Gå til innhold

Uattraktive damer


Gjest made4u

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, made4u skrev:

Det handler om å ta tak i oppgavene man står overfor, vise omverden at man er av solid art og kunne være stolt av seg selv - klarer man ikke det så har man sviktet seg selv og da er man sjanseløs på å kunne ivareta en familie.

Og hvilke oppgaver krever at mannen og dama spiller disse rollene? Det hele høres ut som et skuespill.

Anonymkode: 7369e...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Arabella skrev:

Hvordan skal en kvinne som av en eller annen årsak er blitt alenemor forholde seg for å sikre sine barn og seg selv levelige vilkår?

Nå skal mannen bidra for å sikre sine barn gode levevilkår etter et eventuelt brudd også, det beste dama (og mannen) kan gjøre i så måte er å etablere ett godt samarbeid til barnets beste og de voksne partene også.

Ergo må man alltid starte med å få etablert et godt samarbeid for barnets skyld, er dette dårlig så finnes det jo årasker til dette og det er det første partene må få ordnet opp i da ingen av partene er klar for å gå videre om dem ikke har endt opp med en enighet her.

Dernest så må hun få orden i eget liv, som betyr at hun må evne å forsørge seg selv og eget barn (eksen er der jo ikke mer for henne) - hun vil således bedømmes av omverden etter hvor godt hun evner å ivareta egne og barnas interesser.

Fulletidsjobb må hun jo ha, noe som også går helt greit da hun jo blir avlastet av mannen med tanke på barnefordelingen som er avtalt (som jo varierer) - hun må således gjøre det beste ut av situasjonen og dersom hun makter det samt ivaretar seg selv og barnet godt samt makter å ha et godt samarbeid med tidligere eks, så er hun fortsatt attraktiv for en ny mann.

Dersom noe av overnevnte skurrer så vil hun ikke sees som like attraktv sett fra omverdens ståsted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, made4u skrev:

Nå skal mannen bidra for å sikre sine barn gode levevilkår etter et eventuelt brudd også, det beste dama (og mannen) kan gjøre i så måte er å etablere ett godt samarbeid til barnets beste og de voksne partene også.

Ergo må man alltid starte med å få etablert et godt samarbeid for barnets skyld, er dette dårlig så finnes det jo årasker til dette og det er det første partene må få ordnet opp i da ingen av partene er klar for å gå videre om dem ikke har endt opp med en enighet her.

Dernest så må hun få orden i eget liv, som betyr at hun må evne å forsørge seg selv og eget barn (eksen er der jo ikke mer for henne) - hun vil således bedømmes av omverden etter hvor godt hun evner å ivareta egne og barnas interesser.

Fulletidsjobb må hun jo ha, noe som også går helt greit da hun jo blir avlastet av mannen med tanke på barnefordelingen som er avtalt (som jo varierer) - hun må således gjøre det beste ut av situasjonen og dersom hun makter det samt ivaretar seg selv og barnet godt samt makter å ha et godt samarbeid med tidligere eks, så er hun fortsatt attraktiv for en ny mann.

Dersom noe av overnevnte skurrer så vil hun ikke sees som like attraktv sett fra omverdens ståsted...

Har det aldri falt deg inn at en mann/far kan dø? At man har flere enn ett barn? Hvem kan man få hjelp ifra? Du lever i din egen verden og er ute av stand til å fatte andres perspektiver. Tror du virkelig at en ny mann er førsteprioritet? Du skriver så mye dumt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Arabella skrev:

Kunne du svare på siste del av mitt innlegg nr. 175?

Se siste svar.

Alt handler i grunn om å innfri de forventningene diner roller har.

Arbeidstaker-rollen, mors-rollen, eks-ektefelle-rollen, vennerollen, du må vise selvstendighet og utstråle at du lykkes.

---

Så sant du ikke er ufør er arbeidsløshet negativt, ingen er klar for et forhold som langtids-arbeidsledig eller på annen måte er avhenger av det offentlige etc.

Uføre har dog noe fast og en medisinsk grunn for å ikke være i jobb, dem kan ikke sammenlignes med arbeidsledige og dem kan være klar for et forhold - jeg dømmer ikke dem.

Ting må være på stell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Arabella skrev:

Har det aldri falt deg inn at en mann/far kan dø? At man har flere enn ett barn? Hvem kan man få hjelp ifra? Du lever i din egen verden og er ute av stand til å fatte andres perspektiver. Tror du virkelig at en ny mann er førsteprioritet? Du skriver så mye dumt!

Selvfølgelig, desto viktig at vedkommende får ting på stell i slike situasjoner for egen og barnas del - sier ikke at det er enkelt, men vellferdsstaten gir trolig starthjelp her...

