Gå til innhold

Hvorfor skal homofile gifte seg i kirken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis de har analsex, men er heterofile, synder de da?

De fleste samboerpar som senere gifter seg, anser jo ikke samboerskapet som noen synd i det hele tatt, og syndsforlatelse for noe man ikke anser som en synd, er faktisk ikke mulig. 

Anonymkode: df76a...b1e

Så lenge de er heterofile og elsker hverandre så er ikke det noen synd i det hele tatt. Homofilt samliv er en synd, ikke heterofilt. Homofili er også unaturlig i den form av at de ikke kan reprodusere seg. 

Jada, finnes mange samboerskap her i verden, men det er langt ifra alle som er kristne. Og det er heller ikke alle samboerpar som har sex før de gifter seg. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Kan du komme med en henvisning til hvor i Bibelen dette står?

«Men fra skapningens begynnelse gjorde Gud dem til mann og kvinne.»
Markus 10:6

«Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.»
1 Korinter 6:9-10

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge de er heterofile og elsker hverandre så er ikke det noen synd i det hele tatt. Homofilt samliv er en synd, ikke heterofilt. Homofili er også unaturlig i den form av at de ikke kan reprodusere seg. 

Jada, finnes mange samboerskap her i verden, men det er langt ifra alle som er kristne. Og det er heller ikke alle samboerpar som har sex før de gifter seg. 

Anonymkode: eba23...d18

Nå er du naiv, synes jeg.

Anonymkode: e76ac...4b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tro at det er så mange dumme mennesker nå som vi er i 2016. 

Anonymkode: 0543d...5e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er du naiv, synes jeg.

Anonymkode: e76ac...4b7

Da er det tydelig at du ikke har kjennskap til troende mennesker. Sex før ekteskapet er ikke en synd som går ut over andre, men det er en synd mot sin egen kropp. I form av typisk ONS osv som bibelen omtaler som hor. 

derimot så er det flere kristne som flytter sammen før de gifter seg, men likevel ikke har sex før de er gift. Fordi det er like feil å bryte ekteskapet i form av skilsmisse, fordi man blant annet finner ut etter man er gift at ikke man klarer å bo sammen med hverandre. 

samtidig kan ekteskapsbrudd defineres til så lite som å begjære noen andre enn din ektefelle i ditt hjerte. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det tydelig at du ikke har kjennskap til troende mennesker. Sex før ekteskapet er ikke en synd som går ut over andre, men det er en synd mot sin egen kropp. I form av typisk ONS osv som bibelen omtaler som hor. 

derimot så er det flere kristne som flytter sammen før de gifter seg, men likevel ikke har sex før de er gift. Fordi det er like feil å bryte ekteskapet i form av skilsmisse, fordi man blant annet finner ut etter man er gift at ikke man klarer å bo sammen med hverandre. 

samtidig kan ekteskapsbrudd defineres til så lite som å begjære noen andre enn din ektefelle i ditt hjerte. 

Anonymkode: eba23...d18

Hvordan vet du det? Er du flue på veggen, eller er det det de sier til deg?

Anonymkode: e76ac...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med meg å gjøre. Det har noe med at kirken er Guds hus, og hans ord skal praktiseres der. 

Anonymkode: eba23...d18

Det er delte meninger om Bibelens ord. Forskjellige tolkninger og oversettelser. Mange bruker Bibelen etter klipp og lim prinsippet og velger det som passer dem. Det er deres tro. Disse hører til i kirken. At noen teite prester og profeter har snakket stygt om homofili er egentlig irrelevant. Har gud noensinne sagt noe negativt om homofili? (link, vær så snill).

Dersom gud har skapt verden, så bør man regne alle verdens organismer for likeverdige, uansett legning. Å nedvurdere homofile er bare hersketeknikk.

