Gå til innhold

Uattraktive damer


Gjest made4u

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, made4u skrev:

Jeg finner meg godt til rette i egne roller, ikke fordi jeg føler meg missplassert i noen av egne roller som er grunnen til at jeg føler for å korrigere andre, det gjør jeg fordi samfunnet har utviklet seg i feil retning.

Det er vanskelig å se for seg fordi det blir noe unaturlig ved det, dersom hun er bilmekaniker og han er sykepleier og dersom de har en fordeling hjemme hvor han gjør kvinne-oppgaver mens hun gjør det mandige.

Jeg får litt frysninger bare med tanken, det er så surrealistisk at jeg vanskelig ser for meg et slikt forhold og rollene partene har.

Dagens samfunn føles i noen relasjoner veldig fremmed for meg, hvordan forholde seg til slike forhold?

Det du kaller kvinneoppgaver, kaller andre for oppgaver. En er ikke mindre mann om man må vaske gulvet av og til, eller mindre mann om man må skifte bleie på barnet sitt, på samme måte som man ikke er mindre kvinne om man slår plenen, bytter dekk på bilen eller spiller fotball med barna sine. Sånn er det med arbeidslivet også. En mannlig sykepleier er ikke mindre mann grunnet yrket sitt, og en kvinnelig overlege er ikke mindre kvinne grunnet yrket sitt. Du har et forvrengt syn på kjønnsroller. 

Du er for rigid vedrørende disse rollene. Dersom du nå må ha slike tradisjonelle roller, så er det vel bare å leve etter det for din del. Du kan ikke forvente at andre skal leve slik du ønsker. Du må ta ansvar for ditt eget liv, dine egne ønsker. Den eneste du kan endre er deg selv og dine holdninger. 

Ditt rigide syn er nok i mindretall i dagens norske samfunn. Og godt er det for oss som klarer å tilpasse vårt liv etter våre egen ønsker og interesser, og ikke måtte leve som våre forfedre i ubalanse med hva en selv ønsker med livet sitt. 

Anonymkode: c62ce...e18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du kaller kvinneoppgaver, kaller andre for oppgaver. En er ikke mindre mann om man må vaske gulvet av og til, eller mindre mann om man må skifte bleie på barnet sitt, på samme måte som man ikke er mindre kvinne om man slår plenen, bytter dekk på bilen eller spiller fotball med barna sine. Sånn er det med arbeidslivet også. En mannlig sykepleier er ikke mindre mann grunnet yrket sitt, og en kvinnelig overlege er ikke mindre kvinne grunnet yrket sitt. Du har et forvrengt syn på kjønnsroller. 

Du er for rigid vedrørende disse rollene. Dersom du nå må ha slike tradisjonelle roller, så er det vel bare å leve etter det for din del. Du kan ikke forvente at andre skal leve slik du ønsker. Du må ta ansvar for ditt eget liv, dine egne ønsker. Den eneste du kan endre er deg selv og dine holdninger. 

Ditt rigide syn er nok i mindretall i dagens norske samfunn. Og godt er det for oss som klarer å tilpasse vårt liv etter våre egen ønsker og interesser, og ikke måtte leve som våre forfedre i ubalanse med hva en selv ønsker med livet sitt. 

Anonymkode: c62ce...e18

En mannlig sykepleier er som regel vesentlig mindre manndig enn en bilmekaniker jo, på de fleste arenaer i livet, trenger kanskje ikke være slik men er det likevel i nær samtlige tilfeller. Å benekte slik er å lukke øynene for realitetene og fornekte virkeligheten vi lever i.

Jeg er mandig, mitt mest feminine trekk er nok at jeg kommuniserer mer enn snittet for menn, ellers skal man leite godt for å finne noe feminint ved meg.

Jo, jeg kan lage mat, vaske klær og svinge moppen etc., noe jeg jo også må som singel og også tidvis gjør i forhold når det praktisk er riktig å innrette det slik. Hva gjelder min datter, som forøvrig ikke bruker bleie lenger, så var det å skifte bleie på henne en fin tid - at en mann prioriterer egne barn har jeg aldri sett på som feminint, vi blir glad i våre barn vi som føler oss mer mandig enn mange av disse hannkjønnene vi ikke forstår oss på (som sminker seg og er opptatt av ting vi som er mer mandig ikke klarer å identifisere oss med).

