommer til å stille opp på noe som helst offentlig.

Screenshot_20230111-152222.thumb.png.be6f53b7697ea2fc422c37929aaf9dc5.png

Screenshot_20230111-152216.thumb.png.abccd775dd7c7133ffe669db240e29e6.png

 

Kilde: frujohansen.no sin instastory 

Er ikke helt enig med @FruJohansenher kjenner jeg; synes Pilotfrue (og selvfølgelig alle andre som utleverer barna sine) er feige som ikke stiller opp til debatt. Hun har uttalt seg flere ganger nå, og det ganske klart med argumenter, men de holder altså ikke til å stille i debatt? Når du har valgt å bryte egne barns rettigheter på daglig basis burde det være så godt gjennomtenkt at du kan stå trygt i din avgjørelse. Men hun viser jo med all tydelighet at dette ikke er noe hun egentlig kan stå for likevel, og det gjør jo valget bare enda verre…

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (48 minutter siden):

Er ikke helt enig med @FruJohansenher kjenner jeg; synes Pilotfrue (og selvfølgelig alle andre som utleverer barna sine) er feige som ikke stiller opp til debatt. Hun har uttalt seg flere ganger nå, og det ganske klart med argumenter, men de holder altså ikke til å stille i debatt? Når du har valgt å bryte egne barns rettigheter på daglig basis burde det være så godt gjennomtenkt at du kan stå trygt i din avgjørelse. Men hun viser jo med all tydelighet at dette ikke er noe hun egentlig kan stå for likevel, og det gjør jo valget bare enda verre…

Er helt enig i at hun godt kunne stilt i Debatten, men jeg skjønner at hun føler seg alene i, eh, kampen for å beholde retten til å eksponere barna sine. (Sukk) Det er mange som burde kommet på banen her, som helt tydlig har samme holdning som de to som har tatt et tydelig standpunkt hittil. Det var det jeg prøvde å få fram 😊

Som vanlig holder de andre munn, og jeg tror muligens Julianne prøver å gi dem et lite stikk ved å ordlegge seg på den måten. Man gjerne si at det er feigt å ikke følge opp meningene sine, men de som slenger på røret når journalistene ringer er enda feigere. 

Kan ikke Piloten stille, da? Han er jo helt på linje med fruen på alle måter, og har tydeligvis sterk tiltro til egen fortreffelighet. 

 

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (26 minutter siden):

Er helt enig i at hun godt kunne stilt i Debatten, men jeg skjønner at hun føler seg alene i, eh, kampen for å beholde retten til å eksponere barna sine. (Sukk) Det er mange som burde kommet på banen her, som helt tydlig har samme holdning som de to som har tatt et tydelig standpunkt hittil. Det var det jeg prøvde å få fram 😊

Som vanlig holder de andre munn, og jeg tror muligens Julianne prøver å gi dem et lite stikk ved å ordlegge seg på den måten. Man gjerne si at det er feigt å ikke følge opp meningene sine, men de som slenger på røret når journalistene ringer er enda feigere. 

Kan ikke Piloten stille, da? Han er jo helt på linje med fruen på alle måter, og har tydeligvis sterk tiltro til egen fortreffelighet. 

 

Ser den👍 Ingen tvil om at flere burde komme på banen her, spesielt hvis de tenker man skal ta uttalelsene/meningene deres om dette tema, på alvor. Men ofte er det jo nettopp de som kommer med uttalelser som kommer i debatter ol. Men de fleste av oss forstår jo uansett hvorfor de ikke stiller. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
marthes skrev (1 time siden):

Pilotfrue hadde aldri klart seg i en debatt, og såpass skjønner hun nok selv og, og derfor ikke tørr å stille opp. Handler ikke om at andre skal ytre seg, det handler om at hun aldri hadde klart seg i en debatt… 

Så sterkt som hun ofte går ut med sterke meninger så synes jeg hun er feig som ikke stiller opp i en debatt. Men jeg tenker det blir for innviklet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at ikke Lars Kristian Eriksen stiller til debatt. Han er jo ikke akkurat redd for å si hva han mener (men mulig han ikke er like "tøff" live ? ) 

Han forsvarer jo eksponering av barn. Faktisk er han så engasjert i influenceres rett å eksponere, at han riper opp meningsmotstanderes biler på fritiden. 

  • Liker 39
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så pinlig å bevitne disse tanketomme influencerne som fossror for retten til å krenke barns privatliv. Hun bruker jo selv ordet «ramme» dvs dette går rett på inntekten. Tragisk. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tas lke opp i tråd om pilotfrue? 

Forslår å lese flere innlegg i sammenheng, da får man kontekst. 

  • Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klink skrev (16 minutter siden):

Hvorfor tas lke opp i tråd om pilotfrue? 

Les teksten så Skjlnner du det nok

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shokko skrev (8 timer siden):

Jeg forstår ikke at de ikke skjønner at det er forskjell på hva de legger ut kontra en barnemodell fra H&M, f.eks. Jeg vet ingenting om ungene på nettsiden til H&M. Pilotfrue sine barn vet man hvor bor (sånn delvis i hvert fall. Sikkert lett å finne ut om man vil), hva de liker å spise, når de er syke, hva de får til jul osv…. Det er en betydelig forskjell, spør du meg. 

Det er bekymringsverdig at en ikke ser forskjellen mellom en barnemodell/skuespiller en ikke vet navnet på uten å Google, bosted, helseutfordringer, medikamenter barnet er avhengig av, hvordan rommet ser ut og hva de liker å leke med ol kontra bloggerbarn. Mor og far As deler alt. Må si det er urovekkende at de ikke ser forskjellen. 

Endret av Misselue
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (4 timer siden):

Veldig merkelig! Tipper jeg har sett en Cubus barneklær-reklame i løpet av de siste par ukene, men jeg husker det ikke! Ikke hvordan barna så ut, hvor gamle de var, eller om det var gutt/jente! Barna til pilotfruen vet jeg mye mer om enn jeg ønsker å vite, og jeg følger henne ikke engang!

Sant, er ikke sikkert barna i Cubus reklamen var norske heller, reklamen kan ha vært laget i ett annet land.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke nødvendigvis selve BILDENE av barna man reagerer på. Det er BRUKEN av barna sine i salgsøyemed kombinert med ekstrem deling av privatlivet -Hva barna liker, gjør, når de er syke, bilder av barn som ammes langt opp i barnehagealder, hvor de bor, hvor de drar på ferie, leggerutiner, matrutiner, søskenkrangler, besøk hos besteforeldre  og deres  favorittbamse - pent krydret med mors dildoreklamer og kosmetiske inngrep.

Kan ikke akkurat si det samme om barn som jobber som fotomodeller med seriøse fotografer og som får egen lønn for dette - ikke for å brødfø familiens luksusvaner. Vi vet ikke engang hva de barna heter eller hvilket land i europa de kommer fra.

At hun ikke stiller i debatten er fordi hun aldri i verden ville overlevd en eneste saklig kritikk eller spørsmål. For argumentene hennes er idiotiske og KUN basert på 100% egeninteresse av publisitet, penger og oppmerksomhet. Det finnes ikke et eneste godt argument for å dele et barns privatliv så offentlig iblaNdet koMmersielle interesser. INGEN.

Endret av Tonjemor74
  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...