Jeg tror noen homofile vil gifte seg i kirken, fordi de føler tilhørighet og fordi de vil ha en kirkelig velsignelse, mens andre kanskje vil for å markere at kirken også er deres kirke.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Absolutt skrev:

Det er noe av det mest ignorante jeg har lest. Som om homofile og kristne er to separate grupper? Fordi du antar at det ikke finnes kristne homofile?! Som om ikke de føler på samme behov for å gå inn i ekteskapet fora SIN GUD?! Er de ateister de da eller, dsse homofile du snakker om? Muslimer? Jøder? Alt, bare ikke kristne? Kjære vene, naivitet er en ting - dumskap er noe helt annet.

Jeg tror de er skapislamister hele gjengen.   ;) 

 

Eller kanskje islamistene og de kristne er skaphomser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, I Grosny skrev:

Det er delte meninger om Bibelens ord. Forskjellige tolkninger og oversettelser. Mange bruker Bibelen etter klipp og lim prinsippet og velger det som passer dem. Det er deres tro. Disse hører til i kirken. At noen teite prester og profeter har snakket stygt om homofili er egentlig irrelevant. Har gud noensinne sagt noe negativt om homofili? (link, vær så snill).

Dersom gud har skapt verden, så bør man regne alle verdens organismer for likeverdige, uansett legning. Å nedvurdere homofile er bare hersketeknikk.

Jeg tror noen homofile vil gifte seg i kirken, fordi de føler tilhørighet og fordi de vil ha en kirkelig velsignelse, mens andre kanskje vil for å markere at kirken også er deres kirke.

Hvorfor skal de få kirkelig velsignelse til å leve i synd? Alle er hjertelig velkommen inn i Guds hus, men det er ikke en menneskerettighet med kirkelig vielse.

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal de få kirkelig velsignelse til å leve i synd? Alle er hjertelig velkommen inn i Guds hus, men det er ikke en menneskerettighet med kirkelig vielse.

Anonymkode: eba23...d18

Hvorfor ikke?

De som lever i synd vel neppe noe mindre behov for velsignelse. En velsignelse handler også om å bli akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg tror de er skapislamister hele gjengen.   ;) 

 

Eller kanskje islamistene og de kristne er skaphomser?

Antageligvis! Snikislamifisering via homsemiljøet? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Hvorfor ikke?

De som lever i synd vel neppe noe mindre behov for velsignelse. En velsignelse handler også om å bli akseptert.

Fordi kristendommen handler om å bli frelst i Jesu navn, ta i mot Jesus i hjertet og vende seg BORT fra synd, og det er eneste veien til frelse. 

Det er forskjellen på vigsel av heterofile og homofile. Heterofile som har hatt sex utenfor ekteskapet vender seg bort fra synden ved å inngå ekteskap, med velsignelse i Guds hus, mens homofile fortsetter å leve i synd BEVISST. 

Det å bli akseptert er irrelevant i denne debatten. Gud elsker alle. Han elsker syndere, men ikke synden. Vi skal elske vår neste - men vi skal ikke elske eller støtte synden. Dette handler ikke om homofobi, men om Guds vilje, og det han har skapt ekteskapet til å være, mellom mann og kvinne. 

Det er ingenting her som sier at ikke homofile kan gifte seg, bare ikke i Guds hus. Du er ikke kristen når du bevisst lever i synd, og velger synden fremfor Jesus. Hvis vi lever i synd så døde Jesus på korset forgjeves. 

«Men fra skapningens begynnelse gjorde Gud dem til mann og kvinne.»
Markus 10:6

«Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.»
1 Korinter 6:9-10

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Men fra skapningens begynnelse gjorde Gud dem til mann og kvinne.»
Markus 10:6

«Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.»
1 Korinter 6:9-10

Anonymkode: eba23...d18

Hoho. Dere har jo ikke skjønt noenting. Dette er en pekefinger til religiøse ledere som forgriper seg på smågutter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Absolutt skrev:

Hoho. Dere har jo ikke skjønt noenting. Dette er en pekefinger til religiøse ledere som forgriper seg på smågutter ;) 

Jada vi har alle hørt om de katolske prestene. What else is new. Så derfor er alle katolikker pedofile eller?

