Gå til innhold

Hvorfor skal homofile gifte seg i kirken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaller ikke sterile mennesker for unaturlige. Jeg spør om du gjør det siden du skriver at mangel på reproduksjon er det som gjør homofili unaturlig. Ikke prøv å tillegge meg meninger fordi jeg stiller deg et spørsmål. 

Er det det at homofile ikke kan få barn med hverandre som gjør det syndig og unaturlig? Og da lurer jeg på hvordan andre som ikke får barn i et samliv er annerledes. Er det fordi noen velger å være homofil? Hvorfor kan ikke homofili være medfødt? Hvorfor er dette helt umulig? Er det utelukket kun fordi man kan blir påvirket at mennesker og miljøet rundt oss? Er påvirkning alt, og det er kun det fysiske som er medfødt?

 (Igjen, jeg sier ikke noe om at jeg mener sterile mennesker er syndige og unaturlig, jeg lurer på hva du mener).

Anonymkode: 6375e...ef0

Det er unaturlig fordi Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even. Han skapte ekteskapet til å være mellom mann og kvinne. Det står også klart og tydelig i bibelen at homofil praktisering er en synd. Hadde homofili vært Guds vilje så hadde vi ikke blitt skapt med Y og X kromosom. Da kunne likegodt alle vært menn, eller alle vært kvinner. 

Vis meg en referanse som viser til at homofili er medfødt. Fordi små barn har ikke seksuell legning. Man begynner ikke å finne ut hvem man liker før man er godt oppe i barneskole alder, og på de 6-7 første årene i livet er det MYE som kan påvirke måten du tenker på. Derfor tror ikke jeg at homofili er medfødt. 

Jeg kjenner mange homofile og de er fantastiske mennesker. Jeg bare støtter ikke livsstilen deres. Det som forundrer meg litt, er at flere av de vokste opp på barneskolen med nesten bare søsken og venner av motsatt kjønn. Andre har vokst opp med homofile foreldre. To mammaer eller to pappaer. Slike ting spiller veldig inn på en persons identitet enten man liker det eller ikke. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

At ikke-kristne skal gifte seg i kirken er en uting egentlig. Er de homofile kristne så er det bare å kjøre på. Hvis en frisør ikke kan nekte muslimer som kunder, så kan heller ikke kirken nekte homofile å gifte seg der. Det er diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke med hverandre. Ergo homofilt samliv er lik syndig og unaturlig. Fertilitet handler om fysiske feil og mangler i kroppens oppbygning og dermed er det en genfeil. Så hvis du kaller sterile for unaturlige, så er det det samme som å kalle mennesker med downs syndrom unaturlig. 

Og spar meg for dette med at "homofile kan ikke noe for at de er født slik" 

homofili kan umulig være medfødt. Mennesker påvirkes i stor grad av mennesker og miljøer rundt seg. 

Anonymkode: eba23...d18

Hvordan du kan snakke om gener i en setning og at homofili umulig kan være medfødt er meg en gåte. Hvis homofili ikke er medfødt, hvordan forklarer du homofili blant dyr da? Hvordan har disse dyrene, fra mange ulike arter, blitt påvirket av miljøet til å bli homofile? Eller velger de homofile dyrene å synde mot gud? Er de sure på ham kanskje?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem "skapte" homofili, da? Djevelen?

Anonymkode: e76ac...4b7

Lucifer, eller satan kalles i bibelen for løgnens, eller syndens far. Så ja. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Hvordan du kan snakke om gener i en setning og at homofili umulig kan være medfødt er meg en gåte. Hvis homofili ikke er medfødt, hvordan forklarer du homofili blant dyr da? Hvordan har disse dyrene, fra mange ulike arter, blitt påvirket av miljøet til å bli homofile? Eller velger de homofile dyrene å synde mot gud? Er de sure på ham kanskje?

Jeg vet ikke hvordan dyr tenker, så det kan ikke jeg svare deg på. Men det vet ikke du heller ;) 

men jeg tror neppe at en hund går rundt og tiltrekkes av andre hannhunder. Det er mer snakk om løpetid og instinkt her. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trollkarlen skrev:

At ikke-kristne skal gifte seg i kirken er en uting egentlig. Er de homofile kristne så er det bare å kjøre på. Hvis en frisør ikke kan nekte muslimer som kunder, så kan heller ikke kirken nekte homofile å gifte seg der. Det er diskriminering.

Vet ikke helt om det er relevant av deg å sammenligne en frisør sin vilje opp mot Guds vilje 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lucifer, eller satan kalles i bibelen for løgnens, eller syndens far. Så ja. 

