Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Sol79 skrev (2 timer siden):

Totalrenoverte de det da siden de har hatt en verdistigning på 12 mill på 5 år?

Syns stilen ser ut som nyrik russer. Totalt smakløst.


Fått nytt tapet?😬

Ellers ser det ikke ut som det er endret noe. Men har ikke lest prospektet. Det er altfor langt unna Oslo etter min smak. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra å gjerde inn og sette opp elektrisk port i oppkjørselen og tapet så tror jeg ikke de har pusset opp noe særlig, ikke noe som forsvarer over 12mill i prisøkning. Det står hage i annonsen, men synes ikke den lille flekken med plen kvalifiserer til å bli betegnet som hage. Knappest nok plass til ei trampoline

Med de renteøkningene som er nå, og det har vært kjøpers marked lenge, så tviler jeg på de får solgt til den prisen der. Nabohus vegg i vegg nesten. 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.. Den boligen er virkelig for spesielt interesserte. Alt ved den vitner om to stk som har levd over evne og forsøkt å bygge et image på en livsstil som ikke står i stil med inntektene. Hva som forsvarer en prisstigning på 12 millioner på 5 år vet jeg ikke, men det er tøffe tider i boligbransjen og meglerne er sultne. Ønsker dem lykke til med salget, men jeg tror det trengs et mirakel hvis det der skal bli solgt før nyåret.

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, bonsaijenta said:


Fått nytt tapet?😬

Ellers ser det ikke ut som det er endret noe. Men har ikke lest prospektet. Det er altfor langt unna Oslo etter min smak. 

 

Var jo til og med finere før, hva i alle dager som skal forsvare den prisoppgangen fatter jeg ikke.
Virker helt useriøst i mine øyne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 time siden):

Var jo til og med finere før, hva i alle dager som skal forsvare den prisoppgangen fatter jeg ikke.
Virker helt useriøst i mine øyne.

Ja, helt enig. De tapetene trekker veldig ned. 
 

Og interiøret er for mørkt  og utdatert for meg. Eneste som er fint med huset er utsikten. Det får man mange steder nærmere Oslo også til lavere pris. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (Akkurat nå):

Ja, helt enig. De tapetene trekker veldig ned. 
 

Og interiøret er for mørkt  og utdatert for meg. Eneste som er fint med huset er utsikten. Det får man mange steder nærmere Oslo også til lavere pris. 

Tapet er jo lett å endre,og interiøret følger eier,ikke hus..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OT; sa ikke hun på spørsmålsrunde i sommer at hun IKKE teller kcal? Er ikke dette samme dama som reklamerte heftig for Lifesum? 🙄 

Huset ja..prisøkningen er latterlig. Ellers er vel smaken som baken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (På 25.9.2023 den 16.46):

Da jeg så igjennom prospektet syntes jeg at megleren la vekt på å selge en livsstil fremfor en bolig.

Tror du at slike ting du påpeker her, at det ikke var striglet og upersonlig, kan være en strategi for å fremheve livsstilen? 

Syns det i så tilfelle er en merkelig livsstil å selge for 32mill. Den summen burde føre med seg følelser av kvalitet og luksu, ikke rot med leker under trappen. Mulig de ikke orket eller hadde tid til å style og tenkte at utsikt og beliggenhet(?) skulle selge huset alene. Jeg syns megleren har gjort en særdeles dårlig jobb her. Særlig når man sammenlikner med forrige annonse.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (55 minutter siden):

Tapet er jo lett å endre,og interiøret følger eier,ikke hus..

Det har du rett i, men for 32 mill skal det ikke være nødvendig å gjøre så mye med huset, med mindre det er en perle av en eiendom. 
 

Huset skal være stylet og freshet opp av proffe interiørstylister for å tiltrekke kjøpere. Utsikten alene er ikke nok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCoverdale skrev (3 timer siden):

Syns det i så tilfelle er en merkelig livsstil å selge for 32mill. Den summen burde føre med seg følelser av kvalitet og luksu, ikke rot med leker under trappen. Mulig de ikke orket eller hadde tid til å style og tenkte at utsikt og beliggenhet(?) skulle selge huset alene. Jeg syns megleren har gjort en særdeles dårlig jobb her. Særlig når man sammenlikner med forrige annonse.

Grunnen til at jeg tror de har prøvd å selge en livsstil er at megleren bruker patos som virkemiddel på billedteksten.