Er kommet til en ny type mann som burde gremmes over hvor lite grep det er i dem, jeg ser slike og lurer på hva dem er bygd opp av - således ser jeg ikke noe femi i kvinner som f.eks. Siv Jensen, en god grunn til at hun aldri blir budt opp til dans og at menn unngår henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, made4u skrev:

En mannlig sykepleier er som regel vesentlig mindre manndig enn en bilmekaniker jo, på de fleste arenaer i livet, trenger kanskje ikke være slik men er det likevel i nær samtlige tilfeller. Å benekte slik er å lukke øynene for realitetene og fornekte virkeligheten vi lever i.

Jeg er mandig, mitt mest feminine trekk er nok at jeg kommuniserer mer enn snittet for menn, ellers skal man leite godt for å finne noe feminint ved meg.

Jo, jeg kan lage mat, vaske klær og svinge moppen etc., noe jeg jo også må som singel og også tidvis gjør i forhold når det praktisk er riktig å innrette det slik. Hva gjelder min datter, som forøvrig ikke bruker bleie lenger, så var det å skifte bleie på henne en fin tid - at en mann prioriterer egne barn har jeg aldri sett på som feminint, vi blir glad i våre barn vi som føler oss mer mandig enn mange av disse hannkjønnene vi ikke forstår oss på (som sminker seg og er opptatt av ting vi som er mer mandig ikke klarer å identifisere oss med).

Er kommet til en ny type mann som burde gremmes over hvor lite grep det er i dem, jeg ser slike og lurer på hva dem er bygd opp av - således ser jeg ikke noe femi i kvinner som f.eks. Siv Jensen, en god grunn til at hun aldri blir budt opp til dans og at menn unngår henne.

På hvilke måter er en mannlig sykepleier som regel vesentlig mindre manndig enn en bilmekaniker på de fleste arenaer i livet? 

Tradisjonelt sett har det blitt sett på som mindre manndig at menn tar seg av barna. Det vil si at du ikke er så manndig som du påstår da. Hva tenker du om det? 

Anonymkode: c62ce...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2016 den 0.25, made4u skrev:

Dere er flinkere med det huslige og barn, vi skal ta de tunge løftene, skifte dekk og gjøre mannlige plikter som å bruke hammer og skrujern m.m.

Hadde tatt seg ut om mannen stod og vasket gulvet mens damen fikset bilen, ser ikke bra ut slik i mine øyne.

Du har helt rett, og jeg må skjerpe meg!

Jeg kan male hus, skifte dekk, måke snø, bruke hammer og sag, og i løpet av de 25 årene vi har vært sammen har jeg gjort dette selv når han ikke er hjemme.
Men du har helt rett, selv om jeg kan gjøre det, bør jeg ikke.  Det er ukvinnelig å gjøre slikt arbeid, og når mannen er borte på jobb (han ukependler), og det er tunge ting som må gjøres, er det mye bedre at jeg spør en sterk nabomann om hjelp, enn å gjøre det selv. 

Men vent nå litt ... jeg kan ikke spørre nabomannen, det er illojalt overfor mannen min.  Da sier jeg indirekte at han ikke er bra nok, og ikke klarer å gjøre det selv!
Nei, det må nok bare ligge til mannen min kommer sliten hjem fra jobb på fredag ettermiddag. 
Og i stedet for å hvile i helgene får han gjøre alt av mannfolkarbeid som har hopet seg opp i løpet av uken.

Anonymkode: 7700b...61f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2016 den 0.03, made4u skrev:

Menn kan gjøre noen kompromisser... :)

Hun har visse kvaliteter.

Hva med deg selv? Hvordan går du selv kledd? Hvor ofte bruker du hatt? 

Anonymkode: 836af...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, made4u skrev:

En mannlig sykepleier er som regel vesentlig mindre manndig enn en bilmekaniker jo, på de fleste arenaer i livet, trenger kanskje ikke være slik men er det likevel i nær samtlige tilfeller. Å benekte slik er å lukke øynene for realitetene og fornekte virkeligheten vi lever i.

Jeg er mandig, mitt mest feminine trekk er nok at jeg kommuniserer mer enn snittet for menn, ellers skal man leite godt for å finne noe feminint ved meg.