Anonymkode: eba23...d18

Ifølge bibelen så har ikke Lucifer skaperkraft så dette blir jo feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis meg en referanse som viser til at homofili er medfødt. Fordi små barn har ikke seksuell legning. Man begynner ikke å finne ut hvem man liker før man er godt oppe i barneskole alder, og på de 6-7 første årene i livet er det MYE som kan påvirke måten du tenker på. Derfor tror ikke jeg at homofili er medfødt.

Anonymkode: eba23...d18

Da eksisterer ikke heterofili heller, om man skal bruke den logikken X)

Anonymkode: c8868...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er unaturlig fordi Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even. Han skapte ekteskapet til å være mellom mann og kvinne. Det står også klart og tydelig i bibelen at homofil praktisering er en synd. Hadde homofili vært Guds vilje så hadde vi ikke blitt skapt med Y og X kromosom. Da kunne likegodt alle vært menn, eller alle vært kvinner. 

Vis meg en referanse som viser til at homofili er medfødt. Fordi små barn har ikke seksuell legning. Man begynner ikke å finne ut hvem man liker før man er godt oppe i barneskole alder, og på de 6-7 første årene i livet er det MYE som kan påvirke måten du tenker på. Derfor tror ikke jeg at homofili er medfødt. 

Jeg kjenner mange homofile og de er fantastiske mennesker. Jeg bare støtter ikke livsstilen deres. Det som forundrer meg litt, er at flere av de vokste opp på barneskolen med nesten bare søsken og venner av motsatt kjønn. Andre har vokst opp med homofile foreldre. To mammaer eller to pappaer. Slike ting spiller veldig inn på en persons identitet enten man liker det eller ikke. 

Anonymkode: eba23...d18

Hele Adam og Eva argumentet henger ikke helt på greip. Gud skapte to mennesker og disse to menneskene reproduserte seg og lagde malen for hele menneskeheten liksom. Man kan også bruke dette argumentet for at alle andre navn er synd fordi Gud skapte disse to menneskene med disse to navnene. 

Gud skapte åpenbart ikke kun homofile. Men hvorfor er det så utenkelig at han har skapt noen? Gud skaper mennesker med både fysiske og psykiske sykdommer. Hvorfor ikke da også mennesker med en annen enn heterofil legning? Hvorfor er det så utentekelig at hovedfokuset er på to mennesker som elsker hverandre fremfor på reproduksjon? Du kan la vær å støtte livsstilen deres alt du vil. Men vil du også at disse fantastiske menneskene skal diskrimineres mot på grunn av hvem de elsker?

Og de fleste homofile har heterofile foreldre. 

Selvfølgelig blir man påvirket av omgivelser. Det betyr ikke at man ikke har anlegg for hvilken vei utviklingen vil gå. Hva med personlighet? Den er også tungt påvirket av miljø og mennesker rundt oss. Betyr det da at ikke et snev av personligheten er innebygd? 

Anonymkode: 6375e...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan dyr tenker, så det kan ikke jeg svare deg på. Men det vet ikke du heller ;) 

men jeg tror neppe at en hund går rundt og tiltrekkes av andre hannhunder. Det er mer snakk om løpetid og instinkt her. 

Anonymkode: eba23...d18

Sist jeg var ute og luftet en venns hannhund så kom det en annen hannhund og prøvde seg på å ha sex med han. Forøvrig er det tisper som har løpetid. Hvorfor skulle dyr ha instinkter om å ha sex med sitt eget kjønn hvis det ikke var medfødt?

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ifølge bibelen så har ikke Lucifer skaperkraft så dette blir jo feil. 

Hvor har synden sitt opphav? Hos djevelen. Det står i Bibelen, 1. Johannes 3,8. Den som synder, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen. Og det var for å gjøre ende på djevelens gjerninger at Guds Sønn åpenbarte seg

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilderesultat for i choose to believe what i was programmed to believe

Anonymkode: 65561...7dd

:ler: Fin avslutning på tråden  (går jo an å håpe) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med de syv dødssyndene, TS? For hvis du er menneske i 2016, så har du garantert begått minst én av disse syndene i løpet av livet. Kanskje du begår synd akkurat nå, ved og være lat. Eller kanskje du har vært på shopping, for da er du jo grådig! Betyr det at du ikke kan gifte deg, da? Eller går du vekk fra synd når du gifter deg, og ikke føler/utfører disse punktene?