("Her kan du...", "se for deg at du..." osv, altså at megler appellerer til følelser, hvordan det vil være å bo der)

Men jeg er absolutt enig i at megleren ikke har gjort en god jobb  uansett om hensikten er å selge bolig eller livsstil.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (5 minutter siden):

Grunnen til at jeg tror de har prøvd å selge en livsstil er at megleren bruker patos som virkemiddel på billedteksten.

("Her kan du...", "se for deg at du..." osv, altså at megler appellerer til følelser, hvordan det vil være å bo der)

Men jeg er absolutt enig i at megleren ikke har gjort en god jobb  uansett om hensikten er å selge bolig eller livsstil.  

Jeg så på kommentarfeltet på IG at megleren er gift med en interiørdame. 
 

Kunne ikke han fått tips av henne? Han er vel interessert i å få solgt den og få mest mulig profitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonsaijenta skrev (3 timer siden):

Det har du rett i, men for 32 mill skal det ikke være nødvendig å gjøre så mye med huset, med mindre det er en perle av en eiendom. 
 

Huset skal være stylet og freshet opp av proffe interiørstylister for å tiltrekke kjøpere. Utsikten alene er ikke nok.

Hvor mye man "må" gjøre med et hus kommer helt an på smaken. Personlig synes jeg at hus som er "stylet og freshet opp av proffe interiørstylister" er noe av det styggeste som fins. De ser jo klin like ut, og ser ut som venterommet hos tannlegen...  32 mill får de nok ikke uansett tror jeg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tregutter skrev (10 timer siden):

Hvor mye man "må" gjøre med et hus kommer helt an på smaken. Personlig synes jeg at hus som er "stylet og freshet opp av proffe interiørstylister" er noe av det styggeste som fins. De ser jo klin like ut, og ser ut som venterommet hos tannlegen...  32 mill får de nok ikke uansett tror jeg.

Definitivt helt på smaken, ja. Jeg er motsatt og liker at ting er stylet. Jeg har også solgt boliger i Oslo og av erfaring selges stylet bolig best. Personlige ting som ligger framme trekker veldig ned for meg. Det er jo som et intervju eller date. Man viser frem sin beste side☺️
 

Kjøkkenet virker å være for utdatert etter min smak. Badene må vel pusses opp igjen siden den er fra 2010. Nedenfor ser du avvik på badene i annonsen:

 

«Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger
Det er avvik: Terrasse utenfor kjøkken og hovedsoverom er skjev pga. setninger. Det mangler rekkverk og bord er vridde, løse og oppsprukket.
 
Våtrom > Overflater Gulv > Bad
Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet.
 
Våtrom > Ventilasjon > Bad 
Våtrommet mangler tilluftsventilering, f.eks. spalte/ventil ved dør.
 
Våtrom > Sanitærutstyr og innredning > Bad 
Det er ikke påvist tilfredsstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne.
 
Våtrom > Overflater Gulv > Vaskerom 
Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet.
 
Våtrom > Ventilasjon > Vaskerom 
Våtrommet mangler tilluftsventilering, f.eks. spalte/ventil ved dør.»

 

Jeg er ingen ekspert og svarer kun fra egen smak og stil. Jeg liker at stilen er tidløs og følger ikke trender. Kan bruke flere år på å velge en lampe, men da blir den heller ikke byttet ut når den først er kommet inn i huset. Jeg liker lyse farger og få ting ligger framme. Jeg henger meg veldig opp i den tapeten. Den er too much for meg. 

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, bonsaijenta said:

Definitivt helt på smaken, ja. Jeg er motsatt og liker at ting er stylet. Jeg har også solgt boliger i Oslo og av erfaring selges stylet bolig best. Personlige ting som ligger framme trekker veldig ned for meg. Det er jo som et intervju eller date. Man viser frem sin beste side☺️
 

Kjøkkenet virker å være for utdatert etter min smak. Badene må vel pusses opp igjen siden den er fra 2010. Nedenfor ser du avvik på badene i annonsen:

 

«Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger
Det er avvik: Terrasse utenfor kjøkken og hovedsoverom er skjev pga. setninger. Det mangler rekkverk og bord er vridde, løse og oppsprukket.
 
Våtrom > Overflater Gulv > Bad
Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet.
 
Våtrom > Ventilasjon > Bad 
Våtrommet mangler tilluftsventilering, f.eks. spalte/ventil ved dør.
 
Våtrom > Sanitærutstyr og innredning > Bad 
Det er ikke påvist tilfredsstillende løsning for å synliggjøre lekkasje fra innebygget sisterne.
 