Jo, jeg kan lage mat, vaske klær og svinge moppen etc., noe jeg jo også må som singel og også tidvis gjør i forhold når det praktisk er riktig å innrette det slik. Hva gjelder min datter, som forøvrig ikke bruker bleie lenger, så var det å skifte bleie på henne en fin tid - at en mann prioriterer egne barn har jeg aldri sett på som feminint, vi blir glad i våre barn vi som føler oss mer mandig enn mange av disse hannkjønnene vi ikke forstår oss på (som sminker seg og er opptatt av ting vi som er mer mandig ikke klarer å identifisere oss med).

Er kommet til en ny type mann som burde gremmes over hvor lite grep det er i dem, jeg ser slike og lurer på hva dem er bygd opp av - således ser jeg ikke noe femi i kvinner som f.eks. Siv Jensen, en god grunn til at hun aldri blir budt opp til dans og at menn unngår henne.

Dette er jo bare tøys, og jeg ser det helt annerledes. Bilmekanikere er ofte ikke hva jeg vil kalle typisk mandige, de er bare uflidde grobianer. Jeg har bakgrunn fra saniteten der det var mange mannlige sykepleiere. Ordentlige menn som har greid å ta høyere utdanning.

Anonymkode: 836af...706

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger du ikke. Jeg som er i tyveårene grøsser jo over dine steinalderholdninger og ønsker ikke å forholde meg til slike forhold som du skisserer. Jeg merker jo at du er 44 og jeg er 20 år yngre. Det er tydeligvis et generasjonsskille her.

Anonymkode: f8525...43e

Neida, jeg er 40 og hans holdninger og meninger er IKKE standard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilke måter er en mannlig sykepleier som regel vesentlig mindre manndig enn en bilmekaniker på de fleste arenaer i livet? 

Tradisjonelt sett har det blitt sett på som mindre manndig at menn tar seg av barna. Det vil si at du ikke er så manndig som du påstår da. Hva tenker du om det? 

Anonymkode: c62ce...e18

Mannlige sykepleiere er ofte opptatt av mer feminine ting også på fritiden, som f.eks. interiør, er også mye mer sansynlig at en mannlig sykepleier er mer opptatt av mote enn en bilmekaniker. Samtidig tror jeg også den mannlige sykepleieren i større grad enn bilmekanikeren barberer bort hår på brystkassa etc. Ergo ikke bare på jobben, men også ellers er han mer feminin på de fleste arenaene,

Er en god utvikling at menn i større grad enn tidligere er kommet på banen angående egne barn, flere skilsmisser også i dag så mange har egne barn annenhver helg og en dag i uken eller har enes om annen avtale, mer eller mindre tid (50%/50% noen), bare fint at menn tar bedre grep her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med deg selv? Hvordan går du selv kledd? Hvor ofte bruker du hatt? 

Anonymkode: 836af...706

Variert kan man si, praktisk og komfortabelt hjemme og på jobb, men mer representativt om jeg f.eks. skal på Oslo-tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, made4u skrev:

Mannlige sykepleiere er ofte opptatt av mer feminine ting også på fritiden, som f.eks. interiør, er også mye mer sansynlig at en mannlig sykepleier er mer opptatt av mote enn en bilmekaniker. Samtidig tror jeg også den mannlige sykepleieren i større grad enn bilmekanikeren barberer bort hår på brystkassa etc. Ergo ikke bare på jobben, men også ellers er han mer feminin på de fleste arenaene,

Er en god utvikling at menn i større grad enn tidligere er kommet på banen angående egne barn, flere skilsmisser også i dag så mange har egne barn annenhver helg og en dag i uken eller har enes om annen avtale, mer eller mindre tid (50%/50% noen), bare fint at menn tar bedre grep her.

Du tar fryktelig feil. Det forteller oss at du ikke har spesielt med kjennskap til mannlige sykepleiere eller bilmekanikere. Full av fordommer, tom for kunnskap, for å summere opp ditt kjennskap til temaet. 

Anonymkode: c62ce...e18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tøys, og jeg ser det helt annerledes. Bilmekanikere er ofte ikke hva jeg vil kalle typisk mandige, de er bare uflidde grobianer. Jeg har bakgrunn fra saniteten der det var mange mannlige sykepleiere. Ordentlige menn som har greid å ta høyere utdanning.