  • Hovmod 
  • Grådighet 
  • Begjær 
  • Misunnelse 
  • Fråtseri 
  • Vrede 
  • Latskap 

I mine øyne viser det bare et snevert og trist syn på mennesker når folk skal dømme andre basert på en tro som etter all sunn fornuft ikke har grobunn i noen slags virkelighet. Våkn opp, TS, vi lever ikke på 1000-tallet f.kr! Vi lever heller ikke på 1000-tallet e.kr. Dessuten var Adam og Eva aper i følge vitenskapen :) (for hvis du ikke har fulgt med i timen, så finnes noe som heter evolusjon). 

Det er fascinerende at så mange millioner mennesker er så hinsides idioter.

Anonymkode: 65561...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har synden sitt opphav? Hos djevelen. Det står i Bibelen, 1. Johannes 3,8. Den som synder, er av djevelen, for djevelen har syndet fra begynnelsen. Og det var for å gjøre ende på djevelens gjerninger at Guds Sønn åpenbarte seg

Anonymkode: eba23...d18

Også fra bibelen (Nye testamentet): 

Corinthians 14:34 :  Likesom i alle de helliges menigheter, skal eders kvinner tie i menighets-samlingene; for det tillates dem ikke å tale, men de skal underordne sig, som også loven sier. 

Skal dette også følges uten å stille spørsmål og uten rom for at tidene forandrer seg? Så kvinnelige prester blir da en synd siden kvinner skal tie i kirken.

 

Anonymkode: 6375e...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de syv dødssyndene, TS? For hvis du er menneske i 2016, så har du garantert begått minst én av disse syndene i løpet av livet. Kanskje du begår synd akkurat nå, ved og være lat. Eller kanskje du har vært på shopping, for da er du jo grådig! Betyr det at du ikke kan gifte deg, da? Eller går du vekk fra synd når du gifter deg, og ikke føler/utfører disse punktene?

  • Hovmod 
  • Grådighet 
  • Begjær 
  • Misunnelse 
  • Fråtseri 
  • Vrede 
  • Latskap 

I mine øyne viser det bare et snevert og trist syn på mennesker når folk skal dømme andre basert på en tro som etter all sunn fornuft ikke har grobunn i noen slags virkelighet. Våkn opp, TS, vi lever ikke på 1000-tallet f.kr! Vi lever heller ikke på 1000-tallet e.kr. Dessuten var Adam og Eva aper i følge vitenskapen :) (for hvis du ikke har fulgt med i timen, så finnes noe som heter evolusjon). 

Det er fascinerende at så mange millioner mennesker er så hinsides idioter.

Anonymkode: 65561...7dd

Det finnes ingen empirisk vitenskap som motsier Bibelen.

Ved empirisk vitenskap kan vi observere som Bibelen dokumenterer at:
-Intelligens har produsert liv.
-Dyr reproduserer etter sitt slag.
-Fullt av døde dyr og mennesker er gravlagt over hele jorden.
-Vi bare har én menneskerase.

-Ingenting tilsier at tilfeldigheter har evnen til å skape liv. DNA tyder på intelligens i svært høy grad.
-At dyr reproduserer etter sitt slag er noe vi observerer(en hund føder en hund, uansett). At dyr reproduserer noe annet en sin slag  er noe vi ikke observerer (fordi det sies å ta for lang tid).
-Bibelen beskriver en global flom som kan forklare hvorfor vi finner døde og begravede dyr over hele jorden. Hvilke andre forklaringsmodeller har vi som er mer troverdige?
-Genetisk likhet er så stor mellom alle mennesker at vi ikke kan kategoriserer i raser. Noe tyder på at vi er unike fra dyr som består av mange raser med stor genetisk variasjon, mens vi ikke er påvirket av variasjonen mikro-evolusjon byr på til samme grad som hos andre dyr. Ingenting tyder på at mennesker er en del av evolusjonsprosessen, annet enn små genetiske variasjoner.

Darwin fastslo at dersom hans teori var sann, ville vi finne overgangsformer mellom de forskjellige artene. Disse finner vi ikke.

Evolusjon tar utgangspunkt i at alt levende har et indre driv til å bli bedre tilpasset. Det er ikke logisk.

Den største forutsetningen for at evolusjon skal skje er at organismer (mennesker og dyr) får tilført ny og bedre genetisk informasjon. Problemet er at det motsatte skjer. Naturlig seleksjon kan bare selektere fra allerede eksisterende informasjon hvilke egenskaper som skal komme til uttrykk, mens mutasjoner ikke i noen tilfeller skaper ny informasjon, men tvert imot fører til tap av informasjon.
Evolusjon går i revers, vi blir svakere og dårlige mennesker (trolig også dummere). Men evolusjon går ikke i revers i den forstand at vi utvikles mot mindre komplekse organismer. Vi er og forblir mennesker, og har trolig aldri vært noe annet.

