Gå til innhold

Hvorfor skal homofile gifte seg i kirken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS, har du sett på skilsmissestatistikken blandt hetrofile? Tror den "hellige pakten" ekteskapet er ikke er så hellig lengre.. Personlig er jeg glad for at vi har en kirke med kvinnelige prester, hvor løsunger ønskes velkommen, hvor skilte folk ikke fryses ut og mennesker som begår selvmord faktisk får en begravelse.

Hvis homofile vil gifte seg i kirken så må de bare det. Skjønner kanskje ikke helt hvorfor homofile VIL oppsøke miljøer som du TS befinner deg i, men man skal respektere at de også har en tro og et forhold til G-d. Jeg ville heller feid for egen dør før jeg har en sånn bastant mening hvordan andre burde behandles. Tror til og med Jesus hadde vært enig med meg der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell meg gjerne hvor i bibelen det står at homofili er greit og at homofilt samliv får Guds velsignelse :) det står ikke. Enkelt og greit 

Anonymkode: eba23...d18

Det er nå mange ting som er greit her i livet og som IKKE står i bibelen. Så lenge det ikke står at det er synd, så er det ingen automatikk i at alt som ikke er nevnt som synd, er per default synd.

Da er jo surfing på internett en synd, siden det ikke står at det ikke er det i bibelen.

I følge bibelen er eneste måten å komme seg ut av et ekteskap på, drap. Til døden skille eder ad, har de lovt hverandre fremfor gud og menigheten sitt å syn. De som er gift i Kirka altså.

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kristendommen handler om å bli frelst i Jesu navn, ta i mot Jesus i hjertet og vende seg BORT fra synd, og det er eneste veien til frelse. 

Det er forskjellen på vigsel av heterofile og homofile. Heterofile som har hatt sex utenfor ekteskapet vender seg bort fra synden ved å inngå ekteskap, med velsignelse i Guds hus, mens homofile fortsetter å leve i synd BEVISST. 

Det å bli akseptert er irrelevant i denne debatten. Gud elsker alle. Han elsker syndere, men ikke synden. Vi skal elske vår neste - men vi skal ikke elske eller støtte synden. Dette handler ikke om homofobi, men om Guds vilje, og det han har skapt ekteskapet til å være, mellom mann og kvinne. 

Det er ingenting her som sier at ikke homofile kan gifte seg, bare ikke i Guds hus. Du er ikke kristen når du bevisst lever i synd, og velger synden fremfor Jesus. Hvis vi lever i synd så døde Jesus på korset forgjeves. 

«Men fra skapningens begynnelse gjorde Gud dem til mann og kvinne.»
Markus 10:6

«Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn* som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.»
1 Korinter 6:9-10

Anonymkode: eba23...d18

Nå var det ikke Gud som skrev korinterbrevene, men derimot Paulus.   Det kan godt tenkes at Gud egentlig morer seg der han sitter oppi himmelen og ser på homofile som gjør det de er skapt for.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Callisto83 skrev:

TS, har du sett på skilsmissestatistikken blandt hetrofile? Tror den "hellige pakten" ekteskapet er ikke er så hellig lengre.. Personlig er jeg glad for at vi har en kirke med kvinnelige prester, hvor løsunger ønskes velkommen, hvor skilte folk ikke fryses ut og mennesker som begår selvmord faktisk får en begravelse.

Hvis homofile vil gifte seg i kirken så må de bare det. Skjønner kanskje ikke helt hvorfor homofile VIL oppsøke miljøer som du TS befinner deg i, men man skal respektere at de også har en tro og et forhold til G-d. Jeg ville heller feid for egen dør før jeg har en sånn bastant mening hvordan andre burde behandles. Tror til og med Jesus hadde vært enig med meg der :fnise:

Det handler ikke om hvem Jesus er enig med. Men hvem som er enig med Jesus ;) 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Det er nå mange ting som er greit her i livet og som IKKE står i bibelen. Så lenge det ikke står at det er synd, så er det ingen automatikk i at alt som ikke er nevnt som synd, er per default synd.

Da er jo surfing på internett en synd, siden det ikke står at det ikke er det i bibelen.

I følge bibelen er eneste måten å komme seg ut av et ekteskap på, drap. Til døden skille eder ad, har de lovt hverandre fremfor gud og menigheten sitt å syn. De som er gift i Kirka altså.