Anonymkode: eba23...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobadvibes

Det er nesten så jeg ikke gidder å kommentere dette innlegget en gang, det er så latterlig. Jeg respekterer at du ytrer dine meninger til tross for at jeg synes akkurat denne holdning er fucka. Hvorfor ønsker du å hindre andre mennesker i å leve livet slik de ønsker (blant annet gifte seg i kirka)? Om det så skulle være at de lever i synd, hvem bryr seg? Det er deres liv, ikke ditt. 

JA TAKK TIL KJÆRLIGHET sier nå jeg! Tror Gud er enig der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1Mos 3,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner

 

3Mos 13,40 Skallede menn med uslett i hodebunnen skal rope "Uren, uren!"

 

5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder

 

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

 

5Mos 22,11 Du skal ikke gå i klær som er vevd av to slags stoff

 

5Mos 22,23 Dødsstraff for kvinner som blir voldtatt i byer

 

Å dette er bare en brøkdel av bibelens regler.  De følges ikke, da følges ikke regelen om homofile heller. 

Anonymkode: f0880...cbc

Det er ikke dødstraff for voldtekt, det er dødsstraff hvis hun ligger med andre menn, er trolovet og ikke roper om hjelp. Søkt er det uansett.  Skjønner ikke hvordan NOEN kan med hånden på hjertet kalle seg kristne.  Er de kristne vel det med andre ord si at de støtter dennen galskapen de lister opp her.   Mosebok vers 22-24

22Når en mann gripes i å ligge hos en gift kvinne, så skal de begge dø, både mannen som lå hos kvinnen, og kvinnen selv; således skal du rydde det onde bort av Israel. 23Når en pike som er jomfru, er trolovet med en mann, og en annen mann treffer henne i byen og ligger hos henne, 24så skal I føre dem begge ut til byens port og stene dem til døde, piken fordi hun ikke skrek om hjelp i byen, og mannen fordi han krenket sin næstes hustru; således skal du rydde det onde bort av din midte. …

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Men fra skapningens begynnelse gjorde Gud dem til mann og kvinne.»
Markus 10:6

«Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.»
1 Korinter 6:9-10

Anonymkode: eba23...d18

Så flott at du ikke kan komme med en henvisning som bakker opp din egen påstander. Da må jeg nok bare avvise den som svada. I verste fall er det løgn. Og løgn er nå iallfall er brudd på det åttende bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada vi har alle hørt om de katolske prestene. What else is new. Så derfor er alle katolikker pedofile eller?

Anonymkode: eba23...d18

Nei, og det er i grunn ganske fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nobadvibes skrev:

Det er nesten så jeg ikke gidder å kommentere dette innlegget en gang, det er så latterlig. Jeg respekterer at du ytrer dine meninger til tross for at jeg synes akkurat denne holdning er fucka. Hvorfor ønsker du å hindre andre mennesker i å leve livet slik de ønsker (blant annet gifte seg i kirka)? Om det så skulle være at de lever i synd, hvem bryr seg? Det er deres liv, ikke ditt. 

JA TAKK TIL KJÆRLIGHET sier nå jeg! Tror Gud er enig der. 

Hadde du lest litt mer mellom linjene så vil du forstå at min kritikk går like mye på kirken som det gjør på homofil kirkelig vielse. Ja, det et deres liv men det er igjen Guds ord. Kirka er snart i ferd med å visne bort fordi man skal væte så politisk korrekt og liberale? Hvis man har så lyst til å gifte seg uten å få motgang fra kristne mennesker og kirkens medlemmer så gjør det borgerlig, i stedet for å stå å avgi et løfte foran Gud, som klart og tydelig sier at homofili er en synd. 

Det er en grunn til at flertallet av norske prester nekter å vie homofile. På samme måte som noen av de nekter å vie par som har barn fra før. Kristne verdier! 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Så flott at du ikke kan komme med en henvisning som bakker opp din egen påstander. Da må jeg nok bare avvise den som svada. I verste fall er det løgn. Og løgn er nå iallfall er brudd på det åttende bud.

Fortell meg gjerne hvor i bibelen det står at homofili er greit og at homofilt samliv får Guds velsignelse :) det står ikke. Enkelt og greit 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...