Det lengste evolusjon kan løpe fra logikk er den delen av evolusjonen som aldri nevnes, nemlig organisk evolusjon. Organisk evolusjon, er hvordan ikke-liv ble til liv. Noe som ikke går an å forklare naturalistisk, men en overnaturlig forklaring derimot.

Nei fossiler beviser ingenting annet enn at mennesker og dyr ble hurtig nedgravd og døde.

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe jeg aldri har og aldri kommer til å forstå. Jeg er selvsagt kristen selv, og jeg mener at et ekteskap etter Guds vilje skal være mellom mann og kvinne. Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even. Som de fleste vet så er homofili, eller "menn som ligger med menn" en synd ifølge bibelen. Gud elsker alle verdens mennesker, og vi er alle syndere. Så hvorfor er homofili så mye verre enn en løgn er det kanskje mange som tenker. Alle synder er like store. Gud elsker syndere, men ikke synd.

noen vil kanskje dra frem dette med at mennesker som har sex før ekteskapet gifter seg i kirken, og at de er like mye syndere som homofile. Forskjellen på å kirkelig vie et heterofilt par som har hatt sex før ekteskapet, og et homofilt par er det at: det heterofile paret vender seg vekk fra synden i det øyeblikket de inngår ekteskap. Det homofile paret kommer til å leve videre i synd. Derfor syns jeg det er feil at kirken og presten skal være med på å hedre homofili, ved å vie dem i Guds hus, hvor Guds ord praktiseres. For all del, å gifte seg er en menneskerett. Men det er ikke en menneskerett å gifte seg i kirken. Jeg mener at homofile kan gifte seg borgerlig. 

Det er egentlig det samme som at jeg synes det er feil at ateister gifter seg kirkelig pga tradisjon. Man står faktisk der og gir hverandre et løfte foran Gud, og hvordan skal ateister kunne gjøre det dersom de tror det ikke finnes noen Gud? 

Også barnedåp, som praktiseres av tradisjon, og ikke av kristne verdier. 

Får helt sikkert mye hat for denne tråden, men det er min mening. 

Anonymkode: eba23...d18

Skillet mellom stat og kirke kom ikke en dag for tidlig.

Det er trist at du ikke orket lese lenger enn snaut nok ut GT. 

Anonymkode: 83263...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og Gud har heller ikke skapt homofili. Nettopp fordi at homofili er unaturlig, i den form av at de ikke kan reprodusere. 

Anonymkode: eba23...d18

Du vet vel at du med det utsagnet innrømmer at gud ikke har skapt verden siden det da vitterlig finnes homofile....

Vist kart og terreng ikke stemmer, hva er da rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kristne homofile også. Hvordan tror du det føles å fordømmes av sin egen tro? Men ikke alle kristne tror blindt på alt som står i bibelen. Jeg er ikke kristen selv, eller religiøs på noen måte, men jeg tror at mange kristne plukker ut hva de velger å tro på fra bibelen, så legger de vekk resten fordi det ikke passer til deres verdier på en eller annen måte. Selv tror jeg at bibelen er skrevet av sure menn som ville kontrollere folks uvitenhet og folks behov for å tro på en større makt enn dem selv. Noen valgte å utnytte det, blant annet ved å forby noe de selv så på som avvikende og ekkelt, altså homofili. Jeg tror at et eller annet menneske med makt bestemte seg for at homofili ikke skulle være greit. Og kanskje deg finnes kristne homofile som også tror på den teorien? Eller kanskje de har andre teorier. Eller så kan jeg også tenke meg at noen stakkars homofile kristne fordømmer seg selv for hva de føler. Det er virkelig tragisk at noen skal trenge å føle det på grunn av en gammel bok. Men kanskje de føler at de får en slags forsonelse med gud av å i det minste gifte seg i kirken? Kanskje de ber om lov til det fra gud, og føler de får svar om at det er greit? Vanskelig å skulle sette seg inn i alles situasjon når det kommer til homofili og religion, det kan man ikke heller. Alle tilfeller er individuelle. Jeg bare tenker høyt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2Bhonest skrev:

Du vet vel at du med det utsagnet innrømmer at gud ikke har skapt verden siden det da vitterlig finnes homofile....

Vist kart og terreng ikke stemmer, hva er da rett?

Gud har skapt mennesker med fri vilje. Han har ikke skapt homofili. Det er det mennesket selv som har skapt 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...