Da lurer jeg veldig på hvilken bibel du har lest. Hva er det som ikke er greit som ikke står i bibelen lurer jeg på? For bibelen har nemlig svaret på det meste et menneske kan lure på. Gud er allmektig og han vet best. Vi skal underkaste oss og leve livet vårt for Jesus, slik han døde for vårt. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, I Grosny skrev:

Nå var det ikke Gud som skrev korinterbrevene, men derimot Paulus.   Det kan godt tenkes at Gud egentlig morer seg der han sitter oppi himmelen og ser på homofile som gjør det de er skapt for.  

Men tror du Paulus fikk dette her rett fra luften? Tror du virkelig at alle bibelens forfattere bare har funnet på alt dette selv? 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, I Grosny skrev:

Nå var det ikke Gud som skrev korinterbrevene, men derimot Paulus.   Det kan godt tenkes at Gud egentlig morer seg der han sitter oppi himmelen og ser på homofile som gjør det de er skapt for.  

Og Gud har heller ikke skapt homofili. Nettopp fordi at homofili er unaturlig, i den form av at de ikke kan reprodusere. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Gud har heller ikke skapt homofili. Nettopp fordi at homofili er unaturlig, i den form av at de ikke kan reprodusere. 

Anonymkode: eba23...d18

Homofile kan reproduserer seg i de fleste tilfeller. Sterile, heterofile mennesker kan ikke det. Er de også unaturlige?

Anonymkode: 6375e...ef0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du Paulus fikk dette her rett fra luften? Tror du virkelig at alle bibelens forfattere bare har funnet på alt dette selv? 

Anonymkode: eba23...d18

Ja, alt de ikke har tatt fra andre religioner og kulter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Gud har heller ikke skapt homofili. Nettopp fordi at homofili er unaturlig, i den form av at de ikke kan reprodusere. 

Anonymkode: eba23...d18

Men homofili finnes også blant mange andre arter i dyreriket, det er en del av naturen ergo naturlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

1Mos 3,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner

 

3Mos 13,40 Skallede menn med uslett i hodebunnen skal rope "Uren, uren!"

 

5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder

 

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

 

5Mos 22,11 Du skal ikke gå i klær som er vevd av to slags stoff

 

5Mos 22,23 Dødsstraff for kvinner som blir voldtatt i byer

 

Å dette er bare en brøkdel av bibelens regler.  De følges ikke, da følges ikke regelen om homofile heller. 

Anonymkode: f0880...cbc

 

5 timer siden, Magnifiq skrev:

 

 

for å ikke snakke om ;

2Mos 21,7 Regler for salg av sine døtre som slaver

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

1Mos 17,10 Alle menn og gutter skal omskjæres

Jes 66,17 De som spiser svinekjøtt skal gå til grunne

 

Må le litt da.

Lærte dere ikke noe på skolen dere eller? ettersom dere tar frem GT som regler for kristne?

Hva var det Jesus gjorde igjen? 

Er en grunn til at jødedommen og kristendommen er satt som to separate religioner ;) 

Anonymkode: 6e2dd...27c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofile kan reproduserer seg i de fleste tilfeller. Sterile, heterofile mennesker kan ikke det. Er de også unaturlige?

Anonymkode: 6375e...ef0

Men ikke med hverandre. Ergo homofilt samliv er lik syndig og unaturlig. Fertilitet handler om fysiske feil og mangler i kroppens oppbygning og dermed er det en genfeil. Så hvis du kaller sterile for unaturlige, så er det det samme som å kalle mennesker med downs syndrom unaturlig. 

Og spar meg for dette med at "homofile kan ikke noe for at de er født slik" 

homofili kan umulig være medfødt. Mennesker påvirkes i stor grad av mennesker og miljøer rundt seg. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forklaringen er enkel. Lyver du, kan du vende deg vekk fra synden ved å slutte å lyve. Stjeler du, kan du slutte å stjele. Har du drept noen, ta din straff og aldri gjør det igjen. Har du sex før ekteskapet? Gift deg. Men homofile derimot vender seg ikke bort fra synden dersom de gifter seg, og lever i et samliv som strider mot Guds vilje. Og det Gud har skapt ekteskapet til å være. Mellom mann og kvinne. Og det syns jeg er feil at kirken skal være med på å velsigne. Homofile som kaller seg kristne er det ikke fullt ut, fordi de bevisst fortsetter å leve i synd. Jesus sa til ekteskapsbryteren: heller ikke jeg fordømmer deg! Gå, og synd ikke mer. 