Anonymkode: 836af...706

Menn velger ofte yrke basert på interessefeltene sine, dømmer på ingen måte bilmekanikere jeg eller andre lavt utdannede for den saks skyld. Ser ikke ned på noen yrkesgrupper og tar meg til stadighet i å misunne også folk som har langt mindre betalt enn meg selv, ikke alle kunstnere lever rike liv og blir kjente, dog brenner dem mer for det dem gjør enn hva jeg gjør.

Mange idrettsutøvere som aldri når toppen og kan leve av sine prestasjoner, ergo er satsingene deres ett tapsprosjekt økonomisk. Jeg ser opp til dem sammenlignet med noen som kan tjene 1,3 mill i året og sitter godt i det men har en kjedeligere jobb.

Engasjement og hvor mye man brenner for det man gjør er altså hva som betyr mest, så selv dem som såvidt får endene til å møtes av kunsten de selger og idrettsutøvere som driver i smale idretter har det fortreffelig med det dem bedriver.

Kjenner personlig en som lever som aktivitetsguide, tar med turister ut i naturen og på opplevelser som padling, rafting etc. Blir ikke rik, men det går rundt. Utenom sesongen så tar han jobber som er lavtlønnede, servitør ett år, å jobbe som vakt ved en skiheis på ett vintersted ett annet år - jeg misunner han livsstilen han har tross jeg har tjent vesentlig mye mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar fryktelig feil. Det forteller oss at du ikke har spesielt med kjennskap til mannlige sykepleiere eller bilmekanikere. Full av fordommer, tom for kunnskap, for å summere opp ditt kjennskap til temaet. 

Anonymkode: c62ce...e18

Bilmekanikere kjenner jeg jo, mannlige sykepleiere kjenner jeg ikke, men har observert slike og dannet meg inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, canacas skrev:

Neida, jeg er 40 og hans holdninger og meninger er IKKE standard. 

Det finnes to typer menn, de som tør stå frem og si det upopulære jeg sier, og de som vil tekkes damer og holder kjeft og fortrenger egen natur.

Se det som at jeg har baller, ikke alle menn har store sådann - tøffelhelter ser man dem som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, made4u skrev:

Det finnes to typer menn, de som tør stå frem og si det upopulære jeg sier, og de som vil tekkes damer og holder kjeft og fortrenger egen natur.

Se det som at jeg har baller, ikke alle menn har store sådann - tøffelhelter ser man dem som.

Nei, du har null troverdighet. Og det mer du skriver det kortere virker du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, canacas skrev:

Nei, du har null troverdighet. Og det mer du skriver det kortere virker du. 

Du burde date en med meninger og som tør å åpne munnen en gang, tror du trenger å bli utfordret litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, made4u skrev:

Bilmekanikere kjenner jeg jo, mannlige sykepleiere kjenner jeg ikke, men har observert slike og dannet meg inntrykk.

Jaha, så hvordan kan du uttale deg om noe du ikke har kjennskap til? 

Er du et symbol på hvordan en maskulin mann skal være? 

Anonymkode: c62ce...e18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.11.2016 den 0.25, made4u skrev:

Dere er flinkere med det huslige og barn, vi skal ta de tunge løftene, skifte dekk og gjøre mannlige plikter som å bruke hammer og skrujern m.m.

Hadde tatt seg ut om mannen stod og vasket gulvet mens damen fikset bilen, ser ikke bra ut slik i mine øyne.

Greit du bruker skrujern, men jeg vil heller bruke drill :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaha, så hvordan kan du uttale deg om noe du ikke har kjennskap til? 

Er du et symbol på hvordan en maskulin mann skal være? 

Anonymkode: c62ce...e18

Jeg duger som symbol på hvordan menn kan fremstå maskulint ja, burde være ett eksempel til etterlevelse for den feminine metroseksuelle generasjonen som har kommet til, karer som Morten Gamst Pedersen og Petter Pilgård hadde hatt mye å hente i å sett mot meg (spesielt sistnevnte er et skrekk-eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stepbystep skrev:

Greit du bruker skrujern, men jeg vil heller bruke drill :)

Har da drill... :)

Skrujern også (og sistnevnte er ikke bare pynt), ikke alle steder man kommer til med drillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stepbystep skrev:

Greit du bruker skrujern, men jeg vil heller bruke drill :)

Liker du å leke med mannlige redskaper så er jo det en egenskap jeg verdsetter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...