Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Felis said:

Jeg synes det er pussig at de skal selge båten, siden begge skryter så veldig av båtlivet. Båten de har er noe av det ypperste man kan få, så det er vanskelig å tenke seg at de skal oppgradere. Det må jo være kjipt å nedgradere igjen, når man har gått fra Bavaria til Princess...

Båten deres ser forøvrig ikke ut til å være registrert i skipsregisteret, det er spesielt, og kan komplisere salg. Den kan ikke belånes, noe som er forholdsvis vanlig å gjøre i den prisklassen. 

https://www.facebook.com/groups/557643347946594/user/509556834/Skjermbilde2023-09-10kl_15_09_09.thumb.png.de270dd6b325e37ff1d8b9286cb5bbf2.png

Ikke så pussig, vel?
Dette paret er kanhende litt seint ute, men det er jo relativt lurt å sette tæring etter næring.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villroses hage skrev (20 minutter siden):

Ikke så pussig, vel?
Dette paret er kanhende litt seint ute, men det er jo relativt lurt å sette tæring etter næring.

Synes det er pussig når de i sommer skrev at de alltid kom til å være en båtfamilie, eller noe sånt. Hvis det er pengene som har tatt slutt, så er det synd de ikke så det litt før, så de slapp å selge på høsten.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Jeg ville ikke betalt hverken 26 mil, eller 32 mil for en enebolig i Vollen. 

Beliggenheten er feil.

Jeg har ikke råd til den type bolig men vollen er ett fint sted så hvorfor ikke. Men vi er alle forskjellige 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 minutt siden):

Synes det er pussig når de i sommer skrev at de alltid kom til å være en båtfamilie, eller noe sånt. Hvis det er pengene som har tatt slutt, så er det synd de ikke så det litt før, så de slapp å selge på høsten.

Men kan jo hende de kjøper en annen type båt. Må jo ikke kutte ut båtlivet fordi man selger båten🙈 du kutter vel ikke ut og kjøre bil om du selger bilen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var slik at de ikke hadde økonomiske problemer og bare ønsket å flytte på seg så hadde de solgt huset, men ikke båten. Noe skurrer når alt blir solgt på en gang. De claimer de er en båtfamilie så ville nødig kvittet seg med båten om ikke de måtte. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Men kan jo hende de kjøper en annen type båt. Må jo ikke kutte ut båtlivet fordi man selger båten🙈 du kutter vel ikke ut og kjøre bil om du selger bilen. 

Selvfølgelig kan det hende at de skal bytte båt. Kanskje de har vunnet i lotto og skal oppgradere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (9 minutter siden):

Hvis det var slik at de ikke hadde økonomiske problemer og bare ønsket å flytte på seg så hadde de solgt huset, men ikke båten. Noe skurrer når alt blir solgt på en gang. De claimer de er en båtfamilie så ville nødig kvittet seg med båten om ikke de måtte. 

Claimer?

Heter det ikke hevder på norsk?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kruttønne
Drizzt skrev (3 timer siden):

Jeg ville ikke betalt hverken 26 mil, eller 32 mil for en enebolig i Vollen. 

Beliggenheten er feil.

Oslo er feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (1 time siden):

Og så? Jeg skriver vel akkurat hva jeg vil😅 

Jo da, men man fremstår litt dårlig i norsk på den måten. :vetikke:

 

Kruttønne skrev (31 minutter siden):

Oslo er feil 

Vollen er langt fra Oslo, så skjønner ikke hvor Oslo kom fra?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Jo da, men man fremstår litt dårlig i norsk på den måten. :vetikke:

 

Vollen er langt fra Oslo, så skjønner ikke hvor Oslo kom fra?

Langt og langt🙈 alt er relativt 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamant20 skrev (3 timer siden):

Er jo ikke alltid lett å finne båtplass til store båter, så det kan hende det er en utfordring ved flytting

Den er ikke så stor, at det skal være et problem å finne båtplass til den. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakini skrev (1 minutt siden):

Den er ikke så stor, at det skal være et problem å finne båtplass til den. 

Ikke så stor 🙈 er jo ikke en liten jolle d er snakk om

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Ikke så stor 🙈 er jo ikke en liten jolle d er snakk om

Den er 48 fot, vi har en P48, og har aldri hatt problemer med og finne plass. Men selvsagt, er store båter, men plass får man alltid 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (15 timer siden):

Jeg synes det er pussig at de skal selge båten, siden begge skryter så veldig av båtlivet. Båten de har er noe av det ypperste man kan få, så det er vanskelig å tenke seg at de skal oppgradere. Det må jo være kjipt å nedgradere igjen, når man har gått fra Bavaria til Princess...

Båten deres ser forøvrig ikke ut til å være registrert i skipsregisteret, det er spesielt, og kan komplisere salg. Den kan ikke belånes, noe som er forholdsvis vanlig å gjøre i den prisklassen. 

https://www.facebook.com/groups/557643347946594/user/509556834/Skjermbilde2023-09-10kl_15_09_09.thumb.png.de270dd6b325e37ff1d8b9286cb5bbf2.png

Hva betyr det? At den ikke kan belånes? Får man ikke lån av banken dersom båten ikke er registert?

(Jeg har virkelig ikke peiling på sånne ting her merket jeg)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakini skrev (7 timer siden):

Den er ikke så stor, at det skal være et problem å finne båtplass til den. 

Her på sørlandet er det iallfall lange ventelister på båtplass

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (2 timer siden):

Hva betyr det? At den ikke kan belånes? Får man ikke lån av banken dersom båten ikke er registert?

(Jeg har virkelig ikke peiling på sånne ting her merket jeg)

Det betyr at man ikke kan ta opp lån med sikkerhet i båten. Usikker på hvilken årsmodell dette er, men det er en båt til minst 5 mill, og de færreste har så mye penger liggende. Det blir som å kjøpe en hytte. Man kan selvfølgelig låne med sikkerhet i huset sitt, men det krever jo at man har så mye sikkerhet.

Jeg synes det er skikkelig pussig å ikke registrere en båt i den prisklassen. Det er jo en svært verdifull ting! Usikker på hvordan det er med forsikring osv, dersom den ikke er registrert. Føler at vi må oppgi regnummer for alt… Den er kanskje registrert i småbåtregisteret, selv om den ikke har merke. Det bør man jo nesten, med tanke på redningsselskapet.

Det er heller ingen enkel sak å registrere den i skipsregisteret i etterkant. Det kommer an på hvor mange eiere den har hatt osv. Det er ikke umulig, men i dag er det kjøpers marked, og jeg tror de fleste velger en V48 som er registrert…

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...