Anonymkode: eba23...d18

Heller ikke jeg fordømmer deg

Anonymkode: ad320...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Gud har heller ikke skapt homofili. Nettopp fordi at homofili er unaturlig, i den form av at de ikke kan reprodusere. 

Anonymkode: eba23...d18

Sier du ja. Har du snakket med Gud personlig om saken? Homofili er kjempenaturlig, selv om de  homofile er i mindretall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke med hverandre. Ergo homofilt samliv er lik syndig og unaturlig. Fertilitet handler om fysiske feil og mangler i kroppens oppbygning og dermed er det en genfeil. Så hvis du kaller sterile for unaturlige, så er det det samme som å kalle mennesker med downs syndrom unaturlig. 

Og spar meg for dette med at "homofile kan ikke noe for at de er født slik" 

homofili kan umulig være medfødt. Mennesker påvirkes i stor grad av mennesker og miljøer rundt seg. 

Anonymkode: eba23...d18

Selvfølgelig er det medfødt. Du har vel øyne du kan se med, har du ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke med hverandre. Ergo homofilt samliv er lik syndig og unaturlig. Fertilitet handler om fysiske feil og mangler i kroppens oppbygning og dermed er det en genfeil. Så hvis du kaller sterile for unaturlige, så er det det samme som å kalle mennesker med downs syndrom unaturlig. 

Og spar meg for dette med at "homofile kan ikke noe for at de er født slik" 

homofili kan umulig være medfødt. Mennesker påvirkes i stor grad av mennesker og miljøer rundt seg. 

Anonymkode: eba23...d18

Jeg kaller ikke sterile mennesker for unaturlige. Jeg spør om du gjør det siden du skriver at mangel på reproduksjon er det som gjør homofili unaturlig. Ikke prøv å tillegge meg meninger fordi jeg stiller deg et spørsmål. 

Er det det at homofile ikke kan få barn med hverandre som gjør det syndig og unaturlig? Og da lurer jeg på hvordan andre som ikke får barn i et samliv er annerledes. Er det fordi noen velger å være homofil? Hvorfor kan ikke homofili være medfødt? Hvorfor er dette helt umulig? Er det utelukket kun fordi man kan blir påvirket at mennesker og miljøet rundt oss? Er påvirkning alt, og det er kun det fysiske som er medfødt?

 (Igjen, jeg sier ikke noe om at jeg mener sterile mennesker er syndige og unaturlig, jeg lurer på hva du mener).

Anonymkode: 6375e...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

1Mos 3,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner

 

3Mos 13,40 Skallede menn med uslett i hodebunnen skal rope "Uren, uren!"

 

5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder

 

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

 

5Mos 22,11 Du skal ikke gå i klær som er vevd av to slags stoff

 

5Mos 22,23 Dødsstraff for kvinner som blir voldtatt i byer

 

Å dette er bare en brøkdel av bibelens regler.  De følges ikke, da følges ikke regelen om homofile heller. 

Anonymkode: f0880...cbc

 

5 timer siden, Magnifiq skrev:

 

 

for å ikke snakke om ;

2Mos 21,7 Regler for salg av sine døtre som slaver

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

1Mos 17,10 Alle menn og gutter skal omskjæres

Jes 66,17 De som spiser svinekjøtt skal gå til grunne

 

Hey!! Stopp!! Er det ikke dette vi (mer presist: en haug av dere andre) hevder er rotfestet i det grusomme islam som oversvømmer, invaderer, truer, besudler og ødelegger vår vestlige velferd og velstand??? Stopp - jeg vil av!

Topic: Hvis homofile er kristne, hvorfor kan ikke de, som andre kristne, gifte seg i kirka? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, homofile bør ikke gifte seg i kirken. Det er kun tullekristendom som tillater det :) De kan være så homofile de bare ønsker, men de skal ikke gifte seg i kirken. 

Jeg lurer på når den dagen kommer, at de får gifte seg i moskeer? Er det ingen som TØR å spørre om det engang, altså? Er sosialistene virkelig SÅ pinglete :) ? Retorisk spm

Anonymkode: 34c43...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Gud har heller ikke skapt homofili. Nettopp fordi at homofili er unaturlig, i den form av at de ikke kan reprodusere. 

Anonymkode: eba23...d18

Hvem "skapte" homofili, da? Djevelen?

Anonymkode: e76ac...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...