Våtrom > Overflater Gulv > Vaskerom 
Det er påvist avvik i fallforhold til sluk i forhold til krav i forskrift på byggetidspunktet.
 
Våtrom > Ventilasjon > Vaskerom 
Våtrommet mangler tilluftsventilering, f.eks. spalte/ventil ved dør.»

 

Jeg er ingen ekspert og svarer kun fra egen smak og stil. Jeg liker at stilen er tidløs og følger ikke trender. Kan bruke flere år på å velge en lampe, men da blir den heller ikke byttet ut når den først er kommet inn i huset. Jeg liker lyse farger og få ting ligger framme. Jeg henger meg veldig opp i den tapeten. Den er too much for meg. 

 

 

Dette gjør meg enda mer nysgjerrig på hvordan de forsvarer en 12 mill prisstigning! Og ja, den forrige megleren ahdde mye mer innbydende markedsføring. Syns dette virker helt ellevilt!

 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (3 timer siden):

Dette gjør meg enda mer nysgjerrig på hvordan de forsvarer en 12 mill prisstigning! Og ja, den forrige megleren ahdde mye mer innbydende markedsføring. Syns dette virker helt ellevilt!

 

Jeg har heller ikke sett hele tilstandsrapporten for da må man sende en henvendelse til megler😬 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så nysgjerrig at jeg gikk inn og søkte hva prisene ligger på på Vollen, det er mildt sagt ikke på 32 mill!
Denne har prisantydning på 6 millioner mindre, heller ikke min stil, men en langt mer praktisk bolig man fort kan gjøre til sin.
Fatte ikke hva megleren har fastsatt prisen med. Er jo ingen kjøpere som bryr seg om at Pilotfrue har bodd der!
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=315638491&ci=41

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvalstad45 skrev (22 minutter siden):

Jeg ble så nysgjerrig at jeg gikk inn og søkte hva prisene ligger på på Vollen, det er mildt sagt ikke på 32 mill!
Denne har prisantydning på 6 millioner mindre, heller ikke min stil, men en langt mer praktisk bolig man fort kan gjøre til sin.
Fatte ikke hva megleren har fastsatt prisen med. Er jo ingen kjøpere som bryr seg om at Pilotfrue har bodd der!
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=315638491&ci=41

Skikkelig off topic men altså...

1) De har seriøst plassert badekaret inntil en glassvegg med verandaen rett utenfor 😅 

2) Nydelig fiskebensparkett!

3) Sykt nedtur å gå inn i en funkisvilla til 26 mill og finne garderobeskap uten dører fra ikea til å henge opp jakka i..

4) Lysekrone på DET kjøkkenet? 🤭

 

Åh jeg elsker finn.no ☺️

 

Endret av Rastebenk
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rastebenk said:

Skikkelig off topic men altså...

1) De har seriøst plassert badekaret inntil en glassvegg med verandaen rett utenfor 😅 

2) Nydelig fiskebensparkett!

3) Sykt nedtur å gå inn i en funkisvilla til 26 mill og finne garderobeskap uten dører fra ikea til å henge opp jakka i..

4) Lysekrone på DET kjøkkenet? 🤭

 

Åh jeg elsker finn.no ☺️

 

Haha, ja, skvatt litt av det badekaret!
Finn.no er jo nesten like underholdende som Kvinneguiden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (23 timer siden):

Grunnen til at jeg tror de har prøvd å selge en livsstil er at megleren bruker patos som virkemiddel på billedteksten.

("Her kan du...", "se for deg at du..." osv, altså at megler appellerer til følelser, hvordan det vil være å bo der)

Men jeg er absolutt enig i at megleren ikke har gjort en god jobb  uansett om hensikten er å selge bolig eller livsstil.  

Ja det kan godt være. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=320801508 Her er en annonse hvor jeg tenker de har klart å style samtidig som det ser ut som det bor folk der. Kajakk henger fremme, leker på barnerom osv, uten det kaoset du får i pilotparets annonsebilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, MissCoverdale said:

Ja det kan godt være. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=320801508 Her er en annonse hvor jeg tenker de har klart å style samtidig som det ser ut som det bor folk der. Kajakk henger fremme, leker på barnerom osv, uten det kaoset du får i pilotparets annonsebilder.

Litt off topic dette, men fy søren så fint og i harmonisk samklang med naturen rundt.
Helt annen liga enn Pilotfrues, hvor "utsikt til bilen fra trappen" er et stort salgspoeng.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...