Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Rubella skrev (På 3.4.2023 den 2.24):

Du er klar over at frukt inneholder sukker, ikke sant? Riktignok ikke i like høy konsentrasjon som i godteri, men likevel.

Fra frukt.no:

40B30D19-6703-49FF-9545-B91D0437201A.jpeg

Har du i det hele tatt lest det siste avsnittet? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Måne, admin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet Caroline skrev (6 timer siden):

Har du i det hele tatt lest det siste avsnittet? 

Ja, selvsagt. Men frukt inneholder like fullt  sukker - bare andre ting i tillegg, som mineraler, vitaminer, antioksidanter +++. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (12 timer siden):

Ja, selvsagt. Men frukt inneholder like fullt  sukker - bare andre ting i tillegg, som mineraler, vitaminer, antioksidanter +++. 

Jeg kjenner i hvert fall ingen som har blitt overvektige av for mye frukt ;) 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig hun gjør det for å provosere og jeg mistenker det men i nesten hvert eneste klipp vises det at de gir mye sukker til ungene i form av snop. Men når jeg i dag ser klipp fra denne eggjakten de hadde med barna så kjenne jeg at jeg grøsser når jeg ser alt sukkeret i form av godis. 

Men igjen jeg tror de viser dette for å provosere

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Team retriever skrev (3 timer siden):

Mulig hun gjør det for å provosere og jeg mistenker det men i nesten hvert eneste klipp vises det at de gir mye sukker til ungene i form av snop. Men når jeg i dag ser klipp fra denne eggjakten de hadde med barna så kjenne jeg at jeg grøsser når jeg ser alt sukkeret i form av godis. 

Men igjen jeg tror de viser dette for å provosere

Fordi det er ingen andre barn som får påskeegg i påsken. Ja det var stort men det er deres barn..  kan vi ikke heller prøve og få frem all denne eksponeringen av barna fremfor hva de får i påskeegg. De må gjerne gi sjokolade både morgen,middag og kvelds for min del.  Men eksponering er bekymringsfullt 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (47 minutter siden):

Fordi det er ingen andre barn som får påskeegg i påsken. Ja det var stort men det er deres barn..  kan vi ikke heller prøve og få frem all denne eksponeringen av barna fremfor hva de får i påskeegg. De må gjerne gi sjokolade både morgen,middag og kvelds for min del.  Men eksponering er bekymringsfullt 

Enig!

Jeg driter i hva de får i påskeegget, men eksponeringen er helt ekstrem. Selv påskeeggjakt skal deles med offentligheten. Dette er barns egne, private opplevelser som utleveres til alle og enhver. Husker både pilotfrue og Monica Nyhus protesterte vilt når en politiker kom med et lovforslag  mot å eksponere barn i kommersiell sammenheng. Deretter kom en debatt om eksponering av barn i private settinger eller i reklame. Nyhusene tok kritikken til seg og endret kurs, pilotparet har blitt verre enn verst. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (3 timer siden):

Enig!

Jeg driter i hva de får i påskeegget, men eksponeringen er helt ekstrem. Selv påskeeggjakt skal deles med offentligheten. Dette er barns egne, private opplevelser som utleveres til alle og enhver. Husker både pilotfrue og Monica Nyhus protesterte vilt når en politiker kom med et lovforslag  mot å eksponere barn i kommersiell sammenheng. Deretter kom en debatt om eksponering av barn i private settinger eller i reklame. Nyhusene tok kritikken til seg og endret kurs, pilotparet har blitt verre enn verst. 

Er derfor det er så viktig at man faktisk setter søkelys på eksponering av barna. Det hjalp hos familien Nyhus til slutt. 

Er bare teit og henge seg opp i deres kosthold og godteri forbruk, det må de gjøre som de vil med..  

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

2 åring med moped og 5 åring med båt 😂

Disse to har bokstavelig talt helt tatt av. 0 bakkekontakt. Ingen klarering fra tårnet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (2 timer siden):

Disse to har bokstavelig talt helt tatt av. 0 bakkekontakt. Ingen klarering fra tårnet. 

De tar av på egenhånd for klikk er det lite av 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Media biter på. 

Pilotparet gir dyre gaver når klikktallet daler ned. Virker ikke som om det har skapt så mye blest denne gangen. Har bare sett det på kg og artikkelen på Nettavisen klikker jeg ikke inn på.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (5 timer siden):

Nå var ikke mopeden til pilotfrue sin sønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (5 timer siden):

Det er ikke pilotfrue sin sønn som har fått elektrisk moped og ikke skjønner jeg hvorfor folk reagerer på det, mange barn som har el bil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse
mumrikk1 skrev (3 timer siden):

Ute på resturant og ungene har hver sin iphone😏

Det er jo bare fint. Både for barn som gjerne kjeder seg på restaurant og øvrige gjester som slipper å bli forstyrret. Disse barna får mer enn nok av opplevelser ellers, virker det som. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (7 timer siden):

Ute på resturant og ungene har hver sin iphone😏

Var dårlig med slike mobiler da mine to var små.. men jeg hadde garantert gitt dem hver sin om vi var på restaurant. De hadde begge maur i rompa... Så jeg hadde med tegneblyanter,fargebøker,bøker og kortspill... Hadde vært mye enklere med en mobil

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (15 timer siden):

Det er jo bare fint. Både for barn som gjerne kjeder seg på restaurant og øvrige gjester som slipper å bli forstyrret. Disse barna får mer enn nok av opplevelser ellers, virker det som. 

elskersommer skrev (11 timer siden):

Var dårlig med slike mobiler da mine to var små.. men jeg hadde garantert gitt dem hver sin om vi var på restaurant. De hadde begge maur i rompa... Så jeg hadde med tegneblyanter,fargebøker,bøker og kortspill... Hadde vært mye enklere med en mobil

Pilotfrue er jo kjent for mye skjermbruk, i alle situasjoner.  Også under måltider. 

Jeg er ikke perfekt selv her, ungene mine fikk litt skjerm på restaurant de også.  (men når de var like gamle som yngste hadde de null interesse for skjerm). Men når vi spiste maten,  så ble den lagt bort. De trenger ikke skjerm hele tiden....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...