Å ha fått for mange barn er uansvarlig i en verden hvor befolkningsveksten er for stor, tre barn er voldsomt mye, over det er uansvarlig og dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, made4u skrev:

Se siste svar.

Alt handler i grunn om å innfri de forventningene diner roller har.

Arbeidstaker-rollen, mors-rollen, eks-ektefelle-rollen, vennerollen, du må vise selvstendighet og utstråle at du lykkes.

---

Så sant du ikke er ufør er arbeidsløshet negativt, ingen er klar for et forhold som langtids-arbeidsledig eller på annen måte er avhenger av det offentlige etc.

Uføre har dog noe fast og en medisinsk grunn for å ikke være i jobb, dem kan ikke sammenlignes med arbeidsledige og dem kan være klar for et forhold - jeg dømmer ikke dem.

Ting må være på stell...

Dette var ikke svar på det jeg spurte om. Hvorfor drar du inn uførhet og arbeidsledighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella skrev:

Dette var ikke svar på det jeg spurte om. Hvorfor drar du inn uførhet og arbeidsledighet?

Fordi jeg ville vise til noen som ikke innfrir forventningene de stilles overfor i hverdagslivet.

Har du bikkje så skal du gå tyr med denne hver dag for å kunne leve opp til forventningene du møtes som hundeeier, gjør du det ikke så svikter du og ingen kan føle stolthet ved slikt.

Hverdagen stiller mange forventninger, selv må jeg som singel rydde og vaske hjemme, ikke utsette å henge opp klær (da blir dem sure), betale regningene mine, spise sunn mat etc... Listen er lang!!

Alt dette må løses på en bra måte for at jeg skal kunne si meg fornøyd med meg selv og egen innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Arabella Så er du enslig alenemor, gjør det beste ut av forventningene du står overfor. Først den dagen du er fornøyd med deg selv, hvordan du takler jobben, hvordan du ivaretar dine barn, at du holder ting ordentlig og på stell rundt deg etc...

Er det som er viktig for deg og som bestemmer hvordan omverden bedømmer deg, alt som ikke er på stell er negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts,skal ikke du snart bruke utdanningen din, dra på jobb og innfri forventninger? Med andre ord, være en mann?

Det handler jo om hvilke signaler du sender ut, og hvordan du vil bli oppfattet.

Hilsen ufør kvinne

Anonymkode: db973...abc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, made4u skrev:

Det har sammenheng, forhold med tradisjonelle kjønnsroller fungerer bedre. Sjekke skilsmissestatistikken før kontra nå etter at damer startet å gå mot egen natur, er trist det som skjer.

Barn blir offer for denne galskapen, familierelasjonene har aldri stått svakere enn i dag og barna vokser opp i de verste relasjoner med skiftende personer og miljøer.

Vis meg kilden til denne statistikken du refererer til og gjerne forskningen bak. Og gjerne vis hvor i denne forskningsrapporten det fremkommer at årsaken til at par splittes er fordi menn bidrar med oppvask og matlaging. 

Det er ganske naivt og lite reflektert av deg å tro at tradisjonelle kjønnsroller er grunnen til at par holder sammen. 

Anonymkode: f39f8...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, har du hørt om begrepet "kausal sammenheng"? Det at menn som gjør mye husarbeid har større sjanse for å bli singel trenger absolutt ikke ha en sammenheng. Det kan være så tilfeldig som at menn som foretrekker brune non stop har lavere utdannelse. Men har det noe sammenheng? Neppe. Dersom du hadde vært en mer opplyst mann ville du kanskje ha visst dette. Jeg ville hatt dette i bakhodet når jeg skummet over slike statistikker om jeg var deg. 

For øvrig, ville jeg aldri i verden ha datet en mann med dine holdninger og i hvert fall ikke en mann som bruker uttrykket "seriøst altså". Jeg er nok en kvinne du ikke kan fordra. Jeg er vakker, men kler meg i akkurat hva jeg vil og sier det jeg mener. Jeg kan kle meg som en tømmerhogger en dag og en prinsesse den andre. Jeg har heldigvis en mann som ikke bryr seg om hva jeg går i og som ikke bryr seg om hvor mange jeg lar ligget med. Min mann beundrer meg for mine feministiske holdninger og for at jeg tør å si mine meninger høyt når jeg treffer menn som deg. 

En annen observasjon jeg har, er fra møter med menn som deg. Det som er påfallende er hvor mye de misliker kvinner med bein i nesa, når det nettopp var en kvinne med tæl i som tråkket dem på tærne og ba dem dra. Det at en flott kvinne har avvist deg eller funnet en annen, burde ikke være grobunn for slike forferdelige holdninger som du har. Gå inn i deg selv lite attraktive mann og gå videre slik at du kanskje en dag blir attraktiv i en oppegående kvinne sine øyner. 

 

Anonymkode: f39f8...52c

Du svarte forresten ikke på min observasjon ang. at en kvinne med bein i nesa har dumpet deg en gang og nå forakter du alle kvinner som minner deg om henne? 

Anonymkode: f39f8...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte forresten ikke på min observasjon ang. at en kvinne med bein i nesa har dumpet deg en gang og nå forakter du alle kvinner som minner deg om henne? 

Anonymkode: f39f8...52c

Alltid foretrukket intelligente damer, jeg liker selvfølgelig damer som evner å utfordre meg. At en dame har målsetninger og krav til seg selv og andre er akkurat slik jeg liker damer.

Føler forakt for dem som er selvdestruktive, ikke dem som har orden over egen hverdag og liv. Ergo tiltrekkes jeg damer som bekler sine roller på en god og tilfredstillende måte.

Nå er jeg ikke blitt forlatt og føler forakt til dem som minner meg om henne, snarere er det slike jenter som jeg har hatt jeg beundrer og vil ha igjen - er jenter lik dem jeg aldri ville hatt jeg i så fall føler forakt for, men føler ikke at jeg føler noen forakt - dette er mer en formaning om at noen jenter med hell kunne sendt omgivelsene bedre inntrykk av hvem dem er og hva dem står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2016-11-09 den 2.32, made4u skrev:

:) Håper for deres del at det teamarbeidet ikke fører til skilsmisse da, siden statistikk tilsier at skilsmisseraten øker jo mer husarbeid en mann gjør.

Minner litt om trassige guttunger som skriker til foreldrene når han får beskjed om å rydde rommet: " Da flytter jeeeeeg!" :)

 

Og foreldrene tenker: "bra, en mindre å rydde opp etter".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, made4u skrev:

Alltid foretrukket intelligente damer, jeg liker selvfølgelig damer som evner å utfordre meg. At en dame har målsetninger og krav til seg selv og andre er akkurat slik jeg liker damer.

Føler forakt for dem som er selvdestruktive, ikke dem som har orden over egen hverdag og liv. Ergo tiltrekkes jeg damer som bekler sine roller på en god og tilfredstillende måte.

Nå er jeg ikke blitt forlatt og føler forakt til dem som minner meg om henne, snarere er det slike jenter som jeg har hatt jeg beundrer og vil ha igjen - er jenter lik dem jeg aldri ville hatt jeg i så fall føler forakt for, men føler ikke at jeg føler noen forakt - dette er mer en formaning om at noen jenter med hell kunne sendt omgivelsene bedre inntrykk av hvem dem er og hva dem står for.

NeI?

Anonymkode: db973...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så glad for at min personlige lykke i er avhengig av å innfri noen rare forventninger til steinaldermenn.

Jeg er også glad for at jeg har en samboer (nå på tolvte året) som er mann nok til ikke å føle seg truet av å vaske kjøkkenet eller føler seg truet av at jeg har høy utdannelse og et liv utenom kjøkkenet og soverommet.

Det morsomme er at det jeg har sett som går igjen på disse KG-mennene som har Alle Svarene om hvordan kvinner er og hvordan kvinner Skal Være, og ikke minst har fasiten på hvordan et forhold fungerer, er de som er single. Mens vi som faktisk er i langvarige forhold er vi som har mer forståelse for at verden er mye mer nyansert enn det enkle bildet disse mennene maler. 

Anonymkode: a78f0...59d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Og hva er horete i dine øyne? Og hva er klassisk feminint kledd? Folk har forskjellige oppfatning av antrekk. Forøvrig kler jeg meg i hva jeg vil og hva jeg synes er fint. Men jeg er opptatt av å kle meg pent og pynte meg litt selv om det er hverdag.

Ikke har jeg tatoveringer heller.

Du får skifte miljø om det bare er horekledde damer med tatoveringer der du ferdes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2016 den 0.03, skruf skrev:

Jeg lurer på det samme når det kommer til menn..

Før var menn nettopp menn. De kledde seg stilig, hadde skjegg og brylkrem. De var prototypen på en mann, luktet Old Spice og hadde arbeidshender og arbeidsmuskler. De var Menn med stor M. 

Nå derimot må du lete langt mellom hver gang du finner en ekte Mann, nå florerer det med femidotter som kler seg feminint og bruker sminke.

Hva pokker skjedde liksom?!?

Feminismen skjedde - dere kvinner har formet menn i den retningen i 30 år nå. Mulig dere ikke liket resulstet, men deres egen skyld🙂

Anonymkode: cf